Holnapig még te is spórolhatsz a baleseti adón és közelebb kerülhetsz a csalók átlagárához!
Már csak huszonnéhány óra maradt hátra, hogy mi is benevezzünk a nagy össznépi fillérfaragó versenyre, és felmondjuk, hogy azután újraköthessük kötelezőnket 2012-re. Most tekintsünk el attól, hogy mennyire van értelme az egész kampányosdinak, nézzük meg a mögöttes statisztikák hasznavehetőségét! Lesz nagy meglepetés!
Az idei kötelező kampány sem különbözött a korábbiaktól: megint mindenki előre megjósolta, hogy már nem fognak lejjebb menni az árak, aztán mégis lejjebb mentek, aztán megjósolták, hogy ez most történt így utoljára, istenbiza. Pedig egy ügyfél emilcíme ennek a többszörösét is megéri, így nem kizárt, hogy pár év múlva ingyen csapják hozzánk, mint a telekom cégek az egykoron százezres okostelefont most karácsonykor.
Ami ennél is izgalmasabb, hogy valójában mire fel van ez az egész cirkusz? Van-e értelme? Elvileg a 10 bónuszfokozat, a 4 málusz, és az ehhez kapcsolódó éves rendszer azt a célt szolgálja, hogy motiválja az autósokat az óvatos, felelős autóvezetésre. Aki koccan, rosszabb kategóriába megy át. Ha…
És ez a „ha” nagyon fontos: ha nem intézik el okosba, ha nem felejtik el véletlenül, vagy szándékosan az átsorolást a biztosítónál, ha rendben mennek a papírok. stb. Volt szerencsénk bepillantást nyerni egy alkuszcég statisztikájába. A náluk kötők adatai arról tanúskodnak, hogy a Magyarországon a máluszos kategóriában lévő autósok száma minimális, miközben óriási a mennyisége a B10-es polgártársnak. Ráadásul az autósok javarésze vidéki lakos, előrehaladott életkorral. Erre az eloszlásra akart a kormány baleseti adót bevezetni? Hamar rájöhettek, hogy a balesetet okozók nincsenek jelen a statisztikákban, így ha csak őket terhelné az adó, akkor iciripiciri lenne csak a bevétel.
Ezért született olyan megoldás, mint az EVA-nál: „mi tudjuk, hogy ti csaltok, ezért mi is csalunk!” Azaz, ha nem tudom utolérni a valóban balesetet okozókat, akkor kiterjesztem mindenkire. Ha a statisztika ennyire átláthatóan gyanús, akkor a biztosítók sem fogják összetörni magukat, hogy értelmesen árazzanak. Nem biztos, hogy urbánus legenda, hogy a 2000-es évek elején bármelyik biztosítási ügynök el tudta intézni, hogy legkedvesebb ügyfelei B10-be ugorjanak. A számok alátámasztják. Ráadásul közismert, hogy aki csak teheti, az vidéki rokona nevén tartja a kocsit, vagy ő nevében köti a biztosítást mint üzembentartó.
Vagy pedig tényleg mi vagyunk a világ legóvatosabb népe.
Ragadd meg tehát a billentyűzetet kedves olvasó, és számold ki a lehető legolcsóbb tarifát, és kösd meg MOST! Ne azért, hogy a baleseti adót megspórold. Nem is azért, mert ez így racionális. Hanem azért, hogy legalább ennyivel is közelebb kerülj a csalók átlagárához!
Utolsó kommentek