Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adosság (1) adósság (8) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) Bank (1) bank (48) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztositó (1) biztosító (3) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) Brüsszel (2) brüsszel (1) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) eu (1) EU (12) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurózóna (1) eurozóna (1) EVA (1) eva (3) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) Fed (2) fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) fidesz (2) Fidesz (1) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) gdp (4) GDP (9) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) Görögország (3) görögország (2) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) Horvátország (1) horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) kína (1) Kína (5) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztosítás (3) kötelező biztositás (1) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) magyar posta (1) Magyar Posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) matolcsy györgy (1) Matolcsy György (6) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) MOL (4) mol (1) Mol (2) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) Orbán (1) orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) otp (2) OTP (1) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) Spanyolország (1) spanyolország (2) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) SZJA (1) szja (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) takarék (1) Takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) világbank (1) Világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

bubi.jpgNyáron már használhatjuk Budapesten a közösségi bérbicikli rendszert! Bocs, van egy kis csúszás, csak októberben adjuk át a Bubit, de akkor aztán tokkal, vonóval! Hát most már igazán bocsika, de csak március végén. Április elsején. Április hetedikén. Egy hónap múlva. Lényegében bármelyik nap átadhatjuk! Most éppen augusztus 31-e az új céldátum…

Az első ígéret – a budapesti önkormányzat 2010. márciusi határozata – a bérbringa rendszer átadására 2011. nyarára szólt. Több határidő-módosítást követően a fővárosi közgyűlés legújabb, előterjesztése 2014. augusztus 31-re ígéri az 1100 biciklis - alapvetően EU-s pénzből épülő, egy-egy kerékpárra számítva durván 1 millió forint közpénzt felhasználó – rendszer indulását.

A kerékpárok nehezek, és csak háromsebességesek, s az évi többmilliós önkormányzati támogatás mellett (tervezik az éves 250 milliós támogatási összeg fölemelését) a bérbiciklis rendszer várhatóan Európa legdrágábbika lesz. Egy ilyen „bonyolult” fejlesztéskor „óhatatlanul előfordulnak igazítási igények”, ráadásul ma a világban alkalmazottaknál „nagyobb komplexitással bíró „rendszert alkalmazunk, aminek eredményeként Budapesten majd „egyedi, világszínvonalú megoldás jön létre” – magyarázkodnak a legutóbbi előterjesztésben.

Ugyan ki lett volna elégedett 2012-ben egy nem egyedi, viszont működő, simán világszínvonalú rendszerrel? Te? Az kevés. A magyar virtus szerint komplexebbek kell, hogy legyünk az angoloknál, franciáknál.  Olvassuk tovább a késéseket indokoló előterjesztést: „a világon először Budapesten működnek magyar biciklik egy közbringa-rendszerben, ezért ezeket a kerékpárokat még hozzá kell igazítani a rendszerhez”, és egyébként is „nem egy másutt bevált rendszert, hanem a magyar ipar számára lehetőséget biztosító új rendszert választottunk.” Csak éppen mi köze a kerékpárülés minőségének a Bubi informatikai rendszeréhez? Érti ezt valaki?

 A Bubi-nak ma egyetlen világos és egyértelmű haszna látszik: a Bubi-s kerékpár-dokkok között - EU-s előírás miatt - kerékpárutakat kellett kijelölni, ami nagyban növeli a belvárosi kerékpározási lehetőségeket, a biztonságot. Persze a saját bringával, mert a Bubi megfizethetetlen lesz a kerékpárral szívesen közlekedők többségének.

Az önkormányzat (és az állam) inkább azt csinálta volna, ami a feladata, és amit más nem tud elvégezni: kerékpárút-fejlesztést és a biztonságos kerékpárőrzők bővítését. Az EU-s pályázatok adnak erre is lehetőséget! A bérlési rendszer működtetését pedig a vállalkozókra, a valódi versenyre kellett volna bízni! A piac rugalmasabban tud reagálni az igények változására. A Bubi koncepciója, a félóránál rövidebb használat nem biztos, hogy kedvez például a turistáknak, akik állítólag a Bubi-rendszer legfőbb célpontja. A turista – örül, hogy itt lehet -, tekeregni akar, ami nem félórás program. A turistacsalogató romkocsmák kínálatát soha sem teremtették volna meg az önkormányzatok, csak vállalkozó fiatalok voltak képesek rá. Kíváncsian várjuk, hogyan vizsgázik majd a Bubi? Ha majd egyszer valóban elindul.

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr516482023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@M_R: A városi közlekedők mobilitási igényét a legjobban akkor lehet kielégíteni, ha sokféle közlekedési mód közül lehet választani, és lehetőség van azok gyors és kényelmes kombinálására. Autó - bicikli, BKV - autó, stb. A közbringa ezt a közlekedési palettát gazdagítja. Ha a rendszer már működik egy ideje, az üzemeltetők ki tudják tapasztalni, hogy mely állomásokon szoktak elfogyni a bringák - ezeken a helyeken több dokkolót építenek be, vagy naponta odavisznek valamennyi kerékpárt. Ha egyszer elindul végre biztosan lesznek ilyen bukdácsolások egy ideig.
@G. Wolf:

"nem értem miért kell újszerűnek egyedinek vagy ambíciózusnak lennie"

Amiért nincsen nekünk:

=> klasszikus autópályamatricánk, janemhelyette balfaszkodás a rencámmal.

=> klasszikus parkolóautómatánk, hanem helyette istentuggya mifán termö sms-parkolás egy olyan kisvárosban, ahol a parkolás idejének mértékét meghaladja a KIBASZOTT SMS KÜLDÈS, ami alapból duplájára emeli a parkolás költségét.
Elcseszett az üzleti modell is. Van kaució, van fix díj, van időarányos díj. Meg még tudom is én, mi lehet még, nem lennék meglepve, ha lenne más is. A franc se akarja majd megérteni, figyeljétek csak meg.
@Mezei Csaba:

Végül is nevezhetjük a Batthyány téren lévő rakparti helyeket p+r-nek...:) de ez klasszikusan nem P+R. Szerintem P+R pl. a stadionoknál lévő parkolóház, vagy az újpesti , vagy Mexikói úton lévő. Ahol tényleg az ingázók tennék le az autót. Koncepcionálisan hiányzik a BUBI-ból az ingázók segítése.
Miért az önkormányzat hibája az, hogy a T-Systems, aminek elvileg minden eszköze és képessége meglenne a feladat megoldására, egyszerűen képtelen erre, saját magát is szénné égetve?
@G. Wolf: igazad van, a legjobb az lenne, ha működne, és az igényeket is kielégítené.
A Bubi innovációi egyébként, ha jól tudom, a technológiában rejlenek: GPS követés, kártyás fizetés, minden bringán azonosító billentyűzet, intelligens kerékpárlakat, stb.
Maga az (egyirányú kerékpáros közösségi közlekedési) rendszer alapvetően nem innovatív.
Ha valakit behatóbban érdekel, idemásolok egy linket: www.bkk.hu/bubi/wp-content/uploads/2012/03/COWI_publicbike_hun_BKK_110920_v3_public_online.pdf
@fifibá55:
1 év díjából kijön egy gagyi tuskós kerékpár ára, nyilván azt neked kell karbantartanod, de ha csak városban használod, akkor az is eltörpül az éves díj mellett. Ja, és ugye az éves díjon túl a fél óra utáni használatért is fizetni kell.

Az én bicajom azért jóval több év díjába került, de évekre lebontva, karbantartással együtt is olcsóbban jövök ki vele, mint ha ennyi évig bubi bérletem lett volna, igaz nekem nem is lehetne, mert nem a fővárosban élek. Ettől még nagyon durván drága, vak aki ezt nem látja.
@Gera:

Sok mindenkinek lehet a hibája, Pl. a közbeszerzésé, amit a T rendszeresen learat, mert irreális árakat vállal, amit lenyom az alvállalkozói torkán.
Lehet a hibája az elvárásoknak, hogy olyan dolgot írt ki a specifikációba a BKK, hogy volt a bevállalta a pénzért, de valójában sosem lesz jó.

Egy közbeszerzést ( főleg egy ekkorát) olyan nehéz végigcsinálni, és olyan rugalmatlan, hogy mindenki minden hülye elvárást beleírja, mert tudja, hogy ha megvolt a beszerzés semmi rugalmasságra nem számíthat.

Meg persze a T is simán lehet hibás aki az elmúlt 5 évben az összes valamirevaló szakemberét elvesztette, mert mindenki elmenekült a németek központosítása miatt.
@diszkriminans:

meghát minden évben veszel egyet, a régit meg kidobod, Egy év alatt alig kell karbantartanod:)
Csak a szokásos. Az állam továbbra sem képes semmilyen feladatot ellátni, az ostoba magyar meg még sem érti meg, hogy az államot kéne felszántani és behinteni sóval.
@Mezei Csaba:
Az a fő gond a magas díjjal, hogy erősíti a budapesti torz kerékpár közlekedési trendet, ugyanis akik napi szinten kerékpárral járnak, azok nem spórolási célzattal teszik, amúgy is van autójuk, csak éppen korszakos divat lett a kerékpárral közlekedés, egyébként meg autójuk is van. Ebből az irányból soha nem lesz semmi, mert a divatból kerékpározást hamar fel tudja váltani a divatból nem kerékpározás, a magas díj viszont ezt a trendet erősíti, hiszen senki sem fogja használni azok közül, akik spórolási célzatból választanák az autó vagy a tömegközlekedés helyett a kerékpározást. Így aztán soha nem fog tömegessé válni a kerékpár közlekedés úgy, mint mondjuk az alföldi kisvárosokban.
@butter-k: "Végül is nevezhetjük a Batthyány téren lévő rakparti helyeket p+r-nek"
Azok még nem fizetősek? Hiba. Gyorsan korrigálni..
@diszkriminans: a saját biciklivel nem érdemes összehasonlítani, mert ez éppen arra való, hogy ha valaki nem akar egész nap biciklin ülni.

Tehát pl. a belvárosban felülök egy bérbiciklire, áttekerek máshova, ott lerakom, aztán metróval megyek máshova, ahol éppen dolgom van, stb.

Vagyis akkor használom a bérbiciklit, amikor éppen praktikus, és ha nem kell, akkor lerakom, és mehetek mással. A saját biciklit meg egész nap használni kell, lezárni, ügyelni,hogy olyan helyen hagyjam, ahol nem lopják el, visszamenni érte, stb.

Szóval a bérbicikli arra való, hogy kényelmesen használhassam, ha akarom, de ne kelljen egész nap biciklivel mennem feltétlenül. Nem azoknak való, akik egész nap mindenhova biciklivel mennek, hanem az alkalmi bicilizőknek.
@diszkriminans: A trendi fővárosban ez nem drága. A többiben meg teljesen egyetértek veled.
@maxval, a gondolkodó birca: Ha én már láttam egyetemi proffokat és MTA tagokat biciklizni, akkor mondhatjuk, hogy az állításod hamis?
@butter-k: Nem hinném, hogy bármi irreális elvárása lenne a megrendelőnek, azért ebben a rendszerben nemigen lehet megoldhatatlan dolgokat kérni szerintem. A T egyszerűen amatőr módon állt hozzá, nem jól mérte fel a feladat nagyságát és ezért irreális áron vállalta és nem allokált rá elegendő erőforrást, ami miatt most mindenki szív, ők is, miközben valószínűleg részben pont azért is választották őket, hogy ne legyen szívás.
@butter-k:
Jó esetben meg 2 évig is jó lesz az, csak kímélni kell.

Nyilván ha az ellenkező véglettel vetjük össze, akkor hobbibringás ismerőseimnél valóban azt látom, hogy átlagosan 3 havonta kerül a karbantartás náluk annyiba, mint a bubi éves díja, meg a kerékpár sem 18 ezerbe került, hanem 300-500 ezerbe, na akkor nem ugyanazt vetem össze ugyanazzal. A bubi bringák egyébként egy 40-50 ezres városi agyváltóssal vethetőek össze, de azoknak végképp elhanyagolható a karbantartási költsége ha szándékosan nem kínzod, a családban volt ilyen, tudom.
@diszkriminans:

"divat lett a kerékpárral közlekedés"

"divatból kerékpározást hamar fel tudja váltani a divatból nem kerékpározás"

Tipikus moszkvai gondolkodás.
@diszkriminans: Budapest kerékpáros kultúrája valóban alapvetően más, mint a vidéki városoké - ott nem a trendiség a motiváció, hanem az olcsóság, vagy pedig az, hogy nincs tömegközlekedés.
Budapesten jelen van egy erős szubkultúra (ami már nem is annyira szub), amely sokakat motivál a kerekezésre, de azért létezik sok más csábító előny, amely ösztönzi a nyeregbe pattanást: gyorsabb, egészségesebb, tisztább, stb
A magas előfizetési díj szerintem is hátráltatni fogja a BuBi gyors elterjedését, de ezt majd meglátjuk, ha egyszer elindul a rendszer. Ha nem lesznek felhasználók, a városvezetés biztosan meg fogja fontolni a díjcsökkentést.
@spontan:
Igen, de ilyen használat mellett meg akkor kell a BKV bérlet is. Na meg mint már más leírta, a biztonságos kerékpár tárolók kialakítása nagyságrendekkel olcsóbb megoldás lett volna erre a BUBI helyett.
@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:
Valóban? Akkor nézd meg, hogy mennyivel többen járnak munkahelyre 1-1 kerékpáros felvonulás után, és mennyi ideig tart a legtöbb embernél az ilyen fellángolás. Nagyon sok ehhez hasonló divathullám lezajlott már az elmúlt évtizedekben, ha valami nem válik életmóddá, akkor nem marad tartós. Az ilyen mozgalmak többet ártanak az általuk kitűzött célnak hosszútávon, mint amennyit segítenek.
@spontan: Képtelenek felfogni, hogy ez nem biciklibérlés, a szolgáltatásnak az a lényege, azt kell megfizetni, hogy úgymond "bárhol" biciklire pattanhatok, mehetek fél órát, aztán megintcsak "bárhol" letehetem. Egyelőre természetesen egy szűkebb területre korlátozva, kissé drága lenne rögtön az egész várossal kezdeni, ez most tapasztalatgyűjtés is.

Szerintem az ár teljesen rendben van.
@Mezei Csaba:
Nem csak az olcsóság, hanem a célszerűség, aminek része az olcsóság is, de része a gyorsabb eljutás és rugalmasság is. Vidéken a tömegközlekedés rosszabb, így nem veszi fel a versenyt a kerékpározással. De vesd csak össze az alföldi városokat a hegyes-dombos városokkal nagyon nagy a különbség, érthető okokból.

Apám például évekig kerékpárral járt dolgozni (most nem tudom), annak ellenére, hogy sosem okozott neki gondot az üzemanyag költség az autónál, viszont biciglivel hamarabb odaért, gyalog is mehetett volna, de mindig volt olyan, hogy valahová el kellett mennie munkaidőben elvinni valamit, és ilyenkor is a legjobb megoldás a kerékpár volt.

A munkatársaim közül is sokan kerékpároznak, náluk sem a pénz a motiváció.

Budapesten ezzel szemben nem a célszerűség, hanem a mozgalom a fő motiváló. Egyébként a critical mass nagyon jó kifejezés, mert valóban kell egy kritikus tömeg, utána már célszerűvé válhat a kerékpározás, addig meg életveszélyes egy ekkora nagyvárosban. Úgy gondolom ezt a szintet már elérte a tömeg, mostantól a célszerűségre lehetne építeni a motivációt, ehhez kellene egy olcsó bérkerékpár rendszer, mert mint írtam a célszerűségnek része az ár is, valamint minél több kerékpár út. Ilyen magas ár mellett viszont továbbra is a divatra fog építeni a kerékpározás terjedése, ez a mozgalom viszont idővel elhal, ha nem társul célszerűséggel időben.
És épül a sok, teljesen felesleges, senki által nem használt bicikliút, mint pl. az Erzsébet híd felhajtójánál, ahol jó, ha óránként elteker valaki. Ennek az volt az ára, hogy napi 4-5000 turistát kiszorítsanak a belvárosból.
Meddig tart még ez a kártékony bringa-sovinizmus?
@Mezei Csaba: ebben semmi ùj nincs, a lakohelyemen(és sok màs europai vàrosban) évek ota muködik, kivàloan, és forintra àtszàmitva olcsobban mint a budapesti tervezett àr...
@Benjamin Eisenberger: Te jó ég! És én nem mentem vasárnap felvonulni.
"nem egy másutt bevált rendszert"

a faszt nem, Varsóban ugyanez van, dokkolústul, biciklistül. Talán a kosár más. Ugyanaz a kivitelező, nem tudom hogy tudnak ennyit balfaszkodni.
@Gera:
Mindenki érti miről van szó, de ahhoz, hogy ösztönző legyen, így is baromi drága. Harmad áron és fél órás helyett 1 órás korláttal már valóban vonzó lenne.
Most komolyan ez innovacio ?! Bazz, masutt mar magan urhajok viszik az utasokat, kb. annyiert mint itt biciklit berelhet(nel!).
T meg nevetseges mint fejleszto ceg, elve 1 honapot igernek befejezesre, meg teszteles alatt sem levo projektre ?!, normalis helyen ezert a projekt vezetot leguritjat a Gellert-hegyrol. Persze MO-n mar reg nincs piaci kornyezet, az uj nemzetszocializumusban vagy mi, ennyit lehet osszehozni. 250millios uzemeltetes ?! WTF, volt olyan aki nem bukott meg matekbol a tervezok kozott ? Kb. annyi ertelme van, mint a BKK hajoknak, az egesz csak kirakat project az adofizetok penzen, valodi hasznossag nelkul. Egy dolog nyugtat, hogy relative nem akkora nagy osszeg, de hogy innovativ????
@diszkriminans: A két legtávolabbi állomás nincs fél óra, akkor minek az egy óra? Az a cél, hogy a biciklik cserélődjenek.

Ha az ár feleennyi lenne, akkor meg az lenne drága.
Ha a augusztus végére elkészül az pont azt jelenti hogy a turista szezon épp lemaradt róla, a magyarok az évből hátralévő 2 biciklizhető hónapért nem fognak bérletet venni. Vagyis nagyjából következő év májusában fog beindulni az egész, de addigra meg álltában lerohad, és vagy ellopják stb.
@fritoz222: Látványosan különbözik a budapestitől. A dokkolókhoz egy számzáras lakat rögzíti a biciklit és a kormányon sincs az az elektronikus izé.

Az ilyen apróságok jelentik azt, hogy hiába használatosak ugyanezek vagy mandnem ugyanezek a komponensek máshol, pont ebben a konfigurációban sehol, ezt az integrációs feladatot becsülte alá a T.
@maxval, a gondolkodó birca: Olyan gyerekes dolog ez, hogy én döntöm el mi a komoly, a többi komolytalan. Szerintem meg komoly ember nem néz focit vagy nem eszik fagyit stb.
@fifibá55:

Huzzál ki hollandiába ha biciglizni akarsz a városban!

Itthon hol akarsz biciglizni? A hungárián vagy az m7-es bevezetőjén?! Esetleg a ferihegyi úton?!

Büdös gyökér!
@erol: Egyébként nem is értem, a biciklizés gáz, de a gyaloglás meg a tömött BKV busz nem? Mert ha azt mondja, hogy komoly ember az, akit a budira is sofőrös Rolls visz, az még OK :)
@Gera:
Egyrészt kinek nincsen fél óra, és mekkora forgalom mellett nincsen fél óra?

Másrészt ha nem csak majomkodni akarsz vele, hanem komolyan használni is akarod, akkor ha beugrasz közben valahová pár percre, akkor normális esetben lezárod ott, bemész, a dolgod végeztével pedig mész tovább, nem pedig elmész a legközelebbi gyűjtőpontra, ott leadod, elsétálsz a helyre, a dolgod végeztével pedig vissza a gyűjtőpontra. A fél óra viszont ilyen, teljesen életszerű esetekben szűknek bizonyulhat. Értem én, hogy miért kell korlát, hiszen ha nem lenne, akkor senki sem igyekezne visszavinni, a fél óra viszont elég sok élethelyzetben kizárja a bubi használatát.

"Ha az ár feleennyi lenne, akkor meg az lenne drága. "

Nyilvánvaló, hogy igyekszel bizonygatni az igazadat csúsztatás árán is, csakhogy itt ez ennyibe kerül, és ezt kritizálom, nem pedig azt, hogy ha feleannyiba kerülne, bár én harmadannyit írtam amúgy.
@Gera: ugyanolyan zár van rajtuk, csak azon a képen nem látszódik:

www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/org_223_veturilo__1szy_sierpnia_6_kopia.jpg

Elektronikus izét meg nem látok a bubis kormányon. A tartalékbilincsre gondolsz?
Halleluja!

Ritka ertelmes cikk.
---
"A magyar virtus szerint komplexebbek kell, hogy legyünk az angoloknál, franciáknál. " -> Eredmenyezi az onfelmento nyavajgast a himnuszban: "Bal sors akit régen tép"
---
Az allam es a maganszfera alkalmassaga vagy alkalmatlansaga nem ennyire egyertelmu, amennyire a cikk sugallja. Jol csinalni vagy elrontani, minket tulajdoni forma sajatja. Jelen esetben nehany oda nem illo ember ("szaktudas") egy csoportban, kepzett akkora butasagfaktort, amelyet mar nem tudott a politikai vezetes egy masikkal potolni. Velelmezhetoen a sok inkompetens ember nem is allammi, hanem a maganszektort (MOL, Magor Telekom) gyengiti.
---
A harminc perc abszurditasara tokeletes pelda a turistak igenyenek felvetese, ha rajuk szamitanak, nem lenne szabad rohantatni oket. Ha nekem Parizsban 30 percem lenne, (a varos mereteit is figyelembe veve) igen frusztralt lennek, allandoan neznem kellene az orat, mert hiaba egy elkepzelt utvonal, ha kozben "jonnek" a latvanyossagok.
---
Egyebkent, ha jol ertem a meg nem is mukodo rendszer egyes elemeit, a normalis hasznalatot nem is epitik be, inkabb bonyolitottak. A normalis: odamegy a kerekparhoz, bankkartya be, kerekpar kiosztasa, kartya elrak, kerekparozik, kerekpar visszarak, jo napot kivanok. Az egesz tul van bonyolitva, latszik, hogy tobbszor annyi ember keverte a szart, mint amennyire szukseg lett volna, igy szultek meg a jelenlegi bonyolult es felhasznalo ellenes megoldast. Viszont sok pizt lehet ra kifizetni az elejen es uzemeltetes kozben: talan reszben ezert ilyen horribilis az ara.
Nem mindegy? úgyis rakat szar az egész... nem kéne ennyire erőltetni azt ami éppen hogy megy itthon
@fritoz222: Semmit nem tudok a varsói rendszerről, úgyhogy mondd már meg, mi a picsa az a számzáras lakat?

Ami a kormányt illeti, igazából nem tudom, miről beszélek, elnézést :) Én a képekről mindig azt hittem futólag ránézve, hogy a kormány közepén alami elektronikus izé van, de nem :)
@Kandaláber: Párizsban is csak az első fél óra ingyenes, utána progresszíven növekvő díjat kell kicsengetni.
@Benjamin Eisenberger: BiciKlizni. Fáj, mikor olvasom.
@maxval, a gondolkodó birca:
Komoly ember közlekedésre az adott célra legalkalmasabb eszközt választja, és ez nagyon sok esetben a kerékpár.
@Gera: Gondolom ugyanaz, mint a Telekom belső rendszerében. Plusz biztonság, és lehetőség, hogy máshol is lezárhasd a biciklit egy kis időre, vagy egy fához, ha tele van a dokkoló - bár gondolom ez a fizetős rendszerben nem játszik.
@Benjamin Eisenberger: Azt csak a buzigatya miatt gondolod. Lehet anélkül is.
@diszkriminans: Az állomások pár percre vannak egymástól, úgyhogy a dolog úgy működik, hogy felülsz a biciklire, mész, a célod közelében leadod, elintézed, amit akarsz, aztán ugyanezt újra. Nem az a cél, hogy a bicikli ott álljon valahol úgy, hogy senki nem tudja használni. Mondom, hogy a koncepciót se érted.

A két legtávolabbi pont kb 6 km lehet egymástól, erre nem elég fél óra?

Ami az árst illeti, ez nem bizonygatás, pláne nem csúsztatás, nekem ezzel az árral nincs bajom, neked meg van, ennyi. Mindig lesz olyan, akinek drága. Majd kiderül, hogy használják-e az emberek.
Itt a hasonló rendszer úgy néz ki, hogy 1 euró a hetijegy vagy 15 euró az éves jegy, alkalmanként az első fél óra ingyenes, utána óránként 1 euró, de 24 órára összesen max. 5 euró. Nix kaució, niente zárolás a kártyán.
Ehhez képest a bubi tervezett díjszabása irreális, abszurd és leginkább szánalmas, ahogy az egész produkció eddigi menete is.
"A magyar virtus szerint komplexebbek kell, hogy legyünk..."

Ilyen szépen megfogalmazva még nem láttam, hogy "Minden szinten lopunk mint az állat!"

Csak nehogy egy tényfeltáró cikkben meglássák egyszer az EU adófizetői, hogy hova kerülnek a befizetett euro milliárdjaik, mert akkor egyből leesik nekik, hogy mi miért is léptünk be!
@fifibá55: "Hülyeség. Egy egész évre pl. 5-6 üveg középkategóriás bor, vagy egy koncertbelépő ára, ha valaki úri passzióból teljes árat fizet. Aki előre gondolkodik, annak még kevesebb."

Valójában az éves BKV bérlettel összevethető az ára, amit:
1. Nem kell tekerni, úgy is megy
2. Nem csak a nagykörúton belül működik.
3. Nem kell rá külön jegyet venned, ha fél óránál tovább utaznál.

Persze lehet hasonlítani egy BMW i8 árához is, és hát ahhoz képest p.csa olcsó, csak hát ugye...
@Kandaláber: "Jol csinalni vagy elrontani, minket tulajdoni forma sajatja."

Viszont a szelekció és a kontraszelekció viszont az, így állami tulajdon esetén a legtöbb esetben az elrontás felé viszi a dolgot.
Itt is mégegyszer megírom: Drága és nincs olyan nagy szükség rá!
@Mezei Csaba: 1100 bringa az lóf.szt nem segít egy olyan városban, ahol napi szinten kb 1 millió embert kell megmozgatni. A BuBi rendszere nem nyújt valós alternatívát a dolgozó népnek, mert ők jellemzően nem a belvárosi romkocsmákban, hanem a külvárosi panelekben, esetleg az agglomerációban laknak. És ugye ott meg Bubi nincs. Ha már 1x megveszi a bérletet, nem fog mellé még bringa bérletet is venni és az utolsó 3 km-en bringázni, mivel ahol Bubi van, ott a legsűrűbb és leggyorsabb a közösségi közlekedés is.

Úgy általában az egész Bubis téma nem komplex, meg egyedi, meg ambíciózus, hanem méregdrága, vérlázító, és fölösleges. Sajnálom, hogy neked a főnököd azt adta ki, hogy védd meg itt a mundér becsületét, de bizony mi független budapesti átlagpolgárok pontosan tudjuk, hogy te meg a főnököd is rohadt sok pénzt loptatok abból a bringánként 1 millióból, és fonjuk a kötelet a fajtátoknak.
@ordasbacsi: Ezt a levegőn és a kaján kívül bármiről elmondhatod.
@Gera:
De értem a koncepciót, csak a korlátot látom kevésnek. Te nem érted a koncepciót, mert a koncepcióba elméletileg bele kellene férnie annak, hogy valahol lezárod, beugrasz pár percre, aztán tovább mész, ezt alátámasztja az, hogy van hozzá (elektronikus) zár is. Tehát nem minden esetben kellene elvileg visszavinni, csak akkor ha hosszabb időre bemész valahová, ehhez egy 1 órás korlát ideális lenne, ami még bőven motiválna arra, hogy ne "ülj" a kerékpáron feleslegesen, és mindig legyen az állomásokon szabad bicaj, ugyanakkor lenne idő időnként beugrani valahová.

"A két legtávolabbi pont kb 6 km lehet egymástól, erre nem elég fél óra?"

Nekem igen, de egy átlagos középkorú, idősebb embernek, aki 10-15 km / h sebességgel teker (ami fél óra alatt 6-7,5 km), nem lenne elég ha azt is figyelembe veszed, hogy forgalom miatt is meg kell néha állnia. Na meg mint írtam, közben nem 100-as, hogy a legrövidebb útvonalat választja, hiszen lehet útközben is dolga.

"Ami az árst illeti, ez nem bizonygatás, pláne nem csúsztatás, nekem ezzel az árral nincs bajom, neked meg van, ennyi. Mindig lesz olyan, akinek drága. Majd kiderül, hogy használják-e az emberek."

Most már próbálsz szépíteni, de ezt az érvelési hibát követted el az előbb:
hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C3%BAsz%C3%B3s_lejt%C5%91
@Gera:
Egyébként nézd meg az alatta lévő kommented, hogy máshol milyen ára van a hasonló rendszereknek. Olyan országokban, ahol magasabb az árszínvonal és a bérszínvonal egyébként. Azt elhiszem, hogy neked nem túl magas az ára, de kevesen fognak a BKV bérlet fölött (a koncepcióból fakad, hogy azt nem helyettesíti, hanem kiegészíti) még erre is költeni, a kommentelők többsége is drágállja itt.
@Nancsi:
Na meg a koncepció szerint ez kiegészít más közlekedési formákat, de nem helyettesít, szóval a BKV bérlet árával nem összevetni kell, hanem hozzáadni.
@Nancsi:
"Sajnálom, hogy neked a főnököd azt adta ki, hogy védd meg itt a mundér becsületét, de bizony mi független budapesti átlagpolgárok pontosan tudjuk, hogy te meg a főnököd is rohadt sok pénzt loptatok abból a bringánként 1 millióból, és fonjuk a kötelet a fajtátoknak."

Nem tudom, honnan veszed, hogy a főnököm mit adott ki nekem, a "kötelet fajtátoknak" és hasonlók pedig csak téged minősít.
@diszkriminans: a kerékpártároló nem váltja ki a bubit. Pl. a mostani időben, amikor eső készülődik, de délelőtt jó idő volt, délelőtt használtam volna a bubit a városban, este pedig az esőben metróval megyek haza, nem biciklivel

A szimpla kerékpártárolóval ugyanaz a probléma, hogy ha nem akarom használni a biciklit, akkor is vissza kell mennem érte, mert gondolom napokra, hetekre nem hagyhatom ott, ha éppen rosszra fordul az idő.

Szóval a bubi egy specifikus funkciót tölt be, hogy bárhol felvehetek egy biciklit, és bárhol lerakhatom, ahol van tároló, azon túl nem kell foglalkozni vele. De abban egyetértek, hogy jelenleg túl drága, különösen BKV bérlet mellé, mert én azzal használnám párhuzamosan, mert csak akkor bicikliznék, ha éppen az a praktikusabb.
@diszkriminans: Ember, ez a _maximális_ távolság. Az átlagos utat a rendszerben olyan 10-15 percre saccolnám, ebbe egy 15-20 perces megállás fér bele...

Nem követtem el érvelési hibát, pláne nem a slippery slopeot. Talán kicsit félreérthető volt, de én nyilván nem arra gondoltam, hogy neked a fele is drága lenne, hisz megmondtad, hogy az jó lenne. Én arra gondolok, hogy nyilvánvalóan egész csomó ember arra is azt mondaná, hogy drága. A kérdést az dönti el, milyen mutatókkal fog működni a rendszer. Egyébként sokkal jobb egy magasabb árral indítani, mert az esetleges csökkentés jobban eladható, mint a duplájára emelés arra hivatkozással, hogy túl sokan akarják használni a rendszert a kapacitásához képest :)
@Mezei Csaba: Khm... miért ez az állami rendszerű bérbicikli rendszer működik?
@dr Smittpálelnökúr: Még nem működik, de fog. Az állami, EU-s, önkormányzati (vagy akár céges szponzorációs) támogatásra pedig szükség van, mert a modell még nem életképes. Az Európa-szerte látható jó példák azt mutatják, hogy a közbringa (akárcsak a nagyobb zöldfelületek, autómegosztás, integrált várostervezés, stb.) igenis hozzájárul a városok élhetőségéhez. ezek nélkül a támogatások nélkül még a tervezési fázisban elhalt volna az ügy (és ez nem csak Mo.-ra igaz).
Jó lenne. De mint minden ilyesmi, itt minden "egyedi", egyedien kurva drága, s egyedien szupersok pénzből mégis használhatatlanul sz.r.......
bici"g"lizni a tajparasztok szoktak
biciklizni meg akinek épp az a kényelmes megoldás
de jó azoknak, akik mindenre százmilliókat kapnak, majd kiderül, hogy hulladékra költötték. S ezután még százmilliókat kapnak, hogy helyre hozzák (vagy inkább mégtöbbet papírozzanak...), s utána elégedetten röhöghessenek egy porsche cayenne-ből a sok bubinál nézelődő birkára........
@spontan:
Nem azt mondtam, hogy a kerékpártároló felváltja, hanem azt, hogy ilyen díjszabással még az is jobb megoldás lenne. Sőt, még az is, ha a BKV-n meg lenne oldva a kerékpár szállítás (jó, ez azért nem igaz, csak költői túlzás volt).

@Gera:
"Ember, ez a _maximális_ távolság. Az átlagos utat a rendszerben olyan 10-15 percre saccolnám, ebbe egy 15-20 perces megállás fér bele..."

Te írtad, hogy a maximális távolság, és hogy még ez is bele kell férjen fél órába, én meg ezt megcáfoltam, most meg próbálsz módosítani az álláspontodon. Egyébként nem ez a maximális távolság, mert mint írtam, kitérő is lehet. Nyilván útba lehet ejteni közben egy állomást, és kerékpárt cserélni (vagy visszavinni és elvinni ugyanazt), de ez olyan kényszermegoldás.

Te ezt írtad, NEKEM:
"Ha az ár feleennyi lenne, akkor meg az lenne drága. "

Nem írtad, hogy én mondanám akkor drágának, de azt sem írtad, hogy másnak, ugyanakkor nekem címezted, így ez a mondatod ebben a kontextusban azt jelenti, hogy ÉN drágállanám akkor is, ha fele annyi lenne. Az, hogy te eközben mit gondoltál, azt nyilván nem tudom kitalálni.

"Egyébként sokkal jobb egy magasabb árral indítani, mert az esetleges csökkentés jobban eladható, mint a duplájára emelés arra hivatkozással, hogy túl sokan akarják használni a rendszert a kapacitásához képest :) "

Vagy csak egyszerűen az igényekhez igazítják a kapacitást. Mert egy ilyen rendszernek az lenne az értelme, hogy minél többen használják, hiszen közpénzből épül nagyrészt.
@Mezei Csaba:
Ha állami támogatásból épül egy ilyen rendszer, akkor a tömegek igényei szerint kell megvalósítani, a profitorientáltság csak másodlagos. Itt viszont sikerül(ni fog talán valamikorra) jó drágán, állami pénzből egy olyan rendszert megvalósítani, ami aztán alkalmatlan arra, hogy tömegeket szolgáljon ki.
no lehet én is buta vagyok, amiért nem értem, vagy esetleg félreértem a bubi működését - díjszabását, de szerintem aránytalanul drága, és pont azok "esnek el" tőle így, akiknek szólnia kellene: a mindennapi használók, akiknek nem feltétlenül van éves bérlete.
én varsóban használtam ilyen rendszerben kerékpárt és ott egyszeri díjat kellett befizetni (10 pln, kb 7-800 forint), ami után "korlátlanul" használatba is lehetett venni a bicajokat. az első húsz perc ingyenes volt, majd egy óra is csak 1 pln-be került. ezért lepődtem meg annyira, amikor csekkoltam a bubi árait, de még egyszer bocs, ha én nem látom át kellőképp a rendszert
@diszkriminans: Én nem módosítottam semmit az álláspontomon. Megmondtam, hogy a leghosszabb út is belefér, ennyi. Elkezdtél itt magyarázni, hogy te meg is állnál, erre hozzátettem, hogy átlagos esetben nyilván ez is belefér, bár ettől függetlenül továbbra se nagyon értem, mi szükség van erre. A busz se várja meg, amíg elintézem a dolgom. Arról nem is beszélve, hogy nem is nagyon merném otthagyni sehol a biciklit, mert kell a fenének az a hercehurca, ami az esetleges eltűnésével járna.

Továbbra is azt mondom, hogy ez a rendszer nem egyenlő a saját biciklivel, vannak előnyei is ahhoz képest és hátrányai is, arra kell használni, amire kitalálták.

Ár:Ezért mondtam az imént, hogy talán félreérthető voltam, ragozzuk még? Esetleg kérjek bocsánatot is?
@diszkriminans: Én egy kicsit pozitívabban látom ezt (nem vagyok BKK, BKV, stb alkalmazott). A támogatás garantálja, hogy elinduljon, pénzügyi fenntarthatóság pedig azért kell, hogy hosszú távon is fennmaradhasson a rendszer. A profit csak akkor kell, ha 100%-osan cégek üzemeltetik.
Nyilván az elején még nem fog tömegeket kiszolgálni, de ha működőképes lesz a rendszer, és bővítik is, akkor igen. Valahol viszont el kell kezdeni.
@maxval, a gondolkodó birca: rosszul írtad, a biciglit g-vel írják a magadfajták :D
@Mezei Csaba: Egyébként semmilyen szám nincs kőbe vésve, se az árak, se a percek, percek alatt lehet módosítani a tapasztalatok és a reakciók függvényében. Nem hinném, hogy az lenne a cél, hogy ne használja senki.
@maxval, a gondolkodó birca: A birkák nem bringáznak. Nem érik fel ésszel és nem érik el lábbal
@Gera:
"Én nem módosítottam semmit az álláspontomon. Megmondtam, hogy a leghosszabb út is belefér, ennyi. Elkezdtél itt magyarázni, hogy te meg is állnál, erre hozzátettem, hogy átlagos esetben nyilván ez is belefér, bár ettől függetlenül továbbra se nagyon értem, mi szükség van erre."

Én levezettem (nem forgalmi okú) megállások nélkül is, hogy ez egyszerűen az átlagembernél nem igaz, mert 10-15 km/h az átlagos haladási sebességük forgalommal nem számolva, és forgalmi okokból valójában ennél is lassabbak. Most meg szándékosan abba kapaszkodsz, hogy én emellett(!) még azt is megemlítettem, hogy ráadásul ha valahová beugrasz vagy kerülnöd kell, akkor még több idő ugyanez, de egyébként enélkül sem elég a fél óra ehhez. Nyilván ezt lehet kombinálni, ugyanilyen tempónál felét teszik meg, de közben betérnek valahová, akkor megint lehet, hogy nem fér bele. Te 10-15 percekről beszélsz, mint átlagos használati idő, miközben egyetlen piros lámpával veszíthetsz 2-3 percet.

"A busz se várja meg, amíg elintézem a dolgom."

Nem, többek között ez az előnye a kerékpározásnak, hogy nincs megállóhoz és menetrendhez kötve. A busznak meg az, hogy nem kell tekerni (bár ez az átlagember egészségi állapotát nézve hátrány is egyben).

"Továbbra is azt mondom, hogy ez a rendszer nem egyenlő a saját biciklivel, vannak előnyei is ahhoz képest és hátrányai is, arra kell használni, amire kitalálták."

Én sem vitattam, hogy egyenlő lenne a saját kerékpárral, viszont mivel az árat leszámítva is vannak előnyei és hátrányai is, nagyjából hasonló súllyal, ezért bátorkodtam még az elején összevetni a saját kerékpár árával, mert egyébként nagyjából oda kellene belőni, és nem a hobbi szintű kerékpárokéhoz. Nyilván kérdezhetnéd, hogy de akkor hogyan jöhetnek ki fenntarthatóan a rendszer, ha ugyanannyi lenne, mint a saját. Nos, az belátható egyrészt, hogy egy bérkerékpár sokkal többet megy egy nap, mint egy saját, másrészt meg szó sincs fenntartható rendszerről, eleve a cél valaminek az ösztönzése lenne közpénzből, amire viszont nem alkalmas ebben a formában a rendszer.
a nem lehet szerelni megfogalmazas azt takarja amit lattam magukon a bicikliken hogy az imbuszcsavar fejibe belenyomnak nemi ragacsot? hat az biztos riasztoan hat...
Nehéz és lassú. Rombolja a városképet, hisz ronda is. De szerencsére rohadt drága bérelni, így csak turisták fogják égetni magukat vele.
Elkepzelem, hogy egy frekventalt iranyon orankent tizen kiberelnek 1-1 bringat amig ugyanazon az utvonalon a villamoson percenkent 600 ember utazik, valoban racionalis lesz a tomegeknek. Megint egy haszontalan majmolas nyugatrol a penzembol.
@diszkriminans:

Az én városomból négy irányba haladó bicikli-utakon hétvégenként nem lehet elférni. Ez így volt 3 éve, és minél jobban bövültek, bövülnek az utak, annál többen vannak. Ergo eddig csak és kizárólag a bicikli utak hiány volt a "nem-divat" miértje.

Biciklizni nem trendi, hanem jó. Helyzetváltoztatás a legnagyobb praktikummal, "olcsón", a szabdlevegön, !!!egészségesen!!!, parkolási kellemetlenségeket elkerülve, bármilyen tömegközlekedésen szállítva, meg a klisé, környezettudatosan.
Egy autó egy emberrel = 8m² placc.

Egy bicikli egy emberrel = ~1m² placc.

Mi a kérdés?
@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust:

De gondolom nem Budapesten élsz, mert a vidéki kerékpár közlekedésről én is pont ugyanezt írtam, hogy nem a trendiség irányítja. A kerékpárút építésekre is szükség van, sokkal többre, mint jelenleg.
@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust: Nem autorol beszeltem (villamos...), egyebkent meg nagyobb mennyisegben mar teljesen veszelyes, hogy minden iranybol bringasok cikaznak a gyalogosok kozott. Es ehhez eleg ha egy nagy teren egyszerre 10 bringas megy kulonbozo iranyokban, mert nekik ugy a legrovidebb. Lassan az 5. keruletben is eletveszelyes a legtobb helyen gyalog menni.
@Cariotis:
Hosszútávon az a megoldás, hogy külön alkalmi engedélyeket és az áruszállítást leszámítva ki kell vezetni a Nagykörútig az autóforgalmat, és akkor lesz elég sáv a kerékpárosoknak és a tömegközlekedésnek.
@diszkriminans: A gyalogosforgalmat igy is fogja veszelyeztetni, sot meg jobban. A villamos a sinen, az auto az uton megy, de a legtobb nyomorult bringas ahol epp gondolja es kicentizve kerulget mindenkit a gyalogostomegben.
A peldadra terve meg akkor az lesz, hogy a legtobb ember a Hungarian belul fogja kovetelni a lezarast mivel akkor meg odaig megy be mindenki autoval...
@diszkriminans: "szóval a BKV bérlet árával nem összevetni kell, hanem hozzáadni."
És miért kell hozzáadni - miért nincs benne? Egyébként meg nem egészít ki semmit, mert ahol van BuBi, ott kiváló a közösségi közlekedés Budapesten.
@Cariotis:
"A peldadra terve meg akkor az lesz, hogy a legtobb ember a Hungarian belul fogja kovetelni a lezarast mivel akkor meg odaig megy be mindenki autoval... "

És idővel az is meg lesz oldva, az autót meg majd használják arra, amire eredetileg ki lett találva: távolsági közlekedésre. Persze abban is biztos vagyok, hogy ebben is utolsók között lesz Budapest az európai nagyvárosok közül, és nem biztos, hogy mi megéljük, mikor így lesz.
@Mezei Csaba: Látom a felvetéseimre reagálni az nem ment - nincs tán megírva a promóanyagban a kínos kérdésekre adott szabványválasz? Ezért kifizetni 5 millió tanácsadói díjat...
@Nancsi:
Mint már írtam, harmadannyiért és fél óra helyett 1 órás korláttal remek kiegészítője lehetne a tömegközlekedésnek, de ha a BKV bérletben benne lenne az ingyenes használata, az még jobb lenne.
@diszkriminans: Nem az autozas a problema, hanem, hogy sokan szarni is azzal jarnak, foleg aki belvarosi (tagabb ertelemben), akinek hitelre van a szepauto mert az kell, mert a Ferike fia kapott az apjatol meg a Laci 150 bruttoval is autoval tud jarni. Ettol meg peldaul pont a legbelso setaloutcas reszrol a bringat is ugyanugy ki kellene tiltani.
@Nancsi: A mocskoláson kívül érdemi felvetést nem láttam. De minek is kérdezel, ha ekkora látnok vagy.
@Cariotis:
Igen, ezt a problémát mondjuk a dugódíj is részben orvosolni tudnál. A legbelső sétálóutcákkal kapcsolatban egyetértek, ott a bringáknak sem lenne helye.
@diszkriminans: Nanehogymár. Mit vezettél le? 15km/h átlagot simán lehet menni Budapesten biciklivel. Na ennyit erről.
@Gera:
Ez most komoly? Ennyit fogtál fel abból, amit írtam? Jó, még egy próbát teszek:

Nem azt mondtam, hogy nem lehet 15 km/h-s átlagot menni Budapesten biciklivel, hanem azt, hogy az átlagember nem fog ilyen átlagot produkálni, mert eleve a haladási sebessége forgalmi akadályok nélkül is 10-15 km/h. Én ha nem sportolási célból teszem, és leizzadni sem akarok, 20-25 km/h-val haladok, és forgalmi akadályokkal így meglenne a 15 km/h, feltételezem neked is menne ugyanez, de bazmeg, nem csak mi vagyunk a világon. Ha ezt nem bírod felfogni, akkor nem tudom minek álltam le veled vitatkozni kisgyerek. Nem baj, majd ha majd felnősz, talán megérted.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása