Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adosság (1) adósság (8) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) bank (48) Bank (1) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) Bitcoin (4) bitcoin (1) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztosító (3) biztositó (1) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) Bloomberg (1) bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) Brüsszel (2) brüsszel (1) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) eu (1) EU (12) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurozóna (1) eurózóna (1) EVA (1) eva (3) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) Fed (2) fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) Fidesz (1) fidesz (2) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) GDP (9) gdp (4) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) görögország (2) Görögország (3) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) IMF (5) imf (10) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) ina (1) INA (3) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) KATA (3) kata (1) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) Kína (5) kína (1) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztositás (1) kötelező biztosítás (3) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) Magyar Posta (1) magyar posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) MNB (5) mnb (8) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) Mol (2) mol (1) MOL (4) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) nhp (1) NHP (2) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) otp (2) OTP (1) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) spanyolország (2) Spanyolország (1) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) világbank (1) Világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

Átverés vagy baki?

2012.01.27. 14:15

A közszolgák hiteljutalmát az adófizetők finanszírozzák


Nagy a bizonytalanság a közszférában dolgozók körében a végtörlesztés – árfolyamrögzítés kapcsán. Decemberben Orbán Viktor levelében még biztatta őket devizahiteleik kiváltására. A kormányfő azt ígérte, hogy minden érintettnek, aki év vége előtt bejelentkezik bankjánál végtörlesztési szándékával, annak a kormány kedvezményes kamatozású forinthitelt biztosít. Mostanra ott tartunk, hogy a közszolgák devizahitele megmarad, azonban a kormány által felkínált kompenzáló-ajándék milliárdokba kerül majd az adófizetőknek.

Egy átlagos hitel esetében a közszolgák 20-30 százalékos törlesztőrészlet csökkenéssel számolhatnak, de csak 2017-ig, mivel 2017-től kezdve akár jelentősen is  megugorhat  majd a törlesztő részletük az akkor aktuális árfolyamszint és a felhalmozott gyűjtőszámla tartozás függvényében.

Január közepén látott napvilágot a kormányhatározat-tervezet, amelyből kiderült, hogy a közszférában dolgozók gyermekszámtól függően 2 százalékpontos kamattámogatást kaphatnak. Azonban már a tervezet megjelenésekor borítékolni lehetett,, hogy a kormány elkésett a jogalkotással, a hatályos szabályozás szerint ugyanis a végtörlesztéshez szükséges fedezetigénynek január 30-án meg kell jelennie az adósok számláján. A határidő lejártáig pedig már két hét se volt. A törlesztések másik akadálya, hogy alig maradt olyan bank vagy takarékszövetkezet, amelyik forinthitelt adna a devizahitelek lezárásához.

Felmerül a kérdés – az első decemberi, miniszterelnöki levélhez képest most már lassan két hónap távlatából – a kormány újabb ügyes blöffjéről van szó, vagy ”csak” egy látványos akciót szerettek volna, de menet közben rájöttek, hogy gazdaságilag nem kivitelezhető, még jobban belerokkanna az ország, ezért letettek róla?

Néhány nappal később kiderült, hogy a végtörlesztés helyett az árfolyamrögzítés keretein belül, kamatkedvezmény bevezetésével oldaná meg a kormány a közszolgák hitelterheinek csökkentését. A bankok megkönnyebbülhettek, hiszen ha az összes, a banki pultok előtt tömörülő állami dolgozó végtörlesztett volna, 190 milliárd forintot bukhattak volna. Az érintettek pedig egy második kormányfői levélben olvashattak az új javaslatról., amit egy közleményben a Nemzetgazdasági Minisztérium is részletezett. Kiderült, hogy vissza nem térítendő támogatást, soron kívüli elbírálást és extra kamatkedvezményt kaphatnak az árfolyamrögzítés igénybevételéhez a devizahiteles állami alkalmazottak.

Mennyiben segít az intézkedés a közszolgáknak? Öt éven át 20-30 százalékos törlesztőrészlet csökkenéssel számolhatnak, de mi lesz utána? A 2017 utáni törlesztő részletek alakulását leginkább a hitel futamideje befolyásolja. A viszonylag hamar lejáró tartozások esetén a kamatkedvezmény 20 ezer forinttal csökkentheti a havi részletet, ha a közalkalmazottnak 4 gyereke van, de ez kevésbé jellemző a közszféra dolgozóira. Az egyéb esetben néhány ezer forintot  spórolhatnak majd, ez viszont nem tűnik túl nagy segítségnek, különösen úgy nem, hogy csak 5 év múlva kapják meg..

Egy átlagos devizahiteles közszolga számára 100 ezer forint körüli lehet a „hiteljutalom”.


Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!


Címkék: orbán kormány bank viktor kamat részlet közalkalmazott devizahitel kamattámogatás közszolga forinthitel végtörlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr793906816

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan győzte le Orbán Viktor a pinát? 2012.01.28. 13:15:28

Januárban négy napig az államcsőd és a miniszterelnök neve jobban érdekelte a gúglizó magyarokat, mint az örök toplistás keresőszó, a pina. A Google Insight Search és az AdWords kulcsszóválasztó eszközének a titkaiba most nem mennék bele. Korábban már ...

Trackback: A potencia titka az egykulcsos SZJA 2012.01.28. 13:14:10

Egyre több gyerek születik, mert az egységes, 16%-os jövedelemadó megmozgatta a férfiak és a nők fantáziáját - tudtuk meg tegnap Matolcsytól, a nemzet szexológusától. Matolcsy György abból következtetett az adónem potencianövelő hatására, hogy mióta eg...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.28. 13:13:37

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizottsági ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ki emlegetett szakértői kormányt anno? A legsötétebb elvárásokat is sikerült alulmúlniuk. Hazug, tanácstalan, lelketlen, egoista söpredék.
Én is közalkalmazott vagyok,nincs hitelem, mert nem nyújtózkodtam felelőtlenül tovább, mint a "takaróm"
Most én szívok, meg a versenyszférában dolgozók, mert mi fizetjük mások rossz döntéseit.
Ki kérte, hogy vegyen fel hitelt? Mért én fizetem, meg mért MI?
Én is kérek akkor jutalmat a munkáltatótól! A munkahelyre magunknak kell bevinni a kislámpába az égőt basszus, nem viccelek! És akkor fizetjük a hitelét másnak, remek! De a kedvencem, amit nem láttam a sajtóban, az a közalkalmazottak kedvezményes autóvásárlási lehetősége, ami a héten jött "fentről" tájékoztató! Maaargit!Noooormális?
Ja, és több éve nem volt a közszférában béremelés. Csak elvonás. Sok.
És még mi vagyunk a minimálbéres "vállalkozók" szerint az élősködők.
@JimGilmoure: El lehet menni vállalkozónak vagy dolgozni a versenyszférában...ja, hogy nem beszélsz nyelvet (a magyart sem, mert egy hivatalos levél megírása már mission impossible), és esetleg csak hogy büfé-ruhatár szakos "diplomád van.

Meg a versenyszférában persze nem napi 8 óra a munkaidő - nem úgy van hogy 16:30-kor már lépsz ki a hivatal kapuján. És persze az ebédidő sem másfél óra.

Na ez a különbség. Amúgy meg a fújjutálom vállalkozások adójából fizetik az említésre alig méltó munkádat.

Sajnos orbanisztánban a "közszféra" az egyik utolsó cucialista maradvány.
Remélem, a gyereked magánoviba és magánsuliba jár, nem ezekbe a cuclista állami vagy önkormányzati maradványokba. És aztán a magánsuliban megszerzett tudásával kerül be természetesen a tandíjas egyetemre maximális pontszámmal.
@M_R: Gyertyát ne gyújtsak neked? Hogy mennyire elkötelezett, tisztességesen adózó vállalkozó vagy, aki napi 14-16 órákat dolgozol? Miért hiszed te többnek magad?

Amúgy megint az lesz, hogy a köcsög közszolgákat szidja a minimálbéres vállalkozói réteg ... NINCS KIVÉTEL! A széthúzás ...
@JimGilmoure: Pontosan ketszer annyian szivjatok a kozszferaban a piacrol elok veret, mint amennyire szukseg lenne. Egyszeruen nincsen ennyi kozszolgara szukseg. Ha kivagnak a felesleget a picsaba az utcara, lenne vegre penz arra amire fizetjuk az adokat; noverek fizetese, egeszsegugyi ellatas, mukodokepes tomegkozlekedes, stb. Mindenert sapot huz az allam. Ha kocsit iratok at, ha ingatlant adok-veszek, ha egyaltalan levegot veszek. Egyszeruen keptelen megerteni a kormanyzat mar husz eve, hogy ekkorara duzzasztott allami aparatust ez az orszag nem bir eltartani, nincs aki kitermelje a fizetesuket, juttatasaikat na meg amit bizonyos szinteken ellopnak. Pont az igy gondolkozokat kuldenem a piaci szferaba dolgozni azonnal, hogy lassak vegre, hogy igazabol milyen tudas is lenne szukseges ahhoz a fizeteshez, amit megkapnak tolunk ugy, hogy alig tudnak kettoig szamolni.
@Anima Sound: Es az olyanok, mint Anima Sound kell, hogy maradjanak a kozszferaban, akik felfogtak azt, hogy nem korulottuk forog a vilag, a piaci szfera nem azert van, hogy joletet teremtsen a kozszolgaknak. Az allami alkalmazottaknak is meg kell erteniuk vegre, hogy gyakorolnak hatalmat, nem allnak felettunk, hanem a penzunkert szolgaltatasokat nyujtanak. Pontosan ugyanaz a hozzaallas varhato el toluk, mint barmelyik a piacon alkalmazott embertol. Melo napi 8 oraban, mosolyogni az ugyfelre, igyekezni, hogy a "vevo" elegedett legyen. Nem kave melletti kvaterka es pentek delben hazarohanas az elet hetkoznap.
Es NEM, nem jarultam hozza, hogy az en altalam fizetett adokbol egy kivetelezett reteget segitsenek lakashoz a varhato szavazatok remenyeben. Vagy mindenki egyenlo aranyban kap, vagy senki semmit.
Lemaradt egy szo; NEM gyakorolnak hatalmat...
@M_R: És akkor a neveletlen gyerekedet ki fogja tanítani?
A mi szabadságharcunk sokkal sikeresebb a román megszorításoknál!
Míg a románok vacak 5.8 százalékos kamattal adjál el az államkötvényeiket és mind elfogyott, mi 9.6 százalékot értünk el és nekünk még maradt is!

Éljen a gazdasági szabadságharc!!!!
@MacChicken: Azért egy kicsit árnyaltabb a helyzet. Nem kéne összekeverni a "közszférásokat".
Ne tedd egy lapra a minisztériumok túlfizetett seggmeresztőit a hülyegyerekekkel küszködő pedagógussal. De még egy testületen belül is kell megkülönböztetés. Nem ugyanaz a helyzete az íróasztal mögött pöffeszkedő döntésképtelem rendőrezredesnek, mint a várhatóan 65 éves korában is 12 éves cigánykölyköket üldöző KMB-snek. A közszféra is emberekből áll. És nem a minimálbéres vállalkozó többszáz forintos adójából fizetik őket.
@M_R: És akkor ki fogja megmenteni az életedet, ha életmentő műtétre lenne szükséged?
@MacChicken: "Pontosan ketszer annyian szivjatok a kozszferaban a piacrol elok veret, mint amennyire szukseg lenne. " - Én most közszolga vok, ez óriási tévedés. Az én területemen kb 200 ember dolgozik, akiknek a munkáját a versenyszférában max 50 ember simán elvégezné. Szóval maradjunk a négyszer annyiban!
Nekem most van egy olyan végrehajtandó feladatom, ami kb 1, max 2 napos munka és egy hónapja csak levelezek a végrehajtás módján, másik 3 a faszát verő emberrel. Mindezt a magyar átlagbér duplájáért.
nettó 81.000 ért melózom a közszférában, egész nap lesik mit csinálsz, egész nap ugatnak, követelőznek. jobban jár a pofa - " ha nem tetszik el lehet menni " - mint a versenyszférában.

ha lenne meló, én bizony húznék. van szakmám, és diplomám is. retekország.

a minimálbéres vállalkozó meg kussoljon. alig van kivétel. évekig trógeroltam ott is. az is kilopja az ember szemét, de mióta megkóstoltam a közszférát, visszasírom. az igazi férgek itt vannak.
@_atti: "Ne tedd egy lapra a minisztériumok túlfizetett seggmeresztőit a hülyegyerekekkel küszködő pedagógussal." - ez így van.
@MacChicken: Kismajom, mit gondolsz, ha elkuldenek a felet akkor mi lenne? nem a burokracia adja a kozszfera javat, hanem az egeszsegugy, a rendorseg, a tanarok, te BAROM!
Ha elkuldenek a "duzzasztott allami aparatus felet, az kb 10.000 ember lenne, ami neked jo lenne, nem lenne annyi ellenorzes, kicsit minden lassab lenne, de mukodne
Ha elkuldenek a kozszfera felet, az kb 40.000 egeszsegugyi dolgozo, par 10.000 rendevedlmis es tanar...akkor aztan psiloghatnal hogy milyen varolistak lennenek az egeszsegugyben, milyen lenne a kozbiztonsag, meg a tetes balkani szintet sem utnenk meg, de imadom amikor emberek 0 ertelmi szinttel magyarazzak a demagog dumoat...
@_atti: Igen, ez igaz, en is igy gondolom. A parom is kozalkalmazott, diplomas apolo. Geccsolt negy evet a fosulin, most meg a korhazban azert, hogy loszar fizetest kapjon. A sok senkihazi tudatlan, lusta es tulfizetett kozszolgara gondoltam. Azert is iratm, hogy ha oket elzavarnak a kormanyhivatalokbol es az onkormanyzatokbol, akkor jutna amire kene; apolok, tanarok, stb. Amire tenyleg szukseg van. Es akkor azt mondanam, hogy egye fene, a tanarokat juttassuk lakashoz, mert ok a kovetekezo generaciot nevelik ki, akik majd nekunk az ellopott nyugdijunkat kellene, hogy kitermeljek.
@Amoxx: Idefigyelj te sotet eltartott senki. Engem te ne barmozzal, hanem menj anyukadhoz es ot kopkodjed, hogy lehutot csinalt beloled nem embert. Mashol miert mukodik, nalunk miert is ne mukodne kevesebb letszammal? A sok let nem az apolok es a tanarok elik fel te szerencsetlen kis senki, hanem az irodista aktatologato felesleg. Meg persze az irodabol 40 evesen nyugdijba vonulo rendvedelmis. Balfasz vagy, felted a jo kis kenyelmes semmittevo allasodat, ahelyett, hogy vegre tennel valamit te is az orszagert ahelyett, hogy eltartatod magad. Kis pocs.
@röhögő: @Amoxx: Latod te nyomorult Amoxx, van meg olyan a kozszferaban aki latja, hogy mi folyik az orszagban es korulotte. Nos aki latja es at is tudna alakitani, azoknak ott a helyuk. Aki meg csak frocsogni tud, kapaszkodni a szekebe, az menjen munkat keresni.
@MacChicken: Annyiban igaza van, hogy nem lehet általánosan azt mondani hogy a közszolgák felére nincs szükség, mert a tanárok létszáma 150 ezer, a minisztériumoknál és igazgatási szerveknél pedig 60 ezer dolgozó van.
Én egy 1500 fős szervezetben dolgozom, ahol kb 600 ügyintéző tényleg dolgozik. A többi 900-ból simán ki lehetne rúgni 500-at. De az én 200-as területemről 150 is.
@MacChicken: Erről van szó!"Es NEM, nem jarultam hozza, hogy az en altalam fizetett adokbol egy kivetelezett reteget segitsenek lakashoz a varhato szavazatok remenyeben. Vagy mindenki egyenlo aranyban kap, vagy senki semmit."
Ugyanolyan adófizetők vagyunk, és a mi izénkkel (is) verik a csalánt.
@röhögő: igen, igen, közalkalmazott a nővér, a tanár, és a szociális munkás, nem kell mindenkit gondolatban kirúgnotok skacok!
@MacChicken:
tanulj meg szoveget ertelmezni, kis csira: en azt irtam, hogy a burokraciabol 10k embert el lehet kuldeni, max minden lassabb lesz(ugyintezes, ellenorzsek, stb. ennek meg van a hatanya)de a rendszer meg mukodne
de te a kozszfera felet kuldened el b+, mar pedig mennyisegileg a kozszfera felet nem az irodistak adjak, de meg bertomegben sincsenek sehol az irodistak...
2, tipikus irigy magyar vagy, aki azt hiszi, hogy ha masnak rosszabb, akkor neki jobb, egy percig ne ketelkedj abban, hogy ha elkuldenek azt a sok embert akkor neked egy filler is jobb lenne, most kuldtek egy a kozszolgak 10%-at, de te attol egy fillerrel nem fogsz kevesebb adot fizetni...
Mennyi idióta van itt???

Fogalomzavaros barmok:
1. a versenyszféra nem a minimálbéres vállalkozókat jelenti!!! Ezt csak azok gondolják/hangoztatják, akik soha a büdös életben nem kaptak máshonnan fizetést, mint az államtól.
A versenyszféra az, ahol a termelés folyik. A gyári munkások, termelő üzemek alkalmazottjai és a vállalkozások. Ezek töredéke az, aki azért minimálbéres vállalkozó, mert adót csal.

2. a közszféra pedig nem a tanárokat és orvosokat jelenti. Ide tartoznak a minisztériumok alkalmazottai, a háttérintézmények dolgozói és az önkormányzati aktatologatók is.

A kettőt összeolvasva az olyan vélemények, hogy a minimálbéres vállalkozók (versenyszféra) ne akarják csökkenteni az ingyenélő hivatalnokok (tanárok) számát, hanem inkább kussoljanak, totális baromság. Ugyanis a versenyszféra kontra állami szféra nem az adócsaló vállalkozók kontra hősies pedagógusok és orvosok, hanem sokkal inkább becsületesen dolgozó emberek kontra aktatologató mamelukok.

De ezt megérteni csak akkor lehet, ha valaki gondolkodik is.
Annak a néhány "versenyszférás vállalkozónak" tájékoztatásul közlöm, hogy az ingyenélő közszféra, akit te eltartasz, nem eszi meg a pénzt, amit kap, hanem pl. eltart téged is ebből a pénzből, amikor megveszi a hitvány munkádat. Ezt csak az "én adómból tartalak el téged"-féle baromság kissé árnyaltabbá tételéhez..
Ha milliókkal támogatunk egy közszolgát, akkor nem betonozzuk az állásába ? Nem cél a közszféra gyors leépítése ? Lesz egyszer jobboldali kormányunk,aki kis államot akar és békén hagyja a vagyonát kockáztató embereket?

A HÖOK most nem tüntet, hogy fizetős lesz sok szak ( és nem 2000 ft, mint Bokros idejében ) ? A költségvetési zárolás nem azt jelenti, hogy, ha tudom, hogy nem fogom kifizetni a szolgáltatást, akkor nem is rendelem meg ?
Na tessék, megint itt tartunk, akárki akármit ír, a végén mindig közszféra versus vállalkozók pengeváltás lesz belőle, miközben a helyzet az, hogy mindenki nagy szarban van. A közszférára szükség van, és természetesen a közszférát a "köz"-nek kell eltartania, természetesen ésszerű és racionálisan megszervezett közszférára gondolok. És a "minimálbéres" vállalkozók nagy része sem viccből minimálbéres, hanem mert ebben az országban a vállalkozások el vannak lehetetlenítve. Ha nem minimálbérre jelentené be magát, tönkre menne a vállalkozása. Beszélgessen már el egyszer valaki egy könyvelővel arról, hogy milyen költségekkel jár egy vállalkozás, alkalmazottak bérének kifizetése, stb. És a végén mennyit tud kiszedni az osztalékadóval is megfejelt nyereségből a cég tulaja. Ezek után senki ne csodálkozzon rajta, hogy a cégek arra törekednek, hogy papíron nulla nyereségük legyen és inkább számlagyárak segítségével próbálnak meg hozzájutni a pénzükhöz.
Szóval mindenki szarban van, nem kéne mindig egymás nyakának ugrani...
@Astronomy Domine:

igaz. Az államnak olyan szintig lenne érdemes levinni az adókat, amit még az emberek hajlandóak lennének kifizetni.Ez igaz a közszférára is, hiszen, amikor fogyasztják a fizetésüket, sokan inkább nem kérnek számlát. Viszont így azt lehetne mondani az eltartott néprétegeknek, hogy az adózók ennyit voltak hajlandóak befizetni, ezt lehet elosztani. Pont mint otthon. Egyrészről ott maradna a pénz, ahol megtermelődik, az Ő fogyasztásuk pörgethetné a gazdaságot, ami egy versenyt képezhetne a pénzükért. Ebben a versenyben kellene részt venni az orvosoknak,tanároknak, könyvtárosoknak, vasutasoknak, buszvezetőknek, stb. Erre a versenyre képtelen az állam ( ha magyar ). Legszebb magyar szó, az INGYEN .
Ezt a minimálbérest vállalkozót tegyük már helyre:
1. ez a havi tb járulékra vonatkozik, ha neki jó, hogy bruttó 78E után lesz nyugdíja, akkor mi a gond? /legfeljebb harmadannyi lesz a nyugdíja mint egy tanárnak/
2. amit vállakozóként összelapátol, azt leadózza kb. 30% megy az államhoz, amiből lesz a közalkalmazottak tb-je, bére stb.
3. nyilván megpróbál adót is csalni, ahogyan a rendőr zsebre bírságolni, az orvos borítékért műteni, a pedagógus 3 hónapos fizetett szabira menni
4. a közalkalmazottaknak van egy havi fix bevétel, a vállalkozónak meg van egy havi fix kiadása.

Lehet itt fikázni a másikat, de ez az egész ország a mutyira, meg a kiskapukra épült.
@Amoxx: Te valoszinuleg rendor vagy, de mindenkeppen egyenruhas. A hozzaszolasaid szinvonala es az agresszivitasod is erre utal. Termeszetesen en sem arra hajazok, hogy minden masodik kozalkalmazottat kuldjenek el, hanem arra, hogy esszerusitsenek. Aki felesleges, az menjen, aki nem olyan szolgalatot latott el, hogy indokolna, az ne menjen 40 evesen nyugdijba, az ugyintezest egyszerusitsek, hogy ne legyen szukseg egy NAV level megirasahoz harom emberre - nekem kuldtek valamit egy illetek uggyel kapcsolatban, es harman irtak ala. Igy meg ha nem is kerulne kevesebbe (amit azert ketlek), de jobb helyre kerulhetne a penz.
Igen, teny, hogy sokan minimalbereznek es csalnak a piaci szferaban is. Sajnos ilyen a magyar, de jo peldat sehonnan nem kap, ugy gondoljak, hogy ha lopnak a politikusok, akkor nekunk is szabad. Ebben az orszagban minden ember melle kene egy ellenor. Pl. a cigizes. Ki vannak tiltva a kocsmakbol a dohanyosok, de lassan szivarognak vissza, mert a tulajdonosok rajottek, hogy nem tudjak oket ellenorizni minden nal. Konyorgom, a szabalyokat nem azert kell betartani, hogy ne buntessenek meg es mert jajj, jon az ellenor! Egyszeruen jogkovetonek kell lenni es kesz.
En a piacrol elek. Olyan teruleten dolgozik a cegem, ahol meg veletlenul sem tudnank egy fillert sem feketezni, minden fillerrol szamla megy, mindenki rendesen be van jelentve. Iszonyat terheket hordunk az adokkal es jatulekokkal, es felforr a verem amikor latom, hogy eltunik a fekete lyukban. Akkor is, amikor a videki kocsmaros nekem esik, hogy tolem kell elvenni, mert nekem van. Persze, neki is van, csak nem adozza le. Vajon hany kisfroccsrol adott szamlat?
Mas; tegnap taxiban ultem ejszaka, repterrol hazafele. Taxi hetvennel ment, ennyi volt a megengedett. Hatulrol rendorauto erkezett es villogott le minket. Semmi megkulonbozteto jelzes, csak 4 IQ hianyos kis egyenruhas majom a kocsiban. Nos elvarjak, hogy szolidarisak legyunk? Tartsuk be a szabalyokat? Igy?
Demagóg cím, és ennek megfelelő hozzászólások :-(
Én valami olyasmit hallotta, hogy ez a végtörlesztéses hókuszpókusz a kafetéria-juttatások HELYETT lesz (aki igényli, meg akinek még adják egyáltalán...).

@dr Kangörény: "De ezt megérteni csak akkor lehet, ha valaki gondolkodik is."
Akkor gondolkodjunk:
"a versenyszféra nem a minimálbéres vállalkozókat jelenti!!!" Jó, de akkor a közszféra sem az aktatologató mamelukokat jelenti.
Tehát tisztázzuk a forgalomzavart:
A közszférában ugyanakkora az aránya az aktatologató mamelukoknak, mint a versenyszférában a minimálbéres vállalkozóknak (tkp. ugyan az a réteg). A többség viszont rendesen, jól, kevés pénzért sokat dolgozik. (@röhögő: munkahelye a kivétel)
Ne mossunk össze mindent mindennel, mert még a végén mindenki elhiszi, hogy neki van igaza (közben meg nekem ;-P)
"A versenyszféra az, ahol a termelés folyik." Miféle termelés??? :-o Vagy Magyarországon ilyen szűk volna a "versenyszféra"... :-(

@MacChicken: "Pontosan ugyanaz a hozzaallas varhato el toluk, mint barmelyik a piacon alkalmazott embertol. Melo napi 8 oraban, mosolyogni az ugyfelre, igyekezni, hogy a "vevo" elegedett legyen."
Szerintem a közszféra pontosan ugyanúgy nyújtja ugyanezeket a szolgáltatásokat, mint a vállalkozók: mesterember megbeszélt időre még véletlenül sem jön ki, úgy kell neki könyörögni. Ha elvégzi a munkát, nincs benne köszönet: vagy hívsz még kettőt, hogy csinálja meg rendesen, vagy magad javítod ki a hátrahagyott hibákat. Kedvesség, mosoly még véletlenül se, a fizetőnek parancsolgatni azt tud. Gyakori szavajárása: kis munka nem éri meg nem vállalom, vagy nagy munka nem éri meg, nem vállalom. (akkor miből él??)
Ezt a hozzáállást szerintem a közszférától is tényleg joggal várható el, s szerintem az elsöprő többség teljesíti is. Kivételek persze mindkét oldalon akadnak, tisztelet nekik az ellenszélben való helytállásért!

Małgorzata Dydek, odpoczynek w pokoju!
Azert azt is tisztazzuk szerintem, hogy valoszinuleg itt akkor sem fizetnenek adokat rendesen, ha az ossz teher 10% lenne. Ilyen a magyar sajnos, ehhez van szokva. A sok evszazados elnyomas mindig trukkozesre kenyszeritette, ez beleivodott a tarsadalomba.
@vadász2: Igazad van. Teny, hogy a piaci szferaban sem mindig kapod meg amiert fizettel, es az atveres lehuzas mindennapos lett. Sajnos ez jellemzo kis hazankra.
Már régóta külföldön vagyok, így harmadik oldalról, részrehajlás nélkül tudok hozzászólni a dologhoz.

Marhaság az egész köz- vs. versenyszféra vita. A közszférában is vannak akik termelnek és a versenyszféra töredéke termel csak ténylegesen (miért nem zavarják el a gyári munkások az igazgatót, hiszen az a milliós fizetéséért nem csinál semmit).

Léhűtők, indokolatlanul egy adott poszton lévők mindenhol vannak (egyébként ez a világon mindenhol így van).

Érdemesebb rendszerben gondolkodni. Megtermel az ország x javat, annak 60%-át eldönti az állam, hogy mire költjük, a többit meg valahogyan szétosztják.

Abban lenne az állam felelőssége, hogy a törvényekkel több embert tudjon a termelés támogatásához vagy az termeléshez irányítani.

Nagyon triviális példa: van egy túrisztikai területen fekvő kisváros okmányirodája. Ha olyan törvények lennének, hogy kocsi átírást, lakcímmel kapcsolatos dolgokat, etc lehetne interneten intézni, akkor mindjárt felszabadulna kb 6 fő munkaerő. Nem kellene 4 ügyintéző, 1 irodavezető meg a portás/biztonságiőr/karbantartó bácsi sem. A 6 felszabaduló ember mehetne mondjuk lemosni a szobrokat, információs pultba állni a külföldieknek segíteni, gyerekmegőrzőbe gyerekekre vigyázni, amikor a nyaralni érkező fiatal szülők szét akarják csapni az agyukat, összeszedni a szemetet az út mellett, lecsapkodni a parlagfüvet meg még millió dolgot, ami jobbá teszi mindenki életkörülményeit. Ettől fellendülhetne a turizmus, több pénz, több munkahely kiszolgáló és az igényekre termelő embereknek.

Aki viszont úgy gondolja, hogy a már nem létező okmányiroda és személyes ügyintézés nagyobb teret biztosít a jobb megélhetést jelentő bűnözésnek és ezt ki is aknázza, arra amikor elítéltetik rákötni egy GPS jeladót, adni egy csákányt, lapátot, talicskát, aztán máris nem kell az M6-oson alagutat építeni a semmibe, hanem lesz aki szépen kiássa völgynek. Aki meg majd nem fér már oda csákánnyal, az krumplit termel és marhát legeltet a kubikusok élelmezéséhez.

A munkanélküliek sem kapnának pl. lóbaszás fejébe' munkanélküli segélyt, hanem pistabá, ha zabálni meg fröccsözni akar, akkor minden héten egy nap egy reggel fog egy kátrányos vödröt meg egy üreset szemetet szedni, aztán átsétál a szomszéd faluig és eltömi az összes úton lévő repedést mielőtt szétbassza a belefolyó víz. Lehet, hogy azon a helyen 10-el kevesebb futóműalkatrészt kellene venni a franciákból.

De millió olyan példát lehetne felhozni, ahol az állam javítani tudná a hatékonyságot.

Tegyetek meg királynak és építünk egy jobb országot!
@Dövan:

pl,Debrecenben az építési hatóságnál ugyanannyi dolgozó van, mint amikor 300 házat építettek egy évben ( most 3-at ). Nem bocsájtották el őket, hanem kiküldték ellenőrizni és büntetni a régi, befejezett építkezésekre.
Orbánnak megint sikerült "fújj a belem jön ki tőlük" státusba taszítani egy társadalmi réteget.

Rohadna meg ez a szarházi!

Járna ő is az SZTK fogorvoshoz és ne a milliárdokkal kistafírozott haverjához, vagy lenne 200-al kevesebb kormánytisztviselő aki csak az ő kiszolgálásán
munkálkodik, nézhetne ki abból a hülye fejéből!
@MacChicken:

ha 10 %-ot sem fizetnénk, akkor 5%-ra kellene levinni ! Amúgy a bonyolultság, nem a mérték miatt nem fizetünk. Amikor 20% volt az ÁFA, a mi szakmánk szinte meghalt, mert nem érte meg elcsalni az áfát, és a multik elvitték a megrendelések nagy részét. Amikor visszajött a 25%, akkor jött a felpörgés, most meg Onánia van !
Orbán, S.vicc PÁl, fingós, közönséges Fábry takarodj!
Sok,vagy kevés a közszolga?
Evvel kapcsolatban érdekes dolgot olvastam tegnap.
Orvosokkal kapcsolatos.
Ha kifizeted a vizsgálat/műtét árát azonnal megcsinálják.
{vagy vársz 10 évet egy csípőprotézisre}}
Van ráérő orvos,műszer,műtő,személyzet.
Pénz nincs.
Na most,kevés az orvos,meg tulterhelt ha a járulékokkal
már megfizetett szolgáltatásokra van szükséged.
Ha külön megfizeted azonnal ráér ugGYANABBAN A KÓRHÁZBAN
AHOL 10 ÉVET VÁRAKOZTATNÁNAK EGYÉBBKÉNT
Senki nem tartott fegyvert a hitelfelvevő fejéhez, amikor a hitelt felvette. Az ő rossz döntése volt. Annyi esze lehetett volna minden hitelfelvevőnek, hogy a forint árfolyama bármikor változhat, és általában nem éppen kedvező irányba. A forint soha nem volt egy stabil pénz. Ezen kívül ma még van munkája, de nem biztos, hogy holnap is lesz. Engem hiába próbált volna egy bank rábeszélni ilyen felelőtlen döntésre. Hozzáteszem nem vagyok pénzügyi, és gazdasági szakember csak "józan paraszti" ésszel próbálok gondolkodni.

Ettől kezdve mindenki viselje a következményét a rossz döntésének, és ne a többi ember pénzére apelláljon.
Lehet, hogy ezért az írásért majd kapok a fejemre, de ez a véleményemen nem változtat.
@Roy:
"Engem hiába próbált volna egy bank rábeszélni ilyen felelőtlen döntésre. "

Aha. Tehát neked vagy van 10-20 milliód, mert úgy születtél (vagy szüleid adtak), vagy 10-20 évig a híd alatt élsz, és kenyeret eszel, amíg összespórolod.

Vagy pedig nagyon jól keresel, ami nem baj, csak a 10 millió magyar nagy része nem keres jól, átlag 100-150 ezer nettó a fizetés.

Abból egyél, fizess lakbért, és vegyél házat is!
Orbán eddig sikeresen összeugrasztotta a vidéket a fővárossal, a dolgozót a nyugdíjassal, a civilt és a rendőrt, feketebárány volt már aki korengedményesen ment nyugdíjba, aki rokkantnyugdíjas, aki állami támogatással tanul. Legújabb praktikája a vállalkozói szféra és a közalkalmazotti réteg közötti kakikeverés.
Azt kellene a tömegeknek végre észrevenni, hogy ez mind csak látszat. A közalkalmazottaknak tett "ígéret" az is marad, pénzt senki nem látott és nem is fog látni belőle! De amíg a tömeg ezzel foglalkozik, addig nem rágódik a miniszterek jutalmán, az egykulcsos adóval és a gyerekkedvezménnyel "megtámogatott" politikusainkon, az egymásnak juttatott zsíros melókon és egyéb aljasságokon, amit ha az előző kormány művel akkor bűncselekmény, ha orbánék, akkor a jövő felvirágoztatásán ügyködnek.
Az a baj, hogy a magyarok inkább hajlandók köpködni arra, aki ki van téve a néputálat központjába, mintsem hogy reálisan gondolkodnának.
@STX Joe: Vagy pedig beérte egy 1+2 szobás panellakással új lakópark helyett.
@dr Kangörény: Akkor valamit nagyon rosszul csináltok ott a versenyszférában, ha a gazdaság visszafelé fejlődik, az ország termelékenysége a nulla felé közelít. A német gazdaság ki tudja termelni a tanárok 3-4000 eurós fizetését. Az a kőkemény magyar versenyszféra mikor fogja?
A legrosszabb az egészben nem lesz változás.
Ugyanúgy marad a közféra létszáma, ha csökkentést jelentenek be, az is megy egy másik állami céghez és nem a piacról kell megélniük.
Senki nem a valóban dolgozó, eredményt elérő közszolgáktól sajnálja a jussukat, hanem a javarészt minisztériumi/önkormányzati irodákban seggmeresztő alkalmazottakat zavarnák el. Az a pár 10k nem eltartása is már érezhető lenne és ez csak a vízfej.

Senki nem a nővért, orvost, tűzoltót akarja megvágni, hanem a bürokrácia vámszedőit.

De maga az infrastruktúra fenntartása is iszonyatos pénz emészt fel, javarészt a minisztériumi/önkormányzati slepp kiszolgálására.

mivel ezek eltartásával jelentős szavazó bázisa van a kormánynak, így persze, hogy eltartja és ad nekik..hisz akkro már 1 ember mellé nyer 2-3-at.

Szóval rossz hír..nem lesz változás...akár lesz kormány váltás akár nem. Működik az oszd meg és uralkodj elv!

hungi. (törölt) 2012.01.28. 11:46:00

Kutchek: Mert az 1+2 szobás panellakásokat fillérekért dobálták akkoriban? Akkor én biztosan rossz helyen voltam, nekem a panelt is hitelből kellett megvegyem, nulla hátszéllel, 5 év alatt összespórolt önrészből meg hitelből.

A szüleim házától 40 km-re kaptam állást, ezért vettem a munkahelyemhez közel lakást. Megtehettem volna, hogy a szüleimmel maradok felnőttként, de ezt meghagytam a piócáknak, meg az apa/anya komplexusosoknak.
Egyszerűen az volt a döntő, hogy ha a bejárás díja (15 ezer)+albérlet díja(30-40 ezer + rezsi) helyett a 20 ezres hitelt törleszted, akkor előbb-utóbb tied lesz a lakás.

Ki lett volna az a barom aki nem ez és a hitel mellett dönt? És a "banki szakértők" a svájci frank árfolyam ingadozással kapcsolatban max évi 1-2 %-ot emlegettek, ami 1-2 ezerrel dobná meg a havi díjat évente... ehhez képest 18 ezerrel kezdtem, 40 ezerrel (mindezt 6 év alatt) szálltam ki a mókuskerékből hála a végtörlesztésnek.
Szerintem meg Kutyinak van igaza.
A népet szopatják. Itt senki nem kap semmit. Mindenkitől elvesznek. Kivéve persze a legfelső párezertől.
Hogy b@sznák meg a megszorítás nélküli anyjukat.
@Kutchek: Hagyjuk már azt a három hónapos fizetett szabit a tanároknál. A tanár munkaideje sosem jár le, ha kilép a kapun, nem teszi le a munkát, hanem otthon folytatja. Kb. 8 hét (őszi, téli, tavaszi, nyári szünet) amúgy a fizetett szabadsága, csak mivel te nem vagy tanár, vagy nincs közeli tanárismerősöd, ezt nem tudod. Ezt az időt nem akármikor veheti ki, hanem akkor, amikor ezek a szünetek előírásszerűen vannak. Ha sürgős elintéznivalója van, megy fizetés nélkülire. Mi ebben a mutyi?
@STX Joe: 100-150e nettora ne vegyel hazat, mert nem telik ra es egeszen biztosan el fogja vinni a bank.

es az nem a bank hibajka, hanem aze a kadar pocsen nevelkedett prolie, aki azt hiszi, hogy neki ezert a fizetesert alberleten kivul mas is jar.

hungi. (törölt) 2012.01.28. 12:02:35

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Mert szerinted két diplomás fiatal havi 100-150 ezres fizetéssel (együtt 200-300 ezer!) felelőtlenül ugrik bele egy eredetileg havi 20-30 ezres hitelbe?
És talán olvass vissza, az előbb írtam le hogy jóval olcsóbb volt a hitel mint az albérlet.

A kádár pöcsén meg max. az olyan korú öregasszonyok nevelkedhettek mint amilyen az avatarodon van...
@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: @big-boss:

Két diplomás fiatalnak csak elő kellett volna venni egy kockás papírt ( nem a banki üzletkötővel együtt), és leírni a számokat és a kockázatokat ( az ELTE-n nem tanítanak ilyet, az igaz ). Ha egy értelmiségi nem érti meg a szerződésben azt a szót, hogy "megértettem" és " elfogadom", akkor mit várunk egy aszfalt burkolótól !

Sajnos nálunk az volt divat, hogy 100 ezer ft-os fizetésnél 10 milliós lakás, 200 ezresnél 20 milliós és így tovább. Nem az árfolyam változás lökte a mélybe a lúzereket, hanem, hogy nincs munkája. Mert aki nem törleszt, az 120 ft-os árfolyamon sem tud ! Csakhát ez már nem a bank hibája, ezért kussolunk róla.
@Pflaume: Csak a tanárokról alkotott véleményemet kifogásolod? :) Örülök, hogy a többiben egyetértünk:)

"A tanár munkaideje sosem jár le, ha kilép a kapun, nem teszi le a munkát, hanem otthon folytatja."

Még mindig jobb otthon folytatni, mintsem amikor a főnök azt mondja 5-kor, hogy "addig nem megyünk haza, amíg...."

A szabadságról:

"Ezt az időt nem akármikor veheti ki, hanem akkor, amikor ezek a szünetek előírásszerűen vannak."

A Munka Törvénykönyve szerint a munkavállaló szabadságának 3/4-vel a munaadó rendelkezik. Ha a cég érdeke úgy kívánja, akkor elküldi februárban, vagy novemberben, lényeg, hogy ez nincs előre megtervezve.
Míg egy pedagógus fiex számolhat azzal, hogy nyáron otthon lehet a gyerekeivel, elmehet rokonokhoz, vagy nyaralni.

"Ha sürgős elintéznivalója van, megy fizetés nélkülire."

Ja, vagy betegszabira, táppénzre! :) Mert őket nem basszák ki, ha "betegeskednek" egy kicsit. Nem egy pedagógust ismerik aki képes egy-egy napig tartó betegségeket összeszedni.
@Kutchek: Ha ez ilyen tuti, akkor miért nem lettél tanár? Vagy az vagy?
@1,414:

Lehet, hogy volt célja az életben, azért nem lett tanár...
@Kutchek:
"Ja, vagy betegszabira, táppénzre! :) Mert őket nem basszák ki, ha "betegeskednek" egy kicsit. Nem egy pedagógust ismerik aki képes egy-egy napig tartó betegségeket összeszedni."

A munkavállalót védi a munka törvénykönyve, senkit nem rúghatnak ki, mert táppénzen van. Ha mást tapasztalsz a versenyszférában, akkor ott valami nem törvényesen működik.

Az én környezetemben pedig számos olyan tanár van, aki éppen azokban a betegségekben szenved, amit a multiknál lehúzott hosszú évek után szoktak kapni az emberek: menedzser-szindróma, burn-out stb.

1,414: nem hinném, hogy ne lenne értelme a tanári munkának, számos sikeres jól kereső személy hálát mondhat nap mint nap az általános iskolai és középiskolai tanárainak.
@Boka1: A német, osztrák, francia tanárpajtások életéről is elmondanád, hogy céltalan, vagy őket sikeresnek látod, mert sokkal magasabb életszínvonalon élnek, mint Mo.-n bármelyik középvállalkozó?
@Boka1: Szerinted az nem lehet életcél, hogy értelmet verjen a neveletlen gyerekedbe, hátha ember lesz belőle?
@_atti:

Ha a tanár nevel belőle embert, az már rég rossz ! Olyan, mintha valakit az orvos tart életben !

@Pflaume:

A német tanárokat nem hasonlítanám a magyarokéhoz, mint ahogy a német vasutat sem. A német tanár kevesebb pénzért is jobb tanár lenne ( vagy kirúgnák). Ez nem pénz kérdés, hanem oda lehetett könnyen bejutni. Egyébként a jó tanár jól keres, igaz többet is dolgozik.
@Boka1: A németországi és a magyarországi tanár között egyetlen különbség van: a német fizetését ki tudja termelni a német gazdaság, a magyarét a magyar gazdaság nem tudja kitermelni.

Magyarországon is kirúgják a rossz tanárt, ha figyelnél: iskolákat vonnak össze, szüntetnek meg, nincsenek gyerekek, akiket tanítani lehetne. Munkához sem jut könnyebben éppen ezért a magyarországi tanár sem.

Azt állítod, hogy a jó tanár jól keres. Ezt mire alapozod. A magániskolákon kívül a tanárok a közalkalmazotti bértábla szerint vannak besorolva. Az is, aki évente hoz az iskolájának országos versenyeredményeket, meg az is, aki nem. Egyébként miben méred a jó tanárságot? És hogyan mérnéd le?
Nem csak a jutalmat de a szájhúzva, munka címén végzett vegzálásért is mi adjuk a fizetést!
@Boka1: azt meg már csak el tudom képzelni, hogy ellenőrzésnél ha nagyon akarnak, akkor találnak is valamit.

Rendőröknél is azt mondják, hogy az nem is jó rendőr, aki egy ellenőrzött autón nem talál valamit, amibe beleköthet.
@STX Joe: Nem muszáj házat venni. Nem volt muszáj devizaalapú hitelt felvenni. Lehetett volna forint alapút is. Lehet, hogy egy kicsit magasabb kamattal. Lehet lakást is bérelni 50-70.000 Ft között hosszú távra is. Ezen kívül nem csak házra, lakásra vették fel a devizahiteleket. Tudod van egy mondás, mindenki addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér.
A legtöbb deviza hiteles meg miért dőlt be? Rosszul mérte fel az anyagi helyzetét, és a jövőjét. Ezért aztán az adófizetők pénzéből kell finanszírozni ezeket.
Másik nekem van lakásom. Még abban az un. átkosban vettem.
Tisztelt "közdolgozó-ellenesek"!
Szomorú, hogy még ebben a kérdésben is ilyen ellenséges érzelmek törnek elő. Szeretném néhány gondolattal eloszlatni az igen téves feltételezéseket. Ha nem lenne köztisztviselő, nem tudnátok a földhivatali dolgaitokat intézni, nem kapnátok jogsit, útlevelet, személyit, nem tudnátok házasodni, költözni, állampapírt vásárolni, nem kapnátok családi pótlékot, segélyt, közalkalmazottak híján nem lennének tanárok, orvosok, rendőrök, tűzoltók, mentősök,stb... A mi családunkban érdekes a szitu: a férjem köztisztviselő, én vállalkozó vagyok. Hát, nem tudnám megmondani, kinek nehezebb.Ő SEM fél 5-kor lép ki az irodából. Általában fél 8-kor kezd, és az esetek döntő többségében min. fél 6, 6-ig dolgozik! Az ebédideje konkrétan 20 PERC, amit szigorúan mérnek, számítógépes ki-, és bejelentkezés van. Mivel a 20 perc nem elég arra, hogy elmenjen enni, ezért többnyire kiflit, péksütit, és egyéb "egészséges" cuccokat kap be. A diploma nélküli kollégáinak írd és mondd, 72 ezer nettó a fizetésük! Hú, a diplomásoknak már 170! Mellesleg büfé tanszék nem felel meg, csak pénzügyi, gazdasági végzettség, amelyhez tudjuk, nyelvvizsga is kell! Amit nem láttok az az, hogy a munka nem a pultnál ér véget!!! Ügyfélfogadás után ott a "back office" amit külsősök nem látnak. Annak a világnak már rég vége, hogy körmöt lakkoznak, telefonálgatnak! A telefonhoz mindenkinek kóddal van hozzáférése, aki túllépi az 5000 forintos számlát, az a fölötti részt magának kell fizetnie. Saját tapasztalatunkból mondom, hogy az ügyfeleket nagyon sokszor fel kell hívni, így a férjem volt, hogy 2000-3000 forinttal hozzájárult a nép sorsának jobbításához. Még véletlenül sem használja magáncélra a munkahelyit, a saját mobilja sokkal kedvezményesebb tarifákkal megy. Munkahelyén 3! ember végzi 5-6 munkáját!, ami az éveken át folyamatosan végrehajtott leépítéseknek köszönhető. Az ügyfél meg kopogtat a pulton, hogy az a "rohadt irodista" miért nem intézigyorsabban az ügyét. Mellesleg rajta kívül még legalább 20-an várnak. Jutalom, egyéb juttatás már 2 éve nem volt, csak az a hihetetlen mértékű cafeteria, tavaly pl. 80 000 ft. Ezt sajnáljátok! Ami még tény, hogy a közben dolgozók egyetlen fillért sem vonhatnak le, igényelhetnek vissza, számlázhatnak le, vagy sunnyoghatnak el így, vagy úgy. Az adó annyi, oszt fizeti. Igen, el lehet menni a versenyszférába, de elképzelhetetlen az, hogy van, aki szívesen dolgozik másokért, próbálja megoldani a népek búját-baját? Miért nem lehet ezt elviselni? A vállalkozó kicsit kozmetikáztathatja a könyvelését, bejelentheti magát minimálbérre, egyszóval valamilyen módon adómentesen is tud lóvét kivenni a cégből. Szerintem senki ne a másikat okolja, fogadja el, köszönje meg azt amit kap. Végletek persze mindig vannak; mogorva ügyintéző, meg bunkó, gátlástalan áfa csaló tolvaj. A közszféra bajban van, kevés az ember, a megnövekedett adminisztráció miatt sok a munka, és valljuk be, plusz juttatások híján nyilván csökken a motiváció és a munkakedv. Zárnám azzal, amivel kezdtem: nem tudom melyikünknek szarabb, de egy biztos, egyikünknek sem könnyebb.Én vállaltam a vállalkozás hátrányait, kevés előnyét, ő meg vállalta a közszolgaság hátrányait annak reményében, hogy azt az állam elismeri. Az utóbbi nem jött be.
Gondolom a nagy szabdságharcban Ork bán azt sem tudja, hogy támadunk, vagy visszavonulunk. Nagy stratéga! ;)
@Roy: Van egy ismerősöm. Az egyik leépítő banknál dolgozik, nem takarítónőként. Van svájci frankos hitele.
Ugyanolyan szarban van, mint a többiek.
A közigazgatásban dolgozóknál igazából nem feltétlenül arról van szó, hogy nem dolgoznak rendesen, a probléma inkább az, hogy a munka, amit végeznek, jelentős részben felesleges. A bürokrácia leépítése nem arról szól, hogy rúgjuk ki a dolgozók felét, mert akkor összeomlik a rendszer, hanem arról, hogy az itthon mára teljesen elburjánzott felesleges adminisztrációs káoszt leépítjük, aztán kirúgjuk az emberek felét, mert már nem lesz rájuk szükség. A sokat emlegetett söralátét egyszerűségű adóbevallás és hasonlók, ugye. Az adminisztrációs terhek drámai csökkentése a versenyképességünk drámai javulását okozná, a gazdasági növekedés felszívná az állásukat elvesztett állami-önkormányzati alkalmazottakat.

Ha már szóba kerültek a tanárok: a gyerekek számának csökkenése miatt egy 20%-os leépítés beleférne, meg lehet nézni a KSH honlapon a tanár-diák arány változását a rendszerváltás óta.
@Gera: Ami a közigazgatás ésszerűsítését illeti, igazad van. A bürokrácia túlburjánzása közben sokszor az egyik állami intézmény nem tudja, mit csinál a másik, nincs összehangolva a működésük, valóban egyszerűsíteni kellene.

Ami a pedagógusok elbocsátását illeti, folyamatosan történik, mindenütt összevonások, leépítések vagy létszámstop van. Szerintem most különösen nagy a verseny a pedagógusok között, nem értem azokat, akik henyéléssel, céltalansággal vádolják őket.
@Pflaume:

Itt az alapvető tévedésed ! A jó tanárnak van ezer magán órája és nem az állam mondja meg, hogy jó tanár, mert régóta van a pályán !

@cats'ndogs: ha kevesebb köztisztviselő lenne, akkor gyorsabban tudnánk ügyet intézni, nem kellene minden osztálynak feladatot biztosítani ! A tanárnak, orvosnak, buszvezetőnek nem kellene közalkalmazottnak lennie és akkor rájönnénk, hogy az egészségügy nem az orvosokról/ápolókról,az oktatás nem a tanárokról, a tömegközlekedés nem a buszvezetőkről szól.
@Boka1: Álljon meg a menet. Az előbb azt mondtad, hogy a német tanár azért jobb, mert különben elveszíti az állását. Leírtam, hogy tekintettel a jelenlegi demográfiai helyzetre Magyarországon is kirúgják a rossz tanárt. Verseny van a tanári állásokért. Erre kiderül, hogy az a jó tanár, akinek ezer magánórája van.

Felvilágosítanálak, hogy aki a munkahelyén becsülettel végzi a munkáját, annak nem igazán fér bele még ezer magánóra este és hétvégén. Tehát: lehet valaki jó magántanár, aki csak ebből él, vállalkozó, ismerek én is jó pár ilyet; és lehet valaki a közoktatásban is jó tanár, próbáld elhinni.

"A tanárnak, orvosnak, buszvezetőnek nem kellene közalkalmazottnak lennie és akkor rájönnénk, hogy az egészségügy nem az orvosokról/ápolókról,az oktatás nem a tanárokról, a tömegközlekedés nem a buszvezetőkről szól."

Egyébként szemléletileg egyetértek ezzel. De mit szólnál egy kőkeményen fizetős közép- és felsőoktatáshoz? Amikor egyáltalán nincs állami támogatás, csak horribilis tandíj, amit az eddig adóra fizetett pénzedből sem tudnál kiperkálni, hiába szednéd össze az összes megtakarításodat. Mit szólnál a megfizethetetlen egészségügyhöz: most is elég magasak a magánorvosok tarifái, mi lenne, ha az állam teljesen kivonulna az egészségügyből?
@Boka1: Egyébként ugyanazért értek veled egyet a fizetős közép- és felsőoktatás kérdésében, amiért jól meg tudnak élni a magántanárok. Megfigyelésem szerint az ember jobban tanul, ha fut a pénze után, akar érte kapni valamit. Az adófizetők pénzén fenntartott közoktatással sok gyerek úgy van, hogy nem kell érte fizetnem, tehát nem is értékes, amit itt kapok.Nem tudja, miért ingyenes.
@Boka1: Konkrétan ezen a munkahelyen 2 osztály van. Nem KELL nekik feladatot biztosítani, embereket kellene még! Ja, persze azért a 72 ezerért 10 feladatot is el lehetne látni napi 24 órában...Nem tudom egyébként, hogy te milyen anyagi háttérrel rendelkezel, hogy fizetsz, fizetsz, fizetsz, és akkor megbecsülsz dolgokat. Aki jól tanul így is, úgy is jól tanul, nem gondolkodik azon a gyermek, hogy fizetünk-e,vagy sem. Aki lusta, annak meg olyan mindegy. A szülei fizetik, ő meg lébecol. Az a baj, hogy mindig pár rossz példából általánosítunk, az értékeket meg nem vesszük észre. Az én gyerekem természetesen állami gimibe jár, állami fizetésből élő tanárok tanítják. Versenyekre készítik fel őket, programokat szerveznek. Függetlenül attól, hogy mennyit keresnek, nagyon lelkiismeretesek, a gyerekem meg nem fizet, szorgalmas, jól tanul, megbecsüli, hogy oda járhat. Ne már mindig a közszférára fogjuk a nyomort! Ne gondold, hogy a nyugati országokban nincs bürokrácia! Hajaj! Valahogy mégis működnek a dolgok. És az ingyenes iskolákban tanuló magyar gyerekek általában sokkal mélyebb tudással rendelkeznek, mint a külföldi magániskolások. Akkor ez most hogy van?
100 ezernek a törlesztés, 1 milliónak a vég

Miért kellett Kósa Lajost 16,5 millióval kisegíteni?

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1532_100_ezernek_a_torlesztes_1_millionak_a_veg
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása