Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adosság (1) adósság (8) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) Bank (1) bank (48) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztosító (3) biztositó (1) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) Brüsszel (2) brüsszel (1) BTel (2) buda-cash (2) Buda-Cash (6) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) eu (1) EU (12) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurózóna (1) eurozóna (1) eva (3) EVA (1) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) fidesz (2) Fidesz (1) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) GDP (9) gdp (4) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) Görögország (3) görögország (2) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) hiteltársulás (1) Hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) ina (1) INA (3) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) kína (1) Kína (5) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztositás (1) kötelező biztosítás (3) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) Magyar Posta (1) magyar posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) mol (1) MOL (4) Mol (2) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) Növekedési Hitelprogram (2) növekedési hitelprogram (1) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) Orbán (1) orbán (1) Orbán 10 pontja (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) OTP (1) otp (2) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) Spanyolország (1) spanyolország (2) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) világbank (1) Világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

shrekberlet.jpgA budapesti tömegközlekedés árszabása katasztrófa. Vegyünk egy olyan élhető várost, mint Bécs és rögtön kapunk néhány érvet ahhoz, hogy miért is.

A napokban adták hírül az osztrák bulvárlapok, hogy a fővárosban már 533 ezer éves bérletest tartanak nyilván és év végére 600 ezerre számítanak. Tehát az 1,7 milliós bécsi lakosság harmada éves díjért használja a tömegközlekedést. Ez persze jóval kiszámíthatóbbá teszi az ottani tömegközlekedés finanszírozását és jó alapot ad ahhoz is, hogy megfelelő beruházásokkal kalkuláljanak. Idén például metróvonalakat hosszabbítanak, új buszokat vásárolnak és növelik a csuklós járművek számát úton és sínen egyaránt.

A teljes cikket elolvashatod a Pénzkérdés oldalán. 


Címkék: tömegközlekedés ár Bécs Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr425332279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szerintem napi kábé 350 forintért korlátlan mennyiséget utazhatni egy ekkora városban, mint Budapest, nevetségesen olcsó mulatság.Ennél talán a könyvtári olvasójegyek olcsóbbak csak.
Sajnos az ellenőrök munkájának a hatékonysága még a metróállomásokon is nagyjából a nullával egyelő. A többi járgányon meg ezer éve nem láttam egyet sem közülük, pedig rengeteget utazok sajnos.
Én inkább befognám őket takarítani, mert elképesztő a mocsok meg a bűz a járatokon.
@is:
részben egyetértek azzal az érveléssel, hogy azért, mert valami egy gazdag országban X-be kerül, nem jelenti azt, hogy természetes, ha nálunk X/2.

DE ezzel szerintem nagy bakot lőttél:

Itt a bécsi BKV honlapján:
shop.wienerlinien.at/index.php/product/12/show/0/0/0/0

(online vehetsz éves bérletet is(durva) és szó nincs zónákról.
Valaki fentebb belinkelt egy német lapot a VOR honlapjáról és gondolom erre izgultál rá. Én se tudtam mi az a VOR, de elég volt a wikiben megnéznem:

"Bécs tömegközlekedése része a VOR (Verkehrsverbund Ost-Region) közlekedési szövetségnek, amely zónás tarifarendszert használ. Bécs közigazgatási határáig terjed a 100-as zóna ("Kernzone"). Ezen belül egységes a díjszabási rendszer. A városon kívüli zónák jelölése háromjegyű számmal történik."

A fenti honlapon a Kernzone szintén 365 eurós, ami Bécs közigazgatási területét fedi le, vagyis úgy tűnik, hogy tudatlanul és indokolatlanul verted a nyáladat.

És a 2 eurós dologgal is tévedésben vagy (bár kevésbé, mint az éves bérlettel kapcsolatban). Ha csak abba belegondolsz, hogy a nagytöbbség MINIMUM egy átszállással tud csak A-ból B-be jutni, akkor máris két, három stb jegynél tartunk, ami egyből ugrik 700,1050 stb-re..Míg a bécsi továbbra is 2 eur.

De itt még oké, lehet érv azoknak, akiknek nincs átszállásuk, olcsóbb a budapesti.. A bérletre viszont még ilyen mesterséges érved se lehet..
Bár a tömegközlekedések drága cuccokkal dolgoznak(villamos..) de alapvetően a legdrágább az emberi anyag. És ezt alapul véve elég durva, hogy háromszoros bérköltséggel (ez simán lehet) ugyanannyiért, sőt még kicsit olcsóbban is tudják adni az éves városi bérletet.. nem?
@Atro: te nem ismered a demagóg szó jelentését. pontosan te voltál demagóg a hozzászólásoddal, ezt barátilag mondanám. egyébként munkanélküli vagyok, nemsokára lejár a munkanélküli segélyem is. érdekel továbbá is a pénzügyi helyzetem, vagy te már eldöntötted, hogy a saját feltételezéseid alapján próbálkozol, érvek helyett?

@különvélemény: még egyszer: a 365 euro az a belvárosi zónabérlet, a város ötödére. ezt pontosan leírtam, neked meg pontosan még arról sem lehet fingod ezután a komment után, hogy mi az a zónás közlekedés. kezet foghatsz a posztolóval.

a jegyre pontosan ugyanez: zónánként 2 euro, azaz kb. a közlekedések kétharmadára inkább 4, néha meg egyenesen 6. július 1-től egyébként 2,10.
BKV-nál a legnagyobb probléma, hogy még mind a mai napig a járatok többségét igénybe lehet úgy venni, hogy valakinek nincs jegye/bérlete, semmilyen fizikai akadályt nem kell azért leküzdenie...
Vannak jó kezdeményezések, csak kb. 20 év késéssel:
- első ajtós felszállás (Miskolcon ezt kb. 1996-ban vezették be, mostanában látok egy-két ilyen buszt BP-n is...)
- ellenőrök minden metró lejáratnál (erre is kellett várni nagyon sokat)
Valamint miért nem lehet kapus rendszert kiépíteni??? Nem kellene annyi troll a lejáratokhoz... Tudom, ezt is igérik, hogy ezéven meglesz... Ja, csak ezt halljuk 15 éve...

És a villamosokon mi van? Meg a HÉV-eken? Max csúcsidőben vannak ellenőrök...

Mikor lesz felosztva a város zónákra?
Jah, hogy ahhoz is elektronikus jegyrendszer kellene? Jah, hogy azután nem lehet majd elhazudni az utaslétszámokat?
Én már azt sem értem hogyha a havi bérlet ára 10500 forint,akkor a kétheti miért nem a fele(hanem 7000Ft)a hetijegy miért nem a negyede?
Ez ugyanolyan érdekes árazás mint a 2-2.5 literes üdítők ára a ugyanazon márka 0.5l üdítő árához képest.
az elsőajtós beszállás sem ér fikarcnyit, ha a sofőrnek megmutatom a jegytömbömet, majd hátramegyek, és lyukasztok egy használt jegyet:D

a húgom minden nap mutatja a bérletét a Határ úton, majd egyszer rájön, hogy a bérlet 4 napja lejárt:) Ennyit az árgus trollszemekről:)
Még egy kis adalék, ismerőseimnek nem fizeti a cég a BKV bérletet, csak a vasúti bérletet, ami havi 23 ezer forint, 2 embernél már havi 50 ezer forint a bérlet (bár nagyrészt fizeti a cég) emellett még a két BKV bérlet, máris 2 dolgozó embernek az agglomerációból 70 ezer forint csak és kizárólag az utazás... Szerintem a földön nincs máshol ilyen rossz helyzet...
BKV bérletre nem lesz rezsicsökkentés?

Ha a nyanyák megint írtaják alá a rajongói ívet, biz'isten ráírom.
@zila5: szerintem is korrekt a bérlet ára, a jegy az, ami drága. én október, novembertől áprilisig békávézok bérlettel, nyáron bringa. ha hébehóba becsúszik mostanában a bkv, az viszont kiborít. ilyenkor nagyon drágálom a jegyet, a stresszfaktort csak növeli a járatok gyakori kiszámíthatatlansága, meg hogy a kosz, meg a bűz felcsesz.
szóval bérlet ár korrekt,.jegyár durva, a szolgéltatás szar
Relatíve sokszorosa a hazai ár, de abszolút is drágább a tömegközlekedés, mint Nyugaton!

Ami pedig nem kerülne pénzbe:

a sofőrök utasgyűlölő mentalitásának megváltoztatása,
vadállati vezetési stílus megszüntetése,
menetrend betartása (tehát, hogy legalább korábban ne induljanak a megállókból),

azért se tesznek semmit.
Akkor miről beszélünk?!
Az meg külön "tetszik", hogy a bliccelőkre kenik a horribilis árat.
Ezzel "el is van intézve" a tökéletlen működés ára.

Majd oda is eljutunk nemsokára, mint a dicső kommunista NDK diktatúrában, ahol az utasok egymásnak mutogatták a jegyeiket, bérleteiket.
@Tzimisce: Már ne is haragudj, de ez úgy marhaság, ahogy van. Ha FELEANNYI lenne a bérlet ára, akkor UGYANANNYI bevételért KÉTSZER ANNYI bérletet kellene eladni, ezzel pedig csak két baj van. Az egyik az, hogy havonta összesen több mint 600 ezer bérlet fogy, tehát nincs annyi potenciális vásárló. De tegyük fel, hogy lenne, akkor meg a kapacitás nem lenne elég, újabb járművek és telephelyek kellenének, továbbá személyzet, tehát UGYANANNYI bevétellel MAGASABB KÖLTSÉG állna szemben...
@shushu2:
Azért én erre azt mondom, hogy mindenki lakjon abban a véárosban, ahol dolgozik. Ha nem így tesz (ezzel sincs semmi gond) akkor viselje a költségeit csendben, így is túlzás, hogy sok céget kötelezi az állam, hogy fizessen bejutási kárpótlást a dolgozóinak, akik messzebb laknak.
Ez lényegében mindenkinek választás kérdése, aki nagy kertesházban akar lakni mindenképpen, de nincs 150 milliója az kiköltözik, de mint mondtam ez a saját játéka..nem tartom ezesetben irreálisnak két főnek a 70-ezret sem..
Én is szívesen laknék a Balaton partján amúgy, de a világ nem körülöttünk forog...

@is: többekre reagáltál, nekem nem. Kérlek mutasd meg azt a linket amiben az van, hogy a 365 az csak a a Bécs legbelsőbb zónája.

@LAJBI: Elég sok elsőajtós busz van már Budapesten, de én nem látom, hogy igazán működne.. Egy bizonyos utaslétszám ALATT és jólképzett, éber sofőr mellett tud csak működni.. És az se ártana, hogyha nem rohadt alacsonypadlós buszok lennének már lassan mindenhol, mert így konkrétan már egy ember eltudja állni az egész közlekedő részt...

A zónának se látom nagy értelmét.. Abba számolj bele, hogy Magyarországon kevésbé mobil az ember, mint Ausztriában.. Az elvárható az embertől, hogy mondjuk egy ember Budapesten találjon magának megfelelő lakást igényeihez és pénztárcájához igazítva. Az nem érv, hogy valaki csak Diósdon talál megfelelő házat, mert az ilyen embernek irreálisak az igényei..én se járok új mercivel, nem véletlenül. Szóval a városon belül ez nem elvárható. De az, hogy Budapesten mindig kövesse a munkahelyét a lakásával, na ez viszont irreális.
A havi és éves bérletnek korlátlannak kéne lennie, a napi eticketeknek meg idő, vagy km alapúnak. A km alapján azért igazságosabb lenne a rendszer...

Elvileg jövőre indul a BKV-nál az elektronikus jegy...hát kíváncsi leszek..meglepődnék, ha nem hülyén csinálnák :)
@LAJBI:
és még valami: metróknál nem az ellenőröknek van értelme, hanem kapuknak. És kellenének őrök is, akik szépen azokat fogdossák meg, akik átugorják a kaput... Ez így jelenleg nagyon nem hatékony..
@LAJBI: Pedig a villamosokon is be kéne vezetni az elsőajtózást (elvégre Amszterdamban is az van), sőt az új Alstom metrókon is meg lehetne valósítani. :))))
Ahol megállónként 10-20-100 utas áll, ott nem működik.
A menetidő rovására megy.
Az amszterdami Combinon mechanikus gát van a felszállás megakadályozására, de a leszálló mellett attól még fel lehet slisszolni. Értelme nem sok van, mert azt mondják, ha ellenőr jön, annak csúnya vége lehet. A budapestihez hasonló tömeget sem láttam a villamosokon.
@FL: Potenciális vásárló lenne, de pl. egy család költségvetésében nagyon nem mindegy, hogy mennyiért utazik.
Én ügyesebben oldom meg, hogy tönkremenjen a BKV.
10-20km-t simán megteszek gyalog, a maradékra kell egy, rossz esetben két jegyet elhasználnom. :)
@cso zsi: Nagyon sok idő lenne mire elindulhatna a szerelvény, különösen csúcsidőben. Ez az elsőajtózás Budapesten egyszerűen nem működik. Már csak azért sem mert minden járatra kellene egy biztonsági őr is(vagy kettő).
@borisz:
A bringa az jó lehet, de én sajnos csak úgy tudok utazni, ha visznek, mert olyankor mélázok. Jó időben én is inkább gyalogolok egyébként, pl Apor Vilmos térről a Móriczig 112es helyett a 7esig. :D
A jegy az tényleg nagyon drága, szerintem inkább abba kalkulálták bele a bliccelőket, nem a bérletbe.
Lehet még ezen kívül taxizni is, az százszoros áron kiszámíthatatlan és kicsit kevésbé büdös. :)
@álfirkász: én is gyalogolok. Néha olyan röhejes nézni a 61-es villamosba bezsúfolt embereket így tavasszal, akár sétálhatnának is pár megállót.
az összehasonlítás teljesen értelmetlen. A 2 EUR jegy Bécsben egy normál jegy, ami egy irányban korlátlan átszállást tartalmaz. Budapesten viszont a normál jegy az egy járatra szól (amivel ugyan átszelheted a várost, de nem szállhatsz át.

Tehát Bécsben az éves bérlet egy napra vetítve egy fél szuper rugalmas jegy ára, Budapesten pedig az igencsak fapados jegy árának a 90%-a. Nem látok én itt semmi aránytalanságot.

Kérdés, hogy ha Budapesten is bevezetik az Európai (átszálló) jegyrendszert, akkor mennyi lesz egy jegy. Szerintem kb. a mostani duplája.
Törökországban, Isztanbulban már 2006-ban elektronikus jegy volt, mostanában térnek át NFC-s kártyára. A kártyára pénzt kell tölteni, és azt utazod le. Nincsenek zónák, vonaljegy van:
Ha zsenont használsz 3TL, ha ejegyet, akkor csak 1.9TL, de valamilyen okokból lemehet 1.5TL-re vagz 1.1tl-re (valszeg átszállás).
(1l cola kb 2TL)
Hajón, metrón, villamoson kapus megoldás, buszon első ajtós. Valószínűleg van bérlet is.
Ja.. és nem láttam bliccelőt.
@Wind Callman tér: Szerintem azért a 10-20 km-t csak viccnek szánta. Ez normál tempó esetén kb. 4-5 órát venne igénybe..
@lokotus: Dublinban, Párizsban, Madridban (Meg egy csomó más helyen is valószínűleg, de innen van saját tapasztalatom) "érdekes módon" működik az egyajtózás. "Csippantott" minden utas -> megyünk tovább, ha nem, akkor nem. Kedvezménnyel utazónak máshogy csipog a bérlete.
Ez megintcsak megkívánja az elektronikus jegy/bérletrendszert...
Most, hogy egy csomó fuvarozó készül bezárni a vállalkozását a bevezetésre kerülő horribilis e-útdíj miatt, sokan szeretnének majd BKV sofőrök lenni, szóval azok a jelenlegi BKV sofőrök, akik nem működnek együtt a bliccelők kiszűrésében, mehetnek Isten hírével, lesz heleyttük más, aki készségesebb...

A zónákat nem kizárólag Budapest közigazgatási határán belülre értem, hanem azon kívülre is. pl aki Érdről akar menni Vácra melózni (Ugye milyen "életszerű" példákat tudok hozni? Pedig tudok ilyenről...) annak ne kelljen már 2x annyit fizetnie, mintha zónás jegy/bérletrendszer lenne...

Igen, ha figyelmesen olvastad a kommentemet én is a kapukat kultiválnám a trollok helyett: "Valamint miért nem lehet kapus rendszert kiépíteni??? Nem kellene annyi troll a lejáratokhoz."
@cso zsi: Igen, a villamosokon is megoldható a kapus rendszer. Lám-lám a rohadt "nyugati" Isztambulban megoldották. Mikor az általad emlegetett Combinókhoz qrták széjjel az egész belvárost a megemelt járdaszigetekel, sín és felsővezeték cserével plusz taróoszlopok cseréjével, a kapuk felszerelése ehhez képest gombokba került volna... ld. @Ignis_veneficus
Mikor lejart a diakom es rendes berletet kellett vennem, ket honapig vettem. Azalatt szamoltam. Ket honap alatt egyetlen egyszer lattam ellenort. Tehat ha van nalam 8e Ft, az ket honapra eleg (havi 4e), mig ha berletet veszek, az egy honapra 10e. Jegyet nem is szamolom, mert egy atszallas volt, szoval a ceghez es vissza 4 jegy lett volna, napi 1200-1400 korul (nem tudom, most mennyi a jegy).

Aztan meguntam a stresszt es inkabb bicikliztem. Mostanaban meg a ceg fizeti.

De ha nem kellett metrozni, akkor teljesen jol kijottem, hogy mindig volt nalam 8e Ft (es egyszer sem volt ra szuksegem). Csak kicsit szarul ereztem magam tole...

A vicc anyam helyzete: 63 eves es videken lakik: eljon meglatogatni, van annyira beucsletes, hogy Kelenfoldtol ket megallora jegyet lyukaszt. Aztan megy tovabb a Moricz/Kosztolanyi fele, 2-3 megallo, ujabb jegy. Ott a 7-esre szall es ujabb jegy. Ket ev mulva meg ingeyen lesz.... Nem lehetne esetleg nyugdijasjegy a berlet melle (igen, 65 felett is)
Esetleg egy jegy ne csak egy vonalra szoljon, megiscsak 2013 van. Vicces, hogy ha ketszer szallsz at, mondjuk mindharom vonalon 2-3 megallot mesz, akkor az harom jegy...
@LAJBI: Bocs, Érd<->Szentendre, de a lényegen mit sem változtat...
@zila5: ez se mindig igaz - bár jártam már meg gyorsan ketyegő taxiórával -, hisz volt, hogy két főre kellett volna 4 jegy hogy este hazajussak, várakozás, átszállás. Ez kb. 1300Ft volt akkor. A taxival meg pont 1500 lett... Igaz, ez gyalog se lett volna túl sok, de éjjel egykor hétköznap számít, ha 20 percet nyer az ember :)
Persze majd egységes, drágább taxitarifa mellett ez kevésbé lesz már jó megoldás.
@cso zsi: Akkor számolj: mennyi Bp. lakossága, hányan utazhatnak ingyen, hányan autóznak (nem a bérletár miatt), hányan nem hajlandóak fizetni (akkor sem, ha 500 Ft lenne)? Neked mennyi jött ki? Mert nekem nem marad annyi, ahány bérlettel többet kellene eladni.
Akkor esetleg költözz Bécsbe, vagy várd meg 2014-et és az elektronikus jegyrendszert.

Gyanítom, hogy a függetlencivil szakértőknek az se fog tetszeni.
@LAJBI: "Most, hogy egy csomó fuvarozó készül bezárni a vállalkozását a bevezetésre kerülő horribilis e-útdíj miatt, sokan szeretnének majd BKV sofőrök lenni, szóval azok a jelenlegi BKV sofőrök, akik nem működnek együtt a bliccelők kiszűrésében, mehetnek Isten hírével, lesz heleyttük más, aki készségesebb..."

Mint ahogy "B" jogsival bárki taxizhat, vagy vezethet mentőautót, mert 3,5 tonnánál könnyebb.

Ahogy azt Móricka elképzeli.

Kamionsofőréknél is nagy a fluktuáció, de attól még alapból nem alkalmasak tömegközlekedési járművek vezetésére.
Hiába vezethet nehézpótos kamiont, ha buszra nincs jogsi, nincs PÁV II.kat, személyszállítói engedély.
Ennek az ára csak úgy kinől a leendő buszsofőrök zsebében.
@zila5: "Szerintem napi kábé 350 forintért korlátlan mennyiséget utazhatni egy ekkora városban, mint Budapest, nevetségesen olcsó mulatság."

Jah, csak hobbiból senki nem utazgat napokat.
@Celtic: miért nem kelenföldön száll fel a 7-esre??? (173)
Két igen magas színvonalú írás, amik rámutatnak a problémára. Főleg az elsőben szereplő adatok a megdöbbentőek és egész érdekes javaslattal áll elő.

bkvfigyelo.postr.hu/normalis-uzemeltetesi-modellel-komoly-profitot-termelhetne-a-bkv

bkvfigyelo.postr.hu/pazarlo-e-a-bkv
@JohnHenry: Mert hozzam is eljon es en pont a 19/49 vonalan lakok.
@is: te okostojás, a Kernzone az egész Ausztria keleti felének a magja, azaz teljes Bécs az 100-ás zóna, amit magad is megfigyelhetsz úgynevezett tájékozódással. Vagy te nem a net előtt ülve kommentelsz? Amúgy honnan a picsából szeded az akárminek az ötödét?
@LAJBI: Ebben egyetértünk, Amszterdamban megfelelt a százéves peron továbbra is.

@FL: Neked mennyi?
Van kb félmillió bp- gépjármű (szgk, busz, tgk), kb 1,8 millió lakossal, és az agglomeráció.
" Egyfelől évről évre nő az ingázók száma: míg például 2007-ben Budapest és vonzáskörzete között 555 ezer volt az egy irányba közlekedők száma, addig 2008-ban ez a szám 603 ezerre nőtt. A
friss felmérés adatai arra engednek következtetni, hogy a népszámláláskor elismert lakóhely-munkahely/iskola közötti viszonylaton túl a Budapest-agglomeráció viszonylatban jelentős forgalom jelentkezik. Az egyéb indíttatású forgalom alakulására
a távolságövezetenként változó motivációk kapcsán még visszatérünk.
2008-ban a 603 ezer ingázóból mindössze 216 ezren vették igénybe a közforgalmú
közlekedést. Az ingázók közül mintegy 94 ezren a MÁV Zrt. vonalain, 59 ezren a Volánbusz Zrt. autóbuszjáratain, 63 ezren a BKV Zrt. járatain utaztak. A személygépkocsival közlekedők száma folyamatosan növekszik, számuk 2008-ban 387 ezer volt.
A közforgalmú eszközök és a személygépkocsi-használat aránya mintegy 30:70 százalék a főváros és környéke közötti forgalomban, míg Budapesten belül ez az arány 60:40 százalék.
Torlódások, forgalmi dugók állandósultak a térség fő közúthálózati elemein. Az elővárosi vasutak és az autóbuszok túlzsúfoltak csúcsid
őben"
www.ksh.hu/statszemle_archive/2009/2009_02/2009_02_166.pdf
Az agglomeráció ugyan a fővárost körülvevő települések lennének, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy 80-100 kilométeres sugarú körből folyik a napi bejárás.
@- Rendi -:
Én azt írtam, hogy utazhatni.
Lehetni akarni. :D
Igény szerint, de akár egész nap is.
Ez egy másik nézőpont.
Mennyivel jobban hangzik, hogy napi 24 órát utazhatsz 350 forintért, mint hogy a havi 100 ezredből 10et elutazol.
Ugye? :)
rossz a kovetkeztetes!!!

a jegy arat kell duplajara emelni azaz 700ft -ra es igy maris passzol a jegy-eves berlet aranak viszonya :):)

de mit is varunk egy ilyen kocsog cegtol mint a bkv..

a heti berlet ara 5000ft a 2 heti berlet 7000
na es a havi? 10500....

hol itt a korrekt szamolas?
heti cuccnak nem lenne szabadna tobbnek lennie mint 3000ft/het...
de inkabb csak 2600nak..
es annyi hetre venned meg amennyire kivanod....
@LAJBI: Legfeljebb csúcsidőn kívül tudom elképzelni. Képzeld már el 7-8 körül a 4-es 6-oson, vagy a 7-es buszon az elsőajtózást..
@bp123456:
Az ilyen esetek miatt, mint a tiétek is volt, méltatlankodnak a taxisok, hogy olcsóbbak a békávénál.
A százszoros az tényleg túlzás, legyen csak húszszoros inkább, normál napi mozgás esetén.
Ősztől gyönyörű színes lesz a város!
Strandkorlátkék buszok, piros trolik és sárga villamosok meg taxik.
Már nagyon várom! :)))
@LAJBI: Minek kapu amikor ott a kalauz a villamosokon? Majd az elkapja a grabancát a bliccelő suhancoknak.
Nem a bérlet a drága, hanem a szolgáltatás arányában drága. Hajéktalan a bsuzokon, trollok a metrólejárónál kapu helyett, kurvasok bliccelő, nem kiszámítható buszok, soha meg nem épülő metró, szakadt buszok, pazarló karbantartás, elmebeteg vezetés... Sokak ezért is nem fizetnek: "Ezeknek??? Ezért???"
@is: Te valamit nagyon benéztél. A belső zóna Bécsben az pontosan a teljes várost jelenti.
Viszont náluk már régóta van zónás rendszer, ami nálunk 100 év múlva sem lesz, így pl. hiába jár Dunaharasztiba HÉV, vonat, volán, választani kell, hogy melyikre vesz az ember bérletet.
A 2 eurós "jegy" bécsben nem egy egyjáratos vonaljegy, hanem egy EGYZÓNÁS jegy.

Bécs egy zóna, a schwechati reptér a másik zóna.

www.wienerlinien.at/media/files/2008/Tarifzonenplan_2283.pdf

Azonban 4,9 euróért van napijegy, ami szintén olcsóbb, mint a hazai.

És közben az ott dolgozó sofőrökre is 3-szor annyi bérköltség esik hazánkhoz viszonyítva.

Keresetekhez képest megfizethetőbb árú jegy, bérlet van ott.
És ne lépjünk át azon sem, hogy drágább munkaerő (sofőr kemény eurós munkabére) és mégis olcsóbb szolgáltatási díjat kérnek. Hogy csinálják?
@lokotus: most értem vissza. megnéztem, igen, tényleg a teljes közig határt fedi. a bérletet tehát elfogadom, bár Budapest területileg nagyobb, és van kék busz azon túl is, amibe a környékbeli települések nem fizetnek bele, nemúgy mint a VOR-nál. ez így a gázolaj és a busz árával költségszinten pariban lenne, ha nem tudnánk, hogy persze a költségeket három részből szokás fizetni: utazó, város, ország. tehát nem tudjuk, hogy ezen bérletárak mellé mennyi támogatást kap a cég. amit ugye az SZJA-ból fizetnek, amiből Bécsben nem 16%-ot szednek be,hanem jóval többet. tehát a bérletár sem bérletár, hanem bérletár+adó a bérlettámogatásra.

a 2 euros vonaljegyet viszont tartom. az átszállási pluszt értem, de a BKV nem azért nem engedi meg az átszállást, hogy több jegyet adjon el, hanem mert nem tudja technikailag kezelni, hogy a jegy egyórás legyen. Bécsben ez a 2 euros jegy kb. ilyen egyórás lehet, ha kétszer kell átszállnod és nem egy-egy megállókat mész, akkor ott is bőven túllógsz ezen, és ott is veheted a másodikat belőle. szerintem jó nagy felháborodás lenne, ha bevezetné a BKV az egyórás jegyet 500Ft-ért.

na de most majd lesz elektronikus rendszer, ott aztán megtett méterre fogsz fizetni, és az egész vonaljegy kérdés megoldódik.
@gozos: vlsz. több városi és állami támogatást kapnak. sehol a világon nem fedezik a jegyárak a költségeket, mindenhol támogatással megy a helyi tömegközlekedés.
És mégegy valami: létezik olyan, hogy bécsi kirándulójegy. A MÁV nemzetközi pénztáraiban megveheted.

8820 forint volt sok évig, amely magában foglalt egy Budapest-Bécs és 4 napon belül egy Bécs-Budapest vonatutat ÉS 4 NAPOS BÉCSI BÉRLETET.

Debrecenben akarok venni "Budapest kirándulójegyet", amely magában foglal egy Debrecen-Budapest és egy Budapest-Debrecen jegyet és 4 napos Budapest-bérletet.

No ez sincs. Pedig miért ne lehetne? Ráadásul kedvezőbb áron, mint a külön vásárolt vonatjegy és a külön vásárolt bérlet.

Hudesokminden nincs itthon, ami a tömegközlekedésnek BEVÉTELT hozhatna.
@Eltévelyedés: róka fogta csuka. amíg nem fizetnek, addig nem lehet jobb szolgáltatást adni. amíg nincs jobb szolgáltatás, addig nem fizetnek.

de azt is megmondom neked, hogy ez a nemfizető magyar Bécsben is bliccelni próbál, pedig ott aztán már nem foghatja rá. szóval indoknak ez nem fogadható el.
@ottomoll: Minden "okos" a 4-6 villamossal, meg a 7-173 busszal érvel az egyajtózás ellen...
Tudod mit? Ez csak szokás kérdése, ráadásul a villamoson senki nem akar egyajtózni, arra ott lennének a beléptetőkapuk.
Ha meg megnövekedne az egyajtózás miatt a 7-173 menetideje, majd mész a 4-es metróval ha egyszer kész lesz, vagy felkelsz 10 perccel korábban, hogy időben odaérj, ahova szeretnél.
@Virágh elvtárs: azért kell kapu, mert akkor nem lesz bliccelő, ha fizikailag nem tud bejutni a BKV területre jegy nélkül. Ilyen eccerű ez, ráadásul a gép nem korrumpálható, fenyegethető, nem fázik, nincs melege, nem megy szabira, nem jelent beteget, nincs kollektív szerződése meg családtagjai, akiknek ingyen jár a BKV bérlet stb. A vandalizmus meg egy másik kérdés, azt bízzuk más szakemberekre, hogy azt hogyan kell kezelni, a BKV ezzel megtenne minden tőle telhetőt a potyautasok kiszűrésére és az ezzel kapcsolatos működési költségek optimalizálására.
@LAJBI: Dehát ott van a kalauz, akkor minek a kapu?
@LAJBI: A 4-es metro eleve a 7-es buszcsalád helyett lesz nem? Hiszen annak nyomvonalán halad majd. Addig is amíg a jelenlegi helyzet van, csak jelentős járatsűrítés mellett tudnám elképzelni csúcsidőben az elsőajtózást.
Egyszerűen olyan tömeg ömlik fel ezekre a járatokra és a 4-es 6-osra , hogy nagyon megnövelné az utazási időt.
Ahh, most egy kicsit irigy vagyok a becsi tomegkozlekedesre. En Dublinban elek, az eves berlet 1120 euro, ami csak buszra ervenyes, az itteni HEV-re (DART) es a villamosra (LUAS, 2 vonal) is ervenyes eves berlet 1610 euro lenne.
A jaratsuruseg kritikan aluli, a buszsavok ugy vannak kialakitva, hogy a buszok vesztegelhetnek a forgalomban...
Visszasirom a BKV-t :)
Talán figyelembe kéne venni, te idióta, hogy Bécsben a vonaljegy nem egy járaton egy útra szól, hanem egy irányba utazásra akárhány járatra. Tehát Budapestre levetítve eljuthatnál a jeggyel a Normafától Ferihegyig, akárhányszor szállsz is át.

Azt a viccet meg talán hagyjuk, hogy a bliccelők jegyét a bérletesek fizetik, ez szimpla hazugság. Egyrészt az állam beszáll évente 50 milliárd forinttal (vay többel) a BKV költségvetésébe, azaz az is fizet a BKV-nak, aki életében egyszer sem utazik vele.

Másrészt naiv elklépezlés azt hinni, hogy ha mindenki venne jegyet vagy bérletet, akkor olcsóbb lenne a BKV.
A baj a BKV felelőtlen pénzszórásában és teljesen átgondolatlan, ad hoc jellegű gazdálkodásában van, ami sokkal nagyobb veszteségeket okoz, mint a bliccelők.

Azoakt a faszságokat meg nem is tudom, honnan veszed, hogy a 365 eurós bérletnek nálunk 64 ezer forint lenne a megfelelő. Nem, baszd meg, a 365 euró az nagyjából 110 ezer forint.
Ezzel számoljál, te matekból és gondolkodásból képességek hiányában felmentett bölcsészzseni.
@Egen Setalo Lukacs:
Az is barom, aki ennyi pénzt kiad biciklire.

@is:
A 2 eurós vonaljegy nem csak egy járatra szól. És mi a faszárt kellett Mercedes buszokat venni, mikor lett volna jóval olcsóbban hazai (pl. Nabi)?

@FL:
Ez nem így van. Annyi lenne, hogy aki most jeggyel utazik, az bérletet venne. Amikor még épeszű áron voltak a bérletárak Budapesten, jóval 1 millió fölött volt a bérletesek száma. Most valóban az 5000-6000 Ft közötti összeg lenne a tisztességes (lásd pl. Prága vagy Pozsony, hogy hasonló jövedelmű emberek országát nézzük, ne Bécset).

A pazarló BKV-t kellene megszüntetni, a sok pénzt ugyanis az viszi el.

@cso zsi:
Na ja, kicsit többen járnak autóval. A benzin ugyanannyiba kerül, mint itt, a kereset meg 5-ször annyi.

@LAJBI:
Az láthatóan cseppet sem zavar, ugye, hülye gyerek, hogy nem ugyanaz a kategóriás jogsi kell teherautóra meg buszra?
@Virágh elvtárs: persze, igazad van.
Kb. 1.5 10-es gyűjtővel letudtam az elmúlt 10 hónap BKV-zását. Kizárólag a metrón és éjjeli buszokon "lyukasztok", és egy jegyet 2-3x használok. Na ezt nem tudnám eljátszani az elektronikus jeggyel...
@Van már ilyen nick?:
Valoszínűleg nagyon sok kamionsofőrt ismersz, akiknek csak és kizárólag nehézpótos jogsija van. Hidd el az én ismeretségi körömben több az olyan, akik PÁV II-vel kamionoznak, ételfutárkodnak, mint akinek max. B-C-E van.
By the way te egy végtelen "kedves" ember lehetsz, akiknek válaszoltál mind "hulye barom".
Szerintem látogass el valami szakemberhez.
@is:
Hazudsz...

Jegy:
"Can be used for any single trip within vienna. You may change lines, but you may not interrupt your journey."

Bérlet:
"One year for unlimited use of public mobility

Valid on all public transport services in Vienna
Valid from first day of the month
On Saturdays the card entitles the holder to travel with two children for free from 12 o'clock midday, although this does not include the rapid transit railway. (Under 15 years of age with proof of school attendance till the end of the school year where 15 years of age is reached)
Holders of the yearly travel card can take a dog or bicycle for free of charge (this applies only to the underground and rapid transit railway within Vienna)
The yearly travel card will be delivered free of charge"
Az a szomorú, hogy a BKV ellenőrök a metróállomásokon posztolnak, holott a bliccelők nyilván nem ott próbálkoznak, hiszen a metró egy zárt rendszer. Most nem sorolnám fel azokat a villamos és buszvonalakat, ahol évek óta nem láttam ellenőrt, de egy kis személyi átcsoportosítással több esélye lenne a bliccelők kiszűrésének.
Arra még nem gondoltatok, hogy azért drága a BKV, mert egyszerűen nincs felkészülve rá a rendszer, hogyha olcsóbb lenne, akkor mondjuk másfélszer annyi utas lenne?

És akkor még nem is beszéltem arról, hogy micsoda adó kiesés lenne, ha hirtelen mondjuk az összes autós villamosra ülne és nem venne benzint. Arról már nem is beszélve, hogyha eladná az autóját és nem kéne a járulékos költségeket fizetnie.

Én nem gondolom, hogy ez véletlen.
350 ft az éves bérletem,ez mitől drága?
Oké, kitárgyaltátok, hogy a bkv-nél cc annyi a díj, mint Bécsben. Akkor már csak arra lennék kíváncsi, hogy mi a kurva anyjáért kell hetente legalább egyszer lerohadnia az 1-es villamosak?

Első ajtós felszállás: meg a kurva anyját annak aki kitalálta. Azaz annak aki kitalálta, hogy ráadásul lehet jegyet is venni a sofőrnél. Tragikussá vált pár kritikus járat menetideje, főleg csúcsidőben.
@Jozsó_: A BKV azért ilyen rohadt drága,mert ki kell termelnie a BKV székház millió naplopójának is a bérét és a Rumbach center vitézidávidka légyszarszámláló sleppjének is a bérét.És így már nem fussa másra.
Remélem, hogy 15 év bénázás után jövőre tényleg lesz elektronikus jegyrendszer, azzal eltűnnének a bliccelők és az ellenőröket is le lehet építeni. LinkedIn-en már egy hónapja keres senior projektmenedzsert a BKK, lehet, hogy egyik tűzhöz közeli figura sem meri bevállalni :)
@gozos: az a kirándulójegy anno 6000Ft körüli áron is kapható volt. Ennyiért mentem először Bécsbe vonattal (első utazáshoz még a Volánt választottam hülye fejjel).
Sajnos úgy tudom, azóta megszűnt, de legalábbis erősen korlátozták. Utolsó infóm az volt, hogy csak egy napig érvényes a tömegközlekedésre.
És az egész arról szólt, hogy minél több embert csalogassanak Bécsbe. Tudtommal az osztrákok számára nem létezik ilyen kombináció.
@Van már ilyen nick?: Az állam nem a bliccelők után fizet, hanem a tanulók, nyugdíjasok, stb. kedvezményét téríti meg + néha a csődből kihúzza.
@Van már ilyen nick?: Az a barom aki ennyit ad bèrletre.A bringát meg lehet választani a bèrletet nem.Lehet venni 20000 is csak az szar.Ja ès nem egy èvig jó.
@álfirkász: Még van kirándulójegy. 25 euróért nincs benne tömegközlekedés, 33 euróért 2 napos bécsi tömegközlekedés van benne.

www.mav-start.hu/utazas/kulfoldi_utazasi_ajanlatok.php?mid=149b008c074758
Az agglomerációban lakom, ahova kijár a BKV egyik busza. Erre a buszra 23 év alatt 5x próbáltak meg külterületi kiegészítő bérletet bevezetni. Eddig mindig bele buktak.
Jelenleg viszont nagyon rászálltak a témára.
Na most én megtehetem, hogy lesétálok 400 métert és inkább nem veszek extra bérletet vagy jegyet, de aki 2-3 megállóval odébb lakik és éppen bevásárlásból jön ... az nem.
A nem vicces az, hogy a plusz bérlet 6 rongy! És most jön a legszebb része, NINCS nyugdíjas vagy diák verzió!
És persze, hogy rengeteg gyerek ezzel jár iskolába.
A fura az, hogy az ezzel párhuzamos járaton nem lehetett bevezetni a plusz bérletet, mivel kijön Budapestről majd visszamegy. Így viszont az a fura helyzet van, hogy sokkal több kilométerre és ugyan annyi megállóra arra nem kell extrát fizetni. Aki ezeket kidolgozza az biztos nem volt épp ember ...

@CyberPunK: Az első ajtós felszállás MEGFELELŐ járműnél nem gáz. A probléma az, hogy ezek a járművek egy Volán busszal ellentétben NEM megfelelőek erre a célra. A legszebb az új alacsony padlós buszok, ahol "normális" módban se férnek fel a hülye tervezés miatt az emberek.
@komplikato: Teljesen mindegy, hogy milyen a jármű, ha csúcsidőben felszálló 10 emberből 4 akkor veszi meg a jegyet és abból 2 paraszt akkor kezdi el kikeresni a pénzt. Mindezt per megálló. Nevetséges az egész. A sok büdösbunkóról ne is beszéljünk, aki baszik hátramenni, hanem megáll az ajtó után egyből. Tiszta balkán az egész. :(
@CyberPunK: Na igen a másik fele, hogy a Volán járatnál a menetrendbe ez bele van kalkulálva, a BKV-nál meg csak bevezették és elvileg a menetrend nem változott. Teljes átgondolatlanság. Igen vannak ilyen gondok amit írsz, de szvsz adott szakaszon pár hónap alatt majd szocializálódnak, mert aki nem annak igen hamar leüvölti a fejét valami idegesebb utas.

Persze a fizetésekhez mért utazási ár tudom "demagógia", de hihetetlen horror sztorik vannak arról amikor valaki a kemény 70-80.000-es fizetésből 20-30.000-et kénytelen vonat+busz, busz+busz kombinációra költeni. A budapestiek, aki ott él és dolgozik is, nem tudja mennyire szerencsés.
Bringával közlekedek.Ha nem,akkor lógok.Van nálam készenlétben jegy,de csak akkor használom,ha jönnek a gyászok.Nagyon sok adót fizetek,az éppen elég!A mocskos,sokszor tömött buszra,villamosra NEM költök.
@norbonc: gondolom a kenyeret is lopod a közértben.
@Pénzkérdés blog: OFF: Egyébként érdekes hány féle témában jön valaki bizonygatni mindig, hogy de Ausztria vagy konkrétan Bécs mennyire drága hely és a többi. Aztán valahogy mindig kibukik, hogy a közlekedés sem olyan sok, a kaja jó helyről még olcsóbb is, stb. Igazán kezd érdekelni mi ez az Ausztria elleni "kampány", bár sejtésem az van./OFF
@norbonc: Abringával való közlekedést én veszélyesnek tartom. Vasaltak már ki bringást szemem láttára. Az összes bringás ismerőst minimum egyszer felborította, leszorította vagy konkrétan elütötte autó. Budapesten néhány helyen gyalog is életveszélyes a közlekedés! Vannak olyan zebrák ahol zöldnél is simán kivasalnak a megengedett sebesség többszörösével! Ha osztrák, német, svéd közlekedési normák lennének, nem aggódnék, de így?

Az a nem vicces, hogy a múltkor azt az újságírót aki a hazai bringás életről írt cikket, azt is elütötték amikor biciklizett.
Igaza van a cikk írójának és az osztrákoknak is. Kb. havi 5000 forintért sokkal többen, legalább háromszor annyian vennének bérletet, pláne ha a jegy 500 forint lenne.

Elgondolkodhatnának ezen a BKV-nál.
Egyszerű kalkuláció:
Havonta 500 ezer db bérletet adnak el, 10 ezer Ft értékben (kerekítek). Ez havi 5 milliárd Ft, évi 60 milliárd Ft bevétel.

Ekkora összegből jelentős érvágás a sok kamu-tanulmány, szakértés, stb. ami milliárdokat visz el. A hatalmon lévők kifizető helye a BKV, ezért nem akarják megszüntetni a zavarost, mert ott lehet halászni.
@komplikato: Ja ne csak autósok legyenek szidva, a bicikli útra random keresztbe belépő, annak közepén szédelgő, vagy sétáltatott kutyát oda beengedő IQ zseni gyalogosokról is lehetne ódákat zengeni. Pár éve volt a bácsi aki "csak" belépet egy biciklis elé aki ebbe belehalt. Meg ismertem olyan embert aki a nyakát törte és oltári mázlija volt, hogy nem bénult meg, mert elé ugrott egy pórázon lévő kutya.
@laci_52: Nem fognak.A politikusoknak pènz kifizetöhely! Audi a6-bòl tök mindegy mennyien vannak a buszon.
@lokotus: A jegy, bérletárak csak egy kis részben fedezik a bkv költségvetését. A nagyobb rész állami pénz, amit elmutyiznak. Az adómból bőségesen megfizetem a bérlet árát.
@komplikato: Èn ùgy bringázom hogy mindenkiröl a lehetö legrosszabbat feltètelezem.Eddig bejött.Sokan inkább a kifogást keresik nem a megoldást.Jellemzö a magyarokra.:(
@Egen Setalo Lukacs: úgy úgy, 3 éve kb ennyiért vettem egyet. azóta kb 60.000-et költöttem rá, vagyis a három év alatt többet spóroltam, mint egy éves bérlet ára
@is: a bkv-től jöttél el, mi? :DDDD kurva okos vagy, csak azért kérdezem.
@szamaritánus: Termèszetesen nem mindenkinek altrnativa a kerèkpár.Ahol ennyi a kövèr ember azèrt el lehet rajtata godolkodni.Sokan egy megállòt se szeretnek gyalogolni.
Vannak még dolgok, amiket nem mondtak el sem a cikkben, sem a kommentekben...

1. Bécsben a pótdíj összege 100 €, tehát két-háromszorosa a pestinek!

2. Van öt metróvonaluk, plusz az átlós irányú S-Bahn-ok, amik kimennek például egészen Bécsújhelyig.

3. A zónás tarifa (bizonyos korlátokon belül) és a hálózat olyan, hogy minden ingázónak jó, mindegy, hogy az illető St. Pöltenben, Bécsújhelyen vagy éppen Sopronban avagy Pozsonyban lakik...

4. Ami még szintén nem mindegy: nem az van, hogy egy jegy = egy járat, plusz a helyközi buszra és a vonatra nemcsak a bérletesek szállhatnak fel!

5. A bicikli Pesten belül nem alternatíva, kevés a jó bicikliút, több a tahó autós, és ráadásul alig van közlekedési eszköz, amire fel tudod pakolni (Bécsben és Prágában a metró is elviszi, Berlinben még a villamos is!)

6. Az elsőajtózás nem feltétlenül ördögtől való, Berlinben is működik, annak ellenére, hogy ott a buszsofőr még jegyet is kiad. A különbség, hogy nem feltétlenül birka tempóban vezetnek. Ha az üzemanyagmegtakarítás helyett más prémiummal (pl. menetrendtartás) ösztönöznék a buszvezéreket itthon, talán nálunk is jobb lenne a helyzet...
@Egen Setalo Lukacs: 1 MEGÁLLÓT?
Sokan ideggörcsöt kapnak ha a plázában a bejárattól 2 parkolóhelynyinél messzebb kell megállniuk autóval.
@Ellátott utas: 5.Kifogás.Soha sem lesz elèg bicikliùt .Èsszel kell közlekedni.Szerencsère egyre jobb a bringások ès az autosok közötti viszony.Az vesse rám az elsö követ aki1 soha nem hibázott 2 minden szabályt betart.Nincs ilyen ember.
@fénycsepp:
Egy szaros bliccelő vagy.
becsben en meg nem lattam ellenort, tehat a bliccelokrol eleg nehez igy kepet alkotni :)))
Istenem bazmeg. Sok mocskos hippi! Tomegkozlekedesrol van szo, nem kell mindenhol a kibaszott bringaval, meg a bicikliutakkal jonni. Eskoszum, ez valami fetis naluk. Remelem azzal jarnak telen a latyakban is (bar nem nagyon talalkozom veluk), azzal jarnak nagybevasarolni, viszik a gyereket ha kell, es jarnak naponta mondjuk Maglod - Budaors tavon.
@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Hehh, amiket felsoroltál, azért a Bkv-hoz is erős idegek kellenek, és azt is csak igen mérsékelten nevezném az autóval szemben alternatívának... :-)
És, különben is, a posz írója ott téved óriásit, hogy elhisze ezt a baromi nagy hazugságot, hogy a BKV-nak a bliccelők miatt vannak anyagi gondjai.
Ez egyszerűen nem igaz!
A Bkv-nak azért vannak anyagi gondjai, mert Budapest mindenkori önkormányzata, aki a cég tulajdonosa, egész egyszerűen nem pótolja a cégben keletkező veszteségek rá eső részét.
A BKV.nak 2003.ra kb 90mrd HUF adóssága gyűlt össze. (az most nem érdekes, hogyan, meg miért) Az akkori kormány ezt átvállalta, és "tiszta lapot" adott a BKV-nak a következő, igen egyszerű, és a világ nagy részén elfogadott mitöbb bejáratott feltételrendszerrel:
- A BKV finanszírozása 3 részből tevődik össze:
- Jegyárbevétel (ez most olyan 50 mrd HUF/év szinten áll, 2003-ban olyan 40 mrd körülről indult )
- az előbbi részt mégegyszer állami normatívaként a mindenkori kormány teszi be a kasszába (ezt a kormányok mind meg is tették). Ezem felül a kormány külön fizeti a tanulók és a nyugdíjasok utáni bevétel kiegészítést is.
- a 3. harmadot Budapestnek kellett volna beletennie a SAJÁT TULAJDONÁBAN ÁLLÓ vállalatába.
Nos, ez volt az elmélet.
Lássuk a gyakorlatot:
- jegyárbevétel: OK (50mrd)
- állami normatíva: OK (~50 mrd)
- tulajdonos: NKO (kb ~10mrd/év)
Azaz a BKV 2003 után a neki járó évi 120-150mrd HUF pénz helyett csupán 90-120mrd HUF-t kapott meg.
Egy pár éve volt erről valami számítás, hogy a nullszaldóhoz olyan 120-130mrd HUF-ra lenne szükség (...és ebben benne van az összes, eddig megemlített korrupció, meg kevéssé optimális működési rendszer hátránya is!)
2010-re a bKV ismét összegyűjtött 90 mrd HUF adósságot, amit azóta szerencsére kordában tart, és az kb. szinten áll.
(természetesen ennek nem a jó gazdálkodás az oka, hanem, hogy gyakorlatilag nem kapnak sehonnan sem plusz támogatást, vagy normális hitelt)
Akkor most lehet számolni:
2003-2010 között 7 év telt el, év Budapest 7x nem fizetett be a BKV-ba legalább 30 mrd HUF-t, ami összesen 210mrd HUF(és, most a 2003-as értékekkel számoltam, ha a 40mrd-dal számolnék jóval több jönne ki.)!
Ha ebből levonjuk a BKV hitel állományát, ami 90 mrd HUF, akkor marad 120mrd HUF!!
(És ekkor igencsak nagyvonalúan a 90 mrd HUF eddigi kamataval nem számoltam, pedig az se' egy kismiska összeg lehet)
Csak, az ellentételezés kedvéért, próbáljuk kiszámítani, mekkora "kárt" okoz a BKV-nak a bliccelés.
A cikkben 2,7% szerepel. Azt ugyan nem tudjuk meg, hogy ez minek a 2,7%-a, de én most nagylelkűen az 50mrd HUF-os bevételhez csapom hozzá.
Az pontosan 1,35mrd HUF mondjuk idénre. A 2003-2010 időszakra pedig igen nagyvonalúan tekintsük állandónak, ami 9,45mrd HU lesz.
Nos, ez pontos kifejezéssel élve lófaszt sem számít A BKV költségvetésében...
SOKKAL nagyonn kárt okoz a BKV-nak a saját tulajdonosának tudatos hanyagsága.
Csak, hogy számoljak már még egy kicsit:
ebből a 120mrd HUFból a BKV vehetett volna 2000!!! db Volvo csuklós buszt, pedig csak kb 1200 db busza van ÖSSZESEN.
Tehát, a komplett buszparkot lecserélhette volna, úgy, hogy most a legöregebb busza 10 éves Volvo lenne, és emellé maradt volna még mindig 48 mrd HUF pénze, amiből kb a fél metrokocsi állományt is lecserélhette volna.
Szóval, csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ez az egész téma csak egy precízen alkamazott, és rettentően sikeres elterelés a BKV jelenlegi helyzetének okáról.
@Methylphenidate:
"A jegy, bérletárak csak egy kis részben fedezik a bkv költségvetését. A nagyobb rész állami pénz, amit elmutyiznak. Az adómból bőségesen megfizetem a bérlet árát."

Tudod mi ez? Mikor a rabló megideologizálja, hogy azért rabolt JOGOSAN, mert igazságtalan, hogy annak a másiknak több pénze van...
Na, ez a szöveg pont erről szól. Neked SEMMI közöd ahhoz, hogy egy dolog értéke, amit eladásra kínálnak az valójában mennyi és miből áll. Vagy megveszed és használod, vagy sokallod és nem használod.

Ha bemész egy gyorskajáldába ahol diákok dolgoznak, ott talán elvárod, hogy ingyen kapjad a kaját, mondván támogatod a sulijukat meg a diákkedvezményeiket adóban?
Nem hinném, csak kényelmes neked lopni és egy ilyen nevetséges indokkal saját magadnak megmagyarázni..

És még egy dolog: Sajnos a BKV finanszírozásában nagyon nagy szerepet játszik a jegybevétel, Bécsben pl az állam és a város együtt a költségek kétharmadát állják és 1/3-adát kell csak kigazdálkodnia a jegyekből.

Nálunk ez kapásból 40% körül van, vagyis az állam bár panaszkodik rá és hangulatot kelt, a valóságban nem támogatja olyan arányban, mint Ausztria.
Szóval hagyjuk ezt a jegy és bérletár kis arányát és a többi maszlagot, mert a végén nem figyelsz oda és a végén már azt fogod hazudozni, hogy egyenesen jót teszel a többi utassal, ha nem veszel bérletet.
Érdekes írás. Én is elkezdtem számolgatni, és mivel sokat jártam Brüsszelben így rákerestem az ottani árakra és arányokra. www.stib.be/abonnement.html?l=en
Brüsszelben ha nem a járművön veszi az ember a jegyet akkor 2 eurot kell fizetnie(ha jól emlékszem 70 percig érvényes és annyiszor száll át az ember amennyiszer akar!). Az éves jegy 499 euro. Ha ezt visszaosztom 365-el akkor 1,37 euro-t kapok ami a vonaljegy árának 68%-a. Ugyan ezt az elvet követve a magyar 350 forintos vonaljegy 68%-a 238 Ft ami 365-el szorozva 86870 Ft. Csak, hogy ne csak a Bécsivel legyen összehasonlítás!!! Nevetséges. Amúgy fél éve nem vagyok jogosult diák bérletre,és kénytelen vagyok fizetni a 10500 Ft-t minden hónapban. És szidom is a BKV édes anyját, hogy ilyen elb*szot drága. De én meg tehetem, mert a pénzemért egy szar szolgáltatást kapok cserébe. Az viszont mélyen hallgasson, aki nem vesz se bérletet se jegyet és blitzel!
@Gyulimali: egyébként az általános felosztás 33-33-33%. A posztodban kavarogsz össze-vissza. Az elején budapesnek 10Mrd-ot kéne beletennie évente a végén már 40-et. Hogy van ez?

Egyébként az is beteg, hogy a BKV a főváros tulajdona, de a legtöbb bevétel a kerületekhez tartozik, akik semmit nem adnak a BKV-ra scak elvárják hogy legyen. A fővárosnak jóformán nincs is bevétele, viszont a kerületektől elvenni nem lehet, mert sok az erős ember.
@JohnHenry: Más kategória szerintem.Bár az is nagyon idegesít,hogy kenyér néven legtöbbször valami szart kapok.
Miért fizessek a szar szolgáltatásért,ha ki lehet kerülni a fizetést?
@komplikato:Ezzel az erővel otthon is maradhatnánk.
Ésszel kell bringázni és nagyon figyelni folyamatosan.Bele lehet jönni.Csak az kell hozzá,hogy nagyon szeressél bringázni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása