Partnerünk

Vállalkozásoknak

VH_ebook_DISPLAY_banner_200_200_px_02.jpg

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adosság (1) adósság (8) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) Bank (1) bank (48) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (27) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) Bitcoin (4) bitcoin (1) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztositó (1) biztosító (3) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) Bloomberg (1) bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (1) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) brüsszel (1) Brüsszel (2) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) EU (12) eu (1) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurózóna (1) eurozóna (1) eva (3) EVA (1) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) fidesz (2) Fidesz (1) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) gdp (4) GDP (9) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) google glass (1) görögország (2) Görögország (3) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) hiteltársulás (1) Hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) Kína (5) kína (1) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztositás (1) kötelező biztosítás (3) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) lopás (1) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) Magyar Posta (1) magyar posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) matolcsy györgy (1) Matolcsy György (6) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) Mol (2) MOL (4) mol (1) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) Orbán (1) orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) otp (2) OTP (1) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (2) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) pszáf (3) PSZÁF (7) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) spanyolország (2) Spanyolország (1) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) takarék (1) Takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (1) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) Világbank (1) világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

wizzair.jpgMagyar cég-e ez a Wizzair fapados légitársaság, amely hamarosan a londoni tőzsdére léphet? Szeretjük-e mi magyarok a Wizzairt, vagy árulónak tartjuk?

Nem könnyű kérdés, két erősen eltérő álláspontot képviselnek azok, akiknek egyáltalán bármi eszébe jut e kérdésről, akik egyáltalán olvasnak gazdasági cikkeket. Nézzük az igencsak eltérő dallamokra írt két főcímdalt!

Kezdjük a pozitívval, miért is ne azzal kezdenénk? Szóval van ez a Wizzair, amely egy rendkívül feszesen versenyző iparágban, a fapados - más néven low-cost - légitársaságok piacán lett nagyon sikeres vállalkozás. Vezetője Váradi József egykoron a Malév, a hivatalos magyar légitársaság élén is állt, onnan kibukott, de lám, éljen az örökké küzdő ember, megcsinálta a maga légitársaságát, és sikeres lett. Mi ez, ha nem magyar eredetű nemzetközi sikersztori? Van már majdnem 50 gépük, repülnek ide, repülnek oda, és két üzleti területen valóban bivalyerősek. A turistajáratok és az Európán belül ingázó kisebb pénzű kelet-európai munkavállalók kiszolgálásában. Járatok mennek a spanyol, a görög tengerpartokra, de a lengyel, magyar, román, bolgár ingázókra is erősen számít a társaság, praktikusan azt is mondhatjuk, hogy ők viszik a rettegett kelet-európai vízvezeték-szerelőt Londonba. És lám, ez a magyar és lengyel indulású kis légitársaság mára akkora siker, hogy a legnagyobb londoni befektetési házak nyüzsögnek körülötte. Ha terveik sikerülnek, akkor nem is a kis pesti, hanem rögtön a nagy londoni parkettre léphetnek ki, akár 200 millió eurót bevonva a további terjeszkedéshez.

De létezik egy „magyarosabb”, kicsit fanyalgóbb, irigyebb megközelítés is. Van ez a sértett ember, ez a Váradi, elcsapták a Malévtól, és lám, addig ugrabugrált, amíg úgy feljelentette az uniónál a mi kedves nemzeti légitársaságunkat, hogy az kénytelen volt elpusztulni. Az ország így elveszítette egy komoly munkáltatóját, kevesebb turista jöhet az országba, bizonyos desztinációkat pedig jó időre elfelejthetünk. Ez a fickó ráadásul annyira idegenszívű, annyira nem nemzeti érzelmű, hogy lám, a cégét is kiköltöztette Budapestről Genfbe, biztos fájt neki az adófizetés, ha az magyar célokat szolgál. Most éppen tőzsdére megy, örülne a hazai parkett, ha ideérkezne, de mit csinál ez az arc, hát nem Londonba viszi a részvényeket? Ennyi öröme se legyen szegény magyaroknak.

Az üzlet az üzlet, éljen a verseny, tetszettünk volna vonzóbb feltételeket kínálni, azt meg persze úgysem tudhatjuk, hogy jól dönt-e a Wizzair. A mai online kereskedési világban a határok könnyen átjárhatók, így nagyjából mindegy, hogy hol megy tőzsdére egy cég. Talán egyedül az időeltolódásnak (például New York ilyen szempontból egy kifejezetten európai cégnek nem olyan jó választás), illetve a költségeknek van jelentősége. London például drága tőzsde, mert részvény-vásárlásnál egy magas (stamp duty elnevezésű) illetéket kell fizetni, ám a svájci központú Wizzairt ez nem érinti, mert ezt csak azoknak kell megfizetniük, akik székhelye az Egyesült Királyságban van.

A Wizzair üzleti hangsúlyai alapján érthető a londoni megjelenés, mert a társaság útvonalhálózatában London hangsúlyos, valamennyi repülőtér közül innen indul a legtöbb járata. Persze lehet abban bízni, hogy előbb-utóbb majd megjelenik Budapesten is, és miközben kint fontban, addig Budapesten forintban forog majd a papír. Az új és nagyon izgalmas budapesti részvény pedig itthon majd erős lefedettséget kap a magyar sajtótól és az elemzőktől.

Most tehát így állunk! Egyelőre ne fanyalogjunk, hanem örüljünk! Ha sikerül a bevezetés, akkor örüljünk annak, ha pedig néhány magyar befektető nagyon gazdag lesz, akkor annak. A részletek és a várható árazás tekintetében persze ma még erősen információhiányosak vagyunk, a Wizzair alig közöl adatokat magáról, majd ha lesz valódi kibocsátási tájékoztatója, abban biztosan sok elemezhető információ lesz.

Jó üzlet lesz beszállni a Wizzairbe? Tudja a fene. Éppen átalakulóban van az iparág, talán most van a csúcson, talán még a maradék piacot is elhódítja a klasszikus légitársaságoktól. Minden változik, minden forrong, egy valami azért állandó: az, hogy a fapados modell egyszerre viszonylag olcsó és egyszerre viszonylag bosszantó. Ezeknek mindig muszáj kifejezetten szemétkedniük velünk, hogy annál jobban megbecsüljük, hogy ennyiért is lehet repülni.

Az üzlet lényege a rossz szolgáltatás. Ha kell, kiállítanak a betonra egy órára. Ha kell, fizetni fogsz a kézipoggyászodért, a helyedért, a bankkártya-használatodért. Ha ezekért már nem lehet pénzt kérni, mert megtiltja az unió, akkor majd fizetsz azért, hogy két szemed van, vagy, hogy a zoknid rajtad maradhasson a repülőn, vagy azért, hogy élsz, jön a szívritmus-illeték. Ezek kreatívak, ezek rád szálltak. Ha pedig megszokod az új „költségeidet”, majd négy centivel megváltoztatják a felvihető csomag méretét és webshopot csinálnak egy bőröndgyártóval együttműködve. Folyton ötletelnek, de ez tudatos, hiszen a bosszantási faktor ellenére ugyanazok, akik a jegyvásárlás végén megfogadják, hogy soha többé nem repülnek fapadossal, legközelebb megint ott böngésznek a fapados oldalakon.

Másrészt hiába derogál sok üzletembernek a fapados, akik inkább kellemetlenséget is vállalva, csak klasszikus gépekkel hajlandók utazni, valójában ma már nagy különbség nincsen a fapados szolgáltatásokhoz képest. Mindkét csapat nagyjából azonos időt igényelve oldja meg az utazásokat, nagyjából azonos repterekre érkeznek.

A Wizzair az európai fapados iparágban amúgy nem is különösebben nagy játékos, nem egy Ryanair, vagy Easyjet, esetleg a klasszikus légitársaságokból kiszervezett Germanwings, vagy Norwegian, hanem egy kisebb szereplő. Most tőzsdére megy, becsüljük meg a sikerét! Lám, a kormányunk is megszerette. Egy ideig még botrány lehetett, hogy e cégben vállalt szerepet Oszkó Péter, a volt pénzügyminiszter, hogy nem szégyelli magát, miért nem mentette meg inkább a Malévot – olvashattuk a sajtóban. Ma már a Wizzair a kormányzatnak sem ellenség, hanem fontos partner, repül keletre új kedvenceinkhez, például az azeri Bakuba is! Hajrá keleti nyitás.

Valójában tényleg büszkék is lehetünk, egy igazi, nagyon kompetitív piacon lett „Jani” ez a cég, globális versenyben, sok nyugati játékost megelőzve. Persze, igaz, talán tényleg kinyírta a Malévot is, de sajnos az amúgy is menthetetlen volt.

Amennyiben tetszett a bejegyzésünk, kövess minket a Facebookon!

 

 


Címkék: wizzair

A bejegyzés trackback címe:

http://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr646236331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Haverka..a sok uzletembernek nem derogal a "fapados" csak szolok ;)
Amugy meg ha az ujjaid szeretned pengetni,akkor inkabb irj valamelyik tarskereso oldalra..Ugyan is amit itt papirra vetettel annak a "90"%-a egy nagy f@szsag.. ;)
A kérdésfelvetés jó, kár, hogy ennyire nem járta körbe a cikk, hanem lett helyette egy ilyen idetolt bullshit..
Az én kedvenc verzióm, amúgy a kérdésről a következő:
Van ez az ember, aki ért ahhoz amit csinál. Jó szándékot feltételezve, valószínűleg simán belevágott volna a Malév reformjába is. Abból is lesz szép pénze, ha meg nem sikerül, akkor nem a saját pénzét vittel legalább vásárra. Csakhogy! A Malév egy nagy, állami cég. A helyi kiskirályok és hasonlók biztos, hogy nem örültek annak, hogy valaki megbolygatja a status quo-t. Akadályozták a munkát, míg végül abbamaradt a fejlesztési kísérlet. Emberünk meg a: Kapjátok be a faszomat, majd én megcsinálom akkor magamnak! felkiáltással nekiállt a wizzairnek. és valóban kinyírta a Malévot, de pont annyit is ért az.
@wektor77: hu de kemeny voltal ecsem :)
Tul sok szodat ittal ebed utan, hogy csak egy ekkora bofogesre futotta? Ezert kar volt erolkodnod, lam majd beszartal :)
@Rob67:
Akkor most ezek szerint vagy Te irod ezt a szart, vagy elettarsi kapcsolatban vagy annak irojaval..?Vagy csak szimplan egy kis kocsog troll vagy..?
@Rob67:
Jah bocs csak most nezem..csak egy kis kocsog troll vagy..
"Ha kell, fizetni fogsz a kézipoggyászodért, a helyedért, a bankkártya-használatodért."

Persze, hogy fizetsz, mert még így is ezrekkel, olykor tízezrekkel jobban jössz ki azokon az útvonalakon, ahol több szereplős a verseny, mint egy hagyományos légitársasággal.
Az meg már ne a Wizz sara legyen, hogy vannak olyan hülyék, akik elfelejtik kinyomtatni a beszállókártyájukat, vagy képtelenek utazás előtt 10 percet rászánni arra, hogy elolvassák az utazási feltételeket, vagy lemérni a kézipogyójukat.

Ugyanis a Wizz elsősorban ezekből a figyelmetlen utasokból él, mert ők hagyják náluk a legtöbb pénzt. Az már a dolog iróniája, hogy ugyanezen utasok hangos kisebbsége miatt megosztó a légitársaság híre.
Engem leginkább nem érdekel. Az nyilvánvaló, hogy nem magyar.
@♔batyu♔: Mitől nyilvánvaló? Ne tévesszen meg, hogy sikeres, attól még magyar.
Legalábbis ha a Malév magyar volt, mikor 49%-ban orosz tulajdonban volt, és egy magyar sem volt a menedzsmentben, akkor ez még magyarabb, mint az volt.
magyar? vmi offshore izé, nem? de.
@Steppenwolf: jajne. kotvány és pont. nem a bőröndös szarevés a (fő) baj, hanem a hétórás késések.
ahová én megyek, oda nem visz más budapestről. milyen verseny? pfff
@Steppenwolf:

mi az a megosztó hír?

ha a többórás késésért reklamálok és az Európai Bíróság itéletével jövok, akkor a wiszér aszongya, hogy az rájuk nem vonatkozik ?! wtf ?

nem tartják be az EU utasjogait, mert az rájuk nem vonatkozik ...

és akkor még ök sirnak hogy megosztó hír ...
én aludtam Luton-on a Wizzair-nak köszönhetően ezúttal is köszönet érte....én nem szeretem...
@kutya vacsorája: "offshore izék" részvényeit a legritkább esetben veszi fel a londoni tőzsde kereskedésre.
A hétórás késések nem mindennaposak, és ha van ilyen, leggyakrabban utasrosszullét, meghibásodás, vagy időjárási körülmények miatt fordulnak elő. Mellesleg pár hete volt egy nemzetközi összehasonlítás az Airportalon késések tekintetében, amiből az jött ki, hogy a Wizz lényegében nem kevésbé megbízhatóbb, mint más nagyobb, neves európai konkurensei.
Arról meg nem a légitársaság tehet, hogy másnak nem éri meg járatot nyitni onnan Budapestre, de Wizz desztinációinak 90%-ára van más légitársasággal alternatíva, nem ritkán több is.
@Fekete Pestis: Nemrégiben a Lufthansát is hasonló miatt perelték...
Most akkor mi van? Ettől még mindig ők a világ egyik vezető prémium légitársasága, még akkor is, ha lassan túlnőnek rajtuk a feltörekvő közel-keletiek.
@Tyreo: Egyetértek veled, nekem is ugyanez a véleményem. Nem szeretek politizálni de ezt a cikket vagy egy kocka írta vagy egy liberós. Hogy jön ide hogy "nemzeti" meg hogy büszkeség vagy szégyen? A Wizzair üzleti szempontból egy sikertörténet, Váradi úr pedig egy tehetséges, rátermett üzletember. Az hogy másoknak ez nem tetszik azok tehetnek egy szívességet. Csinálják utána.
Váradi volt a Malév egyetlen olyan vezére, aki maga is repült: pilóta volt (nem is akármilyen). Amikor vezér lett, a cégnél 14 (leírom, hogy érhető legyen: tizennégy!!!) vezighelyettes volt! Ezeket akarta leépíteni - össze is fogtak ellene rendesen. Hát nem kell csodálkozni azon, hogy már csak dacból is, de megcsinálta a Wizz-t.

Jól tette!
Amíg szaré'-hugyé' brutazom velük Európát, pont leszarom a fanyalgókat.
Egy tank benzin áráért (oda-vissza) szoktam velük utazgatni, míg a dicsőséges malév esetében erre esélyem sem volt.
Most, ha a kedvem azt diktálja elrepülök pl. Ciprusra hétvégére és magasról teszek a poggyász díjára, mert mi a lófaszt vigyek magammal 3 napra, a teljes gardróbot?
@füles1098: En meg majdnem Gatwicken a British Airwaysnek koszonhetoen. Illetve utana Budapesten, mert epp csak elkaptam az utolso videki vonatomat videkre. @Gribbin János: Errol en is hallottam, nem tudom mi igaz belole. MEg akarta reformalni a malevot, de hat allami kozos lonak turos a hata, persze hogy ellenallasba utkozott.
Én csak azt nem értem, hogy honnan jön ez az igény a mellveregetős büszkeségre, amiért van vagy épp nincs nemzeti légitársaság?

Minden cikk alatt belefutok Malévról nosztalgiázó emberekbe és sosem értem őket. Miért kell egy cégre azért büszkének lenni, mert történetesen magyar és egy van belőle? Akkor legyünk a MOL-ra meg az MVM-re is patriótaként büszkék?

Főleg annak fényében vicces ez, hogy a Malév jóindulattal volt alsó-középkategóriásnak nevezhető. Azonos útvonalon a riválisok mindig jobbak voltak szolgáltatásban, árban pedig 50-50% volt a megoszlás. Ezért is utaztam a kezdeti tesztelés után mindig KLM-mel Amszterdamba, amikor kellett, pedig aztán ha valakik, akkor ők nemzetközileg a gyenge és udvariatlan fedélzeti szolgáltatásukról ismertek. És még így is őket választottam a Malév ellenében.

Wizz-zel egy tíz évvel ezelőtti londoni utat leszámítva tapasztalatom nincs, de mondjuk fapadost flag carriernek megtenni elég béna húzás. Olyanok, amilyenek, kategóriájukon belül úgy hallom tisztességesek és a gyenge pontjaikért a poggyászlimittel és a kiváló desztinációválasztással kárpótolnak. Ha lesz Indiába járatuk, ahogy emlegették, lehet, hogy átszenvedem velük.
Én repültem Malévval anno, hát vén tyúkok voltak a kisasszonyok helyett. KLM detto. A malévos bőrülés az jó volt, a KLM-es szendvics fos. Amsterdam ki is jött 110e-ből, de volt hogy utolsó pillanatban 160-at kellett lepengetni. A wizznél meg rendszerint prémium húsáru van, ráadásul szaros 3000 Ft-ért extra lábhelyet lehet venni, hogy elkerüljem a tülekedést. Eindhoven 30e oda vissza, és nem kell kilométereket sétálni a reptéren.
Hát dögöljön meg a Malév hetedíziglen is, meg a sok suttyó tolvaj aki ebből gigantikus szarból lopta össze a miami vityillót.
Az addig oké, hogy ez a poszt nem szól semmiről, de miért index nyitóoldal? Egy taliga apró majom tartalmasabbat rajzol banánhéjjal...
@Steppenwolf:
Na látod magad is megírtad hogy mi ebben a szemétség
Lehet, hogy valaki lazára veszi, a másik elfelejti, vaghy legyen más oak, de ez nem kerülhet 9200 forintba, mert csak egy gombnyomás és az útlevél száma alapján mindent tudnak rólad. Ha kifizeted a 9200 forintot, akkor mennyivel több információjuk van rólad, mintha semmi nem történne?
Itt Londonban sohasem foglalkoztak vele a reptéren, hogy mi van kinyomtatva, vagy akármilyen előkészületet ha nem tettél meg. Én egy kis cetkire szoktam felírni a lajstromszámot és részemről kész volt, soha senki nem kifogásolta.
A másik szemétség volt a részükről amikor azt mondtam, hogy nincs nálam 9200 forint, azt mondta a szerencsétlen odaállított kölyök, akinek ez volt a feladata, hogy 30 font is jó lesz a 9200 helyett. Akkor dühömben majdnem leordítottam a fejét 500 ember előtt, pedig rám nem jellemző, hogy bunkósjkodok. Csak mások figyelmét szerettem volna felhívni, hogy ez így nem jól van. Minden negyedik ember ki volt állítva a sorból, hogy fizessen. Mondtam a srácnak, hogy 30 font az nem 9200 forint, mert előző napon nekem 362 forintér váltották a fontomat. Egyszerű szorzással ellenőruzhető, hogy nem stimmel.
Erre szegény kölyök csak a papírjára hivatkozott, hogy a főnöke ezt az átszámítást adta a kezébe. Ami a pofátlanság teteje, hogy itt Londonban vettem észre, hogy a 9200 forint befizetésre kaptam 6000 forintról nyugtát. Na ennél nagyobb cigánykodást sem tudott volna csinálni a Wizzair. El lehet rajta gondolkodni....
Hogy én mennyire utálom ezt az erőltetett layerezős marhaságot, azt meg még jobban, hogy szét kell trükközni magam ha a eredeti formátumában szeretném elolvasni az adott blogbejegyzést - ha már dolgozott vele a blog gazdája. Nem értem mit akartok, a tartalmat és a kapcsolt reklámokat fogyasszam, vagy a formátum-agymenéseiteket? Ezzel egyet értek el: azokat a bejegyzéseket, amit nem tudok fél percen belül elolvasni eredeti formátumban, inkább nem olvasom el. Jó ez nektek? Tényleg akkora invenció az hogy a hátteret is renderelni kell a gépnek, míg a telefon rám szól hogy húzzam ki a fél wattot sem fogyasztó töltőt ha nem használom? Vagy törődjek bele hogy vesztettünk, és a dizájnterroristák már átvették a hatalmat a bilderberg-csoporttól?
A beszállókártya nyomtatás tényleg nevetséges. Különösen az, hogy nem lehet indulás előtt otthon kinyomtatni, ha több, mint egy hétig vagy távol. Akkor kell keresni egy netcafét. Kielben fél nap volt találni. Mert nyomtatót mégse visz az ember.
Bezzeg pl. abban a (...) Kínában beszállókártya se kell. Megnézik az útleveled, meg a számítógépüket, ha OK, akkor OK. Mehetsz.
@P12_dCi:
Ezt miből állapítottad meg?
A tényekből, amit leírtam?
Bekaphatsz :)))))
Te úgyis azt szereted
@kacsa666:
Látod, ezt rajtad és rajtam kívül nem sokan értik
Ugyanez a módszer van amikor komppal utazok át a csatornán
Egyik alkalommal éjfél körül siettem a kompra és az autópályán menet közben dübörgést hallottam. Leengedtem az ablakot, hogy vajon kívülről jön-e ez a zaj. Mint rájöttem, valószínű, hogy javítás előtt maratták az aszfaltot
A leengedett ablaknál a huzat egy pillanat alatt kivitte a papíromat a szél.
Gondoltam, most ebből gond lesz. De amikor a kikötőbe értem és elmondtam, hogy mi történt , csak nevettek és semmilyen megrovásban nem részesültem. Persze a kompot nem a Wizzair működteti
@fotózós: komolyan, ennyire nehez belefernia megadott poggyaszmeretbe? Hogyhogy masoknak meg mindig sikerul?

@kacsa666: Mar lehet egy honapra elore nyomtatni.
Nekem semmi gondom velük. Tudomásul veszem, hogy szeretik a pénzt, és igyekszem alkalmazkodni. Ha meg nem tetszik valami, keresek más megoldást. Azért elég irreális elvárás, hogy olcsó is legyen, de baromi jó legyen. Trabant árán Mercedes.
A Malévról öreg sztyuvik és mini sajtos szenyák jutnak csak eszembe. Egyáltalán nem sajnáltam, mert drága is volt az akkor már repkedő fapadosok mellett.
Senkinek nem tartanak fegyvert a fejéhez, hogy Wzzair-rel kell utaznia, lehet más megoldást keresni, az biztos tökéletes lesz.
@♔batyu♔: Te ülj lóhátra, és nyilazgatva portyázd végig Európát.
@kutya vacsorája: offshore? Az az új nemzeti fejlesztési miniszter, nem?
@JonhConnor: szerintem a kommenter csak leírt pro és kontra érveket, amelyeket a céget kedvelők és utálók szoktak emlegetni.
@Gribbin János: Ez kemény! Az állam "jó gazda" módjára minden helyre akar csókosokat rakni zsíros állásba. Még magáncégként is szerintem erős lehet a nyomás, valószínűleg nem üzleti döntés volt elsősorban a sok "keleti nyitás" desztináció. Bár nem tudom, mennyire vannak tele a járatok.
@fotózós: nem igazán értem, miről szól ez a 9200 Ft-os dolog. Miért kérték? Egyébként csak el kell olvasni a feltételeket. Ha kinyomtatva kérik, hát kinyomtatva kérik. Ez van. Magyarországon nálad kell tartanod a személyidet, különben megbírságol a rendőr. Van olyan ország, ahol ez nem kötelező.
Szoktam utazni többfajta légitársasággal. A fapados valóban olcsóbb tud lenni.

DE nem az árakban van a nagy különbség, hanem abban, hogy hova érkezik a repülőgép, leginkább pedig az útitársakban. Ha Lufthansaval repülök, a mellettem ülő valószínűleg a laptopját veszi elő. Ha Ryanair-rel, akkor a fasírtos zsemlét.
@funfun:

ha nem nyomtatod ki a beszállókártyádat otthon, a vízér extra pénzt kér a reptéren.
@funfun:

...nekem meg az jut eszembe a Malévról, hogy nem kellett Frankfurtban, Münchenben, Amszterdamban a gurulós bőröndömmel loholnom (máskor pedig órákat ücsörögnöm), hogy elérjem a csatlakozást, mert sok fontos európán belüli célpontra volt Malév járat Budapestről.
@fotózós:

Ez az üzleti modell.
Az árat úgy kalkulálják, hogy az utasok 15%-a nem nyomtatja ki, vagy otthon felejti a beszállókártyát, és ki kell csengetniük a 9000 forintot - ennyivel is olcsóbban tudják adni a jegyet a többieknek. Akik pedig a legolcsóbb jegyet keresik, csak ezt fogják nézni.

Ennél szerintem húzósabb, hogy Stockholmba például nem is repül Wizzair, pedig a menetrendjükben szerepel, és jegyet is adnak el oda. Valójában azonban leraknak egy Skavsta nevű városkában -- de ezzel az erővel Jakabszállásról is indulhatnának (Budapest belvárosig a távolság kb ugyanaz, mint Skavsta és Stockholm T Centralen között).

Szóval ez már egy kicsit szélhámosság (a beszállókártya szerintem még nem az).
Nem szeretem a Wizzairt, ritkán is repülök vele. A kézipoggyászom, ami addig minden légitársaságnál megfelelt, náluk nem. Emlékszem, több mint 10 ember volt kiállítva a sorból, kértem is hogy mérjék le, valóban megegyezik a szabvánnyal a rácsuk (azt mondták ha kötözködöm, nem szállhatok fel a gépre, ez Cataniában volt). Bumm 50 euro. Az is legenda hogy mennyire olcsó. Lehet találni olcsó jegyeket. Igen, ha mondjuk felmész az oldalukra, elkezdesz szörfölgetni, és iderül hogy hopp, márciusra van 20 eurós jegy Barcelonába, akkor nosza menjünk oda(aztán persze kiderül, hogy csomaggal, jutalékokkal az a 20 euro rögön 140). Én külföldön dolgozom, ezért elsősorban haza szeretnék jutni, sokszor nem is magam döntöm el mikor mehetek szabira, hanem a munkáltatóm. Általában a Wizzair és az Airmalta között 40-50 eurónál nagyobb különbség nincs (főleg ha 3-4 hónappal előre lefoglalod).
A dolgok sokkl egyszerubbek.Csupaszitsuk le,ES NEZZUK A DOLGOK TORZSAJAT:

-13e ft volt Bp- London.!

AKKO MIRO BESZELUNK HEEE!...biciklivel is dragabb lott voona hee!
@Mészáros Laci: Én futottam már Amsterdamban gurulós bőrönddel csatlakozást elérni még a Malév idejében.
@Rothstein:

majdnem igazad van mindenben, de ez egy üzleti modell.

a rács, amibe a csomagot bele kell rakni, nem SZABVÁNYOS. A wizzair így döntött. Más légitársaság más centimétereket határoz meg. A kockázat velejárója, hogy néha nem sikerül.

Két éve januárban öt fős társaság utazott Brüsszelbe oda-vissza 3500 forintért, wizzair-rel. Figyelem, összesen volt 3500 forint. "Normál" jegyárakkal erre az utazásra nem kerülhetett volna sor.
@Rothstein:

a csomagot értem, a "jutalékokat" nem - évekkel ezelőtt rászorították a fapadosokat, hogy a jegy árát egészben közöljék.
@wektor77:

"a sok uzletembernek nem derogal a fapados"

nem a derogálás számít, hanem az ÖSSZES költség, amiért üzleti utazásoknál igen ritkán repülnek fapadossal. a fapadosok menetrendje gyakran nem passzol az üzleti utakhoz, nem egyszer "olcsó" reptereket használnak, ahonnan a transzfer költséges és lassú (Varsó / Modlin, Stockholm / Skavsta)
@Billy Pilgrim:

" Akkor legyünk a MOL-ra meg az MVM-re is patriótaként büszkék?"

Kb erről van szó. És azért is válasszuk őket, mert magyar adót fizetnek és magyar adófizetőknek adnak munkát, amiből magyar közszolgáltatásokat finanszírozunk.

Ha számodra gondot okoz az, hogy büszke legyél, elég szar lehet a gyerekednek.
Utaztam már velük, és más fapadossal is. Ez ahhoz képest is kimondottan szar. És nem a fapadosság miatt, hanem a szervezetlenség miatt.
@Mészáros Laci:

Nem tudom hogy mire szorították rá őket, meg mire nem, de illetékek vannak. Pl kártyás fizetés: +10 euro stb stb
Elhiszem van olyan, hogy kifogsz olcsó jegyeket, mert mondjuk jön a reklám, hogy 5 nap múlva lehet menni Amszterdamba 30 euróért, csak éppen intézd el a szabid. Vagy éppen nem Budapesten vagy (sokan külföldön élnek). A 30 euróban nyilván semmi nincs benne egyébként, csak a szimpla jegy ár.
Wizzairrel Máltáról még soha nem jöttem 140-160 euro alatt (tokkal-vonóval), Air Malta meg 160-240 körül szokott lenni. Ráadásul a Wizzair szinte mindig késik, elég sok problémát okozva (taxi, esetleges csatlakozás stb).
@Rothstein:

na most kattintottam egyet a vízérre. holnap BUD-BCN 31990, szerdán vissza 19990, ha most rögtön megveszem, kártyás fizetéssel 51980, semmi további költséget nem számol fel.

"Elhiszem van olyan, hogy kifogsz olcsó jegyeket,"

így van: SZERINTEM erre való a fapados. családi kirándulás írországba (öt személyre) csak jókor vásárolt fapadossal megoldható. szállás pedig B+B.

ezenkívül, ha a menetrendben megfelelne, ÁLTALÁBAN olcsóbbak lennének, mint a "rendes" légitársaságok, pl Lufthansával BUD-MUC-ARN és vissza bármikor jóval többe kerül, mint BUD-NYO, csak lufival van napi két-három járat, vízérrel heti kettő, tehát ha az olcsó jegyet választom, minimum plusz két nap szálloda, és akkor már bukóban van a lufival szemben.

"Ráadásul a Wizzair szinte mindig késik" - ezzel nem értek egyet. pár hónapja volt erről egy cikk, asszem pont a vízeret feketítették, hogy "100-ből 98-kor késve indult" - na ez a tipikus célvezérelt statisztika, amikor a megrendelt eredményhez gyűjtöm az adatokat.
Működő üzleti modell, szolgáltatás, amire van fizetőképes kereslet, népszerű célállomások, szerintem teljesen elfogadható szolgáltatás, rengeteget mászkáltam velük, igen, az utolsó lutoni hazafelé az késni szokott gyakran, aztbekalkulálom már rég, de így megjárom Londont egy nap alatt üzletileg oda-vissza, ha az elsővel megyek és az utolsóval jövök. A gyerekeimmel is kedvesek voltak (miután gombokért vettünk várnai jegyeket tavaly, életünk egyik legjobb nyaralására), soha nem volt gond a csomagokkal sem. Mért ne tetszene, hogy van?
Na, akkor a késésekről:
Apám most látogatott meg Máltán.
Idefelé több mint 1 órát késett, visszafele kb 1 órát.
Az előbbi nagyobb probléma volt, mert akirendelt taxisofőr hazament, újat kellett hívni ...
A jegyár 56.000 HUF volt. 3 hónapja foglaltam pedig. Ő most ért rá és nekem is most volt a legtöbb szabadidőm.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu