A popdíva rájött, hogy az ingyenes streaming nem is ördögtől való dolog, ha az ember pénzre akarja váltani a zenéjét.
A Spotify nevű zenei streaming szolgáltatás alapjaiban változtatta meg az emberek zenehallgatási szokásait. Ennek sokan örültek, de voltak olyanok is, akik húzták a szájukat az ingyenesen streamelhető zenék hallatán.
Ilyen volt Taylor Swift is, aki eleinte egyáltalán nem örült annak, hogy zenéi a Spotify ingyenes, reklámokkal súlyosbított katalógusában is elérhetőek a zenebolondok számára. Meg is történt a törés, a popdíva pedig tovább is hajózott a zenei streaming tengerében, egészen az Apple Musicig, amelynek reklámarca is volt egy ideig. Az itt eltöltött ideje sem volt éppen békés, Swift kisasszony ugyanis nehezményezte, hogy az Apple Music három hónapos próbaverziója ingyenes, ez alatt az idő alatt pedig a művészek nem részesülnek semmiféle haszonban.
Na, ki a vesztes?
Bár az Apple Music ellen vívott harca sikeresen végződött, az Apple és a Spotify háborújában egyelőre vesztésre áll az almás cég, ami természetesen kihatással van arra is, hogy a művészek hogyan viszonyulnak az egyes szolgáltatásokhoz. A Spotify éppen mostanában érte el az 50 millió fizetős előfizetőt, amivel gyakorlatilag utcahosszal vezet az Apple Music előtt, amely csupán 27 millió előfizetővel rendelkezik. Ez pedig elég jelentős különbség ahhoz, hogy a fanyalgók átgondolják a Spotifyban rejlő lehetőségeket – még úgy is, hogy akár ingyenesen hallgathatóvá váljanak.
Így esett, hogy Taylor Swift végül beadta a derekát, diszkográfiája pedig immáron teljesen ingyenesen elérhető a Spotifyon is. Az időzítés – az üzleti megfontoláson túl – sem véletlen, hiszen 1989 című albuma épp mostanában érte el a 10 millió eladott példányt, ami a mai – éppen a Spotify és a hozzá hasonló szolgáltatások okozta – körülményeket figyelembe véve igencsak nagy bravúrnak számít.
❤️❤️❤️❤️❤️ pic.twitter.com/kcpY03qHLp
— Taylor Nation (@taylornation13) 2017. június 8.
Utolsó kommentek