Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Partnerünk

Vállalkozásoknak

VH_ebook_DISPLAY_banner_200_200_px_02.jpg

Facebook

Utolsó kommentek

Blogajánló

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (23) adóbevallás (1) adócsalás (1) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (1) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adósság (8) adosság (1) adósságspirál (1) adósságválság (3) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (3) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (13) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) Bank (1) bank (44) bankár (1) bankbetét (7) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (5) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (25) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (1) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztositó (1) biztosító (3) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) Bloomberg (1) bloomberg (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) brand (1) bróker (1) brokernet (1) brüsszel (1) Brüsszel (2) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (1) bűncselekmény (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) chipkártya (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (2) csődkockázat (1) defláció (1) deviahitel (2) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (2) devizaárfolyam (3) devizahitel (35) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (3) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) Erkel Színház (1) Erste (1) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) EU (12) eu (1) eur (1) euró (15) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurózóna (1) eurozóna (1) EVA (1) eva (3) externália (1) externáliák (1) Facebook (1) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felmérés (2) fidesz (2) Fidesz választási program (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (1) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forint (32) forintárfolyam (2) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) gazdaság (8) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) GDP (8) gdp (4) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) google glass (1) görögország (2) Görögország (1) görög államcsőd (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) hírek (1) hitel (55) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (1) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) hungarikum (1) IFM (1) IMF (5) imf (10) IMF hitel (1) ina (1) INA (3) index (1) infláció (5) ingatlan (8) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (4) internet (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) Írország (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jutalék (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) kapitalizmus (1) karácsony (2) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (2) KHR (1) kilátó (1) kína (1) Kína (3) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) klímaváltozás (1) kockázat (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztosítás (2) kötelező biztositás (1) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) leárazás (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) lopás (1) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (1) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) magyar nemzeti bank (2) magyar posta (1) Magyar Posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (3) matolcsy györgy (1) Matolcsy György (6) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) mikulás rali (1) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) MNB (3) mnb (8) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) mol (1) MOL (3) Mol (2) monitoring (1) MTV (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkanélküliség (2) munkaügy (1) mutató (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (1) NMHH (1) nonprofit (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (1) nyereség (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (17) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (1) ócsa (1) OECD (3) oktatás (1) olaszország (2) olcsó (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (1) Oroszország (1) OTIVA (1) otp (2) OTP (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tudatosság (1) per (7) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (2) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) Putyin (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (5) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) SEPA (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) soros (1) spanyolország (2) Spanyolország (1) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) statisztika (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (14) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (6) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (1) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szja (1) SZJA (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (5) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalom (1) társadalombiztosítás (2) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (5) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (2) ukrán válság (3) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (2) üzemanyagár (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (7) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) viktor (1) világbank (1) Világbank (1) visszaesés (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Yellen (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

üresautópálya.jpgDrága, de legalább nem használjuk, viszont jól tejel, a külső gazdasági hatások fölött pedig hunyjunk szemet – így állunk a magyar fizetős autópálya hálózattal. Mennyi is valójában az összköltsége a gyors közlekedés lehetőségének?

A napokban jelentett a legutóbbi időszak bevételeiről az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK). Kiderült májustól július végéig 4 millió darab matricát adott el, szemben az egy évvel azelőtti hasonló időszak csaknem 5 milliójával szemben, bevétele viszont nőtt a megszüntetett négynapos helyett csaknem kétszer annyiért vásárolható 10 napos matrica révén.  A hivatalból optimisták örülhettek a növekvő matricás díjbevételnek, a kritikusabbak ugyanakkor számon kérhetik a csökkenő példányszámot, azaz az eladott jegyek számának visszaesését.

A teljes cikket elolvashatod a Pénzkérdés oldalán. 


Címkék: autópálya ÁAK

A bejegyzés trackback címe:

http://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr654705161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Azert megjegyeznem, hogy addig amig tavaly vettem kb. 10-12 matricat, az iden 1-et. Tehat darab szinten kevesebb, mint a tizedet. De az az 1 db eves matrica.

Tavaly ev elejen ritkan kellett hasznalnom az autopalyat, kb. az ev kozepetol viszont felporgott. Ket projektem rakenyszeritett megint az iden az eves matricara. Mostanaban gyakorlatilag minden munkanapon megyek olyan 120-130 km. autopalyan, van amikor kb. 350-et.

A csaladban tobb auto van, de csak az enyemen van eves matrica, igy viszont elvetve megy ra a masik az autopalyara, es ha kell, az enyemet viszik el.
Pár napja egy eladott autót vittem Szekszárdra és nem az M6-on mentem, mert 150 km-en kb 50%-ot dob rá az üzemanyagköltségre, amit már soknak találtam. Gratulálok az államnak ehhez a húzáshoz, épeszű országokban inkább azon dolgoznak, hogy az autópályára tereljék a forgalmat.
@nyman: csatlakozom, én is megvettem az éveset... nem vezetek statisztikát, lehet, hogy nem éri meg, de tavaly is arra jutottam, hogy a sok 4- és 10 napos, meg nyári havi matrica elég sokba fájt, így viszont nincs vele se csesződés, és a naptár elnézéséből adódó bukta is kizárva... jóllehet az eddig is megúsztam...
szerintem már csak a KÖZPÉNZEN autózó (tehát nagy autók+1kulcsos) fidesznyikek mennek páján...

ha vki hatékonyan akarja őket kinyírni akkor az elitoviban és az ótópáján éri el őket... hajcs velük szembe pl...
@Gera: egyet értek, viszont mikor előjöttek a használatarányos útdíj ötletével, olvastam egy kommentet, egy Zsámbéki fickó méltatlankodott, hogy micsoda g*ciség, hogy ő csak azért a pár kilométerért kell, hogy megvegye az éves matricát, és ezért támogatja a használatarányos dolgot. Kiszámoltam... a legszerényebb európai tarifákkal is igen durva bukta lesz ám...
ki kell szorítani a prolikat, mert a fontosurak így gyorsabban tudnak haladni. (nakik ugye ingyen van a benzin is, és a matrica is)
Az elit folyamatosan a saját megújítására játszik azzal, hogy feszíti a húrt. Aztán a tömeg 50-100 évente fölakasztja őket, és jön az újabb elit.
@nyman: @tocibacsi:
Én is csatlakozom, éves matrica és kész.
Régebben próbálkoztam a 4-10-30 napossal, de párszor benéztem az időpontokat, és a büntetések kicsit húzósak voltak.
Ha összeszámolom, úgyis kijönne az éves matrica ára éves szinten, mert elég sokat kell mászkálnom autópályán.
Nem mondom hogy kellemes január végén kidobni egy havi közmunkabért az ablakon, de sajnos ez van...
Kár, hogy nem lehet neten book-olni melyik nap használom és előre kifizetni, arra az 1 napra.
Ez a 10-napos idiotizmus a régi matricás rendszerből maradhatott a gyöpösagyú pártfunkcionárius igazgató uraknál.
Pont mult heten voltunk lent Bonyhadon Budapestrol indulva. Nem szeretem a palyat, mert unalmas, en szeretek nezelodni is, mikozben autozom (szaguldozom).

Igy a hatos utat valasztottuk. Szekszard elottig tokeletes az aszfalt, a Dunafoldvaron talalhato nehany rosszul hangolt lampat leszamitva nem kellett megallni. Nagyjabol 30perccel volt hosszabb az ut, mintha M6-n mentunk volna, de 2x30perc miatt nem veszek 10napos matricat :)

Megvalami: szerdan delben mentunk, ures volt. Haza pentek delben jottunk, szinten ures. A kamionok hala istennek palyan cammognak, siman autozhatoak a foutak :)
Ne felejtsük el azt a tényt sem, hogy az autók (s ezzel a matricák) ritkulásának másik jelentős tényezője a benzinár drasztikus emelkedése.

Nem vagyok biztos abban, hogy az a 3000 autó, amiről szó van az azért nincs az autópályán, mert nincs 4 napos. Szerintem ezek az autók el sem indulnak.
@gergo: Hát azért én megelőztem minimum 10 kamiont Szekszárdig és néha eltartott pár percig.
A használatarányos baromi drága. Legalábbis horvátban 400km-ert mész az autópályán az 200 kuna ~ 8000 Ft... És ez egyszeri alkalom.

Szóval kimentünk 1 hétre nyaralni split mellé, oda-vissza az autópálya 16e forintba került, itthon meg 3000 párszáz forintba. Én nem támogatom a használatarányosat mert akkor mindenkinek a gatyája is rámegy.
@porthosz:

Nem mindenkié, csak aki használja az autópályát.
Használatarányos, időszekventált, teljesen mindegy. Egyre drágább árakon, egyre kevesebben fogják használni a pályákat, ami előbb-utóbb alapvető környezetszennyezési problémákat fog okozni.
"Tehát napi mintegy 3000 jármű jelentkezik plusz forgalomként a sztrádával párhuzamos főútjainkon"
Átlag 5 vonallal (autóutak, rövidebb szakaszok stb.) számolva ez óránként 25, azaz 2,5 percenként 1 autó többlet.

Ez még nem ér meg egy misét, de egy cikket sem.

Ui: Igaz, hogy kb. 75 milliárd bevétel várható a 3.5tonna feletti teherjárművektől jövő évtől, ami közel kétszerese a mostani bevételnek?
Szerintem rosszak az adatok:

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_aut%C3%B3p%C3%A1ly%C3%A1i

1300 km autópálya van Magyarországon

Te 2004-es adatokat szedtél valahonnan

az autópálya építés is drágább mint amit te írtál a szórás is nagyobb. egyébként nemzetközi összehasonlításban amit írsz 1-2 milliárd forintos ár lenne reálisabb. De Magyarországon egyrészt nagyobb a korrupció másrészt a környező települések is követelőzőbbek.

Ami pedig, hogy mire elég az autópálya bevétel a fenntartáson kívül semmire ez korábban is így volt és amíg nem lesz km alapú a díjfizetés addig így is marad
Most voltam az M1-esen, majd az M7-en, szerintem semmit nem csökkent a forgalom.

Egyszerűen ilyen áron sem éri meg elkerülni. Ráadásul ezért az árért már nem 4 nap, hanem 10.

Rengeteg ember idáig is 2x4 naposat vett, mert egy hétig maradt a balcsin. (Én is, mert inkább többször megyek, de csak 5-6 napra)
@Anti Anyag: Pont erről van szó! A hétvégi leruccanók tömegei maradnak le a pályákról, akik csak 2-3 napra mennek és nem nagy távolságra, de tömegesen.
Ha megfigyelted, régebben a nagyobb városok felé közeledve erősen nőt a forgalom, Ma ez gyakorlatilag nem észlelhető. Ha leruccansz egy hétvégén mondjuk Gödöllőre, megérted miről beszélek.
tavaly még Miskolcig csakis autópályán mentünk (4-6 hetente). Általában 4 napos matrica, ha következő hétvége Balaton, akkor 10 napos, nyáron két havi.
Idén volt eddi egy 10 napos és egy havi. Pedig ugyanannyit autózom.
Viszont pályán BP-Miskolc viszonylaton nyerek 30-40 percet, esetleg egy órát, de a matricán felül minimum fél, de inkább 1l/100km-rel több a fogyasztásom. Azaz 3-4l benzinnel kevesebbet veszek. Így az állam nem csak a 4 napos matricám árától esik el, de a 3-4 liter benzin adóitól is...
Lehet, másnál kisebb a különbség, de ahhoz, hogy ne legyen magasabb a pályás fogyasztás, "nagyon lassan" (<110) kell menni, ezt kevesen teszik.
Ezzel (kevesebb eladott üzemanyag) együtt már a közvetlen bevétel is csökken!
"Üres autópálya a jó autópálya?"
aha :)
Én csak azt nem értem,hogy az éves matrica árát miért nem viszik le 25-30eFt környékére.Szinte biztos,hogy meg sokszorozódna az éves eladása ezzel a bevétel sőt a bevétel nagy része már januárban a zsebben lenne.
monnyuk nekem pályán kevesebbet fogyaszt mint főúton, az amortizációja is kevesebb köll legyen elméletileg, meg h nem előznek szembe állandóan az megfizethetetlen...
igaz, én m3/35 vs 4es út szok járni, meg mellé spórolok simán egy órát, szal ízlés dolga, leszarom
azt a párszáz forint differenciát, egy útra is pályázom.
Nem is értem a sírást. Győr Pest táv autópályán jelenleg 3000 forint amivel 10 nap alatt annyit megyünk amennyit akarunk.

Ugyanezen hosszúságú út Horvátországban 50 kuna körül van ami 1800 forint. Tehát ha ez az ár és fizetési rendszer lenne itthon akkor 3600 forintomba kerülne felmenni Pestre majd visszajönni Győrbe. Ja és ez egyszeri alkalom..

Bár tudom a választ erre: Itthon mindenki csak a kibaszott markát tartja de az, hogy tegyen is valamit ezért az országért, az már nem.. Nektek csak az jó ami ingyen van. Közmunka büdös, benzinbe adót fizetni büdös, autópályán az 1000 forinttal drágább matricát dupla annyi időre megvenni büdös. Nyomorék szarrágók vagytok az a nagy büdös helyzet..
@bp123456: Igazad van, kis ország vagyunk, a plusz költségekhez képest kevés időt lehet nyerni az autópályázással. Unalmasabb is a vezetés a pályán a sima országúthoz képest. Elindulok egy órával korábban és időben célhoz érek...
Igen, de a környező országokban az éves sokkal olcsóbb, ezzel is arra ösztönözve az embereket, hogy azt vegyék meg.

www.autopalya.hu/02Ematrica/09KulfoldiMatricak

A 10 napos akörül van mint nálunk, bár pl ausztriában még az is olscóbb.
@Failer: Szerintem szüntessük meg a 10napost is és akkor mindössze 4x annyiért 4 nap helyett már egy hónapot kap mindenki. Ha csak egy napra kellene neki, akkor így járt, faszért nem autózik többet, akkor nem picsogna.
@Gera: Sok értelme nincs annak amit írtál
az árakkal van a baj, hazai éves matrica 42.000 Huf,(kb.140 euro) osztrák éves matrica 74 euro(kb.22.000 Huf)
csodálkozik még valaki?
@Anti Anyag: "Most voltam az M1-esen, majd az M7-en, szerintem semmit nem csökkent a forgalom."
Az M1 forgalmát (hasonlóan az M5-höz) leginkább a balkáni országok lakói, kamionosai adják.
A vasúttal is ez a helyzet, nem éri meg vonatozni, főleg nem egész családnak, mert kocsival ugyanannyi, vagy még kevesebb, és nem vagy menetrendhez kötve. A félig kihasznált Intercity-nek meg integetünk a vasúti átjáróban. Ja, el ne feledjem, valaki egyszer kiszámolta, hogy annyi állami dotációt kap a MÁV, hogy azt a magyar lakosságra leosztva 10 év alatt egy négytagú család 1 millát fizet be (és egy km-t se utazott vonaton). Ennyit a társadalmi hasznosságról. :(
a benzinfogyasztás is 20-25%-kal esett visza, tehát nem az autópályán, hanem mindenütt kevesebbet használják az emberek az autójukat. nincs ez a milliós plusz forgalom, sorry, ez a poszt kuka.
@csárli hárper (nyikhaj, tollforgató terrorista):
Az osztrák matrica is 10 napról indul, de:
szgk 10 nap 8 €
2 hónap 23,40 €
éves 77,80 €
Azaz nagyvonalúan számolva 10 db 10 napos (100 nap ~3,5 hónap),
ill. 3 db 2 hónapos (fél év) árán megvehető az éves matrica.
Nálunk kb 14x10 nap (~4,5 hónap), avagy 9 hónapnyi az éves matrica ára.
@Failer: de a tiednek sem. a FIDESZes magot, akik a 16%-os adóval meg baromira jól jártak, szemben a 85%-kal, aki rosszabbul, azt meg hiába szarrágózod le jelenleg.
@Failer: Epp eleg adot fizetek, ezerfele jogcimen...
De a lenyeget nem erted, az pedig itt van: www.autopalya.hu/02Ematrica/09KulfoldiMatricak

Nalunk ugyanez 42980 Ft.

Na ez bassa a csoromet. Nem kicsit.
@Hángérien feeritél rajongó dbeata: csak a kocsi vásárlási árát az ilyen összehasonlításba sosem veszik bele. te sem. ja, majd ha mindenkinek alanyi jogon jut 2-3-5 milliós autó, utána nem is kell. addig mérhetetlen lenézésedről teszel tanúbizonyságot azok felé, akik nem tudnak autót keríteni a seggük alá, mert nem futja rá nekik.
@is: Az is a mérhetetlen lenézés része, hogy én is fizetem a dotációt? Vagy a pénzem azért kell, de amúgy rohadjak meg, szemét burzsuj, aki autót vett, hogy ingázzon a munkába?

Nehogy kifeledjem, azért se éri meg a vonatozás, mert kisvárosba leérve nem tudok tömegközlekedni, ergó taxizhatok, plusz 2 rugóért 3 km-nyi távolságra.
A 10 napos az olyanokkal kibaszás mint pl én, akik 2-4 hetente mennek egy hétvégét az autópályán (szülőkhöz). Tavaly ~20.000Ft-ot fizettem összesen matricára. Idén vagy ~40.000 a heti jegyekkel vagy 43.000 az éves bérlettel. Nekem rádupláztak az árára, nem is mentem még idén. Főleg hogy egyet értek
bp123456-al a matricán kívül még kb 4-5L benzint is spórolok 500Km-en, így már 4500-5000Ft-ot spórolok azzal hogy elkerülöm a pályát. Egyébként ismerős továbra is pályázik, szerinte nem csökkent érdemben a forgalom, és én is úgy látom hogy teljesen járhatóak a főutak, aminek örülök, mindenki más tolja csak a pályán :)
@tomwar: Svájcban meg 40 CHF. Már egy ideje. Ott azért kicsivel több az alagút, mint itt. Igaz, nem lehet 130-cal menni, csak 120-szal.
@Failer: Nem a Balkánt, hanem Európát kéne példának venni.

Szarrágó lenne az, aki sokallja az adóztatott adót az üzemanyagban?
Az is, aki úgy látja, hogy miután lebontották a fizetőkapukat, újra vissza akarják hozni a használat alapú díjfizetést a "bérlet" helyett?
Jelenleg a 10 napos matrica birtokában használhatom az összes autópályakilométert, ha van üzemanyagom, és időm "korlátlanul".
Osszuk vissza az árat.

Mennyibe fog kerülni a használat alapú esetén?
A mintegy 700 kilométernyi fizetős szakasz kb 3 Ft/km arányban állna. Ez talán még elviselhető összeg a köznépnek, a vállalkozásoknak, akik a pályát kénytelenek használni.
10, vagy 30 ft/km?
Budapest-Debrecen 231 km egy irányban. A 10 nap alatt (10 ft/km esetén) elautóztad a mostani éves díjat.

@Budapester81: www.autopalya.hu/autopalyak
Talán ők tudják, mit is kezelnek.
@dr. Mutyilufi Dr.: Az sem mindegy, hogy melyik pályán mész. Miskolc-Debrecen között tavasszal nemhogy nem előzött meg senki, de alig lézengtek az úton. Pedig a 130-at betartottunk. Nemrég egy péntek délután, három körül, Miskolcról a Balatonra az M3-ason alig volt valaki, bár azért nem volt annyira kihalt, mint tavasszal a másik irány. Az M7-en viszont bolondokháza...
Az autóslobbi nyomását viselő Németországban is jön az autópályadíj.
www.hirado.hu/Hirek/2012/08/06/14/Jon_az_autopalyadij_Nemetorszagban_.aspx
"Németországban újra előkerült a személyautók számára bevezetendő autópályadíj kérdése."

De milyen kondíciókkal?

"A tárca szóvivőjének hétfői nyilatkozata szerint azt is meg kell vizsgálni, miként lehet a német autósok terheit enyhíteni, például a gépkocsiadón keresztül. Így az autópályadíj elsősorban a külföldi autósok terheit növelné."

Még ilyet!! A sajátunkat védjük, az idegeneket jobban lehúzzuk. Amikor nálunk felvetődött ugyanez, akkor diszkriminációnak minősült. Ugyanezért utazik a kőgazdag német nyugdíjas ingyen a BKV-n, mert egyenlőség van. Neki.
Nekünk, itthon az sincs.
De ne aggódjunk, lassan tényleg nem lesz, aki pályát használjon a hazai köznépből:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/08/10/evenkenti_muszaki_vizsga_johet/
3-as út Miskolc-Budapest között,ha nem siet az ember és nem visz gyereket,simán vállalható.Kb.30 perccel több, és figyelni kell az 50-es táblákra meg az egy db.vasúti átkelőre.(Füzesabony).Az út csak kissé viseltes,csak retró autók,teherkocsik meg motorosok vannak rajta.Bp.előtt érdemes Fót felé letérni és a régi fóti úton bemenni.Mindamellet tarkólövést érdemel,aki ezt így kitalálta meg eltűri...
A bevétel növekedés inkább a tarifaváltoztatás helyességét igazolja.Az autópályák népgazdaági beruházások ezért igénybevételüket nyilvánosan és folyamatosan kellene értékelni. Erre mutatószámok szolgálhatnak: Hatékonysági msz: jármű/nap. Mi a minimum-követelmény? Pl. M31: 11-14 ezer/nap 2010-ben.
Költségkritérium: Pl.z egyes infrastrukturális beruházások, azok egyes szakaszai hozzák vagy viszik a pénzt? Minőségi mutatók: kapcsolódás nk-i úthoz, hazai autópályához.
Én, mint (a helyzetből fakadóan) alkalmi használó idén még nem vettem autópályajegyet, ez van. Annak is igaza van, aki azt mondja, hogy egyébként is csökkent az autóhasználat, de pl. én csak a megemelt díj miatt nem fizetek be. Főleg, amikor egy napos oda-vissza útról van szó, vagy pl. össz. 100-200 km távolságokról. Pedig időben lehetne spórolni azon is bőven, ha gyorsabban mehetnék. Meg na, jobb. De ennyiért nem :(
Teljesen mindegy, hogy mit vezetnek be, a tarifákkal úgy fognak játszani, hogy összességében többet fizessünk. Erről szól az egész, nem holmi igazságosságról, arányosságról vagy egyéb parasztvakításról.

Lesznek majd, akik tapsolnak hozzá. Fantasztikus emberek.
Az autópályának ingyenesnek kellene lennie a személyautóknak (ingyenes = legyen már elég a km-enként kb. 16 Ft jövedéki adó).

Inkább a teherautókat, egyéb nehéz járműveket kellene fingatni, azok ezerszer annyira terhelik az utakat - ahhoz képest kb. ingyen használjuk (ingyen = mi fizetjük helyettük)
@Budapester81: Az ÁAK hivatalos honlapjáról vettük az adatokat, és megkülönböztettünk fizetős, illetve nem fizetős, és sztráda, illetve autóút pályákat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...