Annyiféle ötlet felmerült kik és hogyan segítsék kimenteni a BKV-t az ismételt eladósodás karmai közül, hogy bennünk is megfogalmazódott egy javaslat a bevételi oldal átvilágítására. A terv nagyon egyszerű - egy hét, amikor mindenki csak díjfizetéssel használhatja a BKV különböző járatait.
Elsőajtós felszállás minden buszon, trolin és villamoson, kontroll a metrólejáróknál! Bizonyára lenne fennakadás, növekedne az utasok menetideje. De most tekintsünk el mindettől a tisztánlátás kedvéért. A tesz révén ugyanis megtudnánk, hányan használják ezt a szolgáltatást és hányan hajlandók fizetni is érte. A nagyvárosi tömegközlekedési vállalatok bevételeinek legnagyobb hányadát ugyanis változatlanul ez a forrás jelenti, még ha a társaságok saját bevételeik mellett többnyire központi forrásokra is támaszkodhatnak. A BKV bevételének három másik összetevője a kedvezményes utazókra (diák, nyugdíjas, kismama, stb.) eső fogyasztói árkiegészítés, a normatív állami támogatás, és az utóbbi időben mindinkább állandósulni látszó – állami, vagy önkormányzati forrásból származó - működési támogatás. Azonban mindaddig, amíg nem tudjuk, hogy a legnagyobb hányadot jelentő forrás esetén mindenki kasszához járul-e és valóban fedezi-e utazása költségét, addig nehéz elmozdulni a holtpontról.
Utolsó kommentek