Körülbelül annyi biztos eddig, hogy a telefonadó felkavarja a hazai telekommunikációs piacot, azt viszont még egyáltalán nem látni, hogyan működik majd az új rendszer. Megpróbáltuk kideríteni, min agyalhatnak a színfalak mögött a telefonszolgáltatók, s előfizetőként mi mire számíthatunk?
A hétköznapi ember az új adó tudatában elhatározza, hogy mostantól kevesebbet telefonál, sms-ezik és mms-ezik; helyette inkább az emailt, a közösségi online kapcsolattartást és a Skype-ot választja, és megpróbál megbékélni a gondolattal, hogy nem tudhatja, mekkora lesz majd a számla. Eközben, a szolgáltatóknak már most pénzt kellene ölniük abba, hogy percdíjalapon számítsák, számlázzák és szedjék be az új adót. A probléma minden szolgáltatót érint, de a nagyokra különösen rájár a rúd: a hang-, és üzenetküldő szolgáltatásokból befolyó bevételeik csökkennek, és a 2010-től kivetett válságadó még 2013-ig vagy 2015-ig is maradhat, miközben fejlesztésre is költeniük kell, ha nem akarnak lemaradni. Kilátásaik nem a legjobbak: az Erste elemzői már nem tartásra, hanem eladásra javasolják a legnagyobb hazai szolgáltató részvényeit.
A teljes cikket elolvashatod a Pénzkérdés oldalán.
Utolsó kommentek