Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adósság (8) adosság (1) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) bank (48) Bank (1) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) Bitcoin (4) bitcoin (1) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztosító (3) biztositó (1) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) brüsszel (1) Brüsszel (2) BTel (2) Buda-Cash (6) buda-cash (2) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) eu (1) EU (12) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurozóna (1) eurózóna (1) EVA (1) eva (3) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) Fidesz (1) fidesz (2) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) gdp (4) GDP (9) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) görögország (2) Görögország (3) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) KATA (3) kata (1) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) kína (1) Kína (5) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztositás (1) kötelező biztosítás (3) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) Magyar Posta (1) magyar posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) MNB (5) mnb (8) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) mol (1) Mol (2) MOL (4) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) nhp (1) NHP (2) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (1) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) otp (2) OTP (1) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) spanyolország (2) Spanyolország (1) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) THM (2) thm (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) Világbank (1) világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

A meg nem értett ország

2014.09.23. 16:51

post-23972-NPH-WHY-WHY-WHY-gif-HIMYM-Imgu-L7QW.gifMagyarország gazdasága most éppen top-teljesítő az Európai Unióban. Ez tény. Ám a pénzünk gyengül, a hitelminősítésünk nem javul, a részvényeinket nagy ívben elkerülik a befektetők. A fene sem érti. Tényleg nem.

Aki szeret fanyalogni, mondhatja, hogy gyenge bázisról indulunk, elpanaszolhatja, hogy az elmúlt évtizedben alulteljesítettünk a regionális versenytársainkhoz képest. Károgni mindig lehet, de a tény az tény: 2014 második negyedévének végén Magyarország GDP-je emelkedett a legnagyobb mértékben az Európai Unión belül. Egy éves időtávban a megelőztük Lettországot, Lengyelországot, Nagy-Britanniát és a többi országot. De a legfrissebb adatainkkal is mindenki felett, bármelyiket nézzük 3 százalék feletti a mutató. Néhányan, Ciprus, Görögország, Olaszország és társaik még mínuszban is voltak. Sajnos, nem is olyan könnyű kimászni a recesszióból.

Sok egyéb mutatóban is hasítunk, jól alakulnak a bizalmi indexek, negyedévről, negyedévre kétszámjegyűek a beruházási növekmények, még mindig fejlesztenek az autógyártók, több a feldolgozóipari kapacitás-bővítés, jönnek a gumigyártók. Folytassuk a győzelmi jelentést! Felpörögtek az uniós beruházások, és már tudjuk, hogy az újabb ciklusban megint egy csomó pénzt kapunk. Van saját forrásunk is, az MNB kínálta Növekedési Hitelprogram. A lakáspiac is talán elérte a mélypontját, ez is rádobhat egy kicsit a gazdasági fellendülésre!

Az egyensúllyal sincsen gond, józan elemző ma nem tart attól, hogy ne lenne teljesíthető a következő években a hiánycél. Lehet egyszerre minden rózsaszín? Akár lehet. Hiszen Magyarországon éppen infláció sincsen, huss, eltűnt. Munkanélküliség van, de csökken. Ilyenkor jöhetnek a zárójelek, a számbavételi szabályok különlegességei, a sok közmunkás, de azért piaci alapon is valóban csökkenő az állástalanok száma. Óriási a lendület. Borúlátást indokolhat az orosz-ukrán válság nyomán kialakult szankciók és ellenszankciók sorozata, de nálunk azért nem olyan vészes a hatás. Szegény lengyelek, na, nekik aztán tényleg fáj, ha kiesik az orosz piac…

Összességében hurrá, hurrá, hurrá, tényleg hurrá. Most nem érdemes behozni azokat a külföldi elemzők által nem figyelt puha elemeket, hogy miképpen áll a jogbiztonság, a civilek helyzete, a közpénzek felhasználása. Félreértés ne essék, nagyon fontos elemek, Magyarország kap is e tárgyban kritikát bőven, de úgy tűnik, hogy ezek a paraméterek nincsenek benne a külföldi elemzők modelljeiben.

De akkor miért nem értékeli ezt a nagy sikert, a „magyar csodát” a világ? Miért nem jutalmazzák meg az éltanulót? Miért vagyunk bóvli-kategóriában minden komoly hitelminősítőnél. A Moody’s még a kilátásunkat is negatívan tartja, a többi legalább semlegesen (stabilan). Miért nem kerülünk már feljebb náluk? Miért ilyen gyenge és miért egyre gyengébb a forint? Miért nem vesz senki magyar részvényeket? Nem tudni, legfeljebb csak találgatni lehet.

Talán a magas államadósságunk még mindig sérülékennyé tesz minket. Talán azért, mert előttünk van egy nagy kockázat, a devizahiteles mentés. Talán azért, mert már sokat javult a megítélésünk, lejött a CDS-felár, lejöttek a kötvényhozamok. Egyáltalán hol köszönhetne vissza (ha lenne) az optimizmus? A részvényárakban? Hiszen eddig a magyar piac nem tartott lépést a szárnyaló fejlett piacokkal. Sajnos az egész régió érdektelenné vált. Talán igen, itt lehet valami, de a legjobb cégeink érintettek az orosz-ukrán konfliktusban (a Richter sokat szállít e piacokra, az OTP-nek mindkét országban van egy csomó kitettsége, a Mol is folytat Oroszországban kitermelést és alapanyagainak nagy részét innen szerzi be. Egyedül a Magyar Telekom nem érintett, sőt talán még nyer is azzal, ha sokat telefonálunk aggódva a régióba. Komolyabbra fordítva a szót, a magyar tőzsdéről rengeteg szektor hiányzik, nincs ott autóipar,építőipar, ha megy is a magyar gazdaság, nem biztos, hogy megjelenhet, még egy valós siker sem a börzén.

Vagy esetleg erősödhetne a forint? Nem valószínű, hiszen a kamatok már aligha mehetnek lejjebb, lassan mindenki kamatemelést vár. A forint jelenlegi árfolyama talán fundamentálisan nem igazolható. Lehet, hogy a devizahiteles mentést utálják a befektetők, talán a FED-től félnek. A forint gyengülő trendben van, még ha esetleg ezt nem is indokolják a makroszámaink.

A kötvényhozamok már nem nagyon tudnak lejjebb menni. Itt már nagy rali volt, de hiába javulnak tovább a mutatók, itt már nehéz nyerni. El fog indulni egy kamatemelési ciklus, mert az infláció a nulláról felfelé fog lépni, a FED pedig szintén feljebb emeli majd az amerikai kamatok emelését. A rating-cégek biztos, hogy nem emelnek ki minket mostanában a bóvliból, talán fokozatosan a kilátásainkat javítják, de ezt is legfeljebb akkor, ha túl leszünk a devizahiteles mentés sokkhatásán,

Különös, de igaz, a magyar makrogazdaság objektív mutatói kifejezetten jók. A szubjektív elemek már egy rakás emóció és hitvita részei lennének, de ami biztos: nincs igazán olyan magyar piac, ahol meg lehetne játszani a magyar sztorit. Így jártunk!

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

 

 


Címkék: hitelminősítés magyar gazdaság GDP

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/6724693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A „magyar csodát” a világ azért nem értékeli, amiért az "usa és az ejrópaji" csodát értékelte még az összeomlás előtt is 24 órával.
Mert szart sem ér sem a becsületük, sem a tisztességük, sem a (kettős)mércéjük.

Ahol a 130% feletti (gyakorlatilag visszafizethetetlen) államadósság kóser, ott nincs olyan magyar eredmény, ami számítana, ha a kedves urak két szivar között nem döntenek másként:
www.ft.com/indepth/libor-scandal

De semmi gáz, ezt is el lehetett intézni pénzzel, akár az ecclestoni vesztegetést.
Ilyen világban mi más számít, mint a több forrásból kontrollálható gazdaságstatisztikai értékek.
Mit nem értesz kiscica?
Hogy az amerikai, kézi vezérelt hitelminősítő intézetek nem minősítenek föl? Vagy azt nem érted hogy a nyugat európai bankok és nagy vállalatok által kézben tartott európai politikai erők kritizálnak minket? Jaj de drága vagy..
szavazni ugye nem fogsz ilyen értelemmel..?
Nekem csak roviden az jutott eszembe, hogy azert, mert az egesz a gonosz multinacionalis vallalatok "sarcolasan", a csaladi vagyonkoncentracion, es a nyiltan lehetove tett rabszolgatartason alapszik. Legalabbis ahogy a korulottem elo kevesbe szerencsesek eletenek alakulasat nezem az elmult dicsoseges evekben. Szegyen.
"Ám a pénzünk gyengül, a hitelminősítésünk nem javul, a részvényeinket nagy ívben elkerülik a befektetők. A fene sem érti. Tényleg nem."

Egy ilyen kis ország pénzét nem nagy ügy akár egyetlen gazdag ember és néhány barátja vagyonával oda spekulálni ahová tetszik... (pl. Soros vs GBP).

A hitelminősítők véleménye meg ki a faszt érdekel azóta, hogy mind a négy nagy AAA+++ kategóriában látta a Lehmann Brothers-t két héttel a csőd előtt?!

(nem... nem a Fideszre szavaztam)
Az a csoda, hogy a magyarok ma is annyira hülyék mint a Kádár rendszerben. Rohad le a gazdaság, de Kádár felmutatott nekik egy negyedéves kiugró növekedést, megtömte a hülye fejüket eocén programmal, a proliknak alacsonyabb vollanyszámlát adott és erre a magyar birka nép 30 évig beájult.

Ma is pontosan így megy, pont ezekkel az eszközökkel. Orrbánya elvtásnak könnyü dolga van: a társadalmi méretben ostoba embereket egy perc alatt meg lehet etetni az ilyen fajta "csodákkal".

Ha pedig a "csoda" egy napon bedől ahogyan az előre tudható volt, akkor meg majd az imprilizmusra meg a gyarmatosítókra fogja a birka vezér a bukást.

És a birkái helyeslően bégetnek.
"Kedves", balfasz, csekély értelmű fideszesek! A "világ2 azért nem értékeli a teljesítményeteket, azaz a gazdáitok teljesítményét, mert ami nincs azt értékelni sem lehet. Azért most már elkezdve a második 2/3-os ciklust kissé többre lenne szükség mint állandóan köpködni azokat akik kimondják valójában mik is vagytok. Egy nagy nullák, zéró. A közpénz "elköltésén" kívül máshoz nem értetek. Most jönnek majd a megszorítások, amit a vajdátok belengetett. Miért is kell megszorítás ha itt minden flottul megy? Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!
Már azt hittem, hogy ez végre egy normális hangnemű blog, erre fel megjelenik ez a két balliba zombi és elkezd fröcsögni! Nemhiába zárták be az elvtársaik az OPNI-t! Ezeket akarták szabadjára engedni!
@bölcsbagoly:
Helló !
Te is az OPNI ból szökhettél ennyi ésszel :)
Ha valaki ellent mond neked , már "érv " mint a ballib eszedbe sem jut , elég 1 bites vagy !
Hát igen ha ennyire szárnyal az ország miért drágább szinte minden ami a napi élethez szükséges, pl. tej , tojás , sör, hús , kenyér stb. vagy már nem emlékszel az olcsóbb 1000 ft alatti csirkemell filére , én még igen .
Ja persze és azért 311 ft ma az euró mert valakik külföldről támadják ezt Te sem hiheted el ! egy ilyen támadás 1-2 hétig tarthat utána emelkedni kell a forintnak különben nincs értelme a shortolásnak , tőzsdézés 1. szabály :).
Ha ennyire jól megy minek fogadjuk el az EU-s pénzeket , tán csak nem azért hogy a fityeszes fijuk szétosszák maguk között , vagy stadionokra , Ráadásul ennyi ésszel szabadlábon ? pont most olvastam ha megnyeri a fidesz a választást hozzáfog az egészségügy "átalakításához ", idáig még is mit csinált csak nem stadionokat , hát látod a gazdáidnak fontosabb a stadion , mint az egészségügy , már a sorrendből is látszik , és EZEK TÉNYEK .Erre varrjál gombot !
@ember100: bolond lyukból bolond szél fúj...felőletek! Vegyétek már észre, hogy senkik vagytok, sőt a társadalom szemet! S kullogjatok el a francba a közéletből , ne rontsátok tovább a levegőt ebben az országban, amit sikerült tönkretennetek! Mars a francba nyomoroncai!
@bölcsbagoly:

kullogjon te le a bús picsába el a magadfajta senkiházi fidióta. Baromkám, pontosan a te egyszer komcsi egyszer népnemzeti cselédfajtád tette itt tönkre generációk életét. A te fajtád miatt vándorol el 100 ezer számra minden mozgásképes magyar.

Közben jót röhögünk a cseléd fajtádon, ahogy az önkori választás után a pofádba kapod a soha meg nem szünő megszorítást a szeretett sutyóidtól. A kommuniznmus ellen harc jegyében.

A gazdáid legalább már elllopták maguknak az összes mozdítható pénzt, trafikot, földet. Most a te utolsó filléred jön, te agyhalott fideszbirka.

Gyarmat vagy, a fidesz maffia gyarmata!
A saját állampolgárai sem bíznak az országban miért bizna benne egy hitelminősítő?
@bölcsbagoly:
Helló !

Látom ez a válaszod a tényekre .
Gratulálok az eszedhez , de remélem tudod hogy kell lélegezni , segget nyalni :)
Gondoljunk bele, hogy a hatalmas megszorítások, amire készülnek Paks2 nélkül értendő! Mi lesz, ha ezek tényleg fölveszik az orosz hitelt, amiből ráadásul építenek egy olyan erőművet, ami még az unokáinknak is garantálja majd a magas villanyszámlát? Innentől most már végleg ilyenek maradnak fidesz hívők? Ki fogja majd azt a sok embert kezelni a pszichiátriákon, amikor végleg elvesztik a kapcsolatot a realitással, ha megint megvágják az egészségügyet?
A magyar gazdaságpolitikát kiszámíthatatlan, önkényes döntések sora jellemzi. Ide csak olyan külföldi cég jön be, amelyik hajlandó valamelyik fontos emberrel üzletelni és az egész beruházást magyar támogatásból, gyakorlatilag ingyen megvalósíthatja. Olyan cég be se jön, amelyik a magyar piacon is részt akarna venni, mert nincs normális piac, aki még korábban érkezett, az is menekülne vagy már el is húzott.

A GDP hirtelen növekedése a stagnálás után, az EU-s támogatási rendszer sajátosságából és a választási év eszetlen költekezéséből jött össze. A külső forrásokból és a nyereséges ágazatok kirablásából finanszírozott költekezések jellemzője, hogy nem alapoznak meg semmiféle fenntartható folyamatot. A pénz nem hasznot hajtó beruházásokra, hanem stadionokra, luxusberuházásokra és rezsicégekre folyt el, amelyek a jövőben csak vinni fogják a pénzt, nem hozni.
@bölcsbagoly: Látom, belülröl ismerted az OPNI-t. Mivel kezeltek?
@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: A forint gyengítése magyar döntés volt. A fityesz a hatalomváltás óta tudatosan erre törekszik. Demján a győzelmi eufória környékén, amikor még 300 alatt volt az euró 320-as értéket tartott kívánatosnak (Demján akkor még nem tudta, hogy ő is áldozata lesz a rendszernek).

Az árfolyamgyengítésnek az lett volna az értelme, hogy a jóárasított magyar munkaerőt látva, a külföldi tőke egymás sarkát taposva özönlik majd be, hogy megfinanszírozza a munkaalapú társadalom kiépítését.

Az eredmény más lett. A gyenge forint kicsinálta a devizahiteleseket, a jóárasított, de többre vágyó magyar dolgozók elhúztak a rohadó nyugat irányába, ahol megfizetik a munkájukat. A soha nem látott hatalom, a győztesek soha nem látott mohóságával párosult, ami törvénytelenségekkel párosuló szabadrablásban nyilvánult meg. A tőke azoktól, akik eredményesen forgatták, olyanokhoz került, akik versenykörülmények között, korábban semmit sem tudtak produkálni. Állami segédlettel kifosztották a magánpénztárt, a bankokat, lerabolták a telekom és közmű cégeket, maffia módszerekkel dolgozó kereskedelmi láncokat hoztak előnybe, kikoncessziózták a piac nagy részét. A helyzetbe hozottak is döglődnek, mert nincs kereslet. AZ sincs biztonságban, aki gyorsan lopott, mert a későn kelők is részesülni akarnak a koncból. Beindult a kannibalizmus. Simicskából sem lesz már európai értelemben vett, versenyképes tényező. De ez elmondható az oligarcha-maffia összes tagjáról. Azokat is tönkre teszik, akik még piaci körülmények között mutatattak fel valamit (OTP, MOL).

És most itt állunk és várjuk a csodát. A versenyszektor összezsugorodott, nincs miből finanszírozni a túlduzzasztott államnál elhelyezett hívek seregét.
Választási hurrá mellett (EU kifizetések és állami beruházások csúcsra járatása, MNB ingyenhitel), alacsony (beruházások esetében rendkívül alacsony) bázisról pár negyedéves jó növekedés még nem jelenti azt, hogy a gazdaság "top teljesítő", legfeljebb propagandában.

Azért kerülnek még mindig minket, mert akin nincs szemellenző, az ezt jól látja. Ha ez a növekedés kitart még egy-két évig úgy, hogy az EU támogatások átlagos szintre csökkennek, akkor majd változni fog a hozzáállás.
Addig még csak annyit lehet konzekvenciában levonni, hogy a választási trükközés jól sikerült.

A hitelminősítésen meg különösebben nem kell pörögni, nem az a lényeg, hanem a kockázati felár, az meg sokat esett.
A részvények esetében meg nem árt észrevenni, hogy kormányunk évek óta a bankok kivéreztetésén ügyködik, úgyhogy talán nem érthető, hogy a részvénypiac jelentős részét kitevő OTP-t miért nem szaggatják szét a befektetők.
Mondom, hogy fel kell venni pár száz millió dollárt és minden rendben lesz.Akkor rögtön A kategóriások leszünk mint a porszívó.
@nu pagagyí: "A versenyszektor összezsugorodott, nincs miből finanszírozni a túlduzzasztott államnál elhelyezett hívek seregét. "

De ha jól értelmezem pont erről szól Varga csomagja.

Nem adóemelésről, hanem kiadás-csökkentésről. csak az index cikket többen olvassák, ha megfelelő címet adnak neki.

Az persze már más kérdés, hogy kiket fognak kirúgni az állami cégektől. Én is el tudom képzelni, hogy maradnak a pártkatonák és mennek a szakértők, aztán az egész működésképtelen lesz és ráadásul drága :-)
A poszt azelőtt íródott, hogy Varga bejelentette az 1700 milliárdos megszorítást?
Ha dübörgünk, akkor minek is az? A GDP 5 százalékát (kb mint Bokros) jelentő nadrágszíjhúzás azt hiszik nem veti vissza a "száguldó" GDP növekedést?
Mitől is lett a Bajnai altt 62,4 százalékos nettó GDP arányos adósságból úgy 76,3 százalék hogy közben lenyúlták a GDP 10 százalékát jelentő manyupot?
Biztos hogy annyira dübörgünk?
Adok egy friss példát:

Nemrég azon örömködtek a ballibák hogy
" Románia előz minket a versenyképességi ranglistán,"

Ennek oka is van. Elsődlegesen mondjuk az hogy a magyarországi Kopint-Tárki "mérései" alapján állították össze az itthoni mutatókat...

De nézzük hogy konkrétan mire jó ez a "versenyképesség"...
Itt van :

Recesszió Romániában

2014. szeptember 03. szerda 12:27
Napi Gazdaság Online | MTI

A román országos statisztikai intézet (INS) szerdán megerősítette, hogy recesszióba került a román gazdaság, miután két egymást követő negyedévben csökkent a román bruttó hazai termék (GDP)."

Hát ide jutottak a bezzegrománok az IMF hitellel/recepttel és a versenyképességgel...

Bruhaha.
@bölcsbagoly: Na mi van vén ávós? A diagnosztikál kifejezést megtaláltad már valamelyik online értelmező szótárban?
A nővérke megint odaengedett a pulthoz internetezni, csakhogy befejezd a politikai agitációd a végstádiumosok között?
@MACISAJT: És szerinted fennmarad a "dübörgő" növekedés, ha kivonják a GDP 5 százalékát jelentő keresletet a gazdaságból?
He?
"Különös, de igaz, a magyar makrogazdaság objektív mutatói kifejezetten jók."
- Ja. Biztos a Varga is így látja, azért jelent be 1700 milliárdos megszorítást.
fn.hir24.hu/gazdasag/2014/09/23/varga-mihaly-hatalmas-megszoritast-jelentett-be/
Na jó, nem egy évben.
@nu pagagyí: esetleg én téged! emlékeztetsz is valakire!
@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Gondolom Varga a négy éves ciklusra jelentette ezt be. Ha egy kicsit számolunk és Varga bízna a jelenlegi GDP növekedésben, akkor a 39 százalékos GDP arányos adószintet figyelembe véve, erre nem lenne szükség a következő években.
Vagyis Varga nem hisz ebben a GDP növekedésben hosszú távon.
De hát ő biztos egy rohadt balliba.
@bölcsbagoly: Mi van fogatlan vénség? Diagnosztikálsz, diagnosztikálsz?
@nu pagagyí: "Látom, belülröl ismerted az OPNI-t. Mivel kezeltek? "
@bölcsbagoly: -t??
Súlyos pszichózis. Orvosnak képzeli magát a vén dr. Bubó és csak diagnosztikál, diagnosztikál.. :-))
@bölcsbagoly: Tényleg bubókám! Tudsz olyan linket értelmező szótárról ami leírja a diagnosztikálsz szót?
"
Óriási megszorításra készülnek Vargáék
Index
2014. 09. 23. 17:37
h i r d e t é s
h i r d e t é s

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Napi Gazdaság konferenciáján arról beszélt, hogy 2015-ben komoly reformok jönnek, mert a cél az állami kiadások jelentős mérséklése és az újraelosztás csökkentése, amelytől azt várják, hogy a piaci szereplőknek jelentős megtakarításai származnak majd - írja a Portfolio."

index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/09/23/kiderult_mire_keszulnek_vargaek/

A gyorsnaszád miért is spórol az üzemanyaggal?
@MACISAJT: Én is adok egy példát neked. Ha évente kivonunk a gazdaságból megszorítással 1.4 százalékot, akkor mennyivel csökken a növekedés, ha évi 3 százalékot prognosztizáltunk eredetileg?
A forintról, az USD erősödéséről, és a HUF\ egyéb feltörekvő piacok devizinak nyugati befektetők általi összemosásáról a portfólió hozott egy verhetetlen cikket még szeptember elején. Érdemes rákeresni.
@Κara kán:

Hagyjuk kérem ezeket a "megszorításokat".
Valójában az államháztartási rendszer reformjáról, az állam olcsóbbá tételről van szó, amit a ballibák így választások előtt "drámai megszorításokként" próbálnak eladni...
Hátha valaki megrémül és ijedtében a falusokra szavaz(muhaha).

Hanem.

HUN CDS 5YR 158.135

Rekord alacsony a kockázati mutató.

Állampapírokért tolonganak még a rekord alacsony hozamok ismeretében is.

Infláció, alapkamat történelmi mélységekben, a többi makrogazdasági mutató is kiváló ahogy azt a posztíró már felsorolta, nem ismétlem.

Akkor végül kit is ijesztettek meg a hitelminősítők? Kik is vették/veszik őket komolyan Magyarországgal kapcsolatosan?
Úgy tűnik, nem sokan.

Így aztán, besorolásaik amik mellett makacsul kitartanak, amolyan GKI módra változtatva az indoklásaikat hogy miért nem (legutóbb a GDP növekedést hiányolták, erre tessék..), egyre inkább kilógó lólábasan közröhejesek.
Tény hogy az a szabadságharc amit a kormány évek óta folytatott és folytat a bankokkal a devizahitelesek miatt..az példátlan a nyugati világban.(igaz, a devizahitelesek csapdába csalása és kifosztása a helyi komprádorok felhasználásával is az volt).

Ezt soha nem fogja a globálfinánc világ megbocsátani Orbánéknak.
Viszont az a probléma ha nem kezelték volna, ugyanúgy ketyegett volna időzített bombaként Magyarország alatt mint a többszázezres analfabéta "mélyszegény" problémája.
A gazdaságpolitikai adatok kommentelésének fő szabályai:

Ballib kormány alatt növekszik a gazdaság:
- fideszesek: ez csalás, hamisítás, egyébként is nem a kormány érdeme!
- ballibek: bravó, kormány!

Ballib kormány alatt csökken a gazdaság:
- fideszesek: a rohadék kormány a hibás!
- ballibek: ezek nemzetközi folyamatok, a kormány nem hibás!

Fideszes kormány alatt növekszik a gazdaság:
- fideszesek: bravó, kormány!
- ballibek: ez csalás, hamisítás, egyébként is nem a kormány érdeme!

Fideszes kormány alatt csökken a gazdaság:
- fideszesek: ezek nemzetközi folyamatok, a kormány nem hibás!
- ballibek: a rohadék kormány a hibás!
Pusztán néhány kiragadott mutatóból elemezni a gazdaság egészségét korábban se volt teljesen jó, ma sem az.

Miért nem működik nálunk semmi, miért szakadunk egyre lejjebb?
A probléma nagyon mélyen gyökerezik. Hiányzik a tőke és a magántulajdon tisztelete: az állampolgárok és az állam körében is. Az állam gyakorlatilag teljesen lerabolja és elszívja az összes felhasználható hazai tőkét, ami akadályozza, hogy a tőke újratermelődjön itthon. Így nincs belső fejlődés. Az állam csak szóban támogatja a kicsi és közepes vállalkozásokat (óriási hiba elfelejteni, hogy minden nagyvállalat előbb kicsi, majd közepes volt), a működésüket nagy adóval, járulékokkal, idióta bürokratikus terhekkel, hatósági vegzálással hátráltatja vagy blokkolja. Akinek értelmes ötlete lenne egy vállalkozásra, az jórészt a fentiek miatt inkább nem csinálja meg, vagy nem itthon. Az adók, járulékok, úgy vannak meghatározva, hogy annyi legyen, hogy a jelentős adócsalás után még maradjon valami. Biztosan nincsen költség-haszon elemzés az adók, járulékok kiötlésénél, mert akkor egy részét be sem vezették volna, hiszen többe került az állami adminisztráció és az ellenőrzés, mint amennyit egyáltalán be lehet szedni. Az állam szarik az egyes változások gazdasági kihatásainak elemzésére (azaz pl egy adószabály változtatása mennyibe kerül a gazdaság résztvevőinek, csak a saját portájáig lát, így a gazdaság résztvevői folyamatosan hasznot nem hajtó, bürokratikus tevékenységre vannak kényszerítve). Jogszabályok esetén is megfigyelhető ugyanez, inkább a nagy többség szívjon, mert az állam megfelelő szerve képtelen a nem szabálykövető kisebbséget módszeresen és rendszeresen kiszűrni. A fenti keretfeltételek miatt szabálykövető vállalkozást gyakorlatilag alig lehet csinálni, így az állam megfelelő szervei mindig tudnak találni okokat, amiért lehet buzerálni, büntetni, vagy éppen ha úgy adódik, tönkretenni cégeket.

Az állami költségvetés tervezése gyakorlatilag komolytalan, látszik, hogy csak egy lépésben gondolkodnak, semmilyen hatáselemzés, döntési fa, ilyesmi nem készül egyetlen lépéshez sem. Hogyan készülne, hiszen max középszerű emberek hoznak döntéseket, jobbára szervilis kiszolgálók, pártkatonák, rokonok. Akinek esze és tehetsége van, messzire kerüli a közszférát, így ott jobbára csak közepesnél gyengébb munkateljesítmény és eredmény tud létrejönni (és jött is létre, ahogy azt példázza a korábbi 20 év). Az értelmesebb és ambiciózusabb már rég elment nyugatra, ahol értékelik a tudását, vagy ha az nincs, a megfelelő hozzáállását és szorgalmát.

Még mindig általános az önbecsapás, önmagunk ámítása. Itt a legjobb a konyha, a mezőgazdaság, a legnagyobb koponyák, "mi" vagyunk a legjobbak vízilabdában, stb. Általános az egyéni teljesítmények kollektivizálása, emellett a valódi teljesítmények meg nem értése, felismerése, vagy telibe szarása. A saját töketlenkedésünk, rövidlátásunk, butaságunk és lustaságunk okait hiúságból sose magunkban találjuk meg, hanem a külföldben/zsidókban/oroszokban/szlovákokban/másik pártban/napfogyatkozásban/termeszinvázióban/másikban keressük és hisszük. Tisztelet a kivételnek.
Sokszor a férges alma is szépnek látszik kívülről. Ez itt a probléma alapvetően. Tény, hogy a gazdasági számok jól néznek ki. Persze nem mindegyik, de azért alapvetően nagy baj nincs. A probléma az, hogy ha egyes belső folyamatokat kezdünk el elemezni, akkor már nem olyan szép a kép. De nem is ez a fő baj. A fő baj, a bizalom. És itt baromi nagy deficit van.
A kuszaeszű onortodoxia okozta, okozza a legtöbb kárt. És ezen sajnos semmi nem segít. Mert ha valakiről elterjed, hogy egy megbízhatatlan, össze-vissza kapkodó ember, akkor azzal senki nem szívesen köt üzletet, még akkor sem, ha ez jórészt csak szóbeszéd.
@EzVan:): Sajnos nem nagyon tudok ezzel érdemben vitatkozni, pedig igény lenne rá!
Nem vagyok sem fideszes, sem ballib.

Közepesen konzervatív, kicsit liberális, (kérdés- és témafüggő) nemzeti érzelmű magyar vagyok.

Na ettől lettem bozgor a hazámban.

Durva anyátokat pártfanatikus, egyvágányú, szemellenzős, ostoba csőcselék!
@MACISAJT: Na ez is a dolgok össze és elmosása. A valós okok feltárása nélkül. Csak a valóság politikailag nem eladható, ezért le van szarva. Úgyhogy kreálnak valamit, ami ugyan szar, de kibaszott jól hangzik és megfelel a populista ideológiának. Lehet szajkózni: Rohadt bankok, zsidók, kapitalisták, uzsorások, spekulánsok...stb!
@outtatime: Egybites aggyal ilyen ember nincs! Vagy fekete, vagy fehér. Aki nincs velünk, az ellenünk van!
Ebben a rendszerben nem értelmezhető értelmes, jobbító szándékú bírálat, vagy más javaslat. Itt az van, amit a főnök mond, ha holnap az ellenkezőjét mondja, akkor meg az.
A kormány/párt/parlament ipart akar építeni, de nincs EGYETLEN olyan emberük, akinek valaha is köze lett volna valódi iparhoz (nem a térkőkocka gyártásra gondolok). Fogalmuk sincs, hogy az ipari termelés évtizedek óta küzd egyre erősebb túltermelési válsággal. Nem tudják, milyen versenyelőnnyel versenyeznénk (szakképzett munkaerő? pff, más a tévében szajkózni, meg más szembesülni vele munkaerő felvételkor, olcsó költségek? egy vicc, ha kisebb a villanyszámla, az még nem ellensúlyozza a termékdíjat, a magas járulékokat, stb, meg azt, hogy jóval nagyobb adminisztratív részt kell egy vállalatnak eltartani, mint máshol). Fogalmuk sincs, hogy mit kéne termelni, azt kinek és hol kéne eladni, milyen alapanyagból, stb…. nagyobbrészt senki nem érti, mi az a menedzsment deficit, az még mindig olyan, mint valami nyugati átverés, mi megoldjuk kreatívan okosba, vagy összedobjuk a sufniba’. Egyetlen állami beruházás nem készült el határidőre az elmúlt 20-30 évben, és nem is fog még jó darabig.

It-ben is erősnek gondoljuk magunkat, közben egy évben képződik 2-3 ezer informatikus, villamosmérnök, akik jobbára már csak papírból tanulnak, mert márt eszközre évek óta nincs pénz. Egy nagyobb kínai városban tízszer ennyi friss szakember kerül a munkaerőpiacra évente, hogy akarjuk velük felvenni a versenyt? A talentum meg a jó ötlet fontos része a sikernek, de a maradék 99% a munka, és ha nincs, aki elvégzi, akkor végül miben leszünk sikeresek?

Mivel nincs hazai tőke, a külföldit kéne idehozni, de hogyan? Működőtőke nem jön olyan országba, ahol december 31-án még változik adószabály… ki a tököm tud úgy üzleti tervet készíteni egy normál esetben 8-12 év alatt térülő beruházásra, hogy már egy hét múlva mások a kondíciók? Így csak az jönne, aki a nagyobb kockázatot meri vállalni, de most már azok se nagyon, hiszen bármikor visszamenőleg lehet variálni egy kicsit, és máris bukta a biznisz.

Csak egy példát kiragadva: devizahitelezés. Vannak a szegény átvert hitelesek, vannak a rossz bankok, meg vannak, akik épp elszámoltatják őket. Hehe… és ki a f@szom képviseli azokat, akik eddig a bankokban tartották a megtakarításaikat, de most már nem fogják, mert nem érzik biztonságban? Ja, ők le vannak szarva. Pedig ezek az emberek a tőketulajdonosok, akikre lehet és kéne építeni a hazai gazdaságot. Azok meg, akik arra nem képesek, hogy leüljenek, és átgondolják, hogy a devizahitel csak akkor lett hirtelen szar, amikor elszállt az árfolyam, és a most hevesen elszámoltató kormánypárt nagy része akkor is ott ült a parlamentben, csak akkor nem foglalkozott ezzel. Miért?
1. mert akkor is a napi politikai szarkeverés volt az érdeke, kordont építettek, vagy be se jártak parlamentbe, ugye-ugye?
2. és ez sokkal szomorúbb, hogy nem állnak azon a szellemi színvonalon, hogy ilyen problémát általában felismerjenek és ELŐRE átgondoljanak
3. és a legszomorúbb, hogy egyáltalán nem államférfiak, nem érdekli őket az ország lakóinak sorsa, csak a sajátjuké a bársonyszék relációban. Így aztán, ha már annyira korlátoltak, legalább körbevehetnék magukat okosabb emberekkel, de ez se menne, hiszen hamar kiderülne, hogy a demagóg, populista politikájuk már rövid távon is káros, hiszen a saját szakértőikkel is ellentmondásba kerülnének
4. és végül ez igaz minden politikában megjelentre is (bármelyik párt bármelyik tagja). Akinek meg lenne hozzá képessége, az pedig azért fog menni politizálni a jövőben sem, mert rögtön ebbe a múltbéli örökségbe skatulyázzák be (az ellenérdekeltek meg valószínűleg hamar karaktergyilkolják)

Folytassam?
Az állami újraelosztás mértékének csökkentése egy nagyon helyes dolog. Most ez már 50% fölött van és ez sok szempontból káros. Ezzel kellett volna 2010-ben kezdeni, nem az egykulcsos adóval, ami nem is egykulcsos csak a nevében az.
Szóval ha az állam 45%-ra akarja csökkenteni az elosztást, az egy nagyon is jó dolog.
A kérdés viszont legfőképpen az, hogy ezt hogyan akarja elérni, mert ha a jelenlegi struktúrában, akkor az nagyon káros és nem a felemelkedést segíti, hanem a leszakadást és a társadalom további szétszakadását.
Arról viszont nem tudunk semmit, hogy milyen módon szeretnék az elosztást csökkenteni, pedig erről azért érdemes lenne beszélni! Társadalmi és politikai vitákat kellene folytatni, hogy mik azok a területek, ahol az állam visszavonul és milyen mértékig? Csak simán kevesebb pénzt ad vagy valamilyen hatékonyság növelő eszközzel él.
@sas70: "Lehet szajkózni: Rohadt bankok, zsidók, kapitalisták, uzsorások, spekulánsok...stb! "

Hozzátenném, amikor megkeres egy-egy bank, vagy biztosító, mi lenne, ha ők kezelnék az én pénzemet, a harmadik mondatnál veszem elejét a további agresszív agitációnak, Soha, SOHA nem szándékozom semmilyen kapcsolatba kerülni sem bankkal, sem biztosítóval.

Ebben tényleg egybites vagyok, az is 0, de ezt hívom tapasztalati úton kialakult előítéletnek.

Ami dühít, hogy dacára minden épkézláb elvárásnak, amint kiderül, hogy nem értek egyet a politikával (és mert részben rálátok/tájékozott vagyok az EU politikai tévelygéseire/ben is, azonnal két irányba tartanak a dolgok. Az első és legostobbább: a "Te jobban csinálnád?" kérdésre a válasz nem, mert én egyedül vagyok, ami kevés mindenhez, a másik meg a legalább őszinte vita, majd a kommunikáció beszüntetése, mert senki ebben az országban nem vitázni akar, hanem hőbörögni és erőszakkal meggyőzni, ami sekélyes és idióta dolog a szememben.

Ahhoz kellene valamennyi logika, hogy felismerjük, három féle politikus van, és egyik sem akarja az emberek javát, mindhárom a saját javát és boldogulását keresi, magyarán ennek a dolognak is a pénz van a végén, ha bármitől jobb az embereknek, az csak amolyan mellékhatás, amitől az ország működhet a következő választásig.

A háromféle politikus közül az első aki gátlástalanul belemegy minden konfrontációba, ők szerepelnek a médiában(többnyire), a kirakatarcok, gyakorlatilag inkább színészek, akár jó ötleteik is vannak, amelyek elsikkadnak a többi nem annyira jó között, na miattuk van ez a pártoskodás a társadalomban (veszélyes népség).
A másik a csendben ordas hülyeségeket törvénybe iktató, rendeletekkel korlátozó, pártérdekek mentén zombiként szavazó irodista típus, illetve a harmadik, az önmagában pénzes vagy a pénzes emberek belső köre típusú politikusok, akik állandóan a makrogazdaságot buzerálják, legtöbbször nem nemzeti érdek mentén azt mondani sem kell.

Na ma Magyarországon ilyenforma portfólióból lehet választani. Rájuk kellene büszkének lenni, vagy egyáltalán hinni NEKIK, nem BENNÜK!

röhej!

bocsánat, én vagyok a hülye.
@MACISAJT:

jaj te dísz fidesz idióta, abban a globális devizahiteles összeesküvésben a magadfajta Átlaghülyemagyar devizahiteles ellen benne van az OTP is, FHB is meg úgy általában minden rohadék Magyar bank.

FOLYTASSUK!
Varga Misi elvtárs a további XL megszorítások bejelentésével elismerte, hogy a GDP növekedésből sose lesz leépítve az államadósság. Ugyanis Trollbán és maTROLLcsi a GDP növekedést totálisan elkúrták. Nemkicsitnagyon.

Éljen Orrbaneszku elvtárs szabadágharca a permanens megszorításokért! Ne hagyjuk abba a megszorításokat!

FOLYTASSUK!
@EzVan:): Fogalmuk sincs, hogy mit kéne termelni, azt kinek és hol kéne eladni, milyen alapanyagból.

Miért könnyűipar lehetne, például cukorgyárak, konzervgyárak, malmok stb.

Alapanyag van hozzá, szakképzett, továbbmegyek szakértő munkaerő van, csak érdek nincs. Mire a gazda gyümölcséből termék lesz, 500-600% százalékkal drágul a termék, ami azért túlzás, persze a hozzáadott értékek, a hozzáadott rezsi/logisztika/marketing okés, csak nem itt folyik el a nagy pénz, hanem a kereskedőhálózaton, amely az alapanyag-kupeckedéssel már lehúzza atermelőt, a feldolgozót és a fogyasztót is. És ez nem egylépcsős dolog, olyan kereskedő-hálózat(maffia-szerű) van az országban, amit átlagember el sem tud képzelni. És a megmaradt nagyobb cégek ugyanúgy, ahogyan ezek a "kereskedők" időről-időre leülnek és összedugják a buksit, hogyan tudnának több pénzt kihúzni a termelőtől és a fogyasztótól is. Persze ez nem hivatalos és nem is törvényes. De attól még ez van. Éppen ezért szerintem előbb rendbe kellene tenni a mezőgazdaságot, és a hozzá kapcsolódó könnyűipart (kár a nehezet is: gépgyártás például van az országban, arról rosszat mondani nem tudok, hacsak annyit nem, hogy küszködnek az életben maradásért, ahogyan minden politikai kapcsolattól mentes magánvállalkozás), majd amikor ez az amúgy stratégiai ágazat már működik és tőkét is felhalmoz, nem csak küszködik az adó/rezsi/bürokrácia ellenében, lehet gondolkodni a nehéziparon, ami majd részben a mezőgazdaság érdeke is lesz, hiszen sarkítva ha az olaj és vas olcsóbb a traktor is olcsóbb, ha a traktor is olcsóbb a kenyér is olcsóbb.

Ez lenne körülbelül a közérdek az én meglátásomban, csak valakinek a magánelképzelései ezt ugye nem fedik. Az az ember lehet politikus, vagy annak a "gazdája", mindenesetre nagy kupec.

Egyet tudok, ha találkoznék vele úgy rúgnám tökön, hogy a szeme is kipukkanna.

Bocs, felmérgelem magam mindig.
Na és persze nehogy kiderüljön, hogy a nép pöcsét azért akarja a fidesz maffia újra megszorítani, hogy az egykulcsosat levigyék 9%-ra, amivel a felső 10%-nyi réteg újabb évi 500 milliárd forintot tud kilapátolni magának a költségvetésből a privát számlájára.

FOLYTASSUK!
@maxval a bircaman: Ez így van, erre már többször felhívtam a figyelmet. A szelektív emlékezet, szelektív világlátás roppant erős.
@high up!: "az egykulcsosat levigyék 9%-ra, amivel a felső 10%-nyi réteg újabb évi 500 milliárd forintot tud kilapátolni"

Vicces, ahogyan a csökkenő közüzemi díjak, a csökkenő adók, az olcsóbb állam hogy bökik egyesek szemét.

Szerinted emelni kellene? Nem is értem miért nem indultál a választásokon, biztos rengetegen szavaztak volna rád. :D
@bölcsbagoly: "Már azt hittem, hogy ez végre egy normális hangnemű blog, erre fel megjelenik ez a két balliba zombi és elkezd fröcsögni!"

Qrvára uncsik vagytok már a folyamatos terelésetekkel. Aki nem ért veletek egyet az balliba, külföldi érdekek ügynöke, hazaáruló, stb. Folyamatosan ezzel terelitek el a témáról figyelmet. Olyan egyszerűek vagytok mint a szeg! Ne terljetek B+! A kérdésre válaszoljatok! Különben egy hiteltelen, hazug, gyáva, tolvaj senkiházinak lesztek nézve. De lehet, hogy valójában is azok vagytok fideszes balfaszok, balfasz fideszesek!
@$pi$: "csökkenő közüzemi díjak"

Rezsibuzi! A szén árát mikor akarjátok csökkenteni?
@sas70: az a baj, sajnos, hogy a probléma sokkal nagyobb, mint az aktuális GDP csökkenés, vagy növekedés...

Valahonnan a legaljáról kéne újrakezdeni és felépíteni az egészet, de igen gyorsan, mielőtt teljesen lecsúszunk. Sajnos ez egy kominált trap22/tyúk vagy tojás esete. Ugye először kellenének megfelelő emberek, akiket be lehet szavazni döntési helyzetbe, aztán kellene megfelelő apparátus is, aki képes végrehajtani ésszerú terveket (bőven ez a legerősebb láncszem, bár rohamtempóban romlik le), és végül kellenének azok is, akik különbséget tudnak tenni a demagóg politikai svindlerek és a tenni képesek között, vagy legalább hallgatnak olyan ismerőseikre, akik erre képesek, és ki tudják követelni, hogy a megfelelő emberek legyenek döntési pozíciókban. És akkor itt a kör végére értünk.

A valóság meg sajnos az ugyanis, hogy szinte semmilyen olyan erőforrással nem rendelkezünk, amivel a most kommunikált nagyképű hazafias erővel be tudnánk szállni érdemben a világgazdaságba.
Nincs természeti erőforrásunk, olaj, gáz, bányászható ércek.
Nincs olyan tudás, intellektuális tőke, ami szolgáltatásként nagy volumenben értékesíthető lenne.
Felhalmozott, kihelyezhető pénztőkénk egyáltalán nincs (ami lenne, azt az idióta állam még be is szipkázza az államkötvényeibe, vagy az emberek elverik import fogyasztási javakra- mondjuk ez érthető).

Nincs valódi versenyelőnyünk: az olcsó munkaerő nem versenyelőny, ha nem társul szakképzettséggel és munkavégzés hatékonysággal (nem társul). Különben is, milyen fasz politika az, amelyik azzal áll elő, hogy az olcsó munkaerőt szajkózza. Aki a szert sem érő fizetését kapja ennek köszönhetően, az nem áll oda, hogy hoppábazmeg, anyádat árusítsd ki - nem áll oda. Kéne mögé infrastruktúra, beszállító. Ha gyártok valamit, tudok hozzá venni csavart a szomszédban, vagy azt Kínából kell rendelnem. Ha Kínából, akkor szopat a vámhatóság? (szopat= nem baj, addig a német már legyártja, piacra dobja, oda a lehetőség)
A mezőgazdaságot kiútnak tálalni sima hazugság, az egész szektor alig termel többet, mint az éves államháztartási hiány, vagy majd jövőre mindent megduplázunk, és akkor lesz vagy 6%nyi GDP rész?

És végül sajnos nincs meg az a társadalmi múltból eredő, kevésbé kézzelfogható tőkénk, amire a változást építeni lehetne. Mint pl a távolkeletinél a massziv munkába és tanulás eredményességébe vetett hit, a társadalmat összetartó valamilyen esemény, mint a németeknél a második vh.

Mivel nálunk osztályok jólétje legtöbbször jellemzően valamelyik másik hazai osztály kárára nőtt az elmúlt 20-50-150 ki tudja hány évben, ezért aztán itthon mindenki mereven ragaszkodik a megszerzett javaihoz (akár vagyon, akár valami előjog az), és nulla társadalmi szolidaritás és empátia mellett igen nehéz lesz bármi változást sikeresen végigvinni, hiszen rögtön lesz 50% ellenérdekelt...
Istenem, megint egy önjelölt "közgazdász". Ennyi hülyeséget egy posztban összehozni komoly meló lehetett.

Nem kötelező érteni a politikához és a gazdasághoz, de blogposztokat írogatni sem az.

Gratulálok a 3.9%-os gdp növekményhez (a gazdasági alapok, fenntarthatóság mondanak valamit?), gratulálok a nem létező inflációhoz (a defláció mond valamit?).

De mi a következtetés: "Különös, de igaz, a magyar makrogazdaság objektív mutatói kifejezetten jók. A szubjektív elemek már egy rakás emóció és hitvita részei lennének, de ami biztos: nincs igazán olyan magyar piac, ahol meg lehetne játszani a magyar sztorit. Így jártunk!"

Úristen, na tkp. ez az, amire Orbán épít a demagógiájában: a félművelt kisemberre, aki képes a fenti magasröptű konzekvenciát levonni. És már meg is vannak a nagy, mély bölcsességek a keleti nyitásról, a gazdaságpolitikáról, az eu-ról és az ezekhez való gondolatmankók, amiket lehet osztani taxiban, fodrásznál, kocsmában.

A tízmillió félművelt közgazdász, magyar kisember diktatúrája ez, gratulálok.
maxval a bircaman · maxval.co.nr 2014.09.24. 08:20:11"

Nono, vannak egyéb különbségek is.
Az un. "rendszerváltás" óta eltelt 23 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között mégis kimutatható a lényegi különbség.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve)ez a pénz is eltűnt(ahogy a többi is) és az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is
pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin.

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy eltűnt 206 milliárd forintos , általuk ez évre tervezett(!) MNB veszteség is, ami jövőre az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia...

A titok a lopások természetében rejtőzik.
Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...
utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.

És érdekes a balliberális média és "közdazdászainak" reagálása a makorgazdasági adatokra.
Hiszen évekig ezt hajtogatták, hogy ez a megoldás: export, külker mérleg többlet, államháztartás 3% alatt, csökkenő munkanélküliség,GDP növekedés.
Erre most megkapják és most fanyalognak hogy majd 2016 után mindez csökkeni fog..
Muhaha.
@outtatime: "SOHA nem szándékozom semmilyen kapcsolatba kerülni sem bankkal, sem biztosítóval." Ez a te döntésed. Viszont általában, modern gazdaság nem képzelhető el pénzintézetek nélkül. Azon kellene inkább gondolkozni, vitatkozni, hogy a pénzügyi vállalkozások milyen szabályok szerint, milyen keretrendszerben működjenek úgy, hogy működő képesek is legyenek és az emberek se legyenek kiszolgáltatva nekik, de piaci verseny is legyen közöttük.
Ez persze megint egy olyan téma, amit nem lehet pár jól hangzó lózunggal elintézni.
@MACISAJT: "ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is
pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin."
Jó, hogy nem tudsz zongorázni, mert nem chopin lennél, hanem körfűrész a vasgyárban.
@EzVan:): Pontosan ezért nem felülről kellene megmondani, hogy milyen ipart akarunk, hanem hagyni egy kicsit a vállalkozásokat működni és nem széttaposni őket.
Amúgy meg az újraiparosítás egy egy nagy lózung és kb. a '60-as évek közgazdasági színvonalát idézi. Persze akik Marxista egyetemre jártak, azoktól mást nem is nagyon lehet elvárni, bár egy kicsit azóta fejlődhettek volna.
A kitörés egyébként egyértelműen a K+F lenne, aminek költségvetését csökkentették, mert túl jól éltek a kutatók. A magyar adottságok a biotechnológiának, gyógyszerkutatásnak és hasonló ágazatoknak kedveznének, de ez megint az a kategória ami a politika számára érdektelen, mert nem nő ki a határban egy gyár pár hónap alatt, amit jól fel lehet avatni és verni a mellüket, hogy milyen fasza gyerekek.
De ha már a "kedves vezető" is Szingapúrral példálózott korábban, akkor nézze már meg jó alaposan, hogy ott miből lett fejlődés és ne vasgyárat akarjon építeni betanított munkásoknak.
@sas70: ezért biggyesztettem oda a tapasztalati úton kialakult előítéletet.

És nem mondtam, hogy más is így tegyen, mert ez az egyetlen járható út és hasonló, manapság szokásos jófejséget/maszlagot, mégcsak nem is akartam hittéríteni (pfujj)

Persze kellenek a pénzintézetek, ám ameddig gyakorlatilag minden állami, ill. központi szabály azért -bocsánat- szopatja a teljes társadalmat, mert van x%, aki a kiskapuzásra van berendezkedve (online pénztárgép, NAV kiskirálysága, ahelyett, hogy élhető szabályozás MELLETT keményen büntetné és nyomozná a csalókat, most például mindenkit, beleértve a nyugdíjast, nagycsaládost, melós gályarabot ugyanúgy egzecíroztat a pár százalék ügyeskedő miatt.

Csak azt mondom, nálam már kiborult a bili, és inkább barterezek, mintsem pénzhez nyúljak. Szerencsére az ország keleti felén (lehet máshol is, ezt ismerem) még van egy réteg, illetve egy kör, ahol elég a kézfogás és a becsületszó, bármennyire vicces, vagy idilli, majdhogynem bukolikusan szentimentális ez máshonnan nézve.

Béketűrő ember vagyok, életemben nem bántottam senkit, pedig alkalom lenne rá naponta, de amikor egy kedves barátom építkezésén valami jöttment munkafelügyelő adóval és bejelentéssel, büntetéssel és elzárással(!) fenyegetőzött, csakmert épp segítettem, tényleg a barátság (nomeg a testmozgás, a társaság és a finom ebéd) miatt, no annak az embernek szívesen kitekertem volna a nyakát, holott csak betartatni igyekezett egy idióta szabályt. Szerencsé(jé)re belátó volt, valószínűleg még a saját háza is kalákában épült. De az, hogy ilyen szabályokkal próbálják irányítani az életünket, nonszensz.
@outtatime: A fene cinikus mondat is eszembe jutott, hogy azt a társadalmat szopatják, aki hagyja.
Persze ezt sem lehet nyilván ilyen egyszerűen elintézni, de alapvetően az a bajom, hogy ahelyett, hogy az embereknek ténylegesen felnyílt volna a szeme, még inkább becsukják és hagyják, hogy balfasz politikusok oltári nagy baromságokkal elkábítsák őket.
Persze értem én, hogy az emberek belefáradnak a küzdésbe és inkább legyintenek minden hülyeségre, minthogy felemeljék a szavukat, vagy a tollukat a szavazófülkében. Az aktuálisan hatalomban lévők meg azt felejtik el mindig, hogy még az emberek kegyelméből vannak ott, de ez is megváltozhat, mert nincs az a hatalom ami örök lenne, pláne Európában.
@outtatime: na, három faktor ahhoz, amit írtál.

1. Első, ez gazdasági, a feldolgozóipar alacsony hozzáadott értéke: nem tudom, hogy mennyit tud termelni egy malom, de kötve hiszem, hogy még húszat le lehet rakni az országban, mert lesz alapanyag, és el is tudja adni a lisztjét. 10 perc guglival megtaláljuk, hogy mennyi bevételt hoz egy malom, de nem hiszem, hogy sokat... Szerintem egy jobb mérnök egymaga kitermeli egy kisebb malom összes hozzáadott értékét (nem az árbevételt!) . az ipar mérete egyre kisebb a szolgáltatások mellett, aminek egyszerű okai vannak. Az ipar, főleg a kisebb vállalatok tevékenységük egy részét kiszervezték, vagy külső szolgáltatótól veszik, hiszen házon belül nem éri meg (=nem tudja a szakértő munkabérét kitermelni, vagy nincs elég tőkéje a szükséges beruházáshoz), így ezek a részek többet nem az ipari statisztikában jelennek meg, hanem a szolgáltatásban. Másrészt a termelés a legalacsonyabb hozzáadott értékű tudást igényli, ezért gyártani mindenki tud. A plusz, amitől versenyképesebb lesz egy vállalat a magasabb hozzáadott értékű tevékenységekben van: vállalati információs rendszer, marketing, a termék maga, amit megtervez, az mennyire „jó”, tud-e folyamatosan magas minőségben az elvárt határidőkre szállítani, stb… Ezeknek a termelési „erőforrásoknak”, know-how-nak nagy részét még legnagyobb vállalatok is vásárolják szolgáltatások formájában, a kisebb vállalat pedig kénytelen lesz, hiszen saját erőforrásból egyszerűen az idő rövidsége miatt nem tudja ezeket kifejleszteni, ha meg nem veszi meg, akkor eleve versenyhátrányban lesz a versenytársakhoz képest.
2. A béna politika, gyatra vezetés. Nem hiszem, hogy a svindli volt előbb. Az csak következmény, ami az alábbi úton alakulhatott ki: földprivatizáció, apró, működésképtelen gazdaságok létrehozása (politikai motiváció: igazságszolgáltatás, legalább tudnak valamivel foglalkozni, stb. de hoppá, hirtelen olyasmivel is kellett foglalkozni az új gazdáknak, amihez fing se volt akkor: gazdálkodás a pénzzel, eladni a terményt, de kinek, stb.) -> felismerés/félelem, hogy politikailag lebegtethető jelentős tömeg a kisparaszt, jól jönnek választáson-> aprógazdaságok fenntartása politikai okokból jogi/adminisztratív eszközökkel, mint társas vállalkozás földvásárlás tiltás, szövetkezeti működés blokkolás, stb.-> az aprógazdaság egyszerűen erőforrás és tudás hiányában képtelen mindennel foglalkozni, leköti a termelés meg a támogatások utáni ácsingózás, ezért a terméke eladásában teljesen zöldfülű, eladja az első jöttmentnek csak ne legyen nagy a kár -> ekkor jelennek meg azok, akik látják, hogy a termelő hasznát le tudják fölözi, mert ahhoz buta/lusta/nincs ideje/nincs ismerete, hogy kinek vagy hogyan kéne eladni,hogy haszna is legyen rajta -> hiénák is megjelentek, akiknek már érdekük ezt az állapotot fenntartani, és tudják blokkolni, hogy a politikai háttér ehhez fennmaradjon, a termelőket meg kijátsszák egymás ellen (Béla már odaadta a dinnyét húszért baszod), vagy hitegetik/zsarolják őket (elintézem, hogy nyerj pályázaton, kapjál támogatást, stb). szóval ebben az esetben (is) a buta, rövidlátó politika termelte ki a mai helyzetet. Most meg már kvázi csapdaállapot van, hiszen olyanok kereskednek, akiknek pénzügyi érdekük fenntartani az állapotot és befolyásolják is, hogy fennmaradjon a szituáció, teljesen mindegy, hogy zsarolással, kenőpénzzel, vagy simán hatalommal visszaéléssel, hiszen mindegyik bűncselekmény.
(az külön dühítő, hogy ha ez így van, akkor a bűnüldözés, igazságszolgáltatás miért nem képes semmit felderíteni, és ugye innentől érthető, ha maffiaállamozni kezd bárki, mert az ismerethiány mellett lehet feltételezni a hanyagságot és szándékosságot is ezen az oldalon)
3. amit feljebb vázoltam a korábbi beírásomban, társadalmi, együttműködési deficit. AZ NEM LEHET IGAZ, hogy a pl dinnyetermelők nem tudnak odaállni és azt mondani, hogy márpedig dinnye idén csak akkor lesz az abc-ben/ludliban, hofferban vagy cseszkóban, ha tőlünk veszed 40-ért. Harmincért nem adjuk oda, ha külföldit veszel, akkor meg rádöntjük az egészet a központodra, minden nap, és minden nap szerepelni fogsz a tévében.
Hiányzik az együttműködés, az egymással szolidaritás, összezárás, a közös érdekek előbbre vétele az egyéninél. Nem képesek összeállni és felbérelni egy ügyvédet, hogy hogyan csinálják, hogy ne legyen árkartell, meg egy dörzsölt eladót, aki oda tud állni a vevő elé, és benyögni, hogy 40-ért kapod a dinnyét, max 65-ért adhatod, ha feljebb mész, másnap azonnal négyezer helyen kezdjük árusítani platóról 55-ért, már mindre megvan az engedély rég...

+1 a magyar gazdaságpolitika ma sem érti, hogy mi a járulékos hatás, egyszerű dolgokban gondolkodik, amik sohasem sincsenek továbbgörgetve (nem kérdezik meg maguktól, hogy mi lenne, ha; vagy mi fog történni, ha? Nem úgy történik, ahogy tervezzük, nő/csökken a gázár, olajár, zuhan a külföldi dinnye ár, eső lesz, árvíz lesz, kártevő tönkreteszi a termést, stb, így ezekre nincs is válasz előkészítve). A szakképzetlen tömegnek az iparban akarnak munkát adni, de ahhoz kell ám tőke is (gyárat építeni), meg a terméket is el kell adni valakinek.
Pedig valószínűleg egyszerűbb nekik olyan munkát keresni, ami nem tőkeigényes, és hamar létrejön, ez pedig a SZOLGÁLTATÁS. Ha csökkentem a munkaerő árát (az állam lejjebb viszi, neadjisten eltörli a járulékok jelentős részét), akkor ezeket az embereket már megéri foglalkoztatni, mert fel tudom venni háztartási kisegítőnek, lótifutinak a céghez, stb... (olyan munkára, ami érdemi szakképzettség nélkül is végezhető). Jelenleg a minimálbérrel a szakképzetlenek szorulnak ki folyamatosan a munkaerőpiacról, és a legjobb, hogy ők maguk szavaztatják meg ezt az idióta képviselőikkel minden évben, nem belátva, hogy maguk ellen döntenek ezzel. A belső kereslet nem úgy alakul ki, hogy most kevesebb az szja, és akkor rohan mindenki degeszre zabálni magát magyar almából. Hanem a tartós munkanélkülinek is van munkája, és jövőképe, így kezdhet és mer költeni olyasmire is, amire korábban nem futotta: fodrász, sarki kifőzde, kiskocsma. Egyre több fodrász, kifőzdés, kocsmáros kell, akik tudnak kicsit drágább dolgokra költeni: ablakcsere, honlap, stb

Azt gondolom, hogy a magyar politikai elit legnagyobb része egyáltalán nem érti meg az alap gazdasági összefüggéseket sem, így rendre rossz döntést hoz, ehhez pedig társul, hogy a társadalom jelentős része se érti a gazdaság működését. Ezért aztán emberek könnyen vizionálnak mögé különféle rejtett erőket (geci tőkések/bankok, stb, megint az ellenségek), merthogy gazdasági működést megérteni jóval bonyolultabb, munkát ÉS gondolkozást igényel, mint kocsmában két sör között felböfögni az aktuális populista böszmeséget.

Néhány példa a politikára. Kereslet-kínálat egyensúlya és árrugalmasság meg nem értése (közgáz könyv ELSŐ oldal). Dinnyetermelők, tavaly. Miből gondolta a csököttagyú dinnyeügyi biztos, hogy ugyanannyi dinnyét fognak megvenni száz forintért, mint ötvenért? Most komolyan…
Megemelem az adót pár százalékkal, akkor arányosan több lóvé jön be a költségvetésbe. A gyakorlatban meg kevesebb. Miért? Jó, ez már közgáz könyv ötvenedik oldal, de még mindig a középiskolai közgáz könyvnél vagyunk
Extraprofit. Mi az, hogy extra profit??? Az Apple minden iphone-on keres vagy száz dollárt tisztán, ami közel a termék árának húsz százaléka. Nincs még egy cég a Földön, ami ekkora volumenben ekkora profittal képes valamit folyamatosan eladni. Mégse azért állnak sorban, hogy tüntessenek, hanem hogy megvegyék a termékét. Miért?
@sas70: ennyi. Minden egyes elszedett adóforint triplán káros:
-először, elveszi a döntés lehetőségét attől, aki megkereste az adott fillért, hogy mire költse el (döntést hozzon)
-másodszor azt is elveszi, hogy megtanuljon költeni, vagy befektetni (értékelni a korábbi tevékenységét és tanulni belőle)
-harmadszor pedig az a pénz, amit az állam végül újra tud osztani, az jóval kevesebb, mint a beszedett összeg, hiszen egy részét maga az állam felemészti a beszedés és újraelosztás költségei miatt. Ami nagy balfékség egy tőkeszegényes országban.
@sas70: ugyan, ugyan, K+F-et várni a mi politikusainktól? Akiknek egy része még arra is büszke, hogy a középiskolai matekot se értette?

Úgy félnek tőle, mint a tűztől? Olyan dolgok, amiket soha nem értenek, ha összeszarják magukat se fogják, és olyan sincs, aki el tudná magyarázni az ő szintjükön... ugyan :) amit ők nem értenek, az nincs is. Kár ezért az állatkerti színvonalért, mi meg szívunk. Mondjuk a tökükre kéne lépni mindnek, kéne egy kis kurázsi már ;)
@MACISAJT: Ja értem. Amikor Bokros csinálta ezt, az megszorítás volt, egy szerkezet átalakítás. Értem.
Tehát ha emeszpés elveszi a pénzem, az rablás, ha fideszes, az csak őrzi a pénzem. Értem.
@IGAZI_kovi1970: ln tehetek arról, hogy ez az igazság?
@EzVan:): na ja, aki elveszi az nem is akarja visszaadni, aki meg csak őrzi, az vissza is adja. nem észleled a különbséget?
@sas70: aha, s a szavazók mégis milyen jobb irányvonalat képviselő pártra szavazhatnának mint a regnáló?
Melyik az a mai ellenzéki párt,a mely az igéreteken és a szlogeneken kívül valamilyen érdemlegest tudna csinálna hatalomra kerülve?
@bontottcsirke: 2 Évvel ezelőtt,már megtörtént,csak milliárdban!
@EzVan:): mind igaz.

A végéről előre, az ájfón amennyire tudom anyagáron nincs negyvenezer, darabra jutó marketinggel, termelési költséggel anyagár nélkül mondjuk ötven. Nálunk az ára fogalmam sincs, soha nem érdekelt, de legyen kétszázötven. Az nem húsz százalék. De ez mindegy is, előre látható a buktája, ami nem most lesz, nem is egy év múlva, de nem húsz év múlva. Ez is nagyon mindegy.

Veronában úgy működik a mezőgazdaság, hogy 30-40 gazdálkodó elindít egy vállalatot, ami tulajdonképpen nem más, mint egy speditőrcég+hűtőház+csomagoló+válogató. A szamócások például a szezonjuk kezdete előtt importálnak említett cégen keresztül, majd a talján szezon kezdetével az import leáll és forgalmazza a sajátját minden elérhető üzleten keresztül, egészen egyszerűen nem enged mást a piacra. Ami nem is egy rossz rendszer, hiszen ami belpiacon nem megy el azt hordják szét Európában, arra tartanak 1 vagy két hozzáértő, nyelveket ismerő fuvarszervezőt, egy ügyvédet két-három állandó embert a telepen(vezetővel együtt, a többi idénymunkás (van olyan hogy egész évben idény van, nem csak ezzel az egy termékkel foglalkoznak. Maximum 10 ember állandó fizetését kell kitermelni eleinte 30-40 gazdának (később többen csatlakoznak), illetve ez sem igaz, normális körülmények között (spekuláció híján) ők nemhogy a saját bérüket keresik meg, extra profitot termelnek a gazdáknak. Valami hasonló lenne a normális. Csak ebben a az országban egy megyében nincs 10 olyan gazda, aki ennyire megbízna a másikban, hiába van minden szerződésben leírva, nagyon kevés céget hordtak még szét azok akiknek az tartozott, a pénzkimentés egyik kft-ből a másikba itt nagyon megy, hát nem is vág bele senki.

Amúgy olyan megállapodások/engedmények/megszorítások vannak az EU-val például mezőgazdasági ügyekben is, amelyekről ha kiderülnének hetekig lenne tele a sajtó, és egyik sem nekünk kedvez persze.

És a millióféle és -felé adózás, a rengeteg semmire sem való (gyakorlatilag csak statisztikákhoz felhasznált, de azért a parasztnak kötelezően megírandó) papírmunka, az ezerféle tagdíj és járulék és határidő és a termelés szándékos nehezítése, a zöldek ostobaságai (nem mind az, sőt! De ami hülyeség az nagyon az tőlük)valamint az eszement, aránytalan büntetések állandó veszélye miatt nem is csodálom, hogy nem akar egyéniben termelni gyakorlatilag senki. Előbb-utóbb rákényszerül minden gazda, hogy adja el a földjét valamelyik nagy szövetkezetnek, vagy zöldbárónak. Lesznek itt még földesurak (illetve már vannak). Belgiumban akinek földterülete van jelentős adókedvezménnyel vásárolhat kvótarendszerben gázolajat, a számokat nem tudom, de hektáronként x litert (talán nyolcvanat), amelyet személyautóba is tölthet, de ha kifogy a kedvezményes olajból, a traktor is a drágával kénytelen dolgozni. Itt ilyenről szó sincs. A skandináv államokban az elektromos személyautók vásárlása egy rakás kedvezményre, esetenként támogatásra jogosít, itt külön szívás ilyet beszerezni. Ha meg tudom termelni a saját dízelemet, nem tölthetem a saját ingóságomba, mert jövedéki csalok, elméletben a kertben termett dohányt sem szívhatom el, jó mondjuk pálinkát főzhetek valami véletlen folyamán. Normális ez egy demokráciában? Ha engednék, hogy akinek földje van vagy jelentős kedvezménnyel vegye a dízelt, vagy megtermelhesse magának, persze egy kis adó kiesik az államkasszából, de egyrészt ettől még nem árusíthatom - ezért a monopólium nem dől meg ls a földtulajdonos száma meg sem közelíti az autótulajdonosokét, másrészt talán éppen lendítene a gazdaságon, ami végeredményben több bevétel>profit>fogyasztás>adóbevétel de már a termelőtől, a kereskedőtől, a szolgáltatótól, nem egy tartály gázolajtól, ami volumenében is több, de ezt sem gondolják végig.

Azt kell mondjam a jelenlegi garnitúra is éppen olyan kutyaütő, mint az összes eddigi. Nem gondolkodnak és mintha szándékosan akarnák élhetetlenné tenni az országot.
@MACISAJT: Ja értem. Amikor Bokros csinálta ezt, az megszorítás volt, egy szerkezet átalakítás. Értem.
Tehát ha emeszpés elveszi a pénzem, az rablás, ha fideszes, az csak őrzi a pénzem. Értem.
@bölcsbagoly: Ni van vén ávós? Kimenő van az elfekvőből?
@Κara kán: persze, megnézted az idegen szavak szótárát?
@Éhes_ló: @mikka: @RedRum: @bölcsbagoly: @bontottcsirke: @MACISAJT: A hanyatló Nyugat imperialista ügynökei és láncos kutyái alantas támadást indítottak haladó társadalmunk ellen. A jövőt viszont nem lehet megállítani, az már elkezdődött. Pártunk és kormányunk hitet tesz az egész világnak példát mutató társadalmi-gazdasági reformok folytatása, az államélet új alapokra helyezése, a régi igazságtalanságok eltörlése, a demokrácia és az emberi jogok hazug dogmáinak végleges elvetése mellett. Magyarország ma a Föld leghaladóbb országa, ahol a Fidesz vezetésével valódi csoda ment végbe az elmúlt négy évben, a következő négy év pedig bölcs vezérünk, napjaink legnagyobb államférfia, a felcsúti születésű Orbán Viktor tanai szerint a kapitalista-kommunista-liberális világrend megdöntésével és Vezető tanait követő nép végső felmagasztulásával kecsegtet. Aljas, sanda hazugok mesterkedései e nagyszerű nép megdicsőüléséhez fel nem érhetnek. El a kezekkel Magyarországtól, mert ez az ország, ez a szabadságszerető, tehetséges nép nem hagyja magát!
@Zigomer Trubahin: látom értelmes válaszod nem volt sem arra mitől lenne egy olyan bagázs gazdaságunkról alkotott véleménye mérvadó, amely 24 órával az usa tolvaj bankjainak összeomlása előtt is kaserolta, 5*-os minősítéssel látta el a legnagyobb bukókat mind a túlparton, mind a kies ejrópában, sem arra, mitől kóserebb nálunk a 130%-os adosságba fulladt, 24%feletti munkanélküliséggel és 7-8% költségvetési deficittel küzdő délejrópa.
Van persze még pár furcsaság a minket leckéztető "nyugattal" kapcsolatban mint arra utaltam, mint pl. a libor botrányban érdekelt főkolompos bankok és pénzügyi guruk no meg az F1 cézár eccleston estében a nagyot kaszáló (száz)milliókat átverő csalók és a kedves minket kioktatók közötti sunyi alkuk, ahol a csalók kivásárolták magukat bármilyen eljárás alól.

Ez persze a ti ormányotokat sem csípi, helyette ideokádtok egy halom fost, vagy bunkó módon személyeskedtek.
No de ez van.
Ennyire telik és ez a választások során is világosan látható.

A buktor és a választói ellen érzett ószövetségi gyűlöletetek nem segít rajtatok.
Vitaképtelenek és tanulásra képtelenek vagytok.

Ez még akkor is így marad, ha most nem moszkva, hanem majd a maki hozza el a demokráciátokat tankokkal, vagy bankokkal.
Szavazóitok akkor sem lesznek, mint kohn, rosenfeld és csermanek idejében sem voltak.

Nem érted, mi?
Nem úgy van ez,hogy senki,a magyar kormány sem tartja, már középtávon sem fenntarthatónak azt,amit idén tényleg lehet ünnepelni: bizony rendben vannak,nagyon is a makroszámaink ?
Szerintem de.
Így jártunk.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása