Hamarosan beköszönt a facebookos reklámok új kora, amelyben már beszélgetéseink között is szponzorált tartalmak fognak szerepelni. A kellemetlen újdonság egyelőre még tesztfázisban van, mindenesetre érdemes szép lassan érzékeny búcsút venni a reklámmentes beszélgetésektől…
A Facebook Messengeren történő kommunikáció milliók számára jelent lehetőséget arra, hogy családi, baráti vagy adott esetben munkához köthető kapcsolataikat ápolják. Lehet persze nyekeregni és legyinteni a „mai fiatalok” elidegenedett, nullákba és egyesekbe kódolt világára, de nagy hiba lenne nem belátni, hogy a digitális kommunikáció rengeteg lehetőséget is jelent. Például az üzleti életben.
Mark Zuckerbergék legújabb fejlesztése is ebbe az irányba halad, ugyanis hamarosan tesztelik a Facebook Messengeren megjelenő reklámokban rejlő lehetőségeket – derült ki egy nemrégiben közzétett fejlesztői bejegyzésből. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy hamarosan a chates funkción belül is találkozhatunk különböző cégek által szponzorált tartalmakkal és reklámokkal, ami egyrészt jó, hiszen marketing szempontból új lehetőségek nyílnak, ugyanakkor valahol borzasztó is belegondolni, hogy már a Messengeren belül is el kell viselnünk a reklámzajt.
A Messengeren belüli reklámok egyelőre még tesztelés alatt állnak, az elkövetkezendő hetekben még csak az ausztrál és thaiföldi felhasználóknak lesz okuk a szemöldökráncolásra, de ha Zuckerbergék pozitív tapasztalatokkal zárják az időszakot, hamarosan globálisan megjelennek a szponzorált tartalmak a közösségi oldal chatfelületén.
A döntés természetesen érthető, hiszen a Facebook is egy üzleti vállalkozás, ugyanakkor felhasználói oldalról meglehetősen aggályos a kezdeményezés.
Utolsó kommentek