Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adósság (8) adosság (1) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) Bank (1) bank (48) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztosító (3) biztositó (1) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) brüsszel (1) Brüsszel (2) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) EU (12) eu (1) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurózóna (1) eurozóna (1) eva (3) EVA (1) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) Fed (2) fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) fidesz (2) Fidesz (1) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) GDP (9) gdp (4) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) Görögország (3) görögország (2) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) IMF (5) imf (10) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) Kína (5) kína (1) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztosítás (3) kötelező biztositás (1) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) magyar posta (1) Magyar Posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) MOL (4) Mol (2) mol (1) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) OTP (1) otp (2) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) pszáf (3) PSZÁF (7) pszichológia (1) Putyin (2) Quaestor (1) quaestor (3) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) Spanyolország (1) spanyolország (2) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) Világbank (1) világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

Jópofa ötlet a BKV meghekkelése, ám nem csak morális szempontból aggályos, a mateknak is ellentmond. Viszont egy dologra mindenféleképpen alkalmas lehet: edukációs pilot-projektként hamar be fogja bizonyítani, hogy miben rejlik egy biztosító valódi szolgáltatása.

Pár nap alatt híre ment élelmes fővárosiak ötletének, miszerint álljanak össze az emberek, és a BKV-bérlet árát inkább egy közös kalapba dobják be, ahonnan a tagok egyes büntetéseiket fizetik.

Az ötlet pofonegyszerűnek tűnik: az elégedetlen ügyfelek kockázati közösséget hoznak létre, ide fizetik be az éves díjat (egy bérlet árát), és akit megbüntetnek, az ebből a kalapból jut fedezethez. A szervezőkkel készített interjúból hamar kiderül, hogy ők is inkább tiltakozásnak szánták az akciót, semmint pénzügyileg alátámasztott, hosszútávon fenntartható modellnek, de azért nem haszontalan ha összeszedjük, hogy mi minden gond van a tervvel.

A teljes cikket elolvashatod a Pénzkérdés oldalán. 

Címkék: metró korrupció BKV

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr424565227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Kivlov: "a BKV meglop engem, amikor semmit nem ad a pénzemért. 8 éven keresztül becsületesen csengettem az aktuális árakat." Szóval 8 évig vettél bérletet és nem használtad a BKV-t? AKkor hülye vagy. Vagy használtad és akkor hazug.
Az viszont biztos, hogy kompenzálsz.
@darvaskristof: "Nem véletlen, hogy a politika sem hagyta elsüllyedni,"

Hát persze hogy nem hagyják. A BKV, MÁV a politika feneketlen bukszája. Melyik országban élsz te? :-D

Kifejtenéd, hogy melyik másik VALÓDI közszolgáltatás függ a BKV működésétől? Elmegy az áram Dabason, ha leáll a 4-6 villamos? Vagy nem folyik majd a víz a csapból Somogybabodon, ha nem jár a hetes busz? Nincs több műtét a kistarcsai kórházban, ha megáll a 3-as metró???
Az ország gazdaságának pedig kifejezetten jót tenne, ha eltűnne ez a feneketlen pénznyelő, és helyette nyereséges, adót fizető magánvállalkozások biztosítanák ezt a szolgáltatást, mint sok helyen máshol.
Váratlanul felmentették a pécsi zöldhatóság igazgatóját, megy a fidesz simli, adatmegsemmisítés!

Felmentette a Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség és az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatóját a vidékfejlesztési miniszter - közölte hétfőn a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).

A tárca tájékoztatása szerint Laki Zoltán és Németh Zoltán pénteken vette át a felmondását. A miniszter rajtuk kívül még három felügyelőségi munkatársnak, két igazgató-helyettesnek és egy gazdasági igazgató-helyettesnek mondott fel.

A felmentés okát Németh Zoltán és Laki Zoltán esetében indokolta az érintetteknek a minisztérium, erről azonban konkrétumokat nem közöl a tárca - fogalmaz a közlemény.
A győri székhelyű zöldhatóságot a jövőben Buday Zsolt, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség eddigi munkatársa vezeti majd. A pécsi székhelyű felügyelőség igazgatója Varga István lett, aki eddig a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgató-helyettesi posztját töltötte be - tájékoztatott a VM.

A közleményben reagált a tárca azokra a hírekre is, amelyek szerint az észak-dunántúli felügyelőség dolgozóit hétfőn reggel nem engedték be a munkahelyükre. A VM közlése szerint a felügyelőség informatikai rendszere hibásodott meg, és amíg a szakemberek dolgoztak a helyreállításon, addig a dolgozóktól türelmet kértek. Délben mindenki felvehette a munkát, az új igazgató pedig állománygyűlést tartott a hatóság munkatársainak - közölte a tárca.
@igazi hős: "Ennyire olcsó az ember, 300 forintokat kell lopni és ezt még erkölcsi alapon megmagyarázni?
Nem mondom, hogy 100 milliót nem lopnék el, de havi 9000-t lopni még minimálbérből is megalázó. (Nem mondom azt, hogy nem értem meg anyagi oldalát, de gondolom a bliccelők is fel vannak háborodva egyes csoportok "megélhetési bűnözésén", pedig kicsit sem jobbak náluk.) Egyébként kéthavi bérletből már lehet használható bringát venni és akkor nem rohad le alattad a busz és nem kell a metróalagúttól rettegni. "

Próbáltál már minimálbérből megélni? Tudod milyen az, amikor heti 1500 (igen-igen, egyezerötszáz) Ft-od jut ÉLELEMRE? Odaadnád ezt a pénzt a BKV-nak azért cserébe, hogy nem ESZEL egész hónapban?
(van ilyen ismerősöm...)
A másik meg a bringa. Próbáltál már -10 fokban biciklizni? Esőben? Viharban? Hóesésben? Kisgyerekkel? Vagy csak úgy, egyáltalán itt pesten? Ahol értelmes, felelős gondolkodású ember nem megy be az autók közé bicajjal?

Think first.
@igazi hős:
te nem tudsz magyarulo. de hát mit vár ember manapság...
@Mad Mind: "Meg a telefontársaságnak, meg a vízműnek, meg az elektromos cégnek, meg a csatornáért, a szemétért stb.
Minden szolgáltatásért előre fizetsz. Ha nem tetszik, ne használd."

Van itt baj a fejekben bőven.
Az általad felsorolt szolgáltatásokért IS UTÓLAG fizetsz.
(na jó mondjuk telefonnál van lehetőség előrefizetésre, meg hátrányos helyzetű [értsd: jellemzően nem fizető] vidékeken kártyás a gáz meg a villany is, de nem ez a jellemző)
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A GYSEV jó példa, de pont ellenkezőleg, mint gondolod: csak a MÁV-nak kötelessége minden porfészekbe napi több járatot indítani és ha leállítanak egy napi 20 embert szállító vonalat, akkor nemzethalál van. A BKV-ra ugyanez igaz: a megadott feltételek mellett nem lehet gazdaságos egy csomó járat, viszont kicseszni sem lehet azokkal akik ezeket a járatokat használnák.
@Horváth Lajos-kőmíves (Lájos íz bekk): "@ZBR:
bliccelt, elkapták és öngyilkos lett? :D:D:D:D:D:D:D "

Nem, annyira nem vidám. Szökni próbált az ellenőrök elől, futott volna át a Thököly úton, elütötték, meghalt.
DE!!! Ebben kurvára semmi vicces nincsen!
Vagy Te szeretnéd ha a fiadon/anyádon röhögne így valaki? Még akkor is ha hülye volt és hülyeséget csinált?

Think first.
És arról mikor lesz már szó, hogy a bkv hogyan károsítja meg az utasokat a forgalomban lerobbanó buszokkal, füstölgő és alagútban rekedő metrókkal, kimaradó járatokkal, bunkó, és udvariatlan alkalmazottakkal??
A bkv megérdemli, hogy megkárosítsák az utasai! A szolgáltatás ára és színvonala köszönő viszonyban sincs egymással, akár még a keleti blokk más fővárosaiban lévő tömegközlekedéssel sem!
@xunilo: Napi 28 km-t bringázok Pesten az autók között. -10-ben nem, kényelmes vagyok, olyankor autózom. A többi demagógia.
@igazi hős: Igazad van. Javaslatom alapján ezt kell megszüntetni. Oda kell járatot küldeni, ahol van utas. Annyiért adni a jegyet, amennyibe kerül.

Végül is az evés még nagyobb szükséglet, még sincs állami támogatás a kiflin...
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "nyereséges, adót fizető magánvállalkozások biztosítanák ezt a szolgáltatást, mint sok helyen máshol."
Légy szíves, nevezd meg azokat a "sok helyeket", ahol magáncégek, közpénz nélkül akár BKV színvonalú tömegközlekedést nyújtanak! Kiváncsian várom.
@Kivlov: Melyik bonyolult mondatot értettem félre? Azt mondod, hogy meglopott, mert semmit nem adott. A "semmit nem adott" azt jelenti, hogy nem használtad. Utólag próbálhatsz "finomítani" ezen, de ettől még amit írtál az hamis.
Ha a boltban kifizetem a kenyeret és nem kapom meg, az lopás. Ha megkapom, de nem ízlik, akkor nem veszek többé ilyen kenyeret, de ez nem jogosít fel arra, hogy ezentúl lopjam a kenyeret. Vagy szerinted igen?
@ne most: "Az eladónak soha nincs elvárása a vevővel szemben. A vevőt onnant lehet megismerni, hogy fizet és nem arró, hogy nagy a pofája. "

Az eladót meg arról, hogy szolgáltat, a vevővel kedves, igényeit lesi, azt kiszolgálja ELŐSZÖR, aztán nyújtja be a számlát.

Na persze nem nálunk, itt az ún eladók jogot formálnak arra, h meghatározzák, h nekünk vevőknek mi a jó. Így megy ez a kis boltokban is, a nagyokban is, a szolgáltatóknál is, a bkv-nál is, a mávnál is és még sorolhatnám.

Az ún. eladók fordítva ülnek a lovon.
Amikor Európában jár az ember, tapasztalja is a különbséget. És utána már nagyon nehéz elviselni, ami nekünk jut...
@igazi hős:
nem jogosít fel. csak kenyérboltból van több is. bkv-ból csak egy. így marad a középtávú jegyárkompenzáció...
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ez nem így működik. Elsősorban ha olyan jól élnénk, hogy mindenki autózhasson, akkor BP azonnal meghalna: utakon folyamatos dugó, a levegő minősége szörnyű lenne. Másodsorban nem élünk olyan jól, ezért sokan nem tudnának eljutni a munkahelyükre. Az utóbbi rövid, az első hosszú távon olyan költség, amit célszerű most, egy kisebb ráfordítással megelőzni.
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Szóval beismered, hogy nem tudsz ilyen európai(!) példát - ja, és Budapest-méretű városokra
@Kivlov: Nem jogosít fel, mégis lopsz. BKV csak egy van, de közlekedni többféleképpen is tudsz. A BKV-nek van alternatívája. Például én már évek óta nem nagyon használom, van egy olcsóbb és kényelmetlenebb (bringa) és egy drágább, kényelmesebb (autó) megoldás ár, amik együtt helyettesítik.
@igazi hős: Tavasztól őszig én is bringával járok be dolgozni heti 3-szor átlagban - a másik két napon edzésem van, így marad a tömegközlekedés - de én nem vagyok akkora barom, hogy mástól is elvárjam azt, hogy napi 2x16 km-et tekerjen. Hóban - fagyban nem is tudnék, mert a bringautat nem mindig takarítják. Szigetszentmiklósról egy hídon és egy útvonalon lehet csak eljutni Kelenföldre... Potnosabban lehetne Csepel felé is, csak akkor 16 helyett majdnem 2 x 22 km-et kellene tekernem úgy, hogy több szakaszon nincs bringaút sem, ha meg van,a akkor a minősége olyan is...

A 2x16-os távon két okból járok.

1. Szeretek tekerni.
2. Kétszer gyorsabb, mint a BKV + Volnár, mert Kelenfüld-SZSZM irányban a hidak hiánya miatt kibaszttul nagy kitérőt kell tenni és átszállogatni...
@igazi hős:
akkor helyettesítsd. én meg helyettesítem a hosszú évek alatt kifizetett bérletárakat a jelenleg kifizetett 0 Ft-okkal és akkor kb egálban leszek pár év múlva ár-érték viszonylatban...
@molnibalage: Ez korrekt hozzászólás, én is gyakran biciklizem, de valóban nem minden élethelyzetben használható. Ott az időjárás kockázata, nagyobb távolságoknál egyre csökken az autózással szembeni előnye. És bárkivel bármikor előfordulhat, hogy mondjuk egy kisebb sportsérülés miatt két hétig le kell tennie a biciklit, autója meg nincs.
@darvaskristof: Tényleg ez tettem volna? Szerintem csak gáz, hogy az általam említett MŰKÖDŐ példák ellenére tovább kötöd az eget a karóhoz.

@igazi hős:
Helyesen: Ez nem ÍGY működik. Említettem, hogy BP vízfej léte szűnne meg azzal, ha az olcsó, helybe szállított munkaerő megszűnne. Hiszen minden munkavállaló kénytelen lenne a fizetési igényében érvényesíteni a bejárás megnövekedett költségeit. Ergo: A vállalkozások vonulnának le vidékre.
@igazi hős: "Napi 28 km-t bringázok Pesten az autók között. -10-ben nem, kényelmes vagyok, olyankor autózom. A többi demagógia. "

Szerintem nem demagógia, valós helyzetek. Kérem rá a megoldást. Az nem megoldás, h neked van autód. Van akinek nincsen és nem is lesz.
Csak arra akartam rávilágítani, h a bicikli csak meghatározott körülmények között, az évnek csak egy részében lés főleg egy viszonylag szűk csoport (egészséges fiatalok, középkorúak) számára megoldás. És nekik sem Pesten. Remélem neked sosem kell majd a kommentjeidet a baleseti kórházból írod. Mert sztem pesten két fajta kerékpáros van: az egyik már szenvedett balesetet a forgalomban, a másik csak ezután fog.
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Hiszen minden munkavállaló kénytelen lenne a fizetési igényében érvényesíteni a bejárás megnövekedett költségeit. Ergo: A vállalkozások vonulnának le vidékre. "

Így van. Csak sajna amilyen a mai európai gazdasági helyzet a vállalkozások mondjuk Kína vagy India vidékeire vonulnának.
(a nagyobbak, azok akik legalább megadják papíron a minimálbért. Ergo fizetnek adót. A magyar kisvállalkozók többsége ezt nem teszi.)
@xunilo: Ez tévedés, Pesten remekül lehet biciklizni, és nagyon sokat lehet tenni a baleset elkerülésére. Nem vennék mérget, hogy az autósként elszenvedett balesetek aránya kisebb, mint kerékpárosként.
@darvaskristof: Meg én könnyen pattogok. Jelenleg barátnő sincs a képben, nemhogy gyerek. Alig várom annak kifejtését, hogy pl. a kiskunlacházi munkatársam, aki itt dolgozik és fia meg Bp-re jár suliba, az hogyan oldja meg tömegközlekedéssel...

A helyzet még druvább, amíg a gyerek nagyon kicsi. Ha az ember elkezd számolni, akkor a teljes BKV+agglomáerációs közlekedésben résztvevő emberek kb. 5%-a esik bele abba a halmazba, akiknek egyáltalán lehetséges alternatíva. Pl. ha valaki olyan munkahelyen dolozik, ahol zuhanyzó sincs...?
@xunilo:
A te fejedben van baj. Átalányt fizetsz. Vagyis ha kevesebbet használsz mint amennyit fizetsz, akkor előre fizetsz. A telefonkártyával is előre fizetsz(pre paid).
@Kivlov:
Elfogytak az érveid? Anyázol? Jellemző.
@molnibalage: ...és mondjuk elvárják, hogy jól öltözve, vasalt öltönyben érkezzek, aminek már egy kisebb eső is keresztbe tud tenni
@xunilo:
Én szétröhögtem magam, mikor olvastam. Darwin díj jár érte.
@Mad Mind:
nem fogytak el, bodzaszedőkém...
@darvaskristof: Azért csak óvatosan. Ha nem tudnék végig bringaúton menni és itt-ott kis forgalmú utanok még SZSZM-en, meg egy ipartelep mellett, akkor bizony nem járnék bringával. Tekerjen az főútvonalon, akinek kilenc élete van...

Így is faszán felkenődbem az M0 hídon a korlátra egy balfasz motoros miat. Igen, motorosok is használják a bringautot. A kisebb robogókat még megértem, de leghajtó lezárása óta nagy crossmotorok is használják. A nagy zaj miatt nem halllani, mikor jönnek. Na ez a motoros balfasz +60-as tempóval ment el, én meg totál meglepődtem. A menetszél + erős oldalszél változása elég volt, hogy a kormányom beakadjon a korlátba. Csak azért nem törtem össze magam, mert felfelé kaptattam és alig 10-es lehett a tempóm. Így is 90 fokban eltekeredett a kerék és a kormány, úgy kellett visszaizmozni. És, ha megsérülök komolyan? És, ha a bringa tropa? Laza 8 km séta lett volna hazáig, ha nem akarom a bringát hátrahagyni.
Úgy látom, leszaladt a beszélgetés színvonala, úgyhogy én léptem, szevasztok
@Mad Mind: "A te fejedben van baj. Átalányt fizetsz. Vagyis ha kevesebbet használsz mint amennyit fizetsz, akkor előre fizetsz. A telefonkártyával is előre fizetsz(pre paid)."
Ha meg többet használsz, akkor meg nem.
Ha meg óraállás alapján fizetsz, akkor meg pláne nem előre fizetsz.
Telefonból van prepaid, ezt írtam is. De van előfizetéses is, legalább annyi, azért meg utólag fizetsz.
Keresztkérdés: ha mondjuk telefonelőfizetésed van, és a szolgáltatód mindig szar minőséget biztosít (pl nem hallod rendesen a másikat) akkor Te maradsz annál a szolgáltatónál és fizetsz vidáman? Nem hiszem.

A Darwin díjas megjegyzésedet meg nem értem mire vonatkozik?
@Kivlov 2012.06.05.
"tévedés. a BKV meglop engem, amikor semmit nem ad a pénzemért. 8 éven keresztül becsületesen csengettem az aktuális árakat. sosem blicceltem. egy ideje elegem lett.
most kompenzálom azt, amit eddig ez a tetű cég lopott el tőlem. még pár év és egálban leszünk..."

Tudod, javaslom nyiss egy pékséget. A kenyeret előállítod és piaci áron 300 Ft/kg-ért el tudod adni. Az állam előírja neked, hogy 100 Ft-ot kérhetsz, majd az eladott kenyerek után kifizeti a 200 Ft-okat. Dolgozol szépen, de az állam kenyerenként átalányban ad neked 80 forintot.
Mi következik ezután? Tessék jobban gazdálkodni, mert masszívan veszteségesen termelsz! A vásárlók elégedetlenek mert a kenyér összetételén próbálsz spórolni, mivel pénzt nem kapsz az államtól. Ezután már érzed, hogy a szolgáltatásod romlik, viszont árat is kell emelned, hogy talpon maradj. Aztán jönnek a vevők, hogy márpedig én ingyen viszem ezt a kenyeret, mert amennyire vacak, én már pénzt nem adok érte... Mi a következő lépésed?
@darvaskristof: "Ez tévedés, Pesten remekül lehet biciklizni, és nagyon sokat lehet tenni a baleset elkerülésére. Nem vennék mérget, hogy az autósként elszenvedett balesetek aránya kisebb, mint kerékpárosként. "

De abban sztem egyetértünk, h amikor bekövetkezik a baleset, az súlyosabb következményekkel jár a biciklis számára. Arányaiban, a városban bekövetkezett autós balesetekhez képest.
@molnibalage: Ezért is néha a bicikliutak veszélyesebbek sajnos, mint a főutak, ahol nagy sebességgel inkább a belső sávban szoktak menni. A főúton párhuzamosan közlekedők kisebb veszélyt jelentenek, mint kerékpárúton közlekedve az indexelés nélkül jobbra kanyarodók
@xunilo: Járhat, de a biciklis balesetekből elég sok a saját hibás. Nagyon sokat lehet tenni biciklisként a baleset elkerülése érdekében
@Kivlov:
Csak a sértegetés maradt. Szánlak. Tényleg.
@xunilo:
A darwin díj az idiótára vonatkozik a ki megölte magát.
Ha nem tetszik a szolgáltatás megyek másikhoz, vagy alternatíva után nézek. Nem bliccelek.
@molnibalage: engem nem feltétlenül a verseny érdekel, hanem az, h ne éljen vissza a monopol helyzetével! Mert jelen pillanatban ha az utasokkal huzatnák a buszt, akkor se lehetne semmit se csinálni! Ha csak 1 áramszolgáltató lenne és 5 percenként elmenne az áram szívesen fizetnétek? Én biztosan nem...

Hurrátorpedó, MadMind: üzenem az összes "van más alternatíva" hívőnek, hogy magára a közlekedésre van, de a tömegközlekedésre nincs! Időben/pénzben nem lehet soha egy tömegközlekedést összehasonlítani a robogó/autó/gyalog/bringa stb. alternatívákkal. Talán nem kell végigsorolnom, miért. Mert bringával nem tudok nagy távolságra hatékonyan közlekedni, robogón megázok, autóval nem mehet a villamossínen mint a villamos, cserébe állhatok a dugóban, a gyaloglás pedig vicc kategória a komoly közlekedés szempontjából az emberek 99%-ának... És a tömegközlekedésbe bizony állam bácsi (vagy vállalkozó, aki fantáziát lát benne) a világ minden részén bele tesz pénzt, sokat, amiből korszerű járműveket vásárol és amiért lehet normális viteldíjat követelni! A sorrenden van a lényeg, figyeljétek! :))) Először normális szolgáltatás, aztán pénz, nem jó magyar vállalkozó módjára csak a kaszálás, normális szolgáltatást pedig hírből se ismerjük! Ja, és ez a móka a világ országainak igen jelentős részén veszteséges, tehát állam bácsinak erre áldoznia kell, azért fizetünk adót. Ez is a feladata az államnak...
@Mad Mind:
te most mit játszott itt az erkölcscsőszt, amikor te írtál először hasonló stílusban??? makika...
@darvaskristof:

Na akkor ezeket az árakat most számold át munkaórára/percre is az átlagbérrel számolva...
@Kivlov:
Csak hasonlítottam a viselkedésed, bizonyos népcsoporthoz, nem neveztelek annak. Te viszont csak sértegetsz.
@mp1526:
A saját mozgásodhoz igenis alternatíva az összes felsorolt lehetőség.
A BKV eredeti szerződése szerint a bevételek egyharmadát adná a főváros, egyharmadát az állam és egyharmadát az utazóközönség. Csak ez az egyharmad volt meg mindvégig. Hol a főváros, hol az állam, hol mindkettő bliccelt. Ha csak a pénzed egyharmada van elég nehéz fejleszteni. A hiányos ellátáshoz képest még egész jó a szolgáltatás.
De! Attól, hogy az állam nem adja be az ő kétharmadát(most már az önkormányzat is állam), az nem jogosít fel senkit a bliccelésre.
@Mad Mind: engem nem érdekel, ki mit ad be! Van értékelhető és értékarányos szolgáltatás akkor jogos a fizetési elvárás, ha nincs, nem jogos! S*arért miért fizetnék? Ráadásul sokat!? Ha pedig Neked alternatíva a gyaloglás, akkor gyalogolj be minden reggel és este a 3. kerület széléről a 22. kerület szélére! Na jó, úszhatsz is, mert pont ott van a Duna is... :DDD
@mp1526:
Látom te sem akarod megérteni. Ha egy szolgáltatás nem tetszik és nem is akarok fizetni, akkor nem veszem igénybe! Ha nem fizetsz, ott a lábad (és egyéb fentebb felsoroltak).
Magyarországon, most ezért az árért ezt kapod. Ha nem tetszik, ne használd. Ilyen egyszerű.
@Kivlov: Tehát szerinted nem ér annyit a kenyér, mint amennyibe kerül, ezért néha ellopod. Bravó!
@Bombaló: Teljes fals a gondolkodásotok! A tömegközlekedés megszervezése állami feladat, amiért adót is fizetünk. És amely feladat az országok legtöbbjében mínuszos, tehát többe kerül az államnak, mint amennyit kap érte. A különbözetre ott az adó... Az, hogy oldajam meg magam, ha nem tetszik, már majdnem olyan, mint hogy oldjam meg a gyerekem iskoláztatását (külföldön vagy magántanárral) ha nem tetszik az állami, vegyek fegyvert és lövöldözzem én a bűnözőket, ha az állami erőszakszervezet (rendőrség) teljesítményével nem vagyok megelégedve, menjek magánorvoshoz ha az állami egészségügy nem jó, stb. folytathatnám reggelig. És az egész sztorira mondhatnám is hogy jogos, sőt el is indultunk ebbe az irányba (pl. magánorvos), de pl. a magánorvosnál is mindig felsejlik lelki szemeim előtt az előző havi fizucetlim és a költségvetésnek utalt kemény százezrek... Szóval akkor az mire is megy az adóm és miért van szükség egyáltalán államra, ha ő nem tud egy tömegközlekedést megszervezni és azt javasoljátok, hogy gyalogoljon az ember napi 2x20 km-t ha nem tetszik???!! Álljunk már meg egy percre!
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mennyi idő alatt lett BP vízfej? Te ezt egycsapásra meg akarod szüntetni. Képtelenség.
Olyan munkahelyek tömegeit el lehetne (sőt kellene) vinni a város közepéből, sok, legfeljebb közepesen képzett munkaerő van. (Az összes állami hivatalt ki kéne szórni a Hungária gyűrűn kívülre, lehetőleg a kék és a piros metró közelébe. Viszont kivinni egy olyan hivatalt, ahova sok, főleg pesti vagy Pest környéki ember jár, mondjuk Vecsésre, az hülyeség. Az olyan hivatalokat, ahol nincs ügyfélforgalom, ki lehet költöztetni, de azokat is inkább a közepes városokba.)
De a nagy tömegnek van egy "mellékhatása": sokkal több magasan képzett embert találsz benne. Azoknak a cégeknek, akiknek kell ilyen ember, azok mindenképpen egy nagyvárosban telepednek le. Ha BP erre alkalmatlan, akkor Pozsony, Bécs, Prága a célpont. Szerintem nem az a célod.
@mp1526: A BKV szerkezete a BKK előtt 40 évig (!) volt azonos. Pénz nélkül te hogyan bontasz le ripsz-ropsz ilyen struktúrát? A folyamat elkezdődött.

A jelenlegi célja a BKK-nak az, hogy EU-s pénzek bevonásával az BKV 2020 után üzemképes maradjon. Addigra HÉV-ek 50-60 évesek lesznek, a metrók totál leamortizálódnak, ahogy a kisföldalatti is.

A buszok versenyeztetése könnyebben mehet, de ahhoz is pénz kell.

A fentiket nem tudod megversenyezetni, de EU kiemelten támogatja a kötöttpályás közlekedést és annak fejlesztését. De ehhez idő kell. Ilyen projektek átfutási ideje 4-6 év a műszaki tartalomtól és merttől függően.

Képtelen vagyok megérteni, hogy miért olyan nehéz ezt megérteni.
@xunilo: Még hogy nem demagógia. Pesten tízezrek, országosan százezrek tekernek, ehhez képest van ezer személyi sérüléses baleset. Erre nem az a megoldásod, hogy a BKV támogatás töredékével támogassák a bringás infrastruktúrát, hanem lebeszélnéd a városi bringázásról azt is, aki hajlandó.
Egy BKV törzsutas évi 200,000 Ft támogatást kap, hogy munkába járhasson. Egy bringásra 10,000 sem jut. Ha beleszámolom a nagy látványprojekteket, mint a BP-Bécs bringaút, akkor a duplája. Hol van ez a 200,000-től? Ha néhány évig ugyanannyit költenénk egy bringásra, mint egy tömegközlekedőre, akkor is olyan veszélyesnek tartanád a városi bringázást?
@molnibalage: még 1x! Engem nem érdekel az egész BKK-s BKV-s, MSZP-s, LMP-s nyűglődés!!!! Olyan struktúrában, olyan forrásból és akkorra csinálnak ütőképes, ár-értékarányos, gyors, tiszta közlekedést, ahogy akarnak! Pénz adott, mert adót fizetek! Ha megvan ez az ütőképes új tömegközlekedés, akkor lehet arról beszélni, h megállapítanak egy arányos használati díjat és annak a megfizetését megkövetelik! A sorrendekre figyeljetek, mert fontos!!!
@mp1526: Szóval a te logikád szerint, ha nem vagyok megelégedve a magyar oktatás színvonalával, akkor nem fizetek a tankönyvekért? Ha nem megfelelő az orvosi ellátás, akkor nem fizetek a gyógyszerért?
Ezeknek sincs alternatívája, egyiknél sem a teljes költséget fizetem, szóval jogos, ha a maradékot nem fizetem ki. Teljesen jól értelek, ugye?
@igazi hős: ha megtehetem, természetesen nem fizetek! BKV-nál megtehetem... Amúgy ha minden igaz, maga az oktatás és a közgyógyászat ingyenes. Én nem buszt akarok kapni, csak utazni...tehát a gyógyszeres és tankönyves példa természetesen nem jó, mert ott a szolgáltatás a közgyógyászat és a közoktatás. Ami a BKV-nál a közlekedés.
@mp1526: Majdnem jó a logikát. A helyzetet nem a BKV rontotta el teljesen, hanem a magyar állam. Tévedés ne essék, nem működik tökéletesen, sőt. De pl. a tankönyv sincs ingyen, csak ha a szokásos egy főre jutó havi bevétel x Ft alatt van. Nos egy szegény vállakozó minimálbérre bejelentve két gyerekkel már alá esik... Ezért Mercedessel megy tankönyvosztásra.
Bár kormányunk és országgyűlésünk pont nem jó példa arra, hogy legyünk törvénytisztelő állampolgárok, mert megéri, de az, hogy megteheted, nem jelenti azt, hogy meg is kell tenned. Ha pedig nem fizetsz, akkor minek pofázol színvonalról? Nulla forintért mit vársz? Itt fentebb már fejtegettem egy pékes példán, de akkor ismétlem magam egy kicsit. Tehát te fizetnél 1/3-ot, az állam 1/3-ot, meg az önkori 1/3-ot. De jelenleg ez kb. úgy fest, hogy 1/3-ot te befizetsz (most épp nem), az állam 1/6-ot, meg talán az önkori is 1/6-ot (ha épp ki tudja szorítani...). Nos, ebből fejlessz úgy, hogy a BKV nem lehet profitorientált, tehát az 1 egység bevételt is alulról kell megközelítenie, tehát 1/3+1/3+1/3<> 1-el. Érted a gondot? ...és ez még csak az üzemeltetés és állagbantartás költsége, ebben még nincs fejlesztési forrás... Úgyhogy bliccelj bátran, de ha megvágnak 20.000 forintra, akkor ne sírj.
@mp1526: Első szempont, amiben óriásit tévedsz: a tanuláshoz és az egészséghez alapvető jogod van, míg a tömegközlekedés nem jog, csak lehetőség. Ingyen taxit nem akarsz? Alanyi jogon autót? Persze ingyen benzinnel?
De az állításod is hamis: az oktatás nem ingyenes, egyes részeiért fizetsz. (Majd ha lesz gyereked, tapasztalod.) A gyógyítás sem ingyenes, egyes szolgáltatásokért is fizetsz, a gyógyszerekért (pedig az egyértelműen megfogható eszköz, nem szolgáltatás) hol fizetsz, hol nem.
De legyen a "szolgáltatás ingyenes, a tárgyi eszköz pénzbe kerül" szlogened az alap. A szolgáltatáshoz nem kellenek tárgyi eszközök, legegyszerűbbet említve: a buszhoz nem kell gázolaj? Ha mindenki a te szinteden állna, akkor egyszerűbb lenne indulás előtt leszívni a busz tankját és szétosztani a bliccelők között: "Jó reggelt emberek. Itt van mindenkinek fél liter gázolaj. Igyák meg, egészségükre."
@mp1526: "ha megtehetem, természetesen nem fizetek!" Ugye ezt a tökéletes érvet akkor is elfogadod, amikor a szomszédod leszedi a kertedből a gyümölcsöt vagy a villamoson éppen kiemelik zsebedből a tárcádat? Elvégre "megtehetik".
@Bombaló: nem érdekelnek az 1/3-ok és 1/6-odok!!! Ütőképes szolgáltatás van, jogos a fizetési igény! Nincs, természetesen nem jogos! Száraz kenyeret vennél jó drágán, ha csak egy helyen lehetne kapni? Mondjuk becsületkasszából???!!! Mert én nem fizetnék érte... Ha már a pékeknél tartunk. De hát ahány ház...
@igazi hős: de munkához már van alkotmányos jogom! Hogy dolgozzak, ha nem tudok munkába járni? Ezért szerveznek a világ majd' minden országában tömegközlekedést. Még az ország másik felén se tudnak munkahelyet teremteni, nemhogy a szomszédban. Amúgy nem kapok gyógyszert se, tankönyvet se ingyen, más meg kap szociális alapon. De ne keverjünk már folyamatosan szolgáltatásokat tárgyi eszközökkel! Még mindig nem kérek buszt... De persze minden szolgáltatáshoz kell tárgyi eszköz is: most had ne soroljam el, hogy egy orvos rendeléséhez mi minden kell, pedig ingyenes!!!
@mp1526: Tehát te döntöd el egyszemélyben, hogy milyen összegért milyen szolgáltatás jár? Lehet, hogy tömegközlekedésből a tömeg szó értelmével nem vagy tisztában?
Egyébként a nem veszek jegyet, az továbbra sem becsületkassza. Fix ára van a szolgáltatásnak, tehát amit csinálsz, az nem "nem rakok pénzt a becsületkasszába", hanem szimpla lopás. Avagy az is becsületkassza, hogy leszedik a kertedből a termést, csak pont most nem adták oda az árát a kedves szomszédok?
@mp1526: A szolgáltatás milyenségétől függővé tenni, hogy fizetek-e érte vagy sem? Lehet. Azonban az igénybevétel jelenleg még mindig úgy működik, hogyha fizetek=mehetek, nem fizetek=nem megyek.
Olyan opció nincs, hogy nem fizetek, de megyek.
Ez a szolgáltatás van és ez most ennyibe kerül. Ha nem tetszik, NE használd. Ennyi.
@mp1526: Nagyon zavaros a világképed. Ha nekem jogom van a munkához, akkor természetesen az állam gondoskodjon otthoni számítógépről és szélessávú internetről is? Természetesen olcsón, és ha nem tetszik a szolgáltatás színvonala, akkor nem fizetek az internetért, hiszen az csak egy szolgáltatás.
USA-ban sok helyütt nincs tömegközlekedés, akkor ott sérül a munkához való jog?
Tudod mihez van még jogod? A helyváltoztatáshoz. De nem ingyenbuszhoz. Hogy mivel mész dolgozni? Egyéni szociális probléma. Beszéld meg a munkáltatóddal, hogy támogassa a közlekedésed. Legyen az egyéni, vagy tömeg. Nem tilos, a munka törvénykönyve erre is törvényes keretet biztosít. Ezt kérni is jogod van, ha megvannak a feltételek.
@Bombaló: és más országokban miért tudják ezt kulturáltan megoldani itt meg miért nem? Fizetek adót, fizetnék a színvonalas szolgáltatásért is, de csak azt hajtogatják, h jó sokáig fizessem a s*art és majd akkor esetleg lesz jobb... persze, h erre minden épeszű ember beint! És ingyenbuszról természetesen senki sem beszélt! Fizetek adót, abból finanszírozza be állam bácsi (amit nevezhetsz BKV, BKK, KisPista, stb.-nek) a szép új buszt, aztán találjon ki az üzemeltetésére arányos használati díjat és azt vasalja be! De ne a lepukkant s*zar infrastruktúra herdáló (értsd: 100 millás végkielégítések és tanácsadói szerződések) üzemeltetését akarják már kifizettetni!!!
@mp1526: Definiáld más a színvonalas szolgáltatást, mond meg, mekkora részben találkozol ettől eltérő BKV szolgáltatással és hogy mekkora részben nem fizetsz a jegyért. Ha ezt a hármat leírod és az adatok igazolnak (azaz reálisak az elvárásaid és kevesebbszer bliccelsz, mint ahányszor rossz szolgáltatást kapsz), akkor megértük a felháborodásodat. (De akkor is lopsz.)
A MÁV visszafizeti a jegyet, ha sokat késik a vonat, vagy ha nincs klíma az Intercityn?
@igazi hős: "Definiáld más" helyett: "Definiáld már"
@igazi hős: külföldön mindenhol fizetek, sehol nem láttam még ilyen lepukkant járműállományt és azért az alapszínvonal lenne, hogy ne kapjon el a hányinger, ha felszállok egy járműre, ne robbanjon le alattam heti 2x (lsd. metro), ha meg beköszönt a hideg (nem szibériai, csak ez az itteni mínusz 8-10 fok) akkor ne maradjon a buszok fele a garázsban, mert nem indul. Ja, és nem szívesen utazok olyan járművön se, amit tőlünk nyugatabbra már mindenhol leselejteztek volna a születésemkor! Sok helyen nincs tömegközlekedés, ez tény! Pl. Kuwaitban is gyalázatos. De ott egy liter benzin 45 HUF!!! USA is hasonlatosan olcsó... Ott már más az alternatíva! (ja, és USA-ban nem ülsz dugóban! Amúgy egy fővárost sivatagi államokkal összehasonlítani is elég szűk látókörre vall!)
@Bombaló: kérdés még egyszer! Van egy monopol alapszolgáltató (víz, villany, stb.) 5 percenként elmegy az áram és a csapot tekergetve vagy rozsdás és/vagy klóros víz folyik, vagy semmi... Szívesen fizetsz ezért a "szolgáltatásért"??? Ha rád bízzák a döntést, hogy fizess érte (ha szerinted megérte) és ne, ha nem volt megfelelő szerinted (kvázi becsületkassza) Te fizetsz érte??? Mert én nem, és ezt vállalom is! Ha Te igen, az meg a Te dolgod... Normális szolgáltatásért, lehet normális fizetési hajlandóságot elvárni!!! S*arért meg semmit... Ez a piacgazdaság!!! Ébresztő elvtársak! Rendszerváltás volt már bő 20 éve! Már nem csak egyféle ruha van a boltokban amit kötelező megvenned...
@mp1526: Más országokban picit több pénz van erre. S a helyzetet jól látod, lehet kezdeni b*szogatni állam bácsit. Amikor a közösségi közlekedés már tavaly is alulfinanszírozott volt, akkor ha ebből még elveszünk 40 Mrd-ot, akkor ebből lesz neked új busz? Az elfogadható átlag életkor 7-8 év, ez azt jelenti, hogy évente kb. 8 Mrd forintot kellene költenie a BKV-nak csak a buszpark megújítására.
A 100 milliós végkielégítésekkel meg kár jönni. Neked nem azt kell finanszíroznod. A végkielégítések körüli mizéria a teljes zsíros bödönhöz képest aprópénz. S ez nem jelenti azt, hogy ez így rendben van. Csak viszonyításképp amit eddig BKK-ra költöttek, abből már 150 új magyar gyártású autóbuszt vehettek volna. S ha erre futja, a ciklus végére akár a buszpark 25%-át le lehetett volna cserélni! Még idevesszük az új népstadiont 60 Milliárdért meg a debrecenit 10-ért, meg a Fradi pályát és máris a teljes buszflottát le lehetett volna cserélni Ikarusostúl a Volvón át a Van Hoolig... Vajon mire van pénze az országnak és mire nincs? Ugye?
@Bombaló: értem amit írsz, de nem érdekel. Adót fizetek, többet mint más országokban. Hogy hova lesz, az az állam dolga... Én ettől függetlenül (mivel a saját részemet megtettem) várhatom a színvonalas szolgáltatást! Majd ha lesz, és lesz hozzá egy arányos viteldíj is (mert már fent is írták és én is tudom, hogy még ehhez a lepukkant s*arhoz is irreálisan magasak a jegyárak. meg persze jó magyar módra logikátlanok, stb.), akkor lehet arról beszélgetni, hogy ki miért nem fizet és a qrva anyját annak, aki nem fizet, mert lopja a közöset és stb. Addig felesleges szerintem...
@mp1526: "Van egy monopol alapszolgáltató (víz, villany, stb.) 5 percenként elmegy az áram és a csapot tekergetve vagy rozsdás és/vagy klóros víz folyik, vagy semmi..."

Ha áramot lopnék, jól megb*sznának. Tehát az nem megkerülhető, éppen ezért a hasonlat áram esetén nem egészen jól áll fenn. Áram nélkül is lehet egyébként élni. Egyébként. Ha annyira szar lenne, hogy 5 percenként leolt, beállítanék egy aggregátort, napelemet stb. Lévén amit nem fizetek az áramért, abból be is ruházhatok egy helyi áramfejlesztőbe.

Ha nem kérek rozsdás vizet, vehetek a boltban palackosat...

Egyébként még az internetszolgáltató, vagy épp a Vízmű sem garantál 100%-os rendelkezésre állást. Ellenben ha épp csőtörés van, akkor átmenetileg lajtos kocsit küldenek a helyszínre. Aztán jöhetsz azzal, hogy nem volt elég új a lajtos... :)
mp1526: Értem, hogy gőzgép...
Mihez képest magas? Attól még, hogy adót fizetsz, nem jár semmi. Tudod, pl. van a járulék és van az adó... A járulékért cserébe jár(!) valami később, az adóért nem.
Ezért szerették volna pl. a nyugdíjjárulékot adóvá alakítani... Visszatérve, attól mert még adót fizetsz, nem jogosít semmi arra, hogy a szolgáltatásért ne fizess, ha igénybevetted. Ha lenne olyan buszjárat, amit az állam nem támogat, de a menetjegy 1000 Ft lenne, a bérlet pedig 45000, bliccelnél vagy sem? (Csillivilli busz, klímával, GPS utastájékoztatással stb...)
@mp1526: Ez rizsa. Az hogy öreg a buszállomány elég ok arra, hogy ne fizess? Hiszen előbb még a szolgáltatásért akartál fizetni, nem a buszért, most meg a busz korát kifogásolod?
De látom te vagy a világ pechesebb embere, mert egy hét alatt 2 metró áll le és te mindkettőn rajta vagy. Vagy ez sem pontosan így van?

"ja, és USA-ban nem ülsz dugóban!" Még sok ilyet írjál, hogy a többit se kelljen komolyan venni.
@mp1526: Lásd, hogy egyet is tudok érteni, ezt tökéletesen látod: "Amúgy egy fővárost sivatagi államokkal összehasonlítani is elég szűk látókörre vall!"
De akkor miért hoztad fel Kuvaitot?
@igazi hős: Kuwaitban olyan dugók vannak, amit Bp.-en még elképzelni sem tudsz! :) Éltem ott egy ideig...
@Bombaló: "(Csillivilli busz, klímával, GPS utastájékoztatással stb...) " => ez sok helyen valóság, nem csak álom! de 1.000 HUF-os vanaljegyről meg 45e-s bérletről szó sincs ott sem!!! (és akkor béreket nem akarok összehasonlítgatni meg mennyi ideig dolgozol az átlagbérből egy vonaljegyért típusú kalkulációkat sem akarok végezni, mert messzire vinne!)
@mp1526: A többire nem válaszolsz? Olyan vacak a kuvaiti volt fizetés, hogy muszáj 300 forintokat ellopni?
@igazi hős: viccelsz? az sok pénz, kint majd' egy havi benzinpénzem! :))) S*arért elvből nem fizetek, ahogy azt már kifejtettem! Itt meg ugye más alternatíva nincs, mint már azt is kifejtettem (sajnos ez az egyetlen tömegközlekedtetési vállalat). Ja, és azt is kifejtettem, h a BKV-s bliccelés nekem már csak szép emlék a régmúltból, évek óta nem ültem BKV-n, de ha újra kéne ülnöm, újra nem fizetnék ezért! Az USA-s dolgot meg persze úgy értettem, h a végtelen sivatagban nincs dugó, ott persze nincs tömegközlekedés sem, de van cserébe határtalan úthálózat meg nagyon olcsó üzemagyag. Nagyvárosokban meg van tömegközlekedés. A tömegközlekedésnél meg azért egyenesebb a szolgáltatás színvonala és a járművek kora+karbantartottsága közti összefüggés, mint pl. egy egészségügyi szolgáltatásnál. Ott nem érdeke, hány éves autóval jön a doki, ha szakmailag penge... ;)
@mp1526: "és akkor béreket nem akarok összehasonlítgatni meg mennyi ideig dolgozol az átlagbérből egy vonaljegyért típusú kalkulációkat sem akarok végezni, mert messzire vinne!"

Pedig sokszor érdemes az ilyen összehasonlításokat elvégezni a tisztánlátás végett. A tudás hatalom! :-) Én fentebb valahol leírtam a Londoni minimálbérhez kapcsolódó bérletárakat.
@mp1526: "S*arért elvből nem fizetek, ahogy azt már kifejtettem!" A lopás mióta elvi kérdés? Egyébként még mindig nem válaszoltál a 3 kérdésemre, csak terelsz. Most már ott tartunk, hogy nem is használod a BKV-t. Eddig ezt valahogy kihagytad.
Az USA-ban van néhány nagyváros, ahol jó a tömegközlekedés, de akad sok nagyváros kevés tömegközlekedéssel, sok autóval és rengeteg dugóval. (Speciel a dugó a jó tömegközlekedésű városokra is jellemző.) De biztos ezt is rosszul tudtam.
Ha már felemlegetted: New Yorkban kétszer annyian használják a tömegközlekedést, mint BP-en. Most bonts egy sört, ne sokkoljon a következő 2 szám: 14 milliárd dollárból. A BKV költségvetése 130 milliárd forint. (Átszámolom, ne fáradj: bő félmilliárd dollár.)
Nyilván ott sokkal többet keres egy buszsofőr is, de az arányok magukért beszélnek. Igaz New Yorkban mindenki tudja, hogy ha nem fizet valamiért, az lopás.
@xunilo:
"Tán először ismétlem ELŐSZÖR normális szolgáltatás kellene, utána lehetne ugatni."

Fordítva ülsz a pacin. Ha valakinek nem tetszik, szerinte "nem normális" a szolgáltatás, akkor nem kell igénybevenni.

Ha újpalotán a bérlet nélküli utasok az általad szarnak titulált szolgáltatást jogtalanul, önkényesen igénybeveszik, és utána még nekik áll feljebb, sőt ők akarják megverni az ellenőrt, akkor azért nem teljesen van igazuk, UGYE?!

Síri csöndben le lehet sunnyogni a buszról bérlet nélkül. Függetlenül a busz színvonalától.

Igazából senkinek nincs igaza, ha bárkit is meg akar verni. A posta is egy szar, lassan/egyáltalán nem kézbesíti a leveleket, mégsem ugrom át a pultot a postán és verem össze a kisasszonyt, ugyebár. Ha meg mégis, és az ilyen esetek rendszeresek, ott józan ésszel szükségállapotról beszélünk.

Aztán, amit megintcsak elfelejtesz, hogy a BKV nem egy klasszikus szolgáltatás. Úgynevezett közszolgáltatás. Mint az okmányiroda. Namost, volt már, hogy az okmányirodában nem fizetted ki a jogsidat? Pedig lehet, hogy szar rajta a fotód, esetleg sokat kellett várni = szar volt a színvonal.
@CyberPunK:
"Ezt tudják a BKV-nál is, hiszen biztos ezért nem láttak az elmúlt pár évben ellenőrt erre. :P"

Igen, az Asia Center különbuszán nincs ellenőr, tényleg. De amúgy! Elárulomn a nagy titkot: Zugló az ellenőrök központja. Onnan rajzanak ki, oda mennek. A 7-es család, köztük az újpalotáig menő 173 és 173E bizony igencsak kedvelt járatok.

A 99-es az a járat, amire azt mondják, hogy oda sosem mennek ellenőrök. De, mennek. Sőt, a 9-esen múltkor én is találkoztam velük. Az Egészségház megállónak akkora utasforgalma rég volt, próbáltak szökni a kis patkányok.

Hagyjuk ezeket a városi legendákat a "hova nem mennek az ellenőrök"-ről. Egy ideig este nem voltak a metróban. Aztán a Deákon elkezdtek az utolsó metróig maradni. A mai napig vannak gyökerek, akik arra bazíroznak, hogy "ide, ilyenkor úgyse' jön". Rendszeresen meg is vágják őket.

Tegnap pedig egy garázsmenetes, elsőajtós buszra nem tudtak azok felszállni, akik nem vettek jegyet/bérletet. Volt egy nagydarab kopasz aki obégatott, de aztán a vihar meggyőzte, hogy 400 Ft, vagy csurig ázik.

Előbb, vagy utóbb mindenki fizetni fog. Vannak még további módszerek a tarsolyukban ;)
@igazi hős: ez mind terelés!!! A milliárdok sem érdekelnek, meg a dollár sem! Van ütőképes szolgáltatás jogos a fizetési igény, nincs, nem jogos! Fizetek adót (teljes járulékterheket nézve valószínűleg többet, mint New Yorkban), csináljon az állam ütőképes tömegközlekedést és akkor lehet beszélgetni, hogy ki mit lop vagy mit nem... Ez egy s*ar, egy darab kutyas*art felszedni a földről pedig nem lopás az én értelmezésemben. A legelső kommentemben benne volt, h évek óta már nem BKV-zom, de amikor BKV-ztal elvi kérdés volt, h ezért ne fizessek, volt egy nagyon jó fodrászos példám is (fodrásznál se szívesen fizetnék 2-3 alkalommal tépésért vágás helyett, mondván ha sokszor és sokan fizetünk, előbb-utóbb összejön egy hajvágó ollóra való és akkor már azzal leszünk szépen nyírva...), érdemes visszaolvasni! :)))
@igazi hős: ja, amúgy szolg. színvonala tegnap téma volt: hogy is szólt a hír múlt héten Londonból? Lerobbant a metro, mindenki bepánikolt, hogy úr isten, milyen állapotban van a tömegközlekedés és hogy fogja ez az olimpiai tömeget szállítani, kaptak 40 font kártérítést az utasok, meg talán ingyenbérletet, vagy valami még volt... Na ez kérem a szolgáltatási színvonal, ilyenkor is lehet nyugatot majmolni! Itt heti 2x kigyullad meg leáll (múlt heti 4-6-os margit hidi leállás!!!! most újították fel a hidat, már ég a vezeték! biztos kapkodtak a munkával, mert csak 2 év késéssel lettek kész...) mindenki nyugodt és happy, plusz tolvajozik... vicc!
@mp1526: Én terelek, miközben te minősítesz egy olyan szolgáltatást, amit saját bevallásod szerint évek óta nem használsz? Vicc vagy.
A londoni példádhoz meg keresd elő az olimpiai megvalósíthatósági tanulmányt, benne van, hogy mennyit kéne a BKV-ra költeni egy budapesti olimpia esetén. Londonban minden bizonnyal nem csak kiszámolták ezt az összeget, hanem rá is költötték a tömegközlekedésre.
@mp1526: Emlékszem a hajvágós témádra. Annyival toldanám meg a példád, hogy volt az az idő, amikor az autóbuszok újak voltak. Tehát egy fodrász nem ócska ollóval fog üzletet nyitni. Ha csak ez az egy fodrász van a városban és már háromszor megtépte a hajad, akkor vagy fizeted a további hajtépéseket, vagy veszel magadnak egy hajnyírógépet, ollót stb.
De biztos nem azt csinálod, hogy bemész a fodrászhoz és elcsórod az ollóját egy körre...
Egyébként jeleztem, az hogy adót fizetsz nem jogosít fel semmire. Te tömegközlekedést szeretnél magas színvonalon, más színházat, focit, autópályát... stb.
@igazi hős: amikor használtam, még nem szorult be /égett ki heti 2x a metro, de már akkor is vállalhatatlan volt! Gondolom azóta nem javult a helyzet, mert azért híreket olvasok/hallok. Ha Londonban ráköltötték, akkor ott jogosan lehet kérni a szolgáltatásért díjat, ha itt nem, akkor itt is rá kell költeni és utána lehet majd kérni a díját a szolgáltatásnak. Addig meg nem kell tolvajozni aki a s*arért nem akar fizetni! Lehet tolvajozni, de máshol kell a tolvajokat keresni (mivel ahogy én már írtam, adóm befizetem, de új buszra mégse jut...)
@mp1526: Nem, nem adott. A BKV-ra költött támogatás mértéke tudtmmal még az infkációt sem követi le. A támogatás még az üzemeltetést sem fedezte nemhogy a fejlesztést...
@molnibalage: és ez az utas szolgáltatást igénybe vevő dolga, vagy a szolgáltatóé??? Mi közöm nekem, mint utasnak ehhez?! Adóm fizetem (ami európai viszonylatban is igen magas), jegyárat fizetném (ha lenne normális szolgáltatás, de amit ezért a s*arért kérnek, már az is irreálisan magas európai összehasonlításban is), akkor innen kezdve hol jövök én a képbe, amiért nincs minőségi szolgáltatás? Ellopják, elcsalják, nem megfelelően költik el a pénzüket?! Ez BKV, vagy BKK, vagy állami dolog, az ő dolguk a normális szintű szolgáltatás biztosítása, az enyém meg a fizető utazás, ha ez teljesül. Ha ő nem teljesíti az ő részét...
mp1526: Szolgáltatás van. Ennek van költsége. A szolgáltatás üzemeltetése akkor is pénzbe kerül, ha a színvonal romlik vagy nem tudják tartani. Ha nem fizetsz érte, NE használd! De ha használod, akkor a nemfizetéssel együtt gyorsítod a szolgáltatás romlását. Az megvan, hogy az állami támogatás alapja az értékesített menetjegyek/bérletek száma? Elvileg persze. Gyakorlatilag pedig átalány, mert így az állam annyit fizet/illetve nem fizet, amire gondol.
Az adó megfizetése továbbra sem jogosít semmire.
Teszek ide neked egy idézetet:
"A kormány jóváhagyta, hogy a MÁV Zrt. állami készfizető kezességvállalás mellett hitelfelvételre közbeszerzési eljárást megindításon. A Magyar Közlöny pénteki számában közzétett kormányhatározat szerint a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. közbeszerzést indíthat az állam által indokoltnak elismert, és meg nem térített költségek finanszírozására 2012. évben legfeljebb 27 milliárd 220 millió forint összegben, a futamidő legfeljebb 2015. december 31-ig tarthat. (Index. 2012.05.18.)"
Figyelj, kiemelem:
"az állam által indokoltnak elismert, és meg nem térített költségek finanszírozására"
Körülbelül így fest a BKV helyzete is. Az állam elismeri a költségeket, de nem finanszírozza, hanem működési(!) hitelre kényszeríti a céget. A hitelekből pedig csak növekvő kamatterhek lesznek, ami a fejlesztési forrásokat is nagyban elviszi. Ez pedig még csak nem is lopás, meg szar gazdálkodás...
Ennek ugye az a folytatása, hogy a BKV gazdálkodja ki a hitelt. Ha nem tudja, akkor bokszoljon érte, hogy a "megújításért" legyen aki kezességet vállal. Ha nem, akkor mehet a levesbe a cég. De vajon a BKV hibázott a hitelfelvétellel?
@igazi hős:
nem lopom el: kifizettem évekkel korábban az árát...
@Kivlov: Ez már pafff.
Amit évekkel ezelőtt kifizettél, azt évekkel ezelőtt el is használtad... Az akkori bérleted ma nem érvényes, hacsak nem valami aranykártya féléd van. :)
@Bombaló:
nem érvényes... a bkv szerint. szerintem meg az nem érvényes hogy 10E-t fizetsz a sz*rért.Ezért nem fizetek, ennyi. :D
@Kivlov: Tudom, mondták már. Nem kötelező. Használni sem...
@Bombaló:
persze hogy nem. de az árát (0 Ft-ot) néha megéri. :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása