Idén 15 biztosító, s mellettük több száz alkusz próbál majd eladni nekünk kötelező biztosítást az elkövetkező hetekben. Hol a legolcsóbb? Ez az elsődleges szempontunk. De hol is kössünk?
November 1-jén ismét elkezdődött az őrület, vagyis mostantól, hivatalosan december 31-ig, majdnem minden autós lecserélheti a kötelező biztosítását. Ennek feltétele, hogy december 1-ig felmondjuk az ideit. De hol? Alkusznál vagy biztosítónál, abból is direktnél online vagy fiókban? Nem könnyű eligazodni, de a lényeg nagyjából a következő:
- A biztosítók november előtt pár nappal meghirdetik a jövőre érvényes KGFB-tarifákat és az azokhoz kapcsolható valamennyi kedvezményt. 15 különböző díjat, különböző piaci szegmensre célozva, amelyet a kor, a lakhely, a balesetmentes évek száma és még sokféle más tényező határoz meg. Van, hogy egy dátum dönti el, melyik biztosító lesz számunkra olcsóbb.
- Az alkuszok a direkt- és hagyományos biztosítók egyfajta értékesítési csatornájaként működnek. Munkájukat az ügyfél megbízásából, de a biztosítótótól kapott jutalékért végzik. Emellett a megbízó, vagyis az ügyfél érdekeit képviselik a biztosítónál. Az eladási árat nem az alkusz, hanem a termék tulajdonosa, a biztosító határozza meg. Az alkusz által kínált kötelező ára tehát pontosan egyezik a biztosító által kínált árral.
A „Hol a legolcsóbb” kérdésre többféleképpen kereshetjük a választ. Újság, számológép és kb. 4-5 óra. Nem javaslom, nem buli. Nézzük az online alkuszokat! Mára már jórészt elkészültek a kalkulátorokkal, és 30-40 kérdés-válasz után meg is mutatják nekünk a sorrendet. Alkuszt is választani kell! Ár tekintetében ez most már nem kérdés, hiszen mindenhol ugyannyi. Nem érdemes hát elvesztegetni az időt, és különféle alkuszok weboldalain keresztül, többször is kitöltögetni a kérdéssort!
Ha valaki mégis nekiveselkedik és eltérést talál, könnyen lehet, hogy éppen maga követte el a hibát. Nem csoda! Sok a kérdés, amit mindenki másképp tesz fel. Elég egy elütött irányítószám, és borul a sorrend és a díj is!
Amikor felcsillan a többmilliós nyeremény reménye, amivel az alkuszok csábítanak minket, inkább arra lenne érdemes odafigyelni, hogy milyen az alkusz szolgáltatási színvonala. A gyors és egyszerű váltás tényleg az lesz-e? Mi van, ha évközben megváltoznak az adataim, segítenek-e az ügyintézésben, netán elvégzik helyettem? Amennyiben ezek a szempontok is számítanak, talán érdemes letenni a voksot valakinél. Ha később mégis meggondolnánk magunkat, és a kiszolgálás mégsem volna olyan fényes, mint ahogy novemberben ígérték, visszavonhatjuk a megbízást. Akár választhatunk másik alkuszt is! A biztosításunkat ez nem befolyásolja.
Jó volna tehát, hogy ha nem csak arra figyelnénk oda, hogyan spóroljunk néhány ezer forintot a kötelezőváltással, hanem arra is, hogy kinél, miképpen tesszük azt meg. Lehet nyerni azzal is, ha nem jár a váltás bosszúsággal, elpazarolt idővel és energiával.
Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!
Utolsó kommentek