Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adósság (8) adosság (1) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) bank (48) Bank (1) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztosító (3) biztositó (1) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) Brüsszel (2) brüsszel (1) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) EU (12) eu (1) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurozóna (1) eurózóna (1) eva (3) EVA (1) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) fidesz (2) Fidesz (1) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) GDP (9) gdp (4) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) Görögország (3) görögország (2) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) hiteltársulás (1) Hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) kína (1) Kína (5) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztosítás (3) kötelező biztositás (1) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) magyar posta (1) Magyar Posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) MOL (4) mol (1) Mol (2) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) otp (2) OTP (1) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) pszáf (3) PSZÁF (7) pszichológia (1) Putyin (2) Quaestor (1) quaestor (3) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) Spanyolország (1) spanyolország (2) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) SZJA (1) szja (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) takarék (1) Takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) THM (2) thm (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) Világbank (1) világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

Lehet-e jövője a HUN-AIR-nek?

Aki az ország csődjének következményeit kicsiben akarná letesztelni, kövesse bátran végig a nemzeti légitársaság történetét.
Mi megtettük, és érdekes párhuzamokra jutottunk.

 

Kezdjük mindjárt a közepén.

1.    A kínai megmentő

Divat lett azt hinni, hogy a kínaiaknak annyi a pénzük, hogy bármit megvesznek kérdezés nélkül, és mivel nekik pár milliárd az kutyafüle, ezért egy jó prezentációval meg a kisdiákok koreografált integetésével lukat lehet beszélni a hasukba. Sajnos a valóság az, hogy a kínaiak nagyon is tisztában vannak a másik oldal kiszolgáltatottságával, és helyzeti előnyüket nem is félnek kihasználni. Aztán mikor jönnek a feltételeik, akkor hamar elbizonytalanodik a magyar politikus: annyira le kell menni kutyába, hogy nincs az a szijjártói lendület, ami ezt jó színben tudja feltüntetni. A magyar államadósságról is pár napig az a hír járta, hogy jó áron megveszik a kínaiak. Aztán a feledésbe merült. A MALÉV-nál ugyanez játszódott le: a Hainan Légitársaság tavaly még, mint megmentő bukkant fel a hírekben, azonban az már az őszi tárgyalási fordulókon kiderült, hogy nem lesz könnyű megállapodás. A friss hírek szerint a kínaiak már a preziket is kidobták, és nem foglalkoznak többet a magyar portékával.

2.    Újrakezdés más színekben

Az elmúlt hetekben egyesek reális alternatívaként hozták fel az államadósság kezelésére az „államcsőd + újrakezdés” modellt. Papíron jól fest, hogy leírjuk az adósságot, mindenkivel elfogadtatjuk, hogy bebukta a belénk helyezett tőkéjét, másnap pedig kihirdetjük a „Vadiúj Magyarország Programot”, azzal az ígérettel, hogy ezúttal ügyesebbek leszünk. A MALÉV esetében is rendre felbukkan mostanában ez a forgatókönyv: őszre mindenki új magyar légitársaságot vizionál, még a kormányfő is. Nagy valószínűséggel azonban a nemzeti légitársaság új nevén (tippünk az, hogy a fantáziadús HUN-AIR, vagy MAGY-AIR lesz) kívül minden más részlet annyira van kidolgozva, mint a kormányprogram 2010 nyarán: lózungok szintjén a fejekben. A szomorú tény az, hogy EU tagként nem hagyhatjuk figyelmen kívül az uniós versenyszabályokat, így semmit nem örökölhetne a MALÉV-tól a HUN-AIR. Bármilyen látszólagos jogfolytonosság esetén (mondjuk apportált, vagy szuperolcsón átvett repülőgépek) a HUN-AIR-en számon kérhető lenne a MALÉV adóssága is. Ha viszont nulláról kell kezdeni, akkor irgalmatlan pénzt kell belerakni, és piaci árat kell fizetni a beszerzéseknél. Ezekhez pedig piaci hitelek kellenek (meg önerő). Amíg viszont nincs reális üzleti terv, addig nem lesz olyan finanszírozó, aki erre hitelt ad korrekt kamatokkal. A sebtében lezavart államcsőddel is ez a gond: noha papíron tipptop az új mérleg, hisz nincsen benne adósság, hiányzik viszont a mérleg mögül a bizalom.

3.    A bizalmi faktor

Itt jutunk el a bizalom kérdéséhez: amilyen hamar a MALÉV földre kényszerült, abból jól látható, hogy mennyire fontos egy vállalat működtethetőségében a bizalom. Ha a szállítók 30, de akár 8 napig sem merik követelésüket meghitelezni, akkor zsebből kell fizetni mindent. Márpedig egy csőd közeli, vagy csőd utáni vállalatnak éppen a zsebe a leginkább üres. Így főtt le a kávéja a MALÉV-nak nagyjából egy Jack-Bauernyi idő (24h) alatt. Senki sem akar még egy műanyag villát, vagy előrecsomagolt lazacos szendvicset sem hitelre adni, pláne nem 1500 liter kerozint. Egy állam pontosan ugyanennyire kiszolgáltatott, ha a csődről, netán az újrakezdésről van szó: az állami vállalatok beszállítói, az államkötvények vásárlói, a következő szezon turistái, de még az állam saját polgárai is kétkedve fogadnak bármilyen ígéretet, és mielőtt bármit is tennének, látni akarják a pénzt. De még ha a közalkalmazott tűzoltóban van is annyi kitartás, hogy a bizonytalanná vált fizetése ellenére kimenjen egy égő házhoz tüzet oltani, jó eséllyel nem lenne a rohamkocsiban üzemanyag, mert a szállító már messze nem ennyire elhivatott, mint az állami (vagy önkormányzati) üzemeltetésű tűzoltóság dolgozója. A problémát a gyakorlatban persze megoldja az állam, pénznyomtatással, csakhogy az viszont – a fedezet iránti bizalmatlanság miatt – hamar elinflálódik. A MALÉV esetében ez úgy nézett ki, hogy egyre több lett a jegyértékesítési akció, mert hirtelen pénz kellett, ám az a beszállító, aki ezt nyomon követte, hamar megsejtette, hogy a kassza ebből nem telik meg. A kárvallott minden esetben a fogyasztó: akinek a megvett jegye mögött nincs fedezet (nem kap érte szolgáltatást).
Ilyen feltételek mellett a nemzeti légitársaság – legyen továbbra is HUN-AIR – újrakezdésének szakítópróbája az lesz, hogy ki mer majd bármilyen tranzakcióba bonyolódni vele. Ezt pedig az a közös emlékezet fogja meghatározni, hogy kivel hogy bántak el a csődnél. Legyen bármilyen profi is az új üzleti terv, kicsi az esélye, hogy jegyet vesz a HUN-AIR-től bárki, akinek akár csak 20-30 ezer forintja bánja a MALÉV csődjét. Megint egy olyan sztori, ahol az információival visszaélt az állam: az elmúlt hónapokban úgy árultak a neten akciós jegyeket, hogy bármelyik ott dolgozó kontroller meg tudta mondani, hogy áprilisban ebből nem lesz felszállás. Ráadásul az állam már megint bort iszik, és vizet prédikál: a polgáraitól az öngondoskodást és az előrelátást úgy várja el, hogy saját háza táján nem képes erre. Ha pedig képes volt erre, és tudta, hogy ez lesz, akkor meg csak simán megtévesztette a fogyasztóit.

Kapcsolódó videónk turizmus tematikában:


 


Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!


Címkék: csőd nemzeti bizalom malév vállalat légitársaság állampapír légiközlekedési

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr384070238

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Európai rekorddal nőtt az államadósságunk 2012.02.06. 14:51:02

Az euróövezetben minimálisan csökkent, az egész Európai Unióban emelkedett az államadósság tavaly a harmadik negyedévben. A második negyedévhez képest 4,9 százalékponttal nőtt a magyar államadósság. Ez a legnagyobb arányú növekedés az Európai Unióban az a…

Trackback: Egy kicsit meghaltam én is a Malévvel! 2012.02.06. 10:31:37

 Gyászolok (nem röhögni!) nem volt jó napom tegnap, olvasgattam a híreket és valami nagyon fájt belül, na jó nem könnyeztem, de éreztem valami bennem is elszakadt, sokat repültem a Malévvel, szerettem, kicsit úgy érzem az enyém is volt a " Ne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Völner Pál szerint nem olyan egyszerű újonnan alapítani egy légitársaságot: www.hirperec.hu/index.php?mainmenuid=4&submenuid=3&contentId=10593

Ha bele gondolok, akkor akár igaza is lehet, mert a WizzAir sem hónapok alatt futott fel...
Ugye, nem akar elmenni a téma abba az irányba, hogy ha szittya neve lesz, rögtön tökéletes lesz minden???

Remélem, én vagyok fóbiás és örülnék, ha a Malév 'önmagától' ment volna csődbe... ez esetben még látok reményt egy magyar nemzeti légitársaságra, FERIHEGYEN(!!!) (ha már elbaszta, legalább ne becézgesse)...

Dolgoztam már pár helyen és élettapasztalat az, hogy sokszor felsővezetés nélkül elég gördülékenyen tudnak működni dolgok... A MALÉV ettől ugyan bonyolultabb lehet, de talán nem kellett volna anno szétkaszabolni a MÉV mintájára (vagy fordítva) különböző veszteséges kft-k kavalkádjává... És persze ha tévedek, nem megkövezni kell, hanem "MEGCSINÁLNI" (nem engem!!! a légitársaságot!!!).
nem artott volna az alapvető tenyeknek utananézni posztoláskor. a malévnak egyetlen repulője sem volt.
kár, hogy nem fektetett bele több munkát a blogger, mert egyébként lennének jó meglátásai.
Sajnálatos a munkahelyek megszűnése. (remélem sokakat foglalkoztatnak majd az új, nemzetközi cégek) Viszont új nemzeti légitársaság létrehozása egy olyan időszakban, amikor iskolák, óvodák, kórházak fűtése, ellátása gondot jelent, nem tartom ésszerű pénzherdálásnak egy ilyen állami finanszírozású vállalat indítását. Ha esetleg már nem lóg ki az ülepünk a gatyánkból el lehet gondolkodni rajta. Addig ne ebben merüljön kii a nemzeti öntudatunk, a patriotizmusunk. Ráér.
@gono: Én úgy tudom, hogy most már nem volt egy sem (minden gépet lízingeltek), de néhány éve még több is volt, csak azokat szépen eladták, ráadásul nagyon rossz áron.

Amúgy innen nézve teljesen mindegy, h van-e gép. A mostani madarakat csak visszavette a gazdi, ha lett volna saját, ma mind a betonon állna leláncolva, és vinné a felszámoló.
@gono: A MALÉV-nak 2 db repülője azért volt...

Persze ez annyit dob a légitársaságon, mint 1500 liter kerozin (vagy inkább JET-A1, JET AI1), ami ugyan nem 'durran' akkorát mint a kerozin, de nagy távra nem kell vele tervezni 1 db repülő esetében sem:-(

Bennem az igazi pánikot az okozza, amikor valaki azt gondolja, hogy ha HUN-AIR vagy MAGY-AIR lesz a jogutód neve, akkor tiszta lappal indul minden...:-(((

Nem, nem hiszem... Én a MALÉV-korszak (meg Ratkó) gyereke vagyok, azt gondolom, hogy 'magyar seggbe magyar lóf.szt' - ti: mindenki máséba:-D

A 'MALÉV' brand tudtommal egyenlőre maradt állami 'brand', tehát "fiúk", itt az idő, hogy bizonyítsatok: nincs már 'légügyi dinasztia', mindent magatoktól kell helyre hozni:-PPP

És nagyon remélem, hogy - el nem vitatva GyF és elődjeinek kártékony voltával való izmozást - ez már olyan lépés lesz, ami NEM a legkisebb jövedelmű rétegekkel fogtok megfizettetni, hanem szigorúan ELŐRE MUTATÓ GAZDASÁGI intézkedésekkel fogtok nyereségessé tenni...:-)

Jó ellenzékiként mondom, hogy: "hajrá... fidesz... brühühü:-((("
a MALÉV egy gyonyoru pelda arra, hogy az allam milyen szar gazda.
az allami tulajdonu bkv/mav-nak sincs semmi ertelme.
A lila ködből az átlagembernek is fel kell ébrednie. Évi 100milliárdot eltemető cégre nincs szükség. A nemzeti érzéshez nem kell légitársaság. A MALÉV az utolsó években a borsos állami támogatást arra használta fel, hogy ebből messze piaci ár alatt kínált repülőjegyet. Máskülönben nem élt volna meg a piacon sehogy. Ezt észrevette a vonatkozó nemzetközi felügyelet, és jól megbüntették érte. Ebbe bele is halt.

Ha az ilyen pénznyelő cégek fenntartása helyett az adókat annyival csökkentenék, amit ezek elvisznek, akkor lenne az embereknek pénze repülőjegyre, mert az adó pont ennyivel lenne kisebb. De lehet folytatni, BKV, MÁV, stb. Ezek sem pótolhatatlanok. Ahogyan a MALÉV utasait is elvitte a piaci alapon működő társaságok egy része mondhatni minimális átfutással, úgy lesz a BKV meg a MÁV helyett is más abban a pillanatban, ahogyan összeomlanak.

Nem kell ettől félni, ezek csontvázak a szekrényben.
azt el tudja valaki magyarázni, hogy miért is olyan fontos Magyarországnak egy nemzeti légitársaság?
@spinat: Olvasd el ezt a cikket, van a kérdésedre válasz benne:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/06/malev-csod_nemcsak_az_utas_a_vesztes/

Amúgy épp ma reggel hallottam a TV-ben (nem tudom, h igaz-e) egész Európában minden országnak van nemzeti légitársasága, kivéve szlovákia. Meg most már mi...
@lavór:
"...amikor iskolák, óvodák, kórházak fűtése, ellátása gondot jelent,..."

Vicc, hogy ez gondot jelent. Bezzeg segélyre van pénz...
@Kivlov:

Segélyre? Viccelsz?

MALÉV, BKV, MÁV, 200 ezres és még magasabb nyugdíjak, 200-300 ezer felesleges közszolga... Külön börtön a közbeszerzés kitalálójának és annak alkalmazóinak...
@klarky: ez csak egy aktuális probléma, ami azért van, mert kiesett pár járat. De hamar elfoglalja más is a helyét, és az turisták ugyanígy jönnek majd, mint eddig. Vagy te ha nyaralni mész Spanyolországba, akkor csak a spanyol légitársasággal repülsz? Az ide utazóknak mindegy milyne színüre van festve a repcsi.
@lavór: Mondod ezt azoknak, akik ennek tudtában a DVSC és a Népstadion rekultivációját eldöntötték, illetve 'visszavásárolták' Fradikát:-(((

Ez nem 'nemzeti öntudat', nem 'patriotizmus'... nem mondom ki, találja meg mindenki a megfelelő kifejezést:-(((

Sok realista ember sírva fakadna, ha látná, hogy az eddigi megszorítások "miféle" beruházások (egy időben úgy hívták: Tulajdon ellen bűncselekmény, társadalmi tulajdon sérelmére megvalósítva... és minősítő körülmény volt) indulnak ezekből (ilyesmi) pénzekből:-(((

Félve mondom ki, de szerintem ez az ország olyan mértékben kriminalizálódott - és itt inkább a politikai kötődésű bűncselekményekre gondolok - hogy tizenéves időszakban gondolkodni sem merhetünk a közélet megtisztulásában... Ennek felelősei az elmúlt huszon év (a rendszerváltás előttről ki tudja mennyi) politikusai, jelöltjei!!!

A MALÉV most, a MÁV korábban, akárcsak a DAM, Ózd, Dunaújváros, Ajka, Inota, Thorez-bánya, ÁFOR, stb-stb... nem teszek szmájlit, mert erre nincs: ez tragédia, ilyen országárulás írásjelekkel nem fejezhető ki, megkockáztatom hogy sokak számára semmivel ki nem fejezhetőek... és ezek között vezető politikusok is vannak... akik 'jók', de naivak és tudatlanok, együgyűek:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
most feliratkoztunk mi is a szlovákok mellé
@lavór:
Ennyi.

@Vu, de ja vu:
hááát, inkább beruházások legyenek, mint segélyhegyek.
@Pekkarin: felépíteni 66 év bizalmát újra? az legalább 66 hónap? elveszteni meg 66 másodperc... sok szorgos hozzá nemértő rabló politikus "munkája"

jó lenne egy jó magyar nemzeti légitársaság pl kegyen dr. TURUL-air... a dr. Liszt Ferenc reptérről indulhatnának...

ojjan kevés az adó. nem is tuggyuk azt is mire kölcsük mer minden rendben van már... kéne egy pénzelvezető árok, egy pénzszivattyúval... hagy fojjon... legyen új támogatott LÉGvárI TÁRSASÁG, legyen a döntés dr. simicska és dr nyerges és dr. széles gabi kezében, bízzuk rályuk a pénzünket bizalommal... nem lesz több gondunk...
@Kivlov:

"hááát, inkább beruházások legyenek, mint segélyhegyek."

Esetleg szólhatnál annak a 20 év alatt feltőkésített rétegnek, akik elfelejtik visszaforgatni a pénzt, beruházásokat indítani, munkahelyeket teremteni...
@Link Elek:
"Link Elek 2012.02.06. 10:34:57
a MALÉV egy gyonyoru pelda arra, hogy az allam milyen szar gazda.
az allami tulajdonu bkv/mav-nak sincs semmi ertelme."

Méghogy nincs értelme?! Egy bérelt gépekkel működő légitársaság elnyel százmilliárdokat, miközben veszteséges és csődbe megy. Már hogyne lenne ennek értelme azok számára, akiknek a zsebében az ilyen állami pénzek landolnak!

Az állami vállalatok igenis "aranytojást tojó tyúkok" (v.ö. Rákosi), csak éppen nem a népnek, hanem a népre tojnak.

Éljen az államosítás és a megbonthatatlan konzerv, vesszenek a kulákok és a spekulánsok!
@spinat: Azért fontos a "Nemzeti Légitársaság", mert eddig volt, akkor jó volt, sőt: korábban mégjobb!!! És mert ez valami olyasmi, mint a Himnusz meg a Nemzeti Lobogó: amikor Malév-fedélzetre lépsz (pl. Argentínában), már a magyar törvények hatálya alatt állsz, mert az a nyomorult "nemzeti" gép, az már MAGYAR FELSÉGTERÜLET!!! Akárhol van, kényszerleszáll vagy éppen vesztegel...
@lavór:
Nem nekik kéne visszaforgatni, hanem az állmnak nem kéne kútba dobálnia a befizetett adót, mint pl a mordoriak gyerekgyártási pénzei.
@lavór: áhhh ne légy demagóg... hogy hány LÉLEGEZTETŐ gép... levegő levegő...

viszont a Széllnek eresztett munkatársak "le vannak ejtve" (szószerint), mert a jó szakembereket "felszippantya a kankurencia, a többit meg a turbulencia... úgyis eleget élősködtek már álami csecsen...

könnyítésül az új LÉGI társaságnak amit dr.simicska hoz létre fel se kéne szálni... az környezetbarát és olcsó... úgyis az utasokkal volt a sok macera... elég a számla és a zálami támogatás osztjónapot... doktornak és hüjének lenni alap álampolgári JÓG
@Kivlov:

Ez nálad valami becsípődés lehet. :( Leírtunk itt néhány száz milliárd értékű pénzkidobást, te írogatod a néhány 10 milliós kifizetéseket... Most mit írjak? :D
@Vu, de ja vu: A nehézipart a szovjet időkből eredő mesterséges iparpolitika tette tönkre, ami olcsó szovjet/orosz energia és nyersanyag nélkül törvényszerűen összebukott. Az Állam sosem lesz olyan 'kíméletlen' kapitalista, mint egy magáncég, mindig befurakodik az állami vállalatba a politika, az alkalmazott vezetők egyéni érdeke.
a fides a liberalizmust az álam eleneséget terjeszti tűzzel vassal...

elméletben (kamunikációban) a jó álamról dumál/pappol...

de tetteiben rossz álamot mutatja be... lásd ÖSSSZES álami céget/intézményt...

én ezt kicsit eccerűbben látom. ha a zálam = fides = gerinctelen tehetségtelen maffia csürhe... 110% korrupciónál az álami tulajdon rossz... ha tisztességes emberek gyakorolják a közügyeket (korrupció max 10%) akkor a zálam lehet jógazda
@lavór:
Az. Néhány 10 millió falunként.
Ember hacsak 100 orkot nézel egy faluban különféle jogcímeken, mondjuk havi 50E-rel (ami eléggé alulcbecsült szám), az már akkor 5M/hó. 60M /év. És ez csak egy falu. Mondjuk egy 2000-es É-M.o.-n.
Hacsak 100E pénzeltet számolsz ezzel az 50E Ft-tal, az 5Mrd /hó. És nem 100E van belőlük és nem 50et kapnak…
Úgyhogy inkább számolj, ne szövegelj…
@www.magyarcsajok.com: Pedig milyen kiválóan elvertük a Malévra több száz sikeres magyar vállalkozás által befizetett adót. Kb. 200 millió adóforintba került minden egyes Malévos munkahely fenntartása. Szerintem találtunk volna hasznosabb célt ilyen rengeteg adópénz felhasználásra.
az ÚJ NEMZETI Légitársaságnak ne csak légikikötőket, hanem várakat épícsünk... légvárakat

hív a vasút vár a lég...
@dr. Bubó: A Malév nem közügy, hanem egy piaci környezetben működő vállalat, a tisztesség, a nem lopás pedig önmagában még kevés a sikerhez, lásd a fejlesztésben, technológiában, minőségben, kontrollingban, logisztikában évtizedekkel lemaradt Kádár rendszerben működő állami vállalatok versenyképességének alakulását.
@Kivlov:

Mondom, hogy becsípődött nálad. Szerintem gondolkodj egy kicsit tovább, ha nincs munkahely, akkor segélyeket kell adni, ha van munkahely, nem kell segélyeket adni. Azok a feltőkésített nagy magyar vállalkozók tojnak a fejedre, akiknek telerakta az álla és i a zsebét. Úgyhogy továbbszámolgathatsz. Alternatíva esetleg a kiéheztetés, most éppen a fagyhalál azoknak, akiktől még a létminimum alsó értékét is sajnálod. Esetleg adj egynek munkát, utána nem kell neki segélyt fizetnünk. Ja, és nem csak, szavaiddal élve: "orkokról" írunk. (Más is kap segélyt)
új szólgen: "hív a tejút, vár a lég..."

vagy: "mi szárnyakat adunk simicska vágyainak"
@Szamiz67: kevés a nemlopás...

tisztesség + hozzáértés...

mindkettő szükséges de nem elégséges feltétel... 1etértek ! (a többit nem)
vagy további dr. TURUL air szlogen javaslat: "rugaszkoggyon el a földtől a fides LÉGItársaság gyorsLÉGInaszádjával, a dr. álamfő is ezt használlya..."
"a dr. álamfő is így repül..."

"Tur(b)ul ál-air-rel"
@Szamiz67: Kivlov kimondta az igazat: segélyek helyett még mindig jobb a veszteséges ágazatok finanszírozása, azon keresztül a segély helyett munkaviszony adása... szerintem.

Mindazon túl, nálunk nem csak a nehézipar, hanem a teljes iparszerkezet omlott össze, méghozzá nem feltételenül magától hanem apparátcsik ráhatással. Gondolj a Csepel Művekre, azon belül a Pannóniákra: a KGST-n belül fojtották meg, megfelelő anyagminőséggel a jóság tartóssággal vegyült volna, több dokumentum szerint SZÁNDÉKOSAN nem engedték a minőségi acélötvözetek felhasználását, így a "mi lett volna ha" történetet néhány régmúlt újság oldalán lehet olvasni, mint ahogy azt is, hogy a veszteséges "szar" gyártmányok, prototipusok hol és kinél kötöttek ki vagonszámra (megjegyzem: alkatrészbörzén még mindig lehet Pannónia-Danúvia GYÁRI alkatrészeket kapni... akkor ezt most így hogy...???).

Az hogy az állam rossz gazda, nem jelenti azt, hogy IDEGEN kézbe kell adni... ld: Mátrai Erőmű, Paks, és még bizonyosan van több. A sokat hangoztatott hazafia (kitöröltem hogy nacionalista, mert az túlzás) érvek azért nevetségesek mára, mert ha volna is racionalitásuk: hogyan támasszák fel a magyar cukoripart (mg+feldolgozás)? Hogyan képzelik a magyar mezőgazdaság önfenntartóvá (megközelítőleg) válását, amikor évekig pont annak a felszámolására osztogattak támogatást???
Elő kellene venni egy '80-as évekbeli ország-mérlehet és összehasonlítani azzal, ami most van: ami most nincs, azt kell mérlegelni, hogy miként lehet a külföldi piac ellenében azokat létrehozni, fenntartani!!!

Sajnos az a baj, hogy fölös ugatásnak gondolom amit írok, hiszen ennek mindenki számára nyilvánvalónak kellene lenni: nemzeti - főleg stratégiai - üzemeket TILOS lett volna eladni, privatizálni, egyáltalán az állam kezéből kiadni. Látjuk, hogy máshol hogyan működik: ha az állami vezető ezt nem tudja, le is út, fel is út... közelebb hozni a kínai példát a korrupt államigazgatás megtorlására...

Én szívesen támogatnám pl. a Fidesz államosítási trükkjeit, ha nem látnám-félném, hogy ezek csupán a javak újraosztására születtek, szó sincs "mennybemenetelről":-(((((((((((((

Én egy MÁV-ot már elhagytam... a MALÉV-eseket megértem... és szívből sajnálom... mert 1 % esélyt se adok, hogy a döntésre jogosultak közül bárkinek fontosak:-((((((

Bárcsak úgy lenne, hogy korábbi meggyőződésem ellen kellene szavazni (gyk: ez lehet az MSZP vagy a Fidesz is, de azon kívül is bárki, aki valós alternatívát kínál... mert valljuk be: 2010-ben nem programra szavaztunk).
@Link Elek: "az allam milyen szar gazda"

Az állam lehetne akár jó gazda is, ha nem pénzmosodának használná a hasonló cégeket... ahogy az orosz magáncég is ennek használta.

És persze a pártok még annyi értékkel, haszonnal sem bírnak, mint a Malév, úgyhogy a pénzzzabáló pártokat még inkább ki kéne iktatni... tartsa el a pártokat a tagságuk.
@Vu, de ja vu: "segélyek helyett még mindig jobb a veszteséges ágazatok finanszírozása, azon keresztül a segély helyett munkaviszony adása"

:)))) ja ja

milliós fizetésű malév állások és kamu bérlisták...

nem gondolod hogy segély hejett KÖZMUNKA = hólapátolás, uccaseprés legyen?

vonatkozik ez a minisztériumokra különösen és az összzes álami intézményre cégre (pl vízmű stb)
@klarky: "egész Európában minden országnak van nemzeti légitársasága, kivéve szlovákia"

A Malév régebbi volt, mint Szlovákia... :)
@dr. Bubó:

"nem gondolod hogy segély hejett KÖZMUNKA = hólapátolás, uccaseprés legyen?"

Itt némi zavart érzek az "Erőben". :) A közmunka is állami, önkormányzati pénzekből kerül kifizetésre. Rejtett munkanélküliség kozmetikázása. A valódi problémára nem ad megoldást. Állandó, tartós, lehetőleg versenyszférás, azaz értéket előállító munkahelyek teremtésére lenne szükség. Ugyanis az hoz hasznot. De mivel Vu, de ja vu ezt már nemrégiben kifejtette, az ország a vicc kategóriát éri el lassan.
@lavór:
én a gyerekgyártásra szakosodott, naplopó, soha az életben nem dolgozott, nem dolgozó orkokról beszélek.
Egyébként meg csak annyi kéne, hogy önkéntes alapon 10% adó. Ami befolyik, abból lehet őket pénzelni. A hozzád hasonló szolidaritási bajnokok fizessenek. Én meg ne szponzoráljam (még pár millió magyarral együtt) ezeket az élősködőket...
@Kivlov:

Ez már sajnos rasszizmus. Ahhoz meg nem értek.
Csak felhívnám a figyelmedet: soha nem repültem, MALÉV géppel se... most akkor miért is támogatta az állam horribilis összegekkel? Miért nem adóztak azok, akik repkedni vágytak?
@dr. Bubó: Ha ki akarod facsarni, akkor ki tudod...

Az tény, hogy vannak csoportok, akinek ilyen-olyan címek KELL(!!!) valamit fizetni, hogy ne haljanak éhen, ne fagyjanak meg stb-stb, bizonyos kultúrákban szokás 'volt az elesettek segítése (értelmes kultúrákban hasznos munkára fogása).

Ha a Te látóköröd csak a 'százmillás' körig terjed...: szíved rajta... Bár munkál bennem a kis gonosz, hogy csak provokálni akarsz, remélem nem az izgat fel, hogy trollkodjál, amikor ÉRTELMESEN IS HOZZÁ LEHET SZÓLNI!!!!
@lavór: :))) az nem működött volna elmagyarázom...

100 ezer egy repjegy (enynirért tudja adni mert nem tudja drágábban mint a többi társaság hisz akkor nem veszed meg)

elloptak jegyenként 200 ezret...

azaz egy utazás költsége 300 ezer ebből Te fizettél 100 ezret az állam pedig 200 ezret...

ez ijjen eccerű... pont anynit loptak, mint amenyni a támogatás volt

a BKV sokkal csak picit bonyolultabb mert nincs több utaztató...
de sejthetőek az arányok... mert autóhoz is lehet viszonyítani...
kb a 320 Ft-os jegyárból (minden utas fizet... persze) FENNTARTHATÓ a BKV
azaz ott is kb az állami önkorm támogatás a LOPÁS MÉRTÉKE...

sajnos ez mindkét esetben 200 % os lopást jelent kb...

a MÁV nál talán több lehet... becslésem szerint 400-500%
@gono: nem csak közvetlen tulajdonlásra gondoltunk, hanem bármilyen olyan bérleti konstrukcióra is, aminek túl kedvező feltételekkel való folytatódása azt sejteti, hogy az elődre tekintettel sikerült megegyezni.
@Vu, de ja vu: nem mindegy hogy a munkanélküli t9ömegeket a zálam a minisztériumban/MALÉV/vízmű/BKV/MÁV bérlistákon TARTJA EL...

vayg közmunkásként...

érzed a "nuanszot" ugye?
@lavór:
tévedés. nem rasszizmus, racionalizmus...
@dr. Bubó:

A "nüansz" ebben az esetben a kiáramló bértömegben található. Például egy diplomás foglalkoztatása egy minisztériumban kontra közmunkás bére... Hasznot meg egyik se termel az országnak.
@lavór: erről van itt nagyba szó...

a Kommunista "Ifjak" (doktorok:) ijen álamot alakítottak "nekünk" (ércsd: maguknak)

LOPÁS LOPÁS de ez új minőség pár éve: álam = pártmaffia...
Koki után Sal-Air... :-)
@Kivlov:

Erre a válaszom dr. Bubó bejegyzésének egyik részletéből vehető példa: "áhhh ne légy demagóg... hogy hány LÉLEGEZTETŐ gép... levegő levegő.."

Remélem, nem pont előtte fogy el a kórházban a lélegeztetőgép, amikor szüksége lenne rá, esetleg a közeli legkedvesebb szeretteinek.

Neked se legyen soha szükséged a társadalom segítségére.
Pedig ha hiszed, ha nem, tizedmásodperc alatt megváltozhat a magabiztos helyzeted.
FIDESZ = "Fiatal" Doktorok (mafia) Szervezete, ahol a Fiatal a KISZ es múltra utal...
@spinat:

Csapatszállítás miatt...
csak a címet olvastam el. de azzal egyetértek.
mégse a Do helyett De kell... akkor DEbil
@preddy: akkor jó... mert azok EGYETLEN HELIKOPTEREN is elférnek...
fapados, költségkímélő és hatékony államot akarok.
@preddy: egyébként hova a lóf@szba akarsz csapatot szállítani ahova nem mennek OLCSÓBBAN fapadosok...

ez má nüansz, hogy mijjjen csapatokat??? FOCI csapatokat???? akkor értem...
"Orbán titokban egy hajléktalanszállón járt. Azt akarta, ne tudjanak az érkezéséről, minden olyan legyen, amilyen szokott, mondta a Blikknek."

biztos elvitte a bank a házát...
a repülőgépeit már biztosan...
Egyedül a (katonai) csapatszállítási kapacitás fenntartása indokolja a nemzeti légitársaság elméletét!
@dr. Bubó: "érzed a "nuanszot" ugye?"

Hát hogyne... a nüanszot értem, és én nem is erről prédikálzam, mert én már évek óta vallom azt a nézetet, hogy db fehérgalléros minimum felér 1 falunyi gipsy által elvont GDP-vel... ezért is gondolom, hogy aki a cigányokkal épít politikát, az részemről halálra van ítélve...

...sajnos bennfentes 'védhetetlen' információt kellene közölnöm ahhoz, hogy meggyőzzelek, de hidd el egy volt bűnügyesnek, hogy egy átlag város cigányai "kellemetlenségnek sok, vagyoni kárnak kevés" problémát okoznak. Vannak kivételek, ők is fognak nagyokat, de egy megyeszékhely noname uraihoz képest ők is csak apró hangyák - azaz inkább tücskök:-(((

Hogy ne vagdalkozzak: Debrecen (bűnügyi statisztika vs, költségvetés és aggályai) vagy ua. Hódmezővásárhely. Hogy ne legyek elfogultsággal vádolható, kérem a nem-Fidesz oldal sorolását is, kezdeném én: Budapest!!!
@Vu, de ja vu: 200 millió, egy komplett rózsadombi villa ment rá a Malév 1 db. munkahelyének megtartására! Ennyi pénzből, mármint 1 db. Malév-os munkahely költségéből sok-sok mérnök, orvos, sok-sok számítógép vezérelt gépteremben képzett szakmunkást lehetett volna kiképezni. Racionálisan abszurdnak és zsákutcának tűnik, hogy az óriási adóterheléssel, bürokráciával sújtott vállalkozások által befizetett adót elverjük veszteséges állami vállalatokra, ahelyett, hogy ezt az elvont közterhet a befizető, nyereséges vállalkozásoknál hagyjuk. Ezen logika alapján az egész rendszer működhetne befizető és a befizetőt ösztönző feltételrendszer nélkül csak a kiadási, állami újraelosztási oldalra koncentrálva, csak az a kérdés, hogy ki tartja majd el ezt az egészet egy idő után, mert nekem mint vért izzadó magyar kisvállalkozónak nincs nagy kedvem és türelmem se már, 100 milliárdos értelmetlen állami kiadásokért gürizni.
De egyébként éljen a Kádár rendszer, csak legyen aki finanszírozza!
"Orbán titokban egy hajléktalanszállón járt. Azt akarta, ne tudjanak az érkezéséről, minden olyan legyen, amilyen szokott, mondta a Blikknek."

akkor tényleg őt láttam "fedél nélkül"t kínálni a 44 millás körúti piros lámpánál, ahol hosszú plusz perceket áldogáltam...

talán elvitte a bank a hAzát... ?

a repülőgépeit már biztosan...

Avason sem kapott már egy szabad ágyat?

szerencsétlen... már ijjen komoj a hejzet??? hm...

@Szamiz67: és hány darab AIR-egeztetőkészül ék?
@Vu, de ja vu: ??? nem ért elek... a cigányok is lopnak tehát legyen MALÉV ? jól értem az érvelést? akkor ok... legyen. ámeny
@Vu, de ja vu: A rendszerváltás előtt a Csepel külker cégénél dolgoztam, így volt némi rálátásom a magyar ipar egyik zászlóshajórára, ez alapján a 89 előtti magyar ipart szinte kizárólag az olcsó orosz energia és nyersanyag tartotta életben. A szocialista/állami rendszer működésében kódolva volt a fejlesztések elmaradása, a minőségbiztosítás több évtizedes lemaradása, a logisztika, kontrolling eszközök minimális használata, mi külkeresek ezért szinte csak félkész, nyersanyag szintű dolgokat tudtunk eladni, amit teljesen hazavágott, hogy az oroszok dollárt kértek a klíring rubel elszámolás helyett az energiáért. 89-re a magyar ipar nagyjából hasznavehetetlen volt nem KGST export szempontjából, amiben volt kapacitás az a magyar szakember 'export'.
@dr. Bubó: Ok, direkt nem mentem ez irányba, mert a Malév nem közfeladatot ellátó cég, hanem egy piaci vállalkozás, ezért is dühítő minden ráfordított állami pénz.
@Vu, de ja vu: Én 15 éve vállalkozó vagyok, ezért magamon is tudom példázni, hogy mi a különbség az Állam és a Vállalkozó között. 10 éve 7-9.000 Ft. -ért vállaltam el egy munkaegységet, a versenytársak, a hatékonyság mostanra 1-1.500 Ft.-ra nyomta le ezeket az árakat, ezért sokkal gyorsabban, hatékonyabban, ügyfél centrikusabban kell ma már megoldani a projekteket. A magyar Állam viszont az elmúlt 15 évben éppen olyan drágán, éppen olyan sok emberrel, éppen akkora bürokráciával oldja meg a feladatait, mint 15 éve, miközben én az adófizető 5-6x hatékonyság növekedést produkáltam. Mondhatom dühítő ez a kettősség.
Szárnyakat adtak vágyaiknak

Új kifizetőhellyel lepi meg magát a kormány, „megújítják” a légiközlekedést is

A Malév is birtokon belülre került, kezdődhet az Orbán Air kiépítése, természetesen az adófizetők pénzén.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak
@Szamiz67: Először is: szvsz ehhez semmi köze a Kádár-rendszernek, legalábbis mindaddig amíg a Malév helyére - óhh, mi véletlen, a RyanAir meg a többi fapados - 24 órán belül úgy besorolt, hogy ha az kellett volna, akkor a Malév-jegyeket 1:1-ben váltja - hiába, a reklámszakmának sincsenek kurvái, csak szabadelvűi:-á(((

Nyilván, a Rózsadombról nézve ez kidobott pénz, hiszen olyan dologra adják, amire a rózsadombiak nem szoknak - paraszt-Malévvel járni -, tökéletesen megértem őket, én is jobban szeretném (legalábbis a képzelet szintén) az Emirátusok vagy a KLM kényeztetését, de a kockázatvállalási nyilatkozattal akár a Concorde-utazást is vállalni - DE NEM LEHET!

A szaros rózsadombi villát ne nézd se egy pilótavizsgához, se egy modern gép árához (lízingdíja a villa egy havi díja, dollárban... talán?), se egy komplex vállalatüzemeltetési költségsorhoz, mert minden tekintetben veszíteni fog - egy kivételével: a villa-tulaj szerint "szar a MALÉV", a MALÉV szerint jó dolog a rózsavölgyi villa...:-P
@dr. Bubó: @Szamiz67:
Nehéz odáig eljutni, hogy eddig az állam rossz gazda volt, de az új tulaj (már ahol nem negligálás volt a cél) az 180 fokot fordított a hasznosságon???

@Szamiz67: apám is gmk-ban dolgozott amíg lehetett és ott egyértelműen kitűnt, hogy ugyanazt csinálták a gmk-ban mint a szövetkezetben, mégis valahogy más lett az eredmény. Talán a motiváció??? Talán a piacgazdaság??? Én nem tudom és azóta sem tudom...

Viszont sok cégnél látom, hogy egy és ugyanazon a cél: a lehető legtöbb pénzt kivenni mindenhonnan, aztán jöhet a felszámoló... Nem reklámoztam, GV-s vizsgáló voltam, amíg kellettem:-(((

Lenyomnak a multik??? Talán segíthetnék, de sorry, nekem azt mondták, hogy egy hetem van, hogy másik munkahelyet keressek:-(((

Így most félig-meddig jogos, hogy Belőletek élek... nyilván az senkit nem érdekel, hogy persze ez a korábbihoz képest kevés, mellette dolgozom, de annak ellenére is... Ja, ne ríjatok, tudom - sok az együttérző:-P
@Vu, de ja vu: Szövegértelmezés please! Mi köze ennek az egésznek a Rózsadombhoz, azon kívül, hogy 1 Malév munkahely több adópénzbe került mint egy rózsadombi villa?
Sok olyan iparág van, amelyhez elég drága infrastruktúra kell, ennek ellenére mégsem az Állam tartja el, miért kellene a veszteséges Malévot eltartani mások kárára? Ennyi erővel lehetne még mindig állami Főtaxi, Főtefu, Közért, stb...
A globális, állandóan változó világgazdaságban a Malév-tól sokkal jobban működő cégek is eltűntek már, hol van ma már a Grundig, vagy a BASF a szórakoztató elektronikai iparban?
Eltűnik a SAAB, a Jaguár is inkább csak vegetál, eltűnt vagy 10 angol személygépkocsi márka az elmúlt 50 évben, most a Malév is eltűnik van ilyen, azt kell csinálni, amit nyereségesen lehet, legalábbis piaci cégeknél.
@lavór:
Alibiduma!
Meg ékbne végre érteni, hogy ilyen társadalmi szerkezet, ilyen adózási morál mellett egyszerűen nem tud szeretetszolgálatként működni a magyar Állam! Kapísi???
Magasak az adók? Igen. Akarsz többet adózni? Nem. Akarnál az államtól jobb szolgáltatásokat (eü, oktatás, rend stb), nagyobb gondoskodást? A szövegeidből leszűrve igen. Na, ez nem apa. És hiába jössz a szolidáris kamudumáddal, nincs lé. Vágod a borsót???
@Kivlov:

Így van, nem tud így tovább működni az állam. A borsó esete a fallal.

Nagy veszteségeket produkáló állami vállalatok bezárása, közszféra 200-300 ezres nagyságrenddel való csökkentése, a TB finanszírozás teljes átalakítása, a felsőoktatási intézményeket tőlem akár 7-10 évre be is zárhatnák... A kirívóan magas nyugdíjak megvonása, illetve kisebb fizetése... És van még jó pár dolog, amiin tudna az ország spórolni. Ez van. Unom fizetni a vízfejet.
@Vu, de ja vu: Felőlem lehet magyar légitársaság, csak ne állami pénzen, ja , hogy privát pénzt meg nem hülye senki sem belerakni?
Magyarország: Sávoly, Balatonring motoros versenypálya, volt rá 4-5 milliárd saját tőke, de az állami korrupción keresztül megpróbáltak 15 milliárd állami pénzt belenyomni. Szerencsére nem épült meg és legalább erre nem dobtunk ki pár milliárdot.
Szlovákia: Szlovákia, Slovakia Ring, volt rá 4-5 milliárd befektetői pénz, ennyiből (0 állami pénzből) meg is épült egy azóta kedvelt és jó szolgáltatásokat nyújtó európai szintű pálya.
@dr. Bubó: "nem ért elek... a cigányok is lopnak tehát legyen MALÉV ? jól értem az érvelést? akkor ok... legyen. ámeny"

Nem, tényleg nem értesz. Senkitől nem várhatjuk el, hogy egy rendszer megváltoztatása miatt koldussá váljon (vagy igen?). A MALÉV-tól nemigen loptak cigányok, de fogadjuk el, hogy nem csak ők munkanélküliek ebben a társadalomban, tehát lopjanak-e a MALÉV-től? Nos, szerintem ne nagyon!
Ti: nekem spec. van olyan végzettségem, aminek a MALÉV hasznát is vehetné, egy valami nincs: nyelvvizsga. A nyelvvizsga egy olyan dolog, ami akkor kell, amikor az ember valahova jelentkezik, ha addig nem volt, csekély az esély hogy később lesz, tekintve hogy árfolyama jobban nő mint a CHF-é:-(
Tehát: Van végzettségem, van diplomám, ellenberger nincs nyelvvizsgám, DE NEM IS LESZ, mert a Munkanélküliségért-Hivatal perec-kerek megmondta, hogy ilyen hülyeségre nincs képzés volt-rendvédelmis-volt-szolgálati-nyugdíjas-volt-embernek, van ECDL-tanfolyam (30 éve dolgozom számítógépeken, de spec ez tényleg nincs), meg van vállalkozói ismeretek (gondolom ezért nem volt eddig pénzem), meg van vámügyintézői... miután megszűntek a Schengeni-határok és az összes potenciális vámost golyófogónak küldték a Rendőrségre (nem röhög, AZ MEGHALT... nem mondta neki senki... talán).

Szóval: aki a MALÉV-nél (Nemzeti Légitársaság) dolgozik, szóval azon a helyen tényleg ne lopjanak, mert itt az ország reprezentációja a cél, ha rögtön lopással kezdik... ajvé:-(((

Nem hiszem, hogy a MALÉV-eseknél jobban bárki büszke lehet arra hogy MALÉV-es,, kivéve ha miatta lett a cég az ami... Nos, én ilyet nem ismerek a Kádár-rendszer óta, de hajrá, adott a lehetőség mindenkinek, hogy szerinte ki képes egy "szaros nemzeti legitársaságot" elirányítani??!!

És azért kérdem ilyen durván, mert aki egy "szaris légitársaságot" nem képes kormányzati szinten helyretenni, az....

...az az országot sem tudja... és megmondom őszintén, hogy ilyen teszetosza-csóringer bandának én lófaszt fogok adózni, ott fogok csal ahol lehet (meg ahol ők), mert ahogy én őket érdemlem, úgy ők hasonlókat érdemelnek:-(((

Na... most jól megmondtam nekik... biztosan nem alszanak pár napig... Hö-hö-hö-khö-khö-kkkhhööö... majdcsak megdöglenek már... kkkhhhhöööööö-ööőőőőőőöööö-öööö-khöööö(infulenza) khŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ...JAJ... khöö-khhőőőőőőőőőőő!!!!
@Szamiz67: Szövegértelmezésben jó vagyok, igenis!!!

Az egyik szolgáltató, a másik gyártó.
Az egyik nemzeti, a másik 12=1 tucat...

Szóval: Neked nem tűnt fel, hogy ami nálunk bebukott, az más országban mind sikeresen elkészült (Sávoly vs. Slovakia-ring), stb...

Már valaki kimondta: AZ ÁLLAM ROSSZ GAZDA!!!!
Hol van leírva, hogy ezért másnak kell adni az üzemeltetést???
Hol van leírva, hogy az Állami Céget nem lehet kapitalista módon vezetni???

Én arra utaltam, hogy - főleg ahol igazolást nyert - vissza kell szerezni az állami tulajdont és bizony: az államnak gonosz kapitalista módon kell irányítani: megy vagy nem megy??? Nem megy??? Akkor majd másvalaki!!!!

Merem ezt annak függvényében állítani, hogy dolgoztam a MÁV-nál és máig vannak információim...
-nél ne lenne olyan közép-felsővezető, aki átlátná az egész cég struktúráját, ne lenne megbízható szakmai vezető gárdája és befektetői háttere... ha ez utóbbi nincs, akkor a politika akár magában is keresheti a hibát, ugyanis a MALÉV azóta bukdácsol, amióta "kívülről" akarják irányítani...

Anno jártam közös tanfolyamra egy MALÉV-es hölggyel (én MÁV-os, esélytelen, pedig megfogadtam hogy külalak nem számít) és ő mondott a '9-es évek elején (MDF) pár furcsa, akkor érthetetlen dolgot... mi??? Ki és miért akarná tönkrevágni a MALÉV-et??? És lám: nem változott semmi, csak az ún. "jóslatok" teljesültek be:-((((((
@Nagyon_Komoly:
Míg egy repülőtársaság elég könnyen átveheti a helyét egy magán vasútnak, vagy ki kell építenie a saját hálózatát, vagy fizetnie kell a meglévőért. Mindkettő irdatlan pénz. Honnan lenne ilyen gazadag befektető? A BKV-t helyettesíteni se lenne könnyebb, mert bár a buszokat könnyű helyttesíteni, a troli, villamos, metró hármasnál már közel sem ilyen rózsás a helyzet.
Ha ezek is bebuknának, maradna a bicaj, mert a dugóban az autódat se nagyon tudnád használni.
@Mad Mind:
Kimaradt a fele a mondatnak. Tehát,"Míg egy repülőtársaság elég könnyen átveheti a helyét a Malévnak, egy magán vasútnak..."
@Mad Mind: Elírástól függetlenül, szvsz ez megoldható lenne...

Ha csak ez lenne a probléma:-(

És ha ezt meg tudnák oldani, akkor állítom, hogy a MALÉV-et is meg tudnák oldani, mert ez olyan komplex rendszer, amit szvsz bármelyik frissen végzett közlekedésmérnök röhögve kirázna az ujjából...

Mielőtt bárki megszólna, a '89-'90-es DR vasút szárnyvonalán a menetrend elkészítésében szakmai gyakorlatként részt vettünk és ha jól tudom, a mai napig - személyforgalomra nézve - ugyanez a menetrend van érvényben (+10 éve)...

Átveheti a helyét a MALÉV-nek bármi... de visszavenni... az lesz az igazi mutatvány:-(
@lavór:
erről van szó! De legelsőnek a gyerekgyártási pénzek megvonása/szigorítása. Mert az generációkon keresztül csak újratermeli a naplopó, eltartotti életmódot, amire semmi szükség nincs. Fedezet rá meg pláne...
@Kivlov:

Rendben, akkor elsőnek a segélyezést szüntetnéd meg. Kicsi gond lenne vele, de mindegy. Majd veszel fel közalkalmazottakat karhatalmistáknak. Az olcsóbb lesz, mint a segélyeket kifizetni.
@lavór:
Lehet nem olcsóbb, de az legalább munkavégzésért kapja a pénzt, nem erekcióért.
Amúgy meg nem kell karhatalmista.
@dr. Bubó: Én nem azt mondtam, hogy ők vezessék, de kell egy nemzeti légitársaság. :D
Az a helyzet, hogy a ryn és a wizz (meg pár kisebb) gyakorlatilag napokon belül felosztotta a malév piacát. Nulla esély lenne egy újabb szereplő belépésére, az erős konkurencia miatt.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...