Partnerünk

Facebook

Utolsó kommentek

Házszabály

Olvasóink szabad vélemény-nyilvánítási jogát tiszteletben tartva, fenntartjuk a jogot a bejegyzéseinkre érkező hozzászólások moderálására, amennyiben azok:
  • egyéneket, társadalmi csoportokat, kisebbségeket sértő vagy bántó, diszkriminatív, túlzóan obszcén, vulgáris kifejezéseket tartalmazó, jogellenes vagy jogsértő bejegyzések;
  • a hozzászólások és hozzászólók szándékos megzavarására irányulnak;
  • szándékosan félrevezető jellegűek;
  • tisztán politikai tartalmúak;
  • a témához nem kapcsolódó, öncélú, szervezkedésre buzdító megnyilvánulások;
  • sértik mások szerzői, szellemi alkotáshoz fűződő jogait;
  • reklámnak és spamnek, illetve egyéb, rendeltetésellenes felhasználói magatartásnak minősülnek.

Címkék

1% (1) 3D nyomtatás (1) ÁAK (1) adásvétel (1) adatlopás (1) adó (25) adóbevallás (1) adócsalás (2) adócsökkentés (1) adóemelés (1) adóhátralék (1) adójóváírás (1) adókedvezmény (2) adóoptimalizálás (2) adórendszer (1) adós (6) adósok (1) adósság (8) adosság (1) adósságspirál (1) adósságválság (3) adótörvény 2015 (1) adóváltozások 2015 (1) adózás (1) áfa (1) Afrika (1) agrárfinanszírozás (1) ajándék (4) ajándékozás (1) ÁKK (1) alap (2) alapítványok (1) alapkamat (3) alapkezelő (1) alaptőke (1) Albánia (1) Alibaba (1) alkusz (1) állam (5) államadósság (6) államadósság kezelő központ (1) Államadósság Kezelő Központ (2) államcsőd (2) államháztartás (1) államilag finanszírozott (1) államilag támogatott (1) állami cégek a tőzsdén (1) állami támogatás (1) államkincstár (1) államkötvény (2) állampapír (10) Amazon (1) amerikai részvények (1) Andre Agassi (1) Andy Vajna (1) Anthony Levandowski (1) Apple (1) ár (5) áramszolgáltatók (1) arany (5) aranyláz (1) aranyrúd (1) áremelkedés (1) árfolyam (25) árfolyam-növekedés (1) árfolyamgát (14) árfolyamgyengülés (1) árfolyamrés (1) árfolyamrögzítés (3) árkorlát (1) áruhitel (2) aszú (1) átlaghozam (1) átlagkereset (1) ATM (2) atom (1) attitűd (1) átutalás (1) Ausztria (1) autólízing (1) autópálya (1) A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása (1) babakötvény (1) Balaton (2) balesetbiztosítás (1) baleseti adó (1) bank (48) Bank (1) bankadó (1) bankár (1) bankbetét (7) bankcsőd (3) banki fizetések (1) banki marketing (1) banki tájékoztatás (1) bankkártya (6) bánkkartyadíjak (1) bankok (1) bankrendszer (1) bankszámla (3) bankszámla nyitás (1) bankszövetség (5) banktitok (2) bankváltás (2) Baumag károsultak (1) bázispont (1) Bécs (1) befektetés (28) befektetési alap (2) befektetési jegy (1) befektetők (1) békekölcsön (1) benzin (1) benzinár (1) bér (1) béremelés (1) bérezés (1) bérkompenzáció (1) berlusconi (1) bérnövekedés (1) beruházás (3) BÉT (2) betegség (1) betét (5) betétbiztosítás (1) betétesek (1) BEVA (2) bíróság (2) bitcoin (1) Bitcoin (4) bizalmatlanság (1) bizalom (1) bizottság (1) biztosítás (9) biztositó (1) biztosító (3) biztosító.ingatlan (1) BKV (3) blockbuster (1) bloomberg (1) Bloomberg (1) Bojár Gábor (1) bonus (1) bónusz (2) bor (3) botrány (2) brand (1) bróker (2) brókerbotrány (2) brokernet (1) brüsszel (1) Brüsszel (2) BTel (2) Buda-Cash (6) buda-cash (2) Budapest (1) budapesti értéktőzsde (2) bűncselekmény (1) BUX (1) cafeteria (2) casco (1) cds (1) cég (1) céges átverések (1) céges hitel (1) céglapítás (1) cégvezetés (1) Charity March (1) CHF (1) chipkártya (1) Ciprasz (1) Ciprus (2) civil szervezetek (1) Consequit (1) családi (1) családi csődvédelem (1) csalás (1) Csehország (1) csekk (1) csekkes fizetés (1) csőd (3) csődkockázat (1) DBR (1) decemberi effektus (1) defláció (1) Déli Áramlat (2) deviahitel (3) deviza (28) devizaadós (1) devizaadós-mentés (4) devizaárfolyam (3) devizahitel (38) devizahitelek forintosítása (4) devizahitelesek (5) devizahitelesek mentése (2) devizahitel a pártprogramokban (1) devizakereskedelem (1) devizatartalék (1) diákhitel (2) digitalizáció (1) Disney (1) diszkontkincstárjegy (1) dogányzás (1) dohány (1) dohányzás (1) dollár (3) Donald Trump (2) Donal Trump (1) döntés (1) drága (1) dugódíj (1) dzsentri (2) e-cigi (1) E-Star (1) easyjet (1) EBA (1) eBay (1) ebola (1) egészségbiztosítás (3) egészségpénztár (1) egészségügy (5) egészségügyi hozzájárulás (1) egyéni vállalkozó (1) Egyesült államok (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (1) egyszázalék (1) eladás (2) elekronikus (1) életbiztosítás (3) életmód (1) életszínvonal (1) eljárás (2) előtörlesztés (3) energia (1) ENSZ (1) Erkel Színház (1) Erste (2) értékcsökkenés (1) értékesítés (2) Észtország (2) EU (12) eu (1) eur (1) euró (16) Európa (2) Európai Bíróság devizahiteles válaszai (1) európai bizottság (1) európai központi bank (1) európai unió (2) eurostat (1) euróutalás (1) eurozóna (1) eurózóna (1) EVA (1) eva (3) externália (1) externáliák (1) Facebook (2) fapados (1) fed (2) Fed (2) fekete gazdaság (1) felhőalapú szolgáltatások (1) felmérés (2) fiatal vállalkozók (1) Fidesz (1) fidesz (2) Fidesz választási program (1) Fifa botrány (1) film (1) fizetés (1) fizetési határidő (1) fizetőképes (1) foci (1) foglalkoztatás (1) fogyasztás (4) fogyasztói társadalom (1) fogyasztóvédelem (2) földgáz (2) földtörvény (2) főnök (1) forbes (1) forex (1) forint (32) forintárfolyam (3) forinthitel (6) Fortress (1) franciaország (1) frank (8) frankhitel (2) frekvencia-árverés (1) frekvenciatender (1) függetlenség (1) futball vb (1) FX (1) gazdaság (10) gazdasági (2) gazdasági növekedés (4) gazdasági társaság (1) gazdaságpolitika (5) gázolaj (6) gdp (4) GDP (9) gépjárműhitel (1) gépkocsi (1) Google (2) google glass (1) görögország (2) Görögország (3) görög államcsőd (1) görög csőd (1) görög válság (1) Gothár (1) GPD (1) grafikon (1) GVH (1) gyereknevelés (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyorséttermek bezárása (1) gyorséttermek vasárnapi zárva tartása (1) gyorskölcsön (2) gyűjtőszámla (1) hajléktalanok (1) Hanza-szövetség (1) harmadik világ (1) hatalom (2) hedge fund (1) Hernádi Zsolt (3) Hillary Clinton (1) hírek (1) hitel (57) hiteldíj plafon (1) hitelezés (2) hitelfeltételek (1) hitelfelvétel (1) hiteligény (1) hitelintézet (1) hitelkártya (5) hitelképesség (1) hitelminősítés (2) Hiteltársulás (1) hiteltársulás (1) hitelválság (1) hitel átütemezés (2) HNN-index (1) honlap (1) horvátország (1) Horvátország (1) hozam (11) hozamemelkedés (1) huf (1) Hungária Értékpapír csőd (3) hungarikum (1) IFM (1) imf (10) IMF (5) IMF hitel (1) IMMOFINANZ (1) INA (3) ina (1) index (1) indiai gazdaság (1) infláció (5) ingatlan (9) ingatlaniroda (1) ingatlanpiac (3) ingyenes készpénzfelvétel (1) ing biztosító (1) innováció (5) internet (1) internetadó (1) internetes vásárlás (1) ipar (1) IPO (1) iroda (1) Írország (1) Iszlám Állam (1) IT (4) Jack Welch (1) japán (1) jármű (1) jegybank (12) jegybanki alapkamat (1) jelszó (1) jelzálog (4) jelzáloghitel (2) jen (1) Jeremie program (1) jog (1) journal (1) jövedelem (6) jövő (1) jutalék (1) K&H Bank (1) K&H MIX (1) K+F (1) kalkuláció (1) kalkulátor (2) kamat (20) kamatemelés (3) kamatos kamat (2) kamatpolitika (1) kamatszámítás (1) kamattámogatás (2) kamatvágás (1) kampány (1) káosz (1) kapitalizmus (1) karácsony (4) karácsonyi (1) kártalanítás (1) kartell (2) Kásler (1) kata (1) KATA (3) KBC (1) keleti nyitás (2) kereset (1) kereskedelem (1) kereskedő (1) késedelem (1) készpénz (5) készpénzfelvétel (1) kezelési költség (1) kgfb (3) KHR (1) kilátó (1) Kína (5) kína (1) kisebbségek (1) kisvállalkozás (1) kiszervezés (1) KIVA (1) kiváltás (1) kkv (10) kkv a tőzsdén (1) klímaváltozás (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) költekezés (2) költség (4) költségek (1) költségvetés (13) kórházak (1) kormány (13) környezetgazdaság (1) korrupció (4) kötelezettszegési (1) kötelező biztositás (1) kötelező biztosítás (3) kötvény (1) közalkalmazott (1) közgazdaságtan (3) Közgép (2) kozmetikumok (1) közszolga (1) közszolgáltatás (2) közvetítő (1) ksh (1) kulcs (1) külföldi számlavezetés (1) kupon (1) Kúria (5) kutatás (1) lakás (6) lakáshitel (12) lakáslízing (1) lakáspiac (3) lakáspolitika (1) lakástakarék (3) lakástámogatás (2) lakossági hitel (1) Lámfalussy Sándor (1) leárazás (1) leépítés (1) légiközlekedési (1) légitársaság (2) lehman brothers (1) lekötött betét (1) leminősítés (2) létminimum (1) loot crate (1) lopás (2) lopáskár (1) luxuscikk (1) magáncsőd (3) magánnyugdíjpénzárak (1) magánnyugdíjpénztár (3) magánvagyon (1) Magyarország (2) Magyar Államkincstár (1) magyar államkötvény (1) Magyar Biztosítók Szövetsége (1) Magyar ENSZ Társaság (1) magyar gazdaság (2) magyar nemzeti bank (2) Magyar Posta (1) magyar posta (1) malév (5) málna (1) malus (1) Matolcsy (4) Matolcsy György (6) matolcsy györgy (1) MÁV (2) média (1) megbüntetett bankok (1) megélhetés (1) megjatakrítás (1) megszorítások (1) megtakarítás (24) megújuló energia (1) MEH (1) melyik párt menti meg a devizahiteleseket (1) menedzser (1) mentőcsomag (1) mentor (1) merkel (1) mesterséges intelligencia (1) Metlife (1) metró (1) Michael O’Leary (1) Microsoft (1) mikulás rali (2) milliárdos (2) MKB Bank (1) mlm (1) mnb (8) MNB (5) MNB bírság (1) mobildíj (1) mobilszolgáltató (1) MOL (4) Mol (2) mol (1) monitoring (1) MTV (1) Muhámmád Junusz (1) munkabér (3) munkaerőpiac (2) munkahely (1) munkanélküliség (3) munkaügy (1) mutató (1) myhive (1) Nagy-Britannia (1) napilap (1) NAV (6) NAV-botrány (1) nemesfém (1) németország (3) nemzetbiztonság (1) nemzeti (2) Nemzeti Eszközkezelő (2) nemzetközi valutaalap (1) nettó bér (1) NHP (2) nhp (1) NMHH (1) nonprofit (1) Norbi Update (1) Norbi Update Lowcarb (1) Nouriel Roubini (1) növekedés (3) növekedési hitelprogram (1) Növekedési Hitelprogram (2) nyereség (1) nyereségadó (1) Nyerges (1) nyersanyag (1) nyersanyag járműipar (1) nyugdíj (18) nyugdíjas (2) nyugdíjas kedvezmény (1) nyugdíjpénztár (3) nyugdíjrendszer (3) nyugdíjvagyon (1) OBA (2) Obama (1) ócsa (1) OECD (3) okostelefon (1) oktatás (1) olajár (2) olaszország (2) olcsó (1) olcsó hitel (1) oligarchák (1) olimpia (1) öngondoskodás (6) önkormányzat (4) online csalás (1) online vásárlás (1) orbán (1) Orbán (1) Orbán 10 pontja (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (1) Oroszország (2) OTIVA (1) ötletlopás (1) OTP (1) otp (2) OTP Supra (1) OTSZ (1) otthonvédelmi (1) pályázat (1) PayPal (1) pénz (9) pénzfelvétel (1) pénzforgalom (1) pénzkérdés (1) pénztárgép (2) pénzügy (1) pénzügyek (1) pénzügyi tippek (1) pénzügyi tudatosság (2) per (7) Peter Thiel (1) piac (1) PIMCO (1) PIN (1) plasztik (1) pláza (1) politika (3) porfolioblogger (3) portfolió (1) portfolioblogger (73) posta (1) pozitív adósnyilvántartás (1) Prémium Magyar Államkötvény (1) presztízs (1) privátbanki (1) profit (1) PSZÁF (7) pszáf (3) pszichológia (1) Putyin (2) quaestor (3) Quaestor (1) Raiffeisen (3) rangsor (2) reálkamat (1) reálkereset (1) recesszió (3) referenciahozam (1) referenciakamat (1) referencia kamat (1) reklám (1) reklámadó (1) rendőrség (1) részlet (1) részvény (6) rezsi (9) rezsicsökkentés (2) robbantás (1) robotika (1) RTL (1) ryanair (2) Samuel P. Huntington (1) sárga csekk (3) sarkozy (1) Schobert (1) Schóbert Norbert (1) SEPA (1) sharing economy (1) shortolás (1) síbérlet (1) síelés (1) siker (1) Simicska (1) sittlerakás (1) sjávci frank (1) Skócia (1) skót népszavazás (1) Snapchat (1) soros (1) spanyolország (2) Spanyolország (1) spórolás (3) stabilitás (1) stabilitási törvény (1) stadion (1) startup (1) statisztika (1) streaming (1) street (1) Svájc (1) svájci (5) svájci frank (15) svájci jegybank (1) Synergon (1) szabályozás (1) szabálysértés (1) szakértői vezetés (1) számla (7) számlavezetés (1) számlavezetési díj (1) származtatott alapok (1) Szebeni Dávid (1) szegénység (2) személyi jövedelemadó (1) személyi kölcsön (1) Szentendre (1) szépségipar (1) szerencsejáték (1) Szerencsejáték Zrt. (1) Sziget Fesztivál (1) Szijjártó Péter (1) szilikon-mentes (1) Sziriza (1) SZJA (1) szja (1) SZJA bevallás (1) Szlovákia (1) Szlovénia (1) szocpol (1) szolgáltatás (1) szórakoztató elektronika (1) Takarék (1) takarék (1) takarékoskodás (1) takarékpont (1) takarékszövetkezet (3) takarékszövetkezetek (1) takarék csőd (1) támogatás (4) támogatott lakáshitel (1) tanács (6) tanácsadó (2) tandíj (2) tandíjmentes (1) táppénz (1) társadalmi egyenlőtlenségek (1) társadalom (2) társadalombiztosítás (3) Tarsoly Csaba (1) tartalék (1) tartós befektetési számla (1) távközlési szolgáltatók áfafizetése (1) taxi (1) Taylor Swift (1) tech (1) telefonadó (1) telefonos ügyfélszolgálat (1) telek (1) telekommunikáció (1) The Global Goals (1) thm (2) THM (2) tippek (4) Tokaji (1) tőke (1) tőkemegtérülés (1) tőkeszámla (1) tőketartozás (1) tőkevédett (1) tömegközlekedés (2) törlesztés (8) törlesztő (1) tőzsde (9) trafik (4) trafiktörvény (1) tranzakciós adó (6) tranzakciós illeték (4) Travis Kalanick (1) tulajdon (1) tusványosi beszéd (1) Twitter (1) Uber (3) üdülő (1) ügyfelek (1) ügyfélszolgálat (1) ügynök (5) ügyvezető igazgató (1) Ukrajna (3) ukrán válság (5) Unió (1) uniós támogatás (1) unortodox gazdaságpolitika (1) USA (5) USA 2016 (1) USA elnökválasztás (1) USA kitiltási botrány (1) üzemanyagár (1) üzlet (2) üzleti negyedév (1) uzsorás (1) vagyomtárgy (1) vagyon (2) vagyonosodási vizsgálat (1) választás (1) vállalat (1) vállalatfelvásárlás (1) vállalati kultúra (1) vállalkozás (9) vállalkozói zóna (1) válság (17) válságkezelés (1) váltás (1) valuta (1) valutaalap (2) vám (1) vámmentes (1) varga (1) vásárlás (2) vasárnapi nyitva tartás (1) vasárnapi zárva tartás (1) vasember (1) végtölesztés (1) végtörlesztés (24) versenyképesség (1) vésztartalék (1) veszteség (4) vezetési stílus (1) vezető (1) Vida Ildikó (1) viktor (1) világbank (1) Világbank (1) visszaesés (1) vizitdíj (1) wall (1) wash trade (1) webbank (2) wizzair (2) Wonder Woman (1) Yellen (1) Ynon Kreiz (1) zeneipar (1) zöldbank (1) zöld bank (1) zöld számla (1) Címkefelhő

Az önkéntes kasszáknak áll majd a zászló?

nyugdíjposztkép(2).jpgA kormány nem ismertette még nyugdíjterveit, de az origo által legutóbb kiszivárogtatott ötlethalmazból azért kihámozható egyfajta irány. Főként, ha hozzá kombináljuk azokat a gondolatokat, amelyeket a kormányfő osztott meg a sajtó vezető munkatársaival néhány hete. Állítólag ezen a megbeszélésen elhangzott, hogy a megmaradt magán-nyugdíjpénztári tagoknak értékes szerepük van, velük bizonyíthatja az ország vezetése Brüsszelben, hogy nem volt kötelező a visszalépés az állam nyugdíjrendszerbe, hanem a kasszatagoknak megadták a szabad választás lehetőségét. Lám 100 ezren maradtak is.

A jelek szerint ők a jövőben háborítatlanul megmaradhatnak kasszájuknál és tovább fialtathatják az eddig felhalmozott vagyonukat. Azzal viszont szembe kell nézniük, hogy 10 százalékos munkavállalói nyugdíjjárulékuk végérvényesen az állami pillérbe kerül. A nyugdíjjárulék után azonban – a korábban hangoztatott elképzelésekkel ellentétben – megmarad az állami nyugdíjjogosultság, így lényegében a megmaradt tagnak most azt kell eldöntenie, hajlandó-e saját zsebéből áldozni arra, hogy az eddig a pénztárban az egyéni számláján felgyűlt összeget továbbra is kezelje a pénztárat működtető pénzintézet vagy más hivatásos vagyonkezelő. Nos, ezen a ponton lehet, hogy megint közbeszól majd a politika. A nemzetgazdasági tárcától kikerült, többféle ötletet felvető csomagban ugyanis támogatandó megoldásként előkerültek a bankok nélküli önkéntes pénztárak is.

Tapasztalatból tudjuk, hogy a banki hátterű pénztárak nem voltak olcsók. Érdemes visszakeresni a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének adatai között, hogy mekkora költség terhelte a különböző magánnyugdíjpénztárak tagjait. Éveken át a kisebb ágazati pénztárak jóval kevesebbet vontak le kiadásaikra a tagok kötelező befizetéséből, így a beérkezett pénzek nagyobb hányadát tudták a tag egyéni számláján jóváírni és felhalmozni, mint a banki, biztosítói hátterű pénztárak. A költségterhelés mellett persze fontos mutató volt az elért hozam is, de ebben sem mindig a legnagyobb pénztárak vitézkedtek. Ésszerű lenne tehát, ha a kitartó tagok most átgondolnák, hogyan is járnának a legjobban. Miképpen tudnák költséghatékonyan, jó hozamok mellett kamatoztatni megmaradt vagyonukat? Végső soron kezdeményezhetnék a magánkassza-rendszer átalakítását is, hiszen az önkormányzati rendszerben működő kasszáknál ők a döntéshozók. Más kérdés, hogy több ezer tag eddig sem tudta megszervezni saját magát, ezért többnyire a kasszát működtető cég (pénzintézet) határozott a tennivalókról. Pedig, ha már saját zsebből kell fizetniük azért, hogy kasszájuk megmaradjon (a kötelező befizetések megszűnésével ugyanis nincsen utánpótlás a kasszák kiadásaira sem), akkor érdemes lenne hallatniuk a szavukat is.

De mit is tervez a kormány?
Az bizonyos, hogy a nyugdíjrendszert át kell alakítania, a jelenlegi struktúra ugyanis fenntarthatatlan. A javaslatok alapján úgy látszik, hogy megtartanák a nyugdíjkasszákat. Az egyik forgatókönyv szerint viszont kezdeményeznék a megmaradt magánkasszák és a meglévő önkéntes kasszák összeolvasztását és az átalakítás során kiszorítanák a bankokat és a biztosítókat. Ennek egyik módja az lenne, hogy úgy növelnék az önkéntes kasszákba utalt megtakarításokra adott kedvezményeket, és feltételül szabnák a nonprofit jelleget. Az ágazati, a vállalati és az egyesületi pénztárak egyébként most is kvázi nonprofit jelleggel működnek. A másik mód az adminisztratív lépés lenne: a nyugdíjpénztári bizniszből törvénnyel zárhatnák ki a pénzintézeteket, amit persze azok igencsak barátságtalan húzásként értelmeznének. A mostani békülékenyebb politikai hangulatban ezért inkább az első megoldásnak van nagyobb esélye.

A politikának látványos formában is mielőbb hitet kellene tennie az önkéntes nyugdíjpénztárak mellett, hogy megakadályozza a további erodálódásukat. A taglétszám ugyanis 2008 ősze óta folyamatosan olvad, az akkori 1,4 millióról tavaly szeptemberre 1,27 milliósra csökkent a tagság. A lemorzsolódás 2011 második felében felgyorsulni látszik, ebben az időszakban az egyik negyedévről a másikra 10 ezernél is több tag hagyta ott a kasszákat.

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://penzkerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr43860109

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A potencia titka az egykulcsos SZJA 2012.01.27. 15:18:43

Egyre több gyerek születik, mert az egységes, 16%-os jövedelemadó megmozgatta a férfiak és a nők fantáziáját - tudtuk meg tegnap Matolcsytól, a nemzet szexológusától. Matolcsy György abból következtetett az adónem potencianövelő hatására, hogy mióta eg...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.27. 15:16:29

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek szónoki képességei rendkívüliek, a polmarketing trükköket is ügyesen alkalmazza, ám mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n h...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.27. 15:14:54

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizottsági ...

Trackback: Magánnyugdíj - Minden út az állami Rómába vezet? 2012.01.27. 00:31:04

Én maradnék a magánnyugdíj-rendszerben, de a pénztáram nem bírja. Én megengedném, hogy a hozamból tartsa fenn magát, az állam - a nevemben - nem. Így aztán az államé lesz minden. Joseph Heller és Yossarian tapsolna."Nem élik meg a pénztárak a tö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekem toljátok a dellát asz ha megvénültök majd adom nektek vakujjon meg a lovam ha nem.
gyerünk toljátok a lovét parasztok.
engedjék, hogy a magánkasszából önkéntesbe vihesse át mindenki a pénzét és kész. A 100e főből a többségnek szerintem úgyis van magánkasszája, nem gazdaságos kettőt saját zsebből fenntartani, eddig sem volt sok értelme a szétválasztásnak de most még annyi sincs mint korábban volt.

Az önkéntes kasszákat meg lehet cafeteriából etetni.
Természetesen arra gondoltam, hogy a maradók többségének úgyis van önkéntes kasszája is.
szerintem meg csináljuk vissza. Ha nem vesztem el az állami nyugdíjat, akkor inkább én sem lépek vissza pár hónapja.

Siralmas, hogy nyugdíjról beszélünk, de pár hónapra nem lehet előre látni még a fő irányokat sem.
minek ez a cirkusz?! nem mindegy, hogy ki nyúlja le a pénzt, dirrektbe az állam vagy egy magán csoport? Meg lehet nézni, hogy mennyi hozamot termeltek a magánnyugdíj péztárak! Alig volt elég a haszon a bónuszokra. Az viszont igaz, belátható, hogy nekem se tetszene ha mefosztanának egy állandó, feleösség nélküli bevételtől.
Szüleink kapják az 50-100 ezer forint közötti nyugdijakat , mivel akkor még kötelező volt bejelentetten dolgozni , mert ők még még a szocializmusban nőttek fel .
Szerintem a következő generáció fel sem fogja milyen időzitett bombával van dolga .
Szerintetek egy mai 20-25 éves mit választ ?
Napi 7 ezer zsebbe , vagy 6 ezer bejelentve ????
Még a végén kiderül, h annak lett igaza, aki nem engedett a zsarolásnak, és nem hagyta kirabolni magát a kormány által. Úgy tűnik néha a 3%-nak van igaza a 97%-al szemben...
@bkkzol: Meg lehet nézni. Az emberek 80%-ának _volt_ reálhozama. Reálhozam = infláción FELÜLI hozam. Tehát a hozam az infláció + valamennyi volt.

Persze lehetett volna több is, ellenben az államnál nem lehetett infláció feletti nyugdíjemelés, így számolva a reálhozam negatív volt.

Egyébként aki azt hiszi, hogy egy banknak a betét, egy befektetési alapnak a befektetett tőke, stb. _bevétel_ az inkább menjen vissza kapálni, minthogy ökörségeket beszél.
@fda: "szerintem meg csináljuk vissza. Ha nem vesztem el az állami nyugdíjat, akkor inkább én sem lépek vissza pár hónapja."
Hát ez volt benne a kockázat: beadod a derekad a zsarolásnak a langymeleg "biztos" állami akolért cserébe, vagy vállalod azt, hogy a munkád után befizetett járulék nagyobbik részét esetleg bukod, a maradékra meg nem kapsz semmilyen állami garanciát...
Te az előbbit választottad, én az utóbbit. Ennek ellenére lehet, hogy egyikünk se fog így se, úgy se nyugdíjat kapni.
@király vagyok: "király vagyok 2012.01.26. 22:36:23
nekem toljátok a dellát asz ha megvénültök majd adom nektek vakujjon meg a lovam ha nem.
gyerünk toljátok a lovét parasztok"

Na, ennél Kohnék sem ígérnek többet. Ott vagy a szeren cigány! :)
@bkkzol: Buta vagy öcsém, de legalább nagy hangon ordibálsz.
Mondjuk, ez elég gyakori kombináció.

Ahogy Lrdx már kifejtette az emberek nagy részének REÁLHOZAMA volt a magánnyugdíj pénztárában.

De persze te valószínűleg értelmezni sem tudod ezt a kifejezést.
Van még magán és önkéntes pénztári tagságom is, de erős dilemmában vagyok, racionális-e olyan megtakarítási formába fektetni, amelyhez (legalább) 10 évig akkor sem férek hozzá, ha az aktuális kormány éppen rá szeretné tenni az enyves kezét (természetesen szigorúan nyugdíjreform, ill. nyugdíjvédelem címszó alatt). Jó lenne tisztábban látni, és döntést megalapozó infók birtokában lenni március végéig.
A jelenlegi szabályok szerint szó nincs róla, hogy a manyup kasszát át lehetne vinni az önkéntesbe, és nem is hiszem, hogy ezt csak úgy engednék. Pláne ha az imf-fel mégsem teljesen zökkenőmentes a megállapodás, akkor kizárt, hogy állambácsi lemondjon párszáz milliárd még megmenthető nyugdíjpénzről.
@bkkzol: nem érted a lényeget, az unortodox kormány egy aljas hazgsággal einstandolta a manyup pénzeket, az emberek birka aszsisztációja mellet. Ha nem mész át, akkor nagyon rosszul jársz, mennydörögték, emlékszel ugye?
Ehhez képest lassan úgy néz, az a hülye, aki visszament az államiba, főleg akiknek alig vagy nulla reálhozama volt.
@tede: Kockázat nélkül nincs haszon sem. A számok alapján nekem is necces volt a döntés, de inkább maradtam tag. Messze még mire nyugdíjas leszek, addig még sok dolog történhet és fog is történni.

Egyébként engem is meglep a kormány pálfordulása, arra számítottam, hogy 3%-ot leszarnak. Nem így lett. El lehet játszani a kérdéssel, hogy mi lett volna ha egyharmad marad!
@Lrdx: "ellenben az államnál nem lehetett infláció feletti nyugdíjemelés, így számolva a reálhozam negatív volt."

Ez így reggel kávé előtt kemény volt...
@Jack__Bauer: "a langymeleg "biztos" állami akolért "

Egyáltalán nem "biztos" az állami. Nem véletlenül nevezték át a nyugdíjjárulékot adónak. Adóbefizetés után az államnak nincs semmilyen kötelezettsége a befizetővel szemben. Már jó előre felkészültek arra a napra, amikor majd azt kell mondani a nyugdíjasoknak, hogy "bocs, üres a kassza, nem kaptok semmit".

@titkosgyilkos: "racionális-e olyan megtakarítási formába fektetni, amelyhez (legalább) 10 évig akkor sem férek hozzá, ha az aktuális kormány éppen rá szeretné tenni az enyves kezét"

Esetleg a befektetéses életbiztosítások? Persze azokkal egy baj van: csak akkor igazán nyereségesek, ha meghalsz :)

Azt nem fogja engedni a kormány, hogy az egész manyup-pénzt átvigyék önyup-ba a tagok, hiszen ez a 3%-nyi emberke a (régi) manyup pénzek kb. 10%-t fizette be, ekkora lóvét nem fog hagyni a Matolcsy (persze, amikor az egyén pénzéről van szó, akkor pontosan, és gyorsan behajtanak, meg megszorítanak, amikor az állami kiadásokat kéne megfogni, az sose megy :D ) :) Az már egy másik kérdés, hogy amikor a Fideszék az erős polgárságról ugatnak, közben ezekkel az intézkedésekkel pont ezt a réteget rugdalják, akiknek meg van rá az esélyük, hogy középpolgárok legyenek (gyk. 10% manyup befizetés = az egyéni adók 10%-át is ők fizették be, tehát pont arról a rétegről van szó, aki: 1. sokat keres; 2. leadózik rendesen. Minden normális állam a seggüket nyalná, a magyar kormány meg még jobban kibaszik velük). Esetleg arra gondoltak a Vikiék, hogy a 16%os adókulccsal lekenyerezik ezeket az embereket is?
A kormányfő rokona az álamfőnek?
Mi az, hogy végérvényesen? Max addig, amíg a vonatkozó törvény meg nem változik.
Vagy örökre választotta ez a sokra hivatott nép a kőbánya párttitkárának gyerekét kormányfőnek és rövid hatótávolságú szakrális vezetőnek?
Ja, a manyup melett 2 önyupot tartottam fenn, mert ÉN konzervatív vagyok és hiszek a személy felelősségében és az öngondoskodás szükségességében, nem úgy, mint a pszeudokommunista fidesz és a vezetőségében ülő KISZ titkárok és III/II-es ügynökök.
Ezek után természetesen a lehető legkorábbi időpontban meg fogom szüntetni mindkét önyupot.
@Jack__Bauer:
Nekem meg pályakezdőként nem volt döntési lehetőségem, pár ezer Ft volt nekem a manyupban.

Persze aki maradt, azok nagy része abban bízott, hogy majd az elkövetkező évtizedekben sok pénz fog nekik befolyni a pénztárba, viszont így, hogy nulla, nem lett nagy buli, hogy a bent lévő pénz megmaradt. Nyilván én is gondolkodhattam volna így, viszont én inkább úgy gondoltam, hogy ha majdnem 0 Ft-al maradok, már eleve tudott volt, hogy pár évig semmi nem folyik be, utána meg ki tudja, ha elzavarják EZEKET, akkor lehet, hogy újra indulnak manyupok. Viszont ha maradok azt kockáztatom, hogy közellenséggé válok.
Egyébként az önkéntesnek nem sok értelmét látom. Annak jó, aki lusta, és nem akar ránézni a befektetéseire. Ezeket nem úgy kezelik, mint az abszolút hozamú alapokat, tehát ha kockázatosabb portfóliót választ magának az ember, akkor annyit tesznek, hogy egy részét részvénybe fektetik buy&hold stratégiával, tehát rossz időben durván esni fog, a biztonságos portfólió meg néhány éves lejáratú állampapírokba fektet, és ezért kezelési díjat szednek be, holott ezt simán maga is meg tudná csinálni az ember, sőt államkincstárnál prémium államkötvényt is lehet venni, ahol biztosított a reálhozam. Egyébként ETF-ekkel a b&h stratégia is könnyen megoldható.

Tehát én azt mondom, hogy a NYESZ sokkal jobb megoldás. Ráadásul ott jól bevált, dinamikusan kezelt abszolút hozamú alapokba is lehet fektetni, pl. Vakmajom, de részvény, kötvény, bármi jöhet "ízlés" szerint, és sokkal alacsonyabbak a költségek, mint önkéntesnél, az szja kedvezmény meg ugyanúgy jár. Amiért én nem nyitok ilyet, az amúgy éppen ez az szja kedvezmény, ez veti fel az esélyt, hogy az állam a jövőben ráteheti a kezét...
Most már jó lenne tudni valami biztosat, hiszen a március itt van a nyakunkon."Charity for all, malice toward none" mondotta volt egykoron A. Lincoln, akit nagyon tisztelek.
Ellenben itthon soha nem lesz "charity for all" lásd azok az apró geci húzások, amik miatt, mivel teljesen értelmetlenek.lassan élhetetlen lesz a haza. (autópályadíj burkolt emelése, a 9 ft/kilométeres költségtérítés 430 ft-os benzin mellett, a manyuposok bizonytalanságban tartása,rendszámcsere, ugyanakkor tékozlás mávnál, bkvnál..etc.etc...:( )
@Zabalint: "Egyébként az önkéntesnek nem sok értelmét látom. Annak jó, aki lusta, és nem akar ránézni a befektetéseire."

Akkor ne legyél lusta, és nezd meg mennyi adókedvezmény jár ezekre a befizetésekre.

Persze ehhez bejelentett munkahely, és befizetni való szja is való, az adócsaló ingyenélőknek tényleg nem volt buli sosem
@bkkzol: ha a jelenlegi válság után nincs teljes helyreállás (márpedig erre van esély), az a befektetői hozamokat nyírja ki először. Vagyis a magánbefektetőkhöz képest még a kredencben is biztonságosabb helyen van bármilyen megtakarítás.
@post: "Az bizonyos, hogy a nyugdíjrendszert át kell alakítania, a jelenlegi struktúra ugyanis fenntarthatatlan. "

Ugyan mar, mit izgatja oket, hogy fenntarthato-e. Osszeomlik meg a valasztasok elott? Nem. Akkor meg kit erdekel?
Nagyon sok embernek eselye sem volt maradni.
- a 2m budapesti aranylag konnyen elzarandokol nyilatkozni (kiveve, ha a kozszolgalatban van, akkor nem kockaztat)
- a 8m videki kozul legalabb 5m nem olyan helyen lakik, ahol nyilatkozni lehet, tehat
1. szabadsagot vesz ki, valoszinuleg egesz napra
2. fizeti az utazast a legkozelebbi olyan helyre, ahol nyilatkozni tud

Oke, most 10m fovel szamoltam, tehat a nyugdijasokkal es egyeb inaktivakkal is, de nyilvan lehetne aranyosan is szamolni, akkor is hasonlo jonne ki: nagyon sok embernek eselye sem volt nyilatkozni.
"A taglétszám ugyanis 2008 ősze óta folyamatosan olvad, az akkori 1,4 millióról tavaly szeptemberre 1,27 milliósra csökkent a tagság."

Vajon miért? Szerintem az Orbán kormány által elkövetett gazdasági ámokfutás, és a manyup eintsand aláásta azt a bizalmat, ami bármilyen magyarországi pénz hosszútávú befektetéséhez szükséges volna. Ha egyszer ellophatták a megtakarításokat miért ne lophatnák el még egyszer, vagy akár sokszor?
Saját magunk által hozott törvényeket pillanatnyi érdekek szerint változtatgatni: következetlenség.

Ideiglenesnek mondani egy kölcsönt, ami tartósan be fog következni: hazugság.

Engedély nélkül kölcsönvenni és nem visszaadni: lopás.

Mindezt az alkotmányba beleírni: nemzetmentés.
@dollarpapa: Benne lennék, de ez oltári kiszúrás lenne azokkal, akik eddig átmentek az állami rendszerbe. Persze már így is jól átverte őket az állam a "nem kaptok majd nyugdíjat" fenyegetéssel. Kiderült, hogy azért mégis kapunk nyugdíjat, és még megtarthattuk a magánpénztárunkat is :)
@I_Isti:
Ja, az a gaz 2008-as orbán kormány, az tehet mindenről.
@kissiú: "Mindezt az alkotmányba beleírni: nemzetmentés."

Szerintem meg hazaárulás, amiért statáriális főbelövés járna...
Nyilvánosan, a Kossuth téren. De ennek a birka népnek ez így jól van, szemmel láthatóan. A "nyugdíjvédelem" első büfijére rájuk kellett volna gyújtani a Parlamentet, viktátort pedig a belinél fogva kiakasztani az erkélyre...
Én nem sajnálom azokat akik úgy gondolták, hogy majd az állam gondoskodik róluk és inkább visszaléptek az állami rendszerbe. Én maradtam, és maradni is akarok, még ha kevesen is maradunk a végén. Főleg azért, mert úgy gondoltam nem lehet mindig mindenben az államra számítani főleg úgy hogy nagyon sokan minimál bér után fizetnek adót, vagy nem fizetnek egyáltalán, kevés gyerek születik stb. ráadásul azzal a tudattal maradtam, hogy könyebb a szolgálati viszonyt visszaadni, mint az elvett pénzt. És nem érzem jogtalannak ha 2012 útán megkapjuk a 100%-os állami nyugdíjat, hiszen a 10%-kal nem gyarapszik a megtakarításunk mert azt az állam most elveszi.
Én azt gondolom, hogy ha sokan megértették volna mi a rendszer lényege akkor nem tartották volna rossznak a rendszert. Nekem van 96 óta önkéntes pénztári megtakarításom is, persze fizet utánam a cégem és én is fizetek be rá. Sokan ezt is feleslegesnek tartják, de szerintem ez is jó. Két ilyen számlám is van két külön társaságnál. Egyébként pénzügyi területen dolgozom...
"Az bizonyos, hogy a nyugdíjrendszert át kell alakítania, a jelenlegi struktúra ugyanis fenntarthatatlan."

Ezt tudta korábban is. De a szabadságharchoz kellett a pénz. És mivel nem volt olyan (ilyen-olyan okokból) megjelölhető népcsoport, akitől el lehetett konfliskálni a vagyonokat, ezért maradt a manyup.

Most azért kellene a maradék zsé is, mert 300 mrd forintra ismét rá tudná tenni a kezét és elpasszolni a haveroknak.
@Friedman: Én azt gondolom hogy ha elveszik a 10%-ot tőlünk, akkor jár utána az állami nyugdíj. Vagy ha nem járna, akkor adják vissza a 10%-ot hiszen azzal a kikötéssel maradtunk, hogy ezzel gyarapítjuk a számlánkat.
@lg-m:
Te gondolom vagy nem olvastad tovább a kommentemet, vagy nem tudsz olvasni, esetleg nem tudod mi az a NYESZ. Segítek: a NYESZ után is jár adókedvezmény, a kettő közötti különbség abban van, hogy az önkéntes esetén rábízod egy portfólió menedzserre a befektetésedet, busás alapkezelési díj ellenében. Ha ezt a költséget is figyelembe vesszük, minimális ismerettel és odafigyeléssel csúnyán megverhető NYESZ-el a legtöbb önkéntes nyugdíjpénztári portfólió. Prémium államkötvénnyel még odafigyelés sem nagyon kell...
@lg-m:
De ami a lényeges, én egyiket sem választom, maradnak a TBSZ-ek, amíg ennyire bizonytalan a helyzet. Ugyanis holnapután pont az adókedvezményre hivatkozva ezeket is megszüntethetik. Vagy eltörlik az adókedvezményt, a kilépési feltételek szerint pedig minden korábbit visszamenőlegesen vissza kell fizetni. Ilyen dolgok bármikor megtörténhetnek, a manyup államosítás üzenete, hogy ne fizess Magyarországon járulékot, és ne próbálkozz öngondoskodással a határon belül, mert veszélyes. Inkább vegyél fel hitelt(lásd végtörlesztés...)!
Selmeczi Gabriella után újabb fideszes képviselő lopott a TESCO-ban. Murok Ferenc sarkadi fideszes képviselőt azonban nem az éhség, hanem egy több tízezer forint értékű adathordozó árazókészülék csábította el. Magukkal vitték a valamivel több mint 50 ezer forint értékű készüléket. A Tesco dolgozói észlelték a hiányt, s a kamerarendszer segítségével azonosították a feltételezett elkövetőt.
Ezt követően telefonon keresték meg az érintettet, aki először tagadta, hogy bármit is tudna a készülék hollétéről, majd nem sokkal később mindketten visszatértek, visszavitték az eltulajdonított adathordozót. Igaz, a képviselő azt hangoztatta, hogy ők csak tesztelni akarták a Tesco biztonsági szolgálatának éberségét.

Az esetről beszámoló beol.hu azonban szemérmesen nemcsak a nevét hallgatta el, hanem a pártállását is, hogy bizony fideszes.
Azt már csak érdekességként említjük meg, hogy a jelenleg ÁSZ-elnökként dolgozó Domokos László, a megye közgyűlésének előző fideszes elnökeként négy év alatt 72 milliós jutalmat szavazott meg magának és a képviselői költségtérítéssel is trükközött.
A TESCO-ból lopó Murok Ferencre visszatérve: már nem aggódunk, hogy a Fidesz ne találna új nyugdíjvédelmi megbízottat, ha egyszer Selmeczi Gabriellának más feladatai lesznek.
A magán (és az önkéntes) pénztárak létrehozásánál hatóságilag állapiították meg a maximális költséghányadot.Ha ez alacsonyabb lett,akkor a tagok számláján több pént maradhatott volna.Nem nagy csoda, hogy a pénztárak a lehetőségeket a plafonig kihasználták, és a költségkeretet elköltötték.
Ezért aztán a 100 befizetett összegből csak pl. 95 került a számlára és termelt hozamot a tagnak.

A létszámcsökenésnek valószínűleg több oka is van, így a jogbizonytalanság (mi van, ha az önkéntes pénzt is lenyúlják?),a gazdasági válság, a végtörlesztési lehetőség és a fiatalok alacsony belépési kedve, már csak a historikusan elég alacsony hozemok miatt is.
@krisz308: "...könyebb a szolgálati viszonyt visszaadni, mint az elvett pénzt."

Tökéletesen megfogalmaztad a lényeget. Ugyanakkor a többség aki maradt (velem együtt) azért maradt, mert nem bízik már az államig "gondoskodásban" és a jelenlegi nyugdíjrendszer fenntarthatóságában (elöregedő társadalom problémája). Az sem volt egy utolsó szempont, hogy a manyup pénz örökölhető marad (mivel magántulajdonról van szó), míg az állami nyugdíj csak egy ígérvény és ha nem éri meg az ember a nyugdíjkorhatárt, akkor az egyén, illetve a családja szempontjából bukta az egész!
@fda: matolcsy kurva fasza átbaszott mindenkit. A maradóknak azt ígérték, hogy a munkaadó által fizetendő részt csak 14 hónapig térítik el. NEM EZ LETT. Örökre eltérítették. Az átlépőket azzal fenyegették, hogy nem számíthatnak állami nyugdíjra, ha maradnak. NEM EZ LETT. Kaptak volna, ha maradnak. Én azt ígérem, hogy ezt nem viszik el szárazon. EZ LESZ. Mert én becsületes ember vagyok.
@Zabalint: A NYESZ: Nyugdíj előtakarékossági számla. Úgy tudom, hogy csak a nyugdíjba vonuláskor lehet megszűntetni. Az Önkéntes pénztári megtakarításnál 10 év után az addig felhalmozott hozamot felveheted adómentesen, és az első felvétel után ezt 3 évente ismételheted. Ha eltellik kb. 20 év akkor a tőkét is felveheted adómentesen. Ha 10 év után megszűnteted akkor adót és járulékot kell fizetni a tőke után, de visszakapod a pénzed (azt is amit a munkáltatód fizetett. Kapsz rá 20% adójóváírást. És ráadásul lehet önkéntesed is és NYESZ-ered is egyszerre. Sonak azért szüntetik meg az önkéntest, mert letelt a 10 év és kell nekik a pénz. (ez sok embernek részben talált pénze, mert sok helyen fizetett ilyet a munkáltató) Ez általában a nagy multiknál jellemző, és ezek a multik ráadásul saját pénztárat is alapítottak, azokat támogatták, így kevés költséget vontak le.
@krisz308: "Kapsz rá 20% adójóváírást. És ráadásul lehet önkéntesed is és NYESZ-ered is egyszerre. Sonak azért szüntetik meg az önkéntest, mert letelt a 10 év és kell nekik a pénz."

No én pontosan ezért szüntetném meg az adókedvezményeket ezen megtakarítások után, mert aki csak ezért spórol, és 10 év után felveszi a pénzt nem érti az egésznek a lényegét és nem azért tesz félre, hogy a nyugdíját majd kiegészítse hanem, hogy a kedvezményeket élvezhesse.

Persze, ha majd megérik a nyugdíjat, akkor ők is ugyanúgy fognak sírni, hogy az állam miért nem fizet nekik annyit, hogy abból az általuk elvárt életszínvonalon tudjanak élni.
@This_is_Sparta: Hidd el én is pontosan ezek miatt maradtam. és azt mondtam, ha visszalépek és visszaadom a pénzt azt már x év múlva semnki nem tudja visszaadni, ráadásul ha az államnak visszakéne adnia azt amit most elköltött akkor az ország ebbe beleroppanna. Vállaltam azt a kockázatot, hogy magamnak takarékoskodjak még úgy is hogy jelenleg nem vagyok teljesen egészséges...
@s: Nem a munkaadói rész irányította át az államiba, hanem a munkavállalói részt 10%-ot. És persze nem 14 hónapra ahogy ígérte, hanem most véglegesen, így adnia kell érte 100%-os állami nyugdíjat.
@nixe: Az önkéntes pénztári pénzt nem nyúlhatják le, mert az "önkéntes" befizetés, olyan mint a saját bankszámlád. Ha ahhoz hozzányúlnak akkor az már tényleg gáz, mert akkor az már olyan mintha a bankszámládhoz nyúlnának. A manyupot azért nyúlhatták le, mert sokan önként és dalolva a reál hozam miatt visszadták. Az is a saját pénzed volt, de azt kötelezően nyugdíjra kellett félretenni és az vagy a TB-be vagy a manyupba, de valahova kötelezően fizetned kellett. Sokan azért szüntetik meg sz önkéntest mert le telt a 10 évük és a végtörlesztés miatt ezt is felhasználhatták, illetve féltek hogy erre is ráteszi az állam a kezét, de erre nem tudja.
@This_is_Sparta: De ha tíz év után felveszik akkor hiába kapott adókedvezményt mert levonnak tőle TB-t és adót is. Így kb 40%-ot levonnak tőle. De sok helyen a munkáltató fizet utána így még a megmaradt pénz is jobb a semminél. Én 16 éve vagyok ÖPT tag. Egyszer vettem fel hozamot kb. 200 e ft-ot. Azóta felvehettem volna (két számlámról együtt) több mint 1,5 mFt-ot de hagyom mert nyugdíjra gyűjtöm, és csak akkor fogok hozzányúlni, ha munkanélküli leszek és muszáj. És fizetem mert úgy vagyok vele, hogy ehhez nehezebb hozzányúlni mint a bankszámlához.arról bármikor felvehetek pénzt.
@krisz308: Miért gondolod, hogy a reálhozam miatt mentek vissza nagyrészt az államiba? Egy fenyegetés, hogy nem kapsz állami nyugdíjat, csak a magán marad már smafu? Ezektől bármi kitelik. Ha pénzügyi területen mozogsz, akkor tudnod kellene, hogyan menekítik a pénzt az országból.
@krisz308:

Akkor gyógyulj meg minél előbb, és ahogy mondani szoktam: Kívánom Neked, hogy 100 éves korodban a feldühödött násznép verjen agyon vaslapáttal, miután 10 km-en át kergettek, mert előtte magadévá tetted az ifjú arát, háromszor egymás után!
@This_is_Sparta: Sokan nem azért lépnek be az önkéntesbe, mert kapnak rá 20% adójóváírást, hanem azért mert a cégénél benne van az SZMSZ-ben, hogy a bruttó bére után fizet x%-ot a munkáltató. Ezután nem jár adójóváírás, csak azután amit a tag maga fizet be. Ez a kisebbik rész. Gondolj bele, ha ki akarod használni a 20%-ot max 100.000 Ft-ot, tavaly ez 30%- volt, akkor éves szinten 500.000 Ft-ot be kellene saját magadnak fizetni. Ezt kevesen engedhetik meg maguknak. Azt nem tudom hogy NYESZ-ert fizethet-e a vállalat.
@This_is_Sparta: Ebből sajnos soha nem fogok kigyógyulni... de reménykedem, és igyekszem tebnni érte hogy soha nem legyek rokkant, ezért is maradtam a manyupba. Az arát sem tehetem magamévá, mert lány vagyok..De köszönöm a jókívánságokat!
Az EU is hasonló szabad választást ajánlott Magyarországnak: vagy megtesszük amit kérnek tőlük, vagy nem kapunk támogatást. Érdekes módon kedvenc kormányunk ezt a belügyekbe való beavatkozásként értékelte, pedig csak az EU-s pénzak megmentése volt a cél :)
@krisz308: Volt egy ilyen sejtésem, de a jókívánság a lényeg.
Egyébként mindannyiunknak áll a zászló, ez is volt az egyik ok, hogy maradtam a Manyupba, mert ha velem történik valami, akkor az én Családom is nagyon nehéz helyzetbe kerülne, és bár a pénz senkit sem pótol, de ha van, akkor a bajban legalább arra nincs gond!
@This_is_Sparta: Igen, a jókívánság a lényeg és köszönöm szépen. Én is hasonlóan gondolkodtam, és a döntésemnél nem agitáltam másokat, hogy ők is maradjanak. Úgy voltam vele, mindenkinek magának kell eldöntenie mit választ, mert ez annál sokkal súlyosabb, hogy mások helyett döntsön az ember. Ez itt van, "kézzel fogható" a másik meg ígérvény és hogy mi lesz 25-30 év múlva mire nyugdíjba megyünk ha megérjük azt senki nem tudja garantálni. Egyébként hogy tudd a manyup pénztárak évente a kezelt vagyon után 0,25%-ot fizettet be a PSZÁFnak. Kiszámolhatod hogy ez mennyi... És ezt most is fizetniük kell a pénztáraknak a kevés vagyon után is.
@ds3: Tudod kicsit fura a kormánynak ez a fajta hozzáállása, hiszen tavaly ha jól tudom 5 mrd euróval többet kaptunk, mint amit befizettünk. Akkor miért ne kérjenek érte olyat, amit a többi országtól is elvárnának.
@krisz308:
Az állam bármire ráteheti a kezét, ha törvényt hoz rá.
Pl. vészhelyzet,államcsőd,háborús állapot.Szerintem ezért ijedtek meg sokan,hogy a miniszterelnök állandóan háborút emlegetett, mert ez a parlament simán megszavazza,hogy gazdasági háborús helyzet van, és államosítják a....(ide tetszés szerint bármi beírható). Sajnos M.o.-on ilyen már többször is előfordult, ezért is nagy (lenne) a politikusok felelőssége,hogy mit beszélnek.
@krisz308: Tudom, mert 6 évig én is pénzügyi vállalkozásoknál dolgoztam.
@nixe: De akkor ez a bankszámlákra is igaz. Egy valami biztos. Ehhez nehezebben férnek hozzá, hiszen ezek be vannak fektetve részvényekbe, kötvényekbe, jelzálog levelekbe, ingatlanokba stb. Portfólió szerint. Ezeket előbb el kell adni akkor lesz belőle pénz.
A bankszámla pénzhez viszont azonnal hozzájutnak.
@nixe: A "háborút" követően pedig ismét lehet jegyezni majd Békekölcsönt, természetesen kizárólag "önkéntes" alapon!
@krisz308:
Így van, a bankszámlákra is igaz.
Nem véletlenül indult meg a lakossági betétpénzek kiáramlása az országból. Ekkor dobták be a törülközőt az IMF-el szemben.
@nixe: Én is elgondolkodtam mit csináljak a kis pénzemmel....és még mindig nem vagyok nyugodt....
@This is Sparta:
Természetes,hogy önkéntes alapon.Minden munkanapon a sarokban levő Alaptörvény asztalnál, a szokásos Magyar Nemzet félórát követően, a Fidesz titkárnál.
Én 2011 jan. 15.-én azért maradtam a manyup-ban, mert körülnéztem ,és mit láttam?
- 40 éves rendőrök havi fix minmum 200ezres nyugdíjjal, mellette egy másik munkahely (az én járulékomból)
- vén geci komcsik , akik szép házakban járnak . új kocsijuk van és kéthetente Szoboszlón a Béke Hotelben áztatják tisztességtelenségben megőszült fonnyadt valagukat
-mindenkinek pénz, aki nem dolgozik, dologtalan emberek hada, kamu rokkantak, ingyen utazók serege.(szintén az én adóm és járulékom)
Most szétnézve egy év elteltével a helyzet változatlan...:(
@kewcheg: Tudod most már csak arra leszek kíváncsi, hogy a 102 ezer eltökélt tagból hányan maradunk még meg. Mert lehet hogy csak úgy tudjuk a pénzünket megtartani hogy fizetünk mondjuk évi 10-15 ezer forintot egy pénztárnak azért hogy talpon maradjon és a pénzünket forgassa. Nekem megérné, mert olyan mintha egy bankszámlát tartanék fent, de ezen legalább kézzel fogható pénz van és elég sok hogy ne akarjam visszaadni.
Én is maradtam a manyupba, de ha ellehetetlenítik, akkor nem tudom érdemes-e... Nekem nincs önkéntesem, 2008 óta vagyok tag, szóval nem is sok van bent, de nem szívesen adnám egy feneketlen teknőbe, ahonnan tudni lehet, kik zsebébe folyik a pénz. Most még én is kivárok, de azért igazán adhatnának valami támpontot, ami alapján a mezei kisember dönteni tudna :S semmit sem lehet tudni még mindig a tervükről és ez idegesítő!
@krisz308: A kulcsszó az adomány. Természetes személy adománnyal hozzájárulhat a pénztár működéséhez. Azt hiszem a 102 ezer tag, meg a vagyon alapján ez havi 7-800 forint fejenként. De ezzel még nem gyarapodik a megtakarítás, azt további befizetésből lehet növelni. Azt hiszem a pénztárak is ezen a megoldáson törik a fejüket.
@s: Azért gondolom hogy sokan a reálhozam miatt léptek vissza mert ahol én voltam tag ott fizették a legtöbbet ki. Illetve rengetegen a rokkant nyugdíjra és a korkedvezményre építettek (ezt személyesen éltem meg). Igen megfenyegettek hogy nem kapok nyugdíjat és csak az lesz ami a számlámon van. De ha átlépek mi a biztosíték hogy 25 év múlva nem kapok-e csak 20-30 ezer ft-ot mert arra lesz keret? Nincs elég gyerek, aki van annak egy része nem akar dolgozni, aki meg igen és van végzettsége elmegy külföldre. Szerinted melyik a jobb? Az igéret, vagy a kevéske pénzed ami a Tied. És mia biztosíték hogy amit a kormány ma megigér az két nap múlva is úgy lesz?
Hülyeséget írtam. A megtakarítás gyarapodik, csak a tőke nem.
@TiZ: Igen, azért, mert ha tagdíjat fizetsz abból 0,9%-ot lehetne levonni. Így rengeteget kellen neked havonta fizetned (több tízezret) . Ha adományt adsz, az ha elég tag marad akkor havi 7-800 ft-ra jön ki vagy még kevesebb lenne. És ez is csökkenhetne, ha nem kellene a PSZÁFnak vagyon alapján még fizetni díjat. Amint korábban írtam most kb. 230 mrd után kell. Ez sem kis pénz és ezt is a pénztárak a működési költségeikből fizetik ki, ami lecsökkent szinte 0-ra. Ha még hozzá veszem a többi költséget akkor látható hogy ezekre kell befizetni. De lehetne tagdíjat is ami persze nem lenne kötelező-viszont ezzel meg a számla növekedne.
@Liliom08: Neked akkor érné meg maradni, ha a 10%-ot megkapnád életed végéig (ez lett volna a nyugdíjad 25%-a). És ezzel magadnak halmozod fel a nyugdíjadat, illetve e mellé még kapnád a munkáltatod utánad befizetett összegből is egy részt (ez volt a nyugdíjad 75%-a). Ahogy az elején volt. Mert ha jó pénztárba léptél be, akkor többet kaphatnál mint amit az állam ígért.
Most várnunk kell március 31-ig. A kormány addig nem lép semmit, mert most ez a visszalépési határidő. Aki gondolkodik rajta, az se lépjen vissza, mert ha nem marad egy pénztár sem, úgyis megy minden a levesbe, de amíg egy is lesz, addig tagság is lesz. Utána biztosan lesz valami, mert ez egy elég hülye helyzet, hogy fizetem önként az önkéntesbe, és fizetem önként a magánba is a tagdíjat. A kettő közt a különbség annyi, hogy a magán esetében csak életjáradék jöhet szóba, szemben az önkéntessel, amit nyugdíjba vonuláskor egy összegben adómentesen felvehet az ember. A ma érvényes szabályok szerint. A hangsúly a "ma" szón van.
:-)))
@krisz308: Az a pénz, ami nekem volt a manyupban - és még sokan lehettek így ezzel - nem lett volna elég a nyugdíjam teljes fedezetére. Ennyi. Kockázatot kellett kerülni, a legjobb döntés az akkori feltételekkel ez volt. Egyébként minden szakember is ezt számította ki. Ha nyugdíjig lett volna pár évem, és kb. 35 millióm a manyupban, akkor persze maradtam volna. Nem ez a helyzet. Arról meg, hogy mi lesz 25 év múlva ne is beszéljünk, mert azt sem lehet ilyen szereplőkkel kiszámítani, hogy mi lesz a jövő héten. Egy biztos. Rendkívül sok érdeket sikerült viszonylag rövid idő alatt sérteni. Itt a maradókat is meg kell említenem, mert őket is átbaszták valamilyen szinten. Hullaszagot érzek. A mocskos cigány lótolvaj oszló tetmének a szaga csapja meg az orromat, és nem hiszem, hogy tévednék.
SZVSZ nem sokan fogank visszalépni most. Az a 102 000 jól meggondolta anno, ha akkor nem ijedt meg, most sem fog. A mostani variálás a kormány bizonytalanságát jelzi, ez semmiképp sem reklámozza a visszalépést.
@TiZ: Sajnos amit lehet, azt úgyis el fogják vinni. Drukkolok én a maradóknak, de félek, hogy előbb-utóbb az ő pénzük is ebek harmincadjára jut. Annak a fasz matolcsynak KELL az a pénz, és leszarja, hogy "törvényesen", vagy milyen módon, de meg fogja szerezni. Javaslatom: bankból pénz ki, befektetési arany vásárlás, mindeki leszarás.
@TiZ: Ha jól tudom a manyup esetében is úgy van, hogy nyugdíjba vonuláskor egy összegben felveheted a pénzt, mert még a pénztárak nem kaptak olyan szabályozást amivel életjáradékot tudnának kifizetni. Ez így volt 2010 végén. Azt hiszem most is így van! Az ÖPT-nél több féle kifizetési forma lehet. De én maradni akarok s várok, max elvesztem a reálhozamomat, de kitartok a végéig. Ezt eldöntöttem. Márc.31-ig úgy sem fogják szabályozni. Reménykednek abban hogy a reálhozamért mindenki visszalép, és akkor megmarad nekik a 230 mrd. Én ha lesz legalább egy pénztár akkor fizetek támogatást. Pár év múlva remélem mások úgyis megoldják ezt a faramuci helyzetet.
@s: Hidd el nekem sem volt 35 mFt-om a manyupba, és senkinek sem a maradók közül, mert a befizetés éves szinten maximálva volt. Aki nagyon jól keresett és a legjobb pénztárban volt tag annak is max. 10 mftja gyűlhetett össze. Én nem voltam vezető, de a kezdetektől önszántamból beléptem és minden fillér után amit kaptam levontak nyugdíj járulékot. És az volt még a szerencsém hogy munkáltatói pénztár tagja voltam ahol jók voltak a hozamok. (a legjobbak között volt) A teljes fedezetre nekem sem volt elég, mert annó számolgattam hogy hány évig lenne elég. De mint már korábban említettem azért is maradtam, mert úgy voltam vel 25 évem van még a nyugdíjig, és addig a szolgálati viszonyt és az állami nyugdíjra való jogosultságot könnyebb visszadani, mint a pénzt.
@kissiú: Azért sajnos van aki ebből a rétegből is a reálhozamra hajt (hallottam hogy érdeklődnek a pénztáraknál kinek mennyi lenne a reálhozama). Ezzel csak az a baj, hogy ezt számolgatni kell, amit a pénztárak most még nem csinálnak mert macerás. Általában azért mert nincs pontos adataik. Illetve az is a gond, hogy az árfolyamok tavalyi évhez képest eléggé lent vannak a béka feneke alatt. Én is úgy gondolom aki maradt az meggondolta mit csinál. Én nem adnám fel azt a kis pénzt a reálhozamért. Az most elköltődne csak.
@krisz308:
Akkor kapta meg a tag egy összegben nyugdíjba vonuláskor, ha nem volt meg a - ha jól tudom - 180 hónapos, azaz tizenöt éves tagsága. Ezek azok a tagok voltak, akik 1998-ban önként léptek be, és azóta nyugdíjba mentek. Akik maradtak, azok életjáradékot kapnak. Nem olyan buta az a Bokros Lajos. Ismeri a magyar lelket, tudja, hogy ha lehet, egy összegben felvennék a pénzt, elvernék (lásd deviza kölcsön utazásra) aztán meg sírnának, hogy milyen kevés az állami nyugdíj. Ezért van kizárólag életjáradék, több formában.
Az egy összegben felvennék, elvernék természetesen nem a maradókra vonatkozik, hiszen akkor nem maradtak volna.
:-)))
@Cubase: Apuka! Nem én sírok, hogy ellopták a persely malacom! Én 41 évesen már gondoskodtam önállóan magamról. Az a gond, hogy kötelező és nem választható a nyugdíjpéztár (akármelyk). A sok ostoba, léhűtő megdöglene egy éven belül.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása