Mitől esik le az ügyfél álla?
Az ön problémája a mi problémánk - sulykolják jó ideje a bankok, és az állítás sajnos mára igazabb mint valaha: a rossz hitelek aránya a korábbi mértéktelen deviza alapú hitelkihelyezések miatt immár olyan jellegű makrokockázat, amit nehéz viccesen megfogni. Utoljára talán a Budapest Banknak sikerült, Angélával.
A szimpátia visszaszerzése is rendszeresen köszön vissza a banki kampányok briefjeiben. „Legyünk emberközeliek, látszódjon rajtunk, hogy értük vagyunk, keressük kegyeiket, nem kell tőlünk félni. Mi nem vagyunk OLYANOK, mint A TÖBBI”. A felkérést 200%-on hozza a szerb Raiffeisen hirdetése, ahol a bank emberségét, igazságosságát és hozzáértését konkrétan Mary Poppins-hoz hasonlítják, csak szerényen.
Utólag nem biztos, hogy büszkék lesznek rá a szerb KBC-sek, hogy sikerült képi formában megjeleníteniük a takarójánál hosszabbra nyújtózkodó ügyfél álmait. Ez így bizony már olyan tárgyi bizonyíték, ami még egyszer visszaüthet. Ugyanakkor innovatív a képi világ, legalább annyira mint abban a magyar reklámban, ahol fiatalok egy köre porig rombol egy várost, fákat és növényeket szabadít ki a betondzsungel fogságából, csak azért, hogy a mezőn ihasson égetett szeszt. Persze mikor leszáll az este, és csípnek a bogarak, akkor már kétszer is megbánják. Pont úgy, ahogy azok a banki ügyfelek, akik elhitték, hogy két gyerek és gyesen lévő anyuka mellé egy fizetés fedezetére érdemes hitelre venni az egyterű homokszínű családi kocsit.
Vannak a világnak olyan szegletei, amik egy földhözragadt közép-európai lakos agyával egyszerűen felfoghatatlanok. Ilyen az indiai bankrendszer. Az alábbi filmecske hitelkártyát volt hivatott népszerűsíteni, az alapból is magas őrület-faktort megfejelve azzal, hogy a Music Television volt a co-brand partnere. Ezekhez képest a magyar bankok hasitasis neppere, kerge szinglijei, Totyája, vagy éppen a Ludas Matyija mind konzervatívnak számítanak.
Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!
Utolsó kommentek